*Helmikuun hurmaajat KESÄKUUSSA*

piipiäinen minulle tuli neuvolasta sellanen esitietolomake, jossa selvitetään kaikki perhetiedot, just noi kuukautisten kiertoväli viimeisen 12 kuukauden aikana, omat sairaudet ja suvun sairaudet. Sitten tuli sellainen ruokapäiväkirja. Lisäks vielä sekä minulle että miehelleni kysely alkoholinkäytöstä.
 
Neuvolakeikka heitetty. Edelleen epäuskoinen olo... ei edes yritetty sydänääniä kuunnella :/ Eli piina jatkuu sitten np-ultraan asti,jonne pitää ite tilata aika tän viikon aikana. Neukkutäti tuntu tosi mukavalta,enkä joutunu täyttää yhtään turhaa kyselyä,jes! Muutenkin hän rauhoitteli,että maalaisjärjellä pärjää pitkälle ja pyysi sanomaan,jos jokin vaivaa mieltä tai hän loukkaa tietämättään. Raskaana olevat naiset niin herkkiä. :heart:
LA vahvistu 1.2.2010 Ens viikolla eka lääkärineuvola,iiiiks....
 
pakko tulla kuikuilee: Miten NIMBEN ultra meni? toivottavasti hyviä uutisia!


Mulla oli tänään sairaalakeikka, ja kotiinkin pääsin jo: kohtu on tyhjentynyt kokonaan ja vuotokin tosi vähäistä (oli tyhjentynyt jo lauantaina ilmeisesti, tänään ei vuotoa erityisemmin tullu mut lauantaina olin kotona tosi kipee ja vuosin rajusti)
Fyysisesti kaikki meni siis todella hyvin.
*turvallista odotusta kaikille helmikuisille*
tuun sit kuikuilee ja ilmoittaa jos joskus vielä saan sen plussan testiin uudelleen.. :heart: :heart:
 
Sydän löi, koko vastasi viikkoja 6 + 4, kuukautisista laskettuinahan pitäisi olla 7+1. Mutta löi kuitenkin ja muutenkin kuulemma kaikki hyvin!!! Viime torstainahan koko vastasi reilua 5 vkoa, joten kyllä oli kasvanut :) :) :)

Neuvolaan pitäisi aika varata, tuntuu niin epätodelliselta, kun jotenkin oli niin varma, ettei siellä enää ketään olisi. Nyt sitten selittyy se, minkä vuoksi pääsin vasta suolakurkun voimin aamulla sängystä ylös :LOL:
 
uusi siis täällä, ja tänään raskaustesti tehty.. Varmaa tietoa ei ole kun oireet ei vastaa raskautta :eek: mutta testi oli plussaa :) Laskettuaika olis näillä näkymin 16.2. ja toinen vaaveli kyseessä.. Äityli on 22-vuotias ja esikko nyt 10kk..
 
Taas huonoa, :hug: , mutta onneksi oli hyviäkin uutisia, tervetuloa :wave: !!!!

piipiäinen: helteet todellakin voi tehdä/pahentaa huonoa oloa. Olethan muistanut pitää suolatasapainosta huolta?

ON: Tää kävi taas tänään ultrassa :whistle: . Ei mulla siihen ollut muuta syytä kuin se etten saanut enää peruttua aikaa kun yritin, päätin sitten käydä kurkkaamassa meidän pikkuista. Sydän löi hienosti :heart: ! Sairaalassa tehdyn ultran mukaan nyt ois 7+0, mutta tänään sai jopa 7+2. Katsotaan tarkemmin sitten mitä neuvolassa merkataan lasketuksi ajaksi ja mitä ultra väittää seuraavalla kerralla..

millie, 7+jotain
 
Kokeillaan tuleeko tämä viesti oikeaan paikkaan.

Kolmatta odotan ja tänään oli ensimmäinen neuvola. Viikkoja on nyt 8+4 ja sain hyvin hyvin heikosti kuunnella pienen sydämen sykettä. Ei kuulemma kuulu vielä näillä viikoilla neuvolan laitteilla, mutta jotain kuultiin kyllä. Olen lähes päivittäin teidän kuulumiset lukenut, joten olette mulle jo aika tuttuja. Nyt vasta pikkusen uskallan luottaa, että vauva olisi tulossa, vaikkei mitään ongelmia koskaan ole ollutkaan.

Avilla 8+4
 
Heippa!

Ilmottaudun myös mukaan tähän ketjuun. Mä odotan kakkosta. Esikko nyt hieman yli 8 kk. Pieni ikäero näyttäisi tulevan sisaruksille, mutta hyvä niin.

Jännää se on, että olin jo unohtanut tässä 8 kk tän raskausajan kauhean olon...mulla 24 h kauhea nälkä ja etova olo tulee heti, jos en sitten vedä ruokaa kuin pesusieni. Paino varmaan noussut jo ihan kamalasti, ainakin vatsa pullottaa....

Laskettua aikaa en tiedä, kun ei kuukautisia ole ollut ja vielä imetän. Selviää sitten viikon päästä ultrassa.

Mua on alkanut jo pelottamaan, että ei vaan kaksosista ole kysymys, kun tuo vatsa tuntuu olevan jo nyt ihan kauhean iso.
 
nimbe :hug: Kiva kuulla hyviä uutisia :) Mullahan oli tuo ihan sama tilanne, joten jaksoin uskoa, että sinullakin oli kaikki hyvin :heart:

ON: Mä kärsin tästä helteestä :ashamed: Ei sais valittaa, mutta ei voi mitään. Olo on ihan kamala eikä maistu niin mikään ruuantapainenkaan... ja sitten tulee entistä huonompi olo, kun ei syö. Olen tänään syönyt vaan hedelmiä ja salaattia pari annosta ...ja juonut ehkä vähän liikaa Lidl:in Orange light limpparia :whistle: :whistle:

Ollaan lasten kanssa seuraavat 5 viikkoa lomalla ja joka päivä pitäis jotain jaksaa tehdä noiden vintiöiden kanssa. Jos (ja kun) nää kelit jatkuu niin tulee olemaan kyllä hauskaa tiedossa :kieh:

Develly ja Menninkäinen 6+6 :heart: *huomenna poks*
 
Ihanaa nimbe mä luotin kanssa siihen että pikkuisellasi kaikki hyvin, hienoa ja onnea oikein paljon! :heart: :flower: :heart: Ihan herkistyin kun luin viestisi.

Itsellä tänään ollut tosi kurja päivä, mikään ei taas maistu, eikä mikään meinaa pysyä sisällä. Vyöhyketerapeutille soitin, eivät anna hoitoja alku raskaudessa, vasta 4 kk:n täytyttyä.

Mulla pahoinvointiin ei tunnu auttavan mikään, kauhea väsymys taas, koko päivän olen vaan nukkunut :/
 
nimbe :flower: :flower: ihanaa, että hyviä uutisia, mä olen täällä ihan tippa silmässä, kun oon niin jännännyt sun puolesta.
Onnea uusille :flower: ja tervetuloa mukaan, kiva että saadaan uutta porukkaa pinoon.
 
Täälä tänään oli kummallista menkkamaista juilintaa(ikäänkuin lieviä supistuksia)mitään vuotoa ei kuitenkaan ole, mutta kyllä vähän huolestuin, mitähän voisi olla?, onko muilla ollut? :whistle:
Työkaveri houkutteli uimarannalle töiden jälkeen, ja onnistuinkin sielä polttaa vähän reisiä, mutta apteekin perusrasva vähän helpottaa oloa B) hellettä tosiaan piisaa, vielä 4 työpäivää, sitten alkaa ansaittu 2 viikon kesäloma!! :D :D
Tyttö polskutteli tänään takapihalla uima-altaassa, ja ei millään meinannu saada sit pois sieltä!huomenna tulee rv6+0 täyteen!
 
Nimbe: Ihania uutisia :heart:

Voimia kaikille jotka olette huonoja uutisia saaneet, niitä on ollut ihan liikaa :hug:

Tervetuloa Pripressa, Sessi, Elämänperhonen ja Avilla :wave:

Täällä kanssa etominen vaivaa. Mulla se vaan alkaa tossa puolenpäivän huitteessa, eikä aamulla. Mä olen kanssa yrittänyt syödä säännöllisesti mutta ei sekään oikein auta. Hedelmiä ja marjoja menee ihan kiitettävästi. No, ainakin foolihappojen pitäisi olla kunnossa :D . Keskiviikkona olisi eka neuvola ja mieskin lupautui sinne mukaan. Tai siis oikeastaan ilmoitti, että tottakai hän tulee. Mä olin varautunut yksin menemään. Meillä on toi ukkokulta ollut muutenkin ihanan huomaavainen. Saa nukkua rauhassa päikkärit, pihatöissä ei tarvitse nostella mitään painavaa ja muutenkin passaa ihan erilailla kuin yleensä :D . Saa nähdä koska se arki taas palaa.

Tänään oli pakko tilata hermoultra ensi viikolle eli se olisi tiistaina. Mahanippailut on loppunut ja se huolestuttaa. Mitään vuotoja yms. ei ole mutta kun on hermoheikko niin on.

Siisu ja Päivänsäde 7+4
 
Huomenta!
Täälläpä on kerenny tapahtua kaikenlaista, lukemista riitti. Oltiin lomalla, ja nettiä ei ollut käytössä... :hug: kaikille suru-uutisen kohdanneille en :ashamed: muista teidän kaikkien nikkejä, mutta teille kuitenkin.
:flower: Onnittelut uusille!
Onneksi muutkin kärsii kuvotuksesta yms. se vähän helpottaa omaa oloa. Ja kaikenlaisia nippailuja ja painontunteita löytyy täältäkin. Eka neuvola oli juhannusviikolla ja 3 viikon päästä on eka ultra. Sydänääniä ei neuvolassa edes yritetty kuunnella, joten pientä epävarmuutta on ilmassa... Mutta muut oireet on niin voimakkaat että kaipa sit kaikki on ok.

Muuten meinaatteko osallistua kaikkiin näihin tutkimuksiin missä selvitellään kromosomipoikkeavuuksia?
Itse en ole kertaakaan. Ultrassa käyn kun siihen tarjotaan tilaisuus ja rakenne ultra katotaan mut mitään seerumi ym. mittauksia en halua.

Tsemppiä helteisiin ja kasvatellaan ilolla mahojamme! :D

 
Huomenta,

meillä oli eilen varsin viileä päivä,mutta nyt näyttäisi tulevan taas hellettä :heart:
Aamulla ovikello pirahti ja postipoika toi Amerikan pussukan ovelle, eli nyt tuli tämä:



Vielä pitäs ainakin viikko odottaa, miten sitä malttaa. Tosi selkeet ohjeet,joten ehkä mäkin jopa osaan ton tehdä. Sitten ehkä saa viitettä siitä,oisko tyttö vai poika. Poikaa edelleen epäilisin....

 
äitilintunen minun raskauksia on aina seurattu tosi, tosi tiiviisti. Ekassa raskaudessa pääsin ultraan melkein joka viikko. Minulla on diabetes ja käyn TAYSissa kontrolleissa. Kaksoisraskaudessa ei voitu tehdä tuota veriseulaa, mutta ultran kautta sitten tutkailtiin enempi noita vauveleita. Kyllä minä nytkin aijon osallistua kaikkiin tutkimuksiin.

(.) Enää viikko ensimmäiseen neuvolakäyntiin. Ei malta odottaa!!!


 
Petite
Alkaa olla jännää....munkin pitäisi tilata. Täytynee tänään mennä kattelemaan jos vaikka tilais.
Eihän sitä todesta voi ottaa mutta jotenkin kyllä kutkuttaa tehdä ihan leikkimielellä. Eikös se ollut rv 10 eteenpäin (6viikkoa menkkojen jäämisestä pois)?Milloin ajattelit tehdä?


Nimbe Kerrankin HYVIÄ uutisia!! :flower: :flower: :flower:

En tiedä onko ollut jo galluppia tästä aiheesta, mutta mulla on mennyt ihan ohi sitten :whistle:
Milloin meinaatte ruveta tekemään hankintoja/jos siis tarvitsee tehdä. Mulla ei ole mitään säästöissä eli ihan kaikki pitäis ostaa. Kärryt on katottu valmiiksi, joten ne varmaan ostan ekaksi.
Sitten oisi pinnasänky, ja kaukalo. Kärryt on käytetty ja siksi ne pitäisi ostaa lähiaikoina ettei mene "ohi". Yritän katella kaukalon käytettynä, mutta jos ei löydy niin sitten uutena. Pinnasänky ostetaan uutena ajattelin Brion Three-sarjaa. Hoitopöytä mulla oli ekan kanssa ja se oli turha, joten sitä en tule hankkimaan.Sitten on pienemmät sitterit ja tommoiset...en ole vielä katellut sillä silmällä.

Vaikka kiinalainen kalenteri näytti poikaa, niin nyt on olotila jotenkin kääntynyt tyttöoloksi
 
Helmiläinen meillä ei ole enää mitään vauvantarvikkeita tallella. Kaikki täytyy siis hankkia. Tein tässä jo listaakin. :ashamed: Ilmeisesti tuossa rv 30 tienoilla tehdään hankintoja. Vaunut ja sellaisset isommat jutut varaan liikkeeseen valmiiksi ja haetaan ne sitten, kun vauva on syntynyt. Vaatteita ostan pikkuhiljaa. Ekat hankinnat on siis vaatteet, pinnasänky, turvakaukalo ja hoitoalusta. Hoitopöytää en ajatellut hankkia.
 
Helmiläinen juu,juurikin noin tuo ajoitus. :) Meillä on pinnis,kuomurattaat ja matkarattaat tallessa.. mutta pitää ostaa vaunut ja turvakaukalo. Vaatteita mul on tytölle jonkin verran,mutta jos onkin poika,niin sitten oon ihmeessä.. Otan kyllä ton äitiyspakkauksenkin,kun se summa tuntuu niin pieneltä rahana.

Nyt on tullu enemmän ostettua äitiysvaatteita ja imetyspaitoja,joita ostin huutiksesta tutulta myyjältä ihan kunnon kasan jo :D Hankintoja alan varmaan tehdä jo 20+ viikoilla, ainakin nuo isommat eli vaunut... ajattelin tilata ne uusina,mutta saa ny kattoo. Tuskin enää Emmaljungia ostan,kun ei ole toista käyttäjää niille sitten enää. Jotkut halvemmat saavat käydä. =)
 

Yhteistyössä