Helmikuun hippuset 2018

Rouvakook, Itse kans tekisi mieli varata aika ultraan yksityiselle kun hirveä pelko välillä iskee takaraivoon että onkohan siellä kaikki hyvin. Ja sit toisena hetkenä olen vain tyytyväinen ja onnellinen kyytiläisestä. Ja alkuun harmittelin kun ei ole oireita muutakuin nännikipu ja kahdesta ensimmäisestä oli menkkakipuilua ja muuta. Nyt sitten tänä aamuna ollut menkkakipua ja nyt taas pelkään sitä että onkohan tää varmasti normaalia kun on aika voimakasta vaikkaki on sellasta aaltoilevaa että häviää aina välillä.. Ei siis olo rauhoitu mitenkään päin :D jännittäviä aikoja, tämä ensimmäinen kolmannes varsinkin, myöhemmin tulee se vaihe, että onkohan tänään liikuttu mahassa niin paljon kuin eilen yms :D <3
 
Puhuriina jatka ihmeessä imetystä kun tosiaan imetettävä on vielä pikkuinen. Jos hän vaan rintaa huolii ja kärsit imettää. Sittenhän voit vauvan syntymän jälkeen imettää molempia tandemina:love:
Meillä kunta tarjoaa ilmaisen alkuraskauden uän kun sitä vaan osaa ja älyää kysellä ja vaatia. Nyt soitin suoraan tälle uän tekijälle ja varasin ajan, koska tiedän, että oman terkan kautta aikaa ei olisi herunut :sneaky:
 
@papupata12 meillä sama laskettu aika ja tänään siis 5+0. :love:
Eilen aamuyöstä heräsin todella koviin menkkakipuihin, jotka kestivät n. 15min. Nousin ylös vuoteesta ja kävelin pitkin taloa ja olin varma, että menee kesken. Mies heräsi myös ja lohdutti tiukasti halaamalla ja yritti mitään mistään tietämättä vakuutella, että kuuluu varmaan asiaan. Siinä sitten googletin yöllä asiaa ja ehdin yhden panadolinkin ottaa kipuihin, mutta menkkajomotus ehti laantua ennen vaikutusta. Taitaa siis olla normaalia? Mitään vuotoa ei tullut, mutta kovemmat "menkkajomotukset", kuin itse menkkojen aikaan ikinä.

Muita oireita on kova rintojen arkuus sekä pohjaton nälkä!! Koko ajan saa olla syömässä:whistle:
 
frisof, kiva kuulla että samana päivänä laskettuaika ❤ :) juu ne menkkajomotukset muistan noista aiemmista raskauksista ja siis olivat sillonkin aika voimakkaita ja kestivät jonkin aikaa ja katosivat. Epäilin eka aamulla, edellis illan.. hmm..touhuja miehen kanssa, mutta sisko muistutteli että saatoin soitella päivittäin viime raskaudessa ja valittaa kipua,vuotelin silloin viikolla 8-15, siis ihan sellasta niukkaa, sillon tällöin pikkareissa näkyi vanhaa verta, johtui varmaankin ihan normaalista miehen kanssa touhuilusta, näin neuvolassa silloin sanoivat. Tuntuu vaan todella oudolta kun jotenkin tuntuu että kuuntelee kehoaan enemmän kuin ennen. Viimeisestä raskaudesta jo reilu viisi vuotta :D joo ite kans syönyt paljon, en tiedä onko oikeaa nälkää vai mielitekoja, kohta pakko yrittää syödä ehkä hiukka vähemmän :D
 
Heipä,
Täällä myös yksi hyvin varovaisesti mukaan tuleva. Toivottavasti nyt ei käy toteen sanonta, ei kahta ilman kolmatta. Keskenmenot 06/16 sekä 01/17.
Viikko sitten tein positiivisen testin ja vaikka tuntemuksia on kivasti, pelottaa paljon. Neuvolaan en tällä kertaa vielä ole varannut aikaa, mutta ensi viikolle yksityiselle. Sielläpä on tullut ravattua muutenkin
Tämä olisi meille molemmille ensimmäinen ja todella toivottu. Yritystä on ollut 11/15 asti. Minulla on nuorempana todettu endometrioosi jota hoidettiin pillereillä viimeiset 2 vuotta. Ei leikattu koska raskaustoivetta ei juuri silloin ollut.

Frisof: Minua myös huolestuttaa tuo menkkamainen kipuilu. Semmosta silloin tällöin, enemmän illalla ja yöllä. Minulla oli tätä samaa kipuilua molemmissa kesken menneissä.

pörrönen 29v / 1. lapsi / 27.2.
 
♥ ♥ Helmikuun hippusten 2018 odottajat ♥ ♥

LA
NIMIMERKKI/ IKÄ/ MONES LAPSI/ SYNNYTYSSAIRAALA

31.1.

1.2.

keijunkainen / 32v / 3.lapsi / 31.1 tai 1.2 / TYKS
Lahopää / 2.lapsi / K-PKS

2.2.

3.2.

Tahvon78/ 38v/ 1.lapsi / KYS

4.2.

5.2.

puhuriina / 29v / 3.lapsi / K-SKS

6.2.
Maaria1980 / 37v / 1.lapsi / Hki

7.2.

Tahvon78 / 38v / 1.lapsi / KYS
Huldanen / 35v / 1.lapsi / LS

8.2.

MelissaP / 30v / 1.lapsi / KYS

9.2.

Rouvakook

10.2.

Marji / 28v / 1.lapsi / Hki

11.2.

anscu / 30v / 2.lapsi / OYS
SannuB / 33v / 1.lapsi / Helsinki

12.2.

sarahh85 / 31v / 3.lapsi / NKL
susanmaaria / 3.lapsi / NKL

13.2.

Tanjuli-79 / 37v / 2.lapsi(3raskaus) / HYS tai NKL

14.2.

Viiruli / 27v / 1.lapsi

15.2.

16.2.

Anki84 / 33v / 2.lapsi (kolmas raskaus) / NKL

17.2.

18.2.

Nezzie / 29v / 1.lapsi
Haloska / 27 v / 1.lapsi / Helsinki

19.2.

Aivotar / 36v / 4.lapsi (eka yhteinen) / SATKS
Paputoive / 29v / 1.lapsi

20.2.

21.2.

Stua / 29v / 2.lapsi / KYS
twixx / 29 v / 1.lapsi / Hki

22.2.

Nonna88 / 28v / 3.lapsi

23.2.

Ninnuuu / 24v / 1.lapsi / K-HKS

24.2.

25.2.

Infinity / 38v / 2.lapsi / KYS

26.2.
girahvi / 26v / 2.lapsi / OYS

27.2.

frisof / 1.lapsi
pörrönen / 29v / 1. lapsi
papupata12 / 27v / 3.lapsi

28.2.

IinesAnkka82 / 34v / 1.lapsi / Hki


Lista synnytyssairaaloista:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala


Meitä on täällä 31 helmikuun hippusten odottajaa :barefoot::love:

Salaiseen Fb-ryhmään pääsee kun laittaa kaveripyynnön feikkihahmolle Miina Helminen (auringonlasku kuva profiilissa).

Päivitykset punaisella (värin voi muuttaa muokkausvalikon pisarasta).
 
Viimeksi muokattu:
pörrönen tervetuloa mukaan :) olen pahoillani keskenmenoistasi ja nyt toivon todella että tällä kertaa ne sun menkkajomotukset meinaa ihan normaalia kohdun kasvuun liittyviä kipuja ❤ jokaisellahan on erilaisia tuntemuksia eritilanteissa, ja välillä itseäkin pelottaa mutta yritän ajatella asiaa positiivisesti että ainakin on tuntemuksia raskaudesta, vaikkakin välillä on mahdotonta ja mieleen hiipii pelko.
 
Päivitettyä listaa taas ettei huku tuonne jonnekin. Ens kuussa voin aloittaa uuden ketjun ja lista saa olla sivulla 1. Tervetuloa uusille!

@pörrönen toivottavasti kaikki hyvin. Aiotko mennä ar-ultraan?

@papupata12 lisäänkö sinut listalle kans?

Täällä ei uutta auringon alla. Aamulla yökkäsin kun annoin kissalle märkäruokaa,muuten ei pahoinvointia edelleenkään ole. Ajatukset kiertää kehää et ihana olla raskaana, mut kauhee pelko onko masussa ketään. No perjantaina selviää. Kolmeeee yötä ultraaaan on. Hui!!!
 
Ihanan paljon tullu tekstiä :love: mä en nyt vaan kaikkea pysty lukemaan, mutta tervetuloa uudet ja pahoittelut keskenmenon kohdanneille! ♡

@RouvaKook ja @puhuriina , mäkin vielä imetän esikoistamme, joka täyttää kohta 1v3kk. Oon aatellu, että jos 1,5 vuotiaaksi imetän ja sitten loppuis tai ainakin harvenis niin paljon , ettei enää ainakaan sitten söis tissiä kun tämä pikkukakkonen syntyisi. Minusta ei ole tandem imettäjäksi, sen tiedän jo nyt, enkä kyllä sitte enää esikoista imetä kun toinen syntyy. Sitten täytyy jotenkin vieroittaa, mutta siis lempeästi haluan vieroittaa. ♡ Tykkään kyllä tosi paljon häntä imettää, mutta tämä on vain oma näkemykseni tähän meidän perheen tilanteeseen.

Täällä on ollu nyt kova himotus kaikkeen terveelliseen kotiruokaan:love: tänään tein kalapuikkoja ja perunamuusia ja söin relish kastikkeen kera, oli niin ihana sitä syödä :LOL: myös nakkikeitto /jauhelihakeitto on ihanaa :love: tomaattikeittoon oli viime viikolla himo ja sitä tein, mutta tänään kun tein samanlaista uudestaan, niin meinas oksennus tulla:ROFLMAO: siis ihan ihme himoja voi vaihdella päivittäin :X3:
Kyllä ne herkutkin uppoaa, ei oo ongelmaaa;) mutta kotiruoka on nyt parasta :love:

Ja mulla on jokapäiväistä se oksetus olo, ei oo helpottanut vielä :X3:ja myös vilunväristyksiä :confused: tän viikon pe on mulla sit se neuvola, kiva jos Sit LA tarkentuu mulla myös, nyt en tiiä onko se 11.2 vai 14.2.

Tsemppiä meille kaikille :love:
 
Sain varattua ultran kahden viikon päähän, sillon ois mun laskujen mukaan aikatasan rv7 joten oletan että jotain pitäis sit varmasti jo näkyä.. Neuvolaan en oo aikaa varannu, koska on edelleen erittäin epätodellinen olo. Nyt en oo sentään kahteen päivään tehnyt testejä enää :D Josko vielä to aamuna tekis yhden digin ja jos se vielä raskaudesta kertoisi ni sitten ehkä uskaltaisin neuvolaakin varata.

Menkkatuntemuksia ja lievää nännikipua lukuunottamatta ei mitään oireita ja näitä en osaa edes raskauteen yhdistää kun ensimmäistä toivoo.. Joten pelkokertoimilla mennään vielä.
 
Onneks muillakin on samoja epäuskoisia ja epävarmoja fiiliksiä, jotenki tulee semmoinen olo et nää epävarmuudet kai vaan kuuluu alkuraskauteen. Minäkään en oo varannu vielä neuvolaa vaikka 6+6 tänään. Aion odottaa perjantaihin (7+2) kun näkee varmistuksen ultrassa.

@anscu voisko esikoiselle koittaa selittää vähän myöhemmin et äidillä kasvaa masussa uus vauva, jolle pitää säästää maitoa. Että sinä oot jo tarpeeks iso juomaan lehmänmaitoa. En kyl tiiä miten 1,5v ymmärtää asioita, kun ei oo lapsia. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: pörrönen
@Paputoive: Kyllä mä ultraan suuntaan ensi viikon lopulla. Viimeksi kävin siellä muutama kuukausi sitten kun kierto yhtäkkiä lyheni ja sain terokuurin. Nyt sitten ollaan tässä :rolleyes:
Sitten jos siellä on kaikki OK, varaan neuvolan.

Tuosta neuvolasta pakko mainita, että mua oikein hävetti perua mun aika viimeksi. Nyt sitten ahistaa soittaa uudestaan, taas.
Näitä pienen paikkakunnan ihanuuksia...
 
Eihän siinä mitään häpeämistä oo soittaa neuvolaan ja perua aikaa, tai varata uuttakaan. Neuvolassa kyllä tietävät keskenmenojen riskit ja yleisyyden, ja varmasti taas ottavat uudelleen asiakkaaksi mielellään. Mut itse en oo varannu, jos joutuis perumaan ajan. Olis vaan niin suuri suru keskenmeno et eihän siitä ajan perumisesta tulis vaan mitään...:(
 
Tänään käyty varhaisultrassa, ja hyviä uutisia tuli :) Alkio kohdussa ja normaali syke oli. Piti olla rv 8+0, mutta näyttikin olevan keskimäärin 8+4. Mun oman kierron pituuden mukaan olisikin 8+2 tai 8+3, joten tuo sopii siihen ihan hyvin. Laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu ainakaan vielä. Nyt voikin olla rauhallisin mielin ainakin jonkun aikaa. Ens viikolla neuvolaan, ja huomenna täyttelen esitietolomakkeet netissä. Nyt raskaus on ainakin 1,5 tai kahdella viikolla pidemmällä kuin mihin viimeksi päästiin.
 
Ihanasti tullut paljon keskustelua juhannuksen aikanakin (y) Musta on kans tosi kiva lukea näitä muiden fiiliksiä jälkeenpäinkin, vaikka ei ehdi ihan joka päivä tätä seurata.

Mulla on myös noita "menkkakipuja" päivittäin, välillä tosi lievinä tuntemuksina ja välillä sit sellaisina ihan kunnon vihlaisuina. Google oli viisas ja tiesi kertoa, että on ihan normaali raskausoire niin kauan, kun verta ei vuoda, ja joidenkin lähteiden mukaan pienestä tiputtelustakaan ei vielä tarvitsisi huolestua.

Kiva kuulla teidän ultrakuulumisia, vaikka tässä samalla meinaa itsellekin tulla hinku vielä mennä tuohon varhaisultraan :whistle: Ehkä maltan kuitenkin vielä nää kaksi viikkoa ekaan neuvolaan. Näin ensimmäistä odottavana odotan muuten mielenkiinnolla myös teidän ekoja neuvolakuulumisia, jos vaan haluatte jakaa.
 
@Paputoive , kyllä sitä ainakin voi yrittää ♡ mä en usko, että tämä meidän pikkuinen vielä ymmärtää, että äidin masussa on toinen vauva, mutta tuskin siitä ainakaan haittaa on että yrittää saada ymmärtämään:)
Täytyy ottaa kaikki keinot käyttöön:X3:
 
Moikka. Määki voisin pikkuhiljaa tänne liittyä kirjottelemaan. Oon lueskellu jo jonkuaikaa teiän juttuja, mutten ite oo uskaltautunu kirjottelemaan. Mulla on menossa 5+2. Vähän on epätodellinen olo. Jotenki ei pysty sisäistämään, että tuolla kasvais joku. Painetta lisää kortisoonikuuri, josta oon ihan varma, että aiheuttaa alkiolle jotain pysyvää vauriota. Minä ku en normaalisti syö ees panadolia. Edellisessä raskaudessa söin ekan vasta synnärillä ja tässäki olis ollu tarkotus mennä samalla linjalla.
Mut voi lisätä listalle Girahvi la 26.2./26v/2.lapsi/Oys
Meille tärppäs toisesta kierrosta tämä ja testejä oon tehny... ööö.. aika monta. :D Raskausoloja oli ihan alussa, ennen kun tein testin. Aloin haistaa asioita hirveen herkästi ja alko oll etova olo. Nyt on kaikki kadonnu. Jos vaan kyytiläinen pysyy, niin ei haittaa, vaikka olis loppu raskauski näin helppo. jos passaa niin liityn faceporukkaan sitten np-ultran jälkeen.
Kauhiana himottais ostaa tyttöjen vaatteita, mutta oon aika varma, että tämäki on poika.
 
Mutkin sais lisätä listalle:
LA 18.2. Haloska / 27 v. / 1. lapsi / Helsinki

Täällä oireilu on toistaiseksi ollut hyvin vähäistä - pari viime viikkoa on mennyt hyvinkin energisissä merkeissä, liikuntaa olen harrastanut edelleen 4-5 kertaa viikossa rankkojakin tunteja jne.

Nälkä tosin on yltynyt kovasti, etenkin aamuisin ja päivisin tuntuu ettei mikään riitä! :p Paino ei kuitenkaan ole noussut ja olen syönyt ihan tavalliseen (terveelliseen) tapaan.

Tämän viikon alussa oli pari aamupäivää kuvottava/etova olo ja jatkuvaa vessassa ravaamista, tänään olo on onneksi jo paljon parempi.

Hassua kun näitä oireita ei juurikaan ole (ei esim. mitään hajuaistin herkistymistä, rintojen herkkyyttä tms) - toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin...! :unsure: (Voi tosin olla, että mies sanoisi havainneensa pientä ailahtelevaisuutta ja mielialan heittelevyyttä viime viikkoina... :LOL::LOL:)
 
Olen pahoillani vonpoodle, tsemppiä jos aloitatte yrityksen :)

Tervetuloa kaikille uusille ja onnea Maaria1980 hyvistä ultra uutisista :)

Täällä menossa viikot 5+6 ja väsymys on jotain ihan järkyttävää :O samoin iltaturvotukset :/ ja pahoinvointikin alkaa päätään nostaa :sick:

Maanantaina olisi täälläkin tiedossa varhaisultra neuvolaan ja sieltä sit samalla varataan aika ekaan neuvolaan, viime raskaudessa oli sama neuvolan täti ja oli ihan huippuu kun ultraili pitkin raskautta :love:

Kesälomaa odotellessa, sit saa toivottavasti rauhassa mahaa kasvatella :)

Nonna88 ja pähkinä 5+6
 
Ugh mikä maailmanluokan turvotus on ollu tänään. Syynä ei tietenkään voi olla epäterveelliset syömiset tien päällä, hampparii, limppaa ym shittiä. :whistle::whistle:

Kauhee tissien kiristy ku heitin rintsikat pois. Menossa ei tietenkään huomannut mitään mutta ai tsiisus mitkä kivut nyt iltaa kohden ilman liivejä. :eek:

Lisäks väsymys on aivan kaamee. Tuntui et nukahdan pystyyn 19-20 välillä ja tietenkin kyläpaikassa olen käymässä vielä ettei voi noin vaan pötkähtää.:confused:

Nyt kyllä menossa yöunille, onneks.:sleep::sleep:

Tervetuloo uusille, lista on päivitetty. Meitä on jo 30 hippusen odottajaa :love:

Ps. Ylihuomenna ultra. JÄNNITTÄÄ IHAN SIKANA!! :ninja:

Paputoive ja pavunalku 7+0
 
Paputoive, tuo illalla 19-20 maissa iskevä täydellinen väsymys on kyllä tuttua! Eilenkin suunnittelin kovasti lähteväni lenkille heti töiden jälkeen, kun ilmakin oli kiva ja aurinkoinen - ja mitä vielä, kolme tuntia myöhemmin löydän itseni edelleen vaakatasosta sohvalta taistelemasta unta vastaan... :LOL:

Tuo varhaisultra kyllä houkuttelisi mua kovasti, käsittääkseni täällä Helsingissä sitä ei neuvolan puolesta lähtökohtaisesti tehdä, jollei sitten ole syytä epäillä jotain poikkeavaa.
Mies ei ole niin innokas menemään, tuntuu pelkäävän keskenmenoa eikä haluaisi vielä kiintyä alkioon liikaa (minkä kuulemma konkreettinen ultrakuva voisi aiheuttaa).
Mä taas haluaisin kuulla, onko kaikki osapuilleen hyvin ja onko siellä nyt ylipäätään jotain, ettei ole tuulimuna, keskeytynyt keskenmeno tms. En haluaisi odottaa sinne ensimmäiseen ultraan asti. :unsure:

Satasen verran se taitaa täällä Helsingissä maksaa?
 

Yhteistyössä