*** Helmikuussa hoikentuvat ***

Tänään saldo +100g. Oli odotettavissa kyllä. :D

Nyt voi olla, että tulee useampikin +luku tällä ja ensi viikolla, kun on muutto ja nimiäiset. Turha tuota on stressata. Toivottavasti pysyy kuitenkin alle 120 tän kaksi viikkoa, niin kaikki on hyvin. :D
Ihan hyvä asenne. Mäkin annoin joulukuussa olla, kun tilanne oli se, että plussaa tulisi taatusti. Ja tammikuussa sitten taas se uusi tiukka linja...sä voit sen tiukan linjan suunnitella sinne 2 viikon päähän :)
 
Ihan hyvä asenne. Mäkin annoin joulukuussa olla, kun tilanne oli se, että plussaa tulisi taatusti. Ja tammikuussa sitten taas se uusi tiukka linja...sä voit sen tiukan linjan suunnitella sinne 2 viikon päähän :)
Juuri näin. Enkä kauhean "tiukkaa" linjaa pidä muutenkaan vaan tarkoitus muuttaa ruokavaliota ja ruokailutapoja parempaan suuntaan mukavaan tahtiin. :D

Toki ihan alkuun tiukempi linja, niin lähtee paino laskusuuntaan, ja mielenkiinto pysyy yllä. :D
 
Juuri näin. Enkä kauhean "tiukkaa" linjaa pidä muutenkaan vaan tarkoitus muuttaa ruokavaliota ja ruokailutapoja parempaan suuntaan mukavaan tahtiin. :D

Toki ihan alkuun tiukempi linja, niin lähtee paino laskusuuntaan, ja mielenkiinto pysyy yllä. :D
Mullakin oli alussa tiukka linja ja sitten hölläsin. Ja nyt taas tiukasti...ja kohta höllään :)

Mun lyhytpinnaisuudellani ei olla tiukalla linjalla kuukausitolkulla, joten tällainen vaihtelumeininki sopii mulle :D Mies tekee parhaillaan lapsille lettuja, kun kaapista löytyi vanhentuvaa maitoa. Taikinan koko on 2 litraa, eli letut jää sitten tyrkylle jääkaappiin pariksi päiväksi, kun kaikki ei millään mene tänään.

Periaatteessa voisin letun syödä, tuskin se laihtumistani suuntaan taikka toiseen hetkauttaisi...mutta jätän sen nyt kuitenkin väliin. Mä niin paljon enempi haaveilen nyt siitä mokkaruudusta :D :D

Olin ajatellut, että saan syödä mokkaruudun, kun olen tavoitepainossani. Mutta meillä on tulossa pikkutyttöjen synttärit maaliskuun alussa ja ajattelin, että voisin leipoa niitä mokkaruutuja niihin kemuihin. Tällöin niitä ei jää houkutuksena vinoa pinoa pakkaseen. Mutta tämä edellyttää sitten sen, että olen siihen mennessä alle 65 kiloinen. Näissä kilomäärissä en vielä herkuttele muutoin, kuin ajatuksissa :D
 
"hippo"
Saa nähdä, mitä huomisesta taas tulee - ei kun siis tämän päivän aamusta :D

Tuli mitä tuli, en ole jaksanut tiukksitella, tasaillaan vähän ja sitte taas kiristetään, kun jaksetaan. Eli vaikka ylihuomenna.
 




Se saakelin kakkiaisvaaka antoi mulle 200g plussaa eilisesti :D

Periaatteessa ihan vielä ei olisi ollut sen plussan aika, mutta toisaalta lasku on ollut niin jyrkkää, että sitä kautta en plussaa ihmettele. Eiliset syömiset on olleet sinkäli ok, että kalorit ovat varmasti jääneet miinukselle. Söin eilen lounaaksi Nutriletin pirtelön ja päivälliseksi lasagnea. Iltapalaksi popsin kaksi palaa suklaata, kun löysin miehen kätkön :D

Eli itseäni en voi "syyttää", koska ei niistä kahdesta suklaasta sentään plussaa pitäisi tulla...on siis siitä ihan normaalista vaihtelusta kyse :)

Kilo matkaa normaalipainoon ja 1,5 kiloa siihen 65,x kiloon...sen normaalipainon saavutan ensi viikolla, mutta 65,x kiloa jäänee saavuttamatta. Mutta näillä mennään :)
 
Saanko mä tunkea ihan vähän tähän ketjuun ja pyytää potkua persiille? :ashamed: Paino päätti jumia... Ja mä en saa aikaseksi nyt lähteä salille. :ashamed:
Huomenna on PAKKO ja tiistaina kanssa... Ja tiedän, että paino ei välttämättä laske kun salilla käyn, mutta kun se on kuitenkin mahdollista... Niin tavoite on vielä vajaa 5kg saada pois. Tai jotain sinnepäin ;)

Nyt vaan iski uskon puute itseeni.. *huokaa*
 
"Pentti"
Onkos teillä eli onkos meillä punnituspäivää vai käykö jokainen vaa'alla kun haluaa? Itse en ole kovin ahkera vaa'alla ramppaaja, yleensä kerran kaksi kuussa. Miksi muuten viikonloput on niin vaikeita pysyä ruodussa? ;)
 
"hippo"
[QUOTE="Pentti";25649692]Onkos teillä eli onkos meillä punnituspäivää vai käykö jokainen vaa'alla kun haluaa? Itse en ole kovin ahkera vaa'alla ramppaaja, yleensä kerran kaksi kuussa. Miksi muuten viikonloput on niin vaikeita pysyä ruodussa? ;)[/QUOTE]

Ei ole erillistä punnituspäivää. Itse ravaan vaa'alla aika tiuhaankin, mutta merkkaan ylös vain sunnuntaiaamun lukemat. Tänään(kään) ei onneksi ollut plussapäivä, vaan viikon saldoksi tuli -400g.
 
Saanko mä tunkea ihan vähän tähän ketjuun ja pyytää potkua persiille? :ashamed: Paino päätti jumia... Ja mä en saa aikaseksi nyt lähteä salille. :ashamed:
Huomenna on PAKKO ja tiistaina kanssa... Ja tiedän, että paino ei välttämättä laske kun salilla käyn, mutta kun se on kuitenkin mahdollista... Niin tavoite on vielä vajaa 5kg saada pois. Tai jotain sinnepäin ;)

Nyt vaan iski uskon puute itseeni.. *huokaa*
tunge vaan, kyllä mukaan mahtuu :D
 
[QUOTE="hippo";25650619]Ei ole erillistä punnituspäivää. Itse ravaan vaa'alla aika tiuhaankin, mutta merkkaan ylös vain sunnuntaiaamun lukemat. Tänään(kään) ei onneksi ollut plussapäivä, vaan viikon saldoksi tuli -400g.[/QUOTE]

Niin joo, siis mullakin oli tänään viikkopunnitus ja tuloksena -1,4 kg.

Jatkossa lähtee viikossa vähemmän, koska lisään yhden aterian aina illalla :)
 
Hyvin turvonnut ja veltto olo : / Olen tainnut syödä sitä sun tätä ja unohtanut juoda tarpeeksi. Univelka ja lähipiiristä kantautunut suru-uutinen, ei kai sitä kummempia tarvitakkaan että vartalo tuntuu ihan oudolta.
 
"hippo"
Hyvin turvonnut ja veltto olo : / Olen tainnut syödä sitä sun tätä ja unohtanut juoda tarpeeksi. Univelka ja lähipiiristä kantautunut suru-uutinen, ei kai sitä kummempia tarvitakkaan että vartalo tuntuu ihan oudolta.
Ihan sama fiilis. Ja täsmälleen samoista syistä. Mutta kyllä tämä tästä taas lähtee, fiilis ylös ja paino alas. Päätin omalta kohdaltani, että suremista on tarpeeksi, eli yritän pitää edes ruokavaliosta kiinni, ettei tarvitsisi sureksia sitten vielä painonnousuakin. Lohtusyömisen välttäminen on vain vähän hankalaa.
 
[QUOTE="hippo";25650658]Mä en millään ymmärrä, että miten sä voit hukata noin paljon viikossa edelleen. Ekoilla viikoilla joo, mutta nyt..? Etenkään, kun et enää ole iso. *raapii päätään*[/QUOTE]

Niin...en mä oikeen itekkään tiedä. Siis kun en tiedä, että paljonko mun peruskulutukseni mahtaa olla. Mä veikkaan, että peruskulutukseni on noin 1900 kieppeillä lepopäivinä. Ja parisataa kaloria enempä treenipäivinä. Tämä on siis netin laskureiden keskiarvo.

Yksi kilo läskiä on noin 9000 kaloria, eli senverran pitäisi saada vajetta ruoan avulla viikossa aikaan, jotta laihtuisin kilon viikossa läskiä. Viikkokulutukseni on 13 300 (ilman treenejä) ja kun siitä vähentää tuon 9000, jää jäljelle 4300.

Joten jos syön viikossa 4300 kaloria, laihdun kilon läskiä. Päivää kohden tuo tarkoittaisi sitä, että voisin syödä reilut 600 kaloria päivässä.

Mitään faktatietoja mulla ei ole, mutta mä veikkaan, että syön päivässä 600-800 kaloria. Ja koska se 1,4 kiloa ei ole kokonaan läskiä, vaan siinä on mukana lihasta yms, niin kyllä se vissiin sitten aika yksiin kuitenkin lopulta menee, kun siihen lisää ne treenipäivien kalorimiinukset.

Näin mä tätä nyt tässä äkkiseltään pähkäilen. Blogistani löytyy viikon syömiset kuvin ja sanoin, joten sieltä näkee mitä olen suuhuni tunkenut, jotta tulokseksi on saatu se -1,4 kiloa.
 
"kukka"
Chef, avaatko tuota vielä hieman, siis urheiletko? Ja jos, niin minkä verran kaloreita niinä päivinä? Tuo 600-800 kaloria kuulostaa kyllä tosi vähälle. Että pystyykö sillä jatkossa olemaan, siis ylläpitovaiheessa. Mutta kun laskeskelin, omatkin kalorit ovat niissä lukemissa, olen kyllä lähtenyt kanssa reippaasti laihtumaan ja liikun paljon (mutta niinä päivinä yritän syödä enempi), mutta ehkä tässä käydään aliliekillä.. (siis minun tapauksessa).. Hmm.
 
"hippo"
Mulla olisivat läskit liisteröityneet suutuspäissään lanteille loppuelämäksi, jos uskaltaisin hilata kalorimäärän noin alas. Olen dieetannut joskus alle 1200 kcal pöperöillä/päivä ja siinäkin oli hetkittäin kintaalla, ettei painonpudotus tyssännyt. Tällä hetkellä mulla ei ole aavistustakaan kilokaloreista, paljon enemmän niitä kuitenkin on kuin tuo Chefin 600-800 päivässä. Paino onneksi putoaa, se on pääasia. :)

Kalorien laskeminen oli kyllä tehokasta, mutta siinä mulla oli liian hyvä tilaisuus vetää överiksi. Olisitte vain nähneet, millä tarkkuudella väänsin risottoa taskulaskimen ja grammavaa'an kanssa saadakseni tietää, paljonko kattilalliseen tuli energiaa öljylusikallisesta ja kahdesta valkosipulin kynnestä, 124 grammasta riisiä jne... Sitten laskin, moneenko osaan mun se padallinen pitää jakaa, että annokseen tulee x kappaletta kaloreita ja... Herran tähden sentään. Ja ruoan päälle kellon kanssa lenkille. Arvatkaa vaan, miksen jaksanut sitä kuin muutaman kuukauden ja lihoin heti takaisin?

Tällä hetkellä harrastan kodinkoneavusteista painonhallintaa, tiskikone meni rikki, enkä niin ollen viitsi syöpötellä, kun tulee tiskiä. Muu perhe uskaltaa nippa nappa käyttää astioita. Jos arvaan oikein, uusi kone saapuu mitä pikimmin, sillä inhoan käsin tiskaamista. Tämä viimeisin kone saapui alle 24 tunnissa edellisen hajoamisesta, mies sanoikin silloin, ettei mun kanssani uskalla asua, ellei ole toimivaa tiskaria. :LOL: Raukka ei onneksi ole joutunut kokemaan pyykkikoneen hajoamista yhteiselomme aikana.
 
[QUOTE="kukka";25651673]Chef, avaatko tuota vielä hieman, siis urheiletko? Ja jos, niin minkä verran kaloreita niinä päivinä? Tuo 600-800 kaloria kuulostaa kyllä tosi vähälle. Että pystyykö sillä jatkossa olemaan, siis ylläpitovaiheessa. Mutta kun laskeskelin, omatkin kalorit ovat niissä lukemissa, olen kyllä lähtenyt kanssa reippaasti laihtumaan ja liikun paljon (mutta niinä päivinä yritän syödä enempi), mutta ehkä tässä käydään aliliekillä.. (siis minun tapauksessa).. Hmm.[/QUOTE]

Harrastan agilityä, mutta muutoin en urheile. Netin mukaan kaloreita palaa noin parisataa per treenit. Ja treenaan 3 kertaa viikossa.

600-800 on vähän. Se on ihan faktaa. Mutta mistä niin päättelit, että tavoitteeni on YLLÄPITOVAIHEESSA olla näin pienellä syömisellä?
Jos syön jatkossakin sen 600-800 kaloria päivässä, ei paino pysy yllä, vaan laihdun lisää ja lisää ja lisää. Noilla kaloreilla saisin itseni loppuvuoteen mennessä alipainoiseksi, eikä se ole tarkoitukseni.

Kuten tuossa yllä kerroin, aloitan nyt syömään enemmän. Tämä siksi, etten toivo enää jatkossa näin suurta pudotusta per viikko. Mulla kun ei ole enää mikään kiire, sillä olen jo ihan lähellä normaalipainoa (kilo) ja tavoitettani (5,4 kg).

Jatkossa lisään itselleni iltapalan, joka on rahka, koska tarvitsen lisää proteiineja. Viikon kuluttua mulla on ensimmäinen punttisalitreeni, joten senkin vuoksi tarvitsen enemmän ruokaa...muuten laihdun vielä nopeampaa.
 
[QUOTE="hippo";25651732]Mulla olisivat läskit liisteröityneet suutuspäissään lanteille loppuelämäksi, jos uskaltaisin hilata kalorimäärän noin alas. Olen dieetannut joskus alle 1200 kcal pöperöillä/päivä ja siinäkin oli hetkittäin kintaalla, ettei painonpudotus tyssännyt. Tällä hetkellä mulla ei ole aavistustakaan kilokaloreista, paljon enemmän niitä kuitenkin on kuin tuo Chefin 600-800 päivässä. Paino onneksi putoaa, se on pääasia. :)

Kalorien laskeminen oli kyllä tehokasta, mutta siinä mulla oli liian hyvä tilaisuus vetää överiksi. Olisitte vain nähneet, millä tarkkuudella väänsin risottoa taskulaskimen ja grammavaa'an kanssa saadakseni tietää, paljonko kattilalliseen tuli energiaa öljylusikallisesta ja kahdesta valkosipulin kynnestä, 124 grammasta riisiä jne... Sitten laskin, moneenko osaan mun se padallinen pitää jakaa, että annokseen tulee x kappaletta kaloreita ja... Herran tähden sentään. Ja ruoan päälle kellon kanssa lenkille. Arvatkaa vaan, miksen jaksanut sitä kuin muutaman kuukauden ja lihoin heti takaisin?

Tällä hetkellä harrastan kodinkoneavusteista painonhallintaa, tiskikone meni rikki, enkä niin ollen viitsi syöpötellä, kun tulee tiskiä. Muu perhe uskaltaa nippa nappa käyttää astioita. Jos arvaan oikein, uusi kone saapuu mitä pikimmin, sillä inhoan käsin tiskaamista. Tämä viimeisin kone saapui alle 24 tunnissa edellisen hajoamisesta, mies sanoikin silloin, ettei mun kanssani uskalla asua, ellei ole toimivaa tiskaria. :LOL: Raukka ei onneksi ole joutunut kokemaan pyykkikoneen hajoamista yhteiselomme aikana.[/QUOTE]

Perhe parka :D :D :D
 
[QUOTE="hippo";25653006]No tietysti 800g pudotuksena. :)[/QUOTE]

Näin juuri. Paino vaihtelee niin paljon luonnostaan, ettei siitä saa mitään tolkkua niin lyhyellä aikavälillä, kuin vuorokausi. Siksi se viikko on parempi :)
 
"MaMa"
Koulutuksesta palattu ja uskokaa tai älkää, siellä oli ihan kunnollista ruokaa tarjolla! :) Sai siis syödä hyvin lautasmallin mukaan eikä tarvinnut murehtia ahtavansa pelkkää höttöä koko viikonlopun. Painosta mulla ei luonnollisestikaan ole mitään hajua, vaakaa mulla ei ollut mukana ja iltaisin en puntaroi, kun niitä tuloksia ei voi verrata mihinkään.. Veikkaan kuitenkin ettei oo ainakaan pudonnut noiden menkkojen takia.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
No ohhoh. Plussaa eilisestä 700g. Eikä kyllä naurata, sillä eilenkin tuli plussaa 200g. Jos jotain positiivista koittaa tästä nyt sitten repiä, niin eiköhän johonkin kohtaan ole sitten tulossa myös melkosen iso pudotus.

Plussan sai aikaan se, että söin eilen sen kahden ruoka-annoksen lisäksi palan kuivakakkua ja kaksi leipää. Kalorit jäivät aivan varmasti miinukselle, eikä kukaan saa 700g kahdesta leivästä ja yhdestä kuivakakun palasta...paitsi näemmä minä :kieh:

Jos jotain positiivista, niin läskiä se ei siis ole. Mutta on se sitten mitä tahansa, niin se saisi kyllä poistua ihan yhtä nopeasti, kun mitä on tullutkin :D
 
"MaMa"
No ohhoh. Plussaa eilisestä 700g. Eikä kyllä naurata, sillä eilenkin tuli plussaa 200g. Jos jotain positiivista koittaa tästä nyt sitten repiä, niin eiköhän johonkin kohtaan ole sitten tulossa myös melkosen iso pudotus.

Plussan sai aikaan se, että söin eilen sen kahden ruoka-annoksen lisäksi palan kuivakakkua ja kaksi leipää. Kalorit jäivät aivan varmasti miinukselle, eikä kukaan saa 700g kahdesta leivästä ja yhdestä kuivakakun palasta...paitsi näemmä minä :kieh:

Jos jotain positiivista, niin läskiä se ei siis ole. Mutta on se sitten mitä tahansa, niin se saisi kyllä poistua ihan yhtä nopeasti, kun mitä on tullutkin :D
Veikkaan et voi kerääntyä turvotusta, jos muuten olet syönyt esim. hiilaritietoisesti eli välttänyt noita kyseisiä ruoka-aineita.. mulla ainakin turvottaa tosi paljon tuollaiset vehnäjauhosta tehdyt hötöt.
 

Yhteistyössä