Helmivauvat 2010

Puremisesta vielä, meillä poika puree mua käsivarsiin, jalkoihin tms. ja jotenkin olen yhdistänyt tuon nälkään... ei kiusallaan tai leikillään pure, onneksi, ja yleensä näykkii (kipeästi) vaan mua, ei isää eikä siskoa.
 
Ensinnäkin suuren suuret onnittelut kaikille 1-vuoden täyttäneille! :heart: Nopeasti on tämä vauvavuosi mennyt. Meillä on synttärit reilun parin viikon kuluttua ja oikeana päivänä vietetään sitten juhlia. Oletteko antaneet/meinaatteko antaa synttärisankareiden maistaa kakkua?

Voitais tosiaan viimeistään maaliskuun alusta siirtyä tuonne taaperopuolelle. Täytyy miettiä kuka sitten ottaa etusivun päivityksen harteilleen kun laalaa kerran jätti pinon kiireiden vuoksi.

Meillä kanssa heräillään aamuisin aikaisin, yleensä kuuden aikaan, joskus aiemminkin. Ei tuota tytön rytmiä saa oikein muutettua, tuntuu olevan luonnollinen rytmi että menee klo 19 nukkumaan ja herää aamulla tuossa kuuden aikaan.

Mini tosi harmillinen juttu tuo korvatulehdus. Paranemisia pienelle potilaalle!

sarina paranemistuulia korvatulehduksesta teillekin! Hyvä, että lääkäri kirjoitti lähetteen allergiatutkimuksiin.

tehilla mitä olen ihmisiltä kuullut niin eri raskaudet samalla ihmiselläkin voi olla ihan erilaisia, joten toivotaanpa nyt vaan, että kaikki on kunnossa! :hug:

Tänne ei kuulu ihmeitä. Tyttö on taas flunssassa (toivottavasti nyt ei tule taas korvatulehdusta) ja tukea vasten edelleen kävellään. Kauhea touhu koko ajan käynnissä ja tyttö oppii koko ajan lisää sanoja. Kauhen eläväinen luonne tytöllä ja oppii matkimalla kauheasti asioita, viimeisimpänä on oppinut sanomaan käsipäivää. Vilkuttaa ja taputtaa koko ajan ja "vetää leikkejä", joitta mun ja miehen täytyy tehdä perässä erilaisia asioita. Omassa huoneessa tyttö on nukkunut todella hyvin, herää enintään kerran yössä mutta pääasiassa nukkuu yöt heräämättä.
 
Tasan vuosi sitten istuttiin keinutuolissa puuskuttamassa eikä tiedetty, että vielä piiitkä ja rankka päivä edessä..:heart::heart: Elias rakas 1v :heart::heart:
Näin tämä aika taas juoksee,niiiisk!
Juhlat juhlitaan lauanataina ja jokunen tulee sunnuntainakin. Ihan lähipiirin juhlat, mutta onhan siinäkin porukkaa riittämiin kun kaikilla pari kolme lasta :D
Aikasemmin kyselin mitä muut tarjoilee synttäreillä ja mä en vieläkään ihan varma ole omista tarjoiluista :LOL: Noh,ainakin mangotäytekakku johon tein sokerimassasta muumikoristeen ja kukkia,pikkuleipiä,minirunebergintorttuja, minttukrokanttikakkua sekä paria suolasta piirakkaa =)
Ja minä kun aina innostun niin saatan vielä jotain tehdä :LOL:
Sitä en tiedä kuinka kaiken tämän kerkiän ja jaksan,mutta kahtotaan...

Huomenna meillä on Eliaksen korvien putkituksen toinen yritys, kun ekalla kertaa ei räkäsyyden ja rohinan takia onnistunut. Nyt toivotaan, että putket paikoilleen saadaan ja meilläkin terveempi elämä alkais.
Tosin olen pitkään miettinyt, että eliaksella varmasti jotain allergiaa, kun noita tulehduksia ollu,pylly punottaa ja posket lehahtelee, mutta en vain tiedä mistä :|
Maitohan meillä testattiin sillon aiksemmin eikä siinä sitten todettu mitään, vaikka kovasti epäilin ja epäilen sitä! Josko sitä nyt koittas kaupan kauramaitoa, kun 1v tuli täyteen.
jaahas, poika tuli huutamaan jalkoihin..täytyy mennä :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea kaikille 1-vuotiaille! :flower: Ensi viikolla meidänkin pikkuinen sitten saavuttaa vuoden iän..kylläpä aika on mennyt nopeasti..:heart:

Puremisesta Meillä poika puree myös, esimerkiksi silloin jos ei saa jotain haluamaansa. Joskus muutenkin vaan ohimennessään näykkäisee..puree välillä niin lujaa, että itsellä on aivan nahka rullalla..kieltoihin usein vaan naureskelee, joskus itkee kun oikein kiukkuisesti kieltää.

Aikaisista aamuista vielä Meillä kyllä pojasta huomaa, että jos viiden aikoihin jo heräilee, ei todellakaan ole saanut tarpeeksi unta. Herää nykyään usein itkien, eikä iloisena ja virkeänä. Kuuteen asti jos nukkuu, on paljon iloisempi. Samoin kuin aani, mua harmittaa, kun muu maailma heräilee paljon myöhemmin..täällä aukeaa useampi ruokakauppa jo kahdeksalta, että ollaan usein pojan kanssa ensimmäisten asiakkaiden joukossa...:) Se harmittaa, kun kaikki kerhot, muskari, ym. alkavat klo.10-11, jolloin poika menee yleensä ekoille unille. Yleensä oon yrittänyt ennen lähtöä laittaa pojan pienille tirsoille, mutta sitten menee aina päivärytmi sekaisin.
Oon muutamana aamuna imettänytkin sitten jo viiden aikoihin, mutta ei poika kovinkaan usein jatka unia sen jälkeen. Parempi varmaan ois tuo aamuimetys lopettaa kokonaan...

Kolmena yönä poika on ollut nyt melkoisen levoton. Huokaisin jo helpotuksesta, kun poika parani, että nyt yöt helpottavat, mutta ei...poju saa klo.3-5 aikaan ihmeellisiä itkukohtauksia. Viime yönä ei rauhoittunut kuin sylissä, pinnasänkyyn takaisin laitto aiheutti uuden itkukohtauksen. Otin sitte viereen, jossa istui hetken itkien täyttä huutoa ennen kuin rauhoittui..Yöllä valvoessani jo mietin jos jonkinlaiset vaivat mitä pojalla mahdollisesti on..hampaita ei ainakaan näy olevan puhkeamassa...(?)

Poika on alkanut kiipeilemään vähän joka paikkaan. Eilen kiipesi syöttötuolin päälle! En kyllä tiedä miten siinä onnistui, kun olin toisessa huoneessa kun mies huusi että tuu katsomaan mitä poika tekee.

Paranemisia kaikille sairastelijoille!!! Oltiin eilen kylässä kaverini luona, jonka poika oli vielä vähän flunssainen, toivottavasti ei meille tarttunut.

Tuli nyt pitkä litania omaa tarinaa, mut kohta pitää mennä herättelemään poikaa että ehditään muskariin!
 
Pähkämö
Noniin, pojalla on taas silmätulehdus, eipä siitä edellisestä mennyt kuin 2 viikkoa. Ja sama silmä taas! Lääkäri kirjoitti nyt ylimääräisen satsin antibioottitippoja, ettei seuraavalla kerralla tarvitse hakea reseptiä uudestaan. Seuraillaan nyt ja jos alkaa useinkin tulehtua, marssitaan silmälääkärin juttusille.

Pojallahan on ollut vastasyntyneestä lähtien toinen silmä rähmivä ja vetistävä, ilmeisesti kyynelkanava on ahdas. Jos se nyt useinkin alkaa tulehtua, täytyy harkita kanavan avaamista. Yleensä tuon vaivan pitäisi helpottaa joskus 8 kk ikäisenä; meillä tosiaan alkanut vaivata kunnolla vasta nyt viime aikoina tulehduksina.

Ihottuman hoitoon saatiin vahvempaa kortisonivoidetta ja muutoinkin päivitettiin tuota kortisonin käyttötapaa. Olen tainnut käyttää kortisonia vähän turhan varovaisesti ja liian lyhyitä jaksoja kerrallaan, jolloinka ihottuma palaa nopeasti, kun kortisonin käyttö lopetetaan. :ashamed: Ei mikään hukkareissu siis!

Lauantaina vietetään 1-vuotissynttäreitä Himoksella. Meitä lähtee sinne lähimmät sukulaiset viikonlopun viettoon, vuokrattiin ihana mökki sieltä rinteen juurelta. Ei siis tosiaankaan lähdetä sinne synttäreiden takia, sattui vain samalle viikonlopulle tuo reissu =) Mutta ihana päästä hieman irtautumaan kotikonnuilta vaikken taida mahani kanssa rinteeseen uskaltaakaan ;)
 
heippa. meilläkin sen verran temperamenttinen ukko että kun kiukustuu kielloista, yrittää monesti purra, yleensä minua. nykyään on pureminen kyllä jäänyt onneksi sille asteelle että avaa suunsa puremisliikkeeseen esim. jalkaani vasten muttei sitten pure kuitenkaaan. kieltäminen muuten todella vaikeaa, koska mitä vihaisempi yritän olla, sen hauskempaa pojasta on...ja välillä väkisin repeän itsekin. en ole kyllä nähnyt toista yhtä itsepäistä muksua.tietää suunnilleen kielletyt puuhat ja jos on siinä vieressä itse kun yrittää tehdä jotain, oikein hän valmiiksi katsoo ilkikurisella ilnmeellä ja nauraa rätkättää kun komennan.milloinkohan ja mitenköhän lapsen saa uskomaan? :confused:
meillä ei aikaisia heräämisiä ole ollut, sympatiat sellaisiin perheisiin.itse olen todella aamu-unista sorttia( ja mies myös) joten ehkä geeneissä siirtyi sitä hieman poikaankin. :)
ennen kun imetin ja otin kainaloon, nukuttiin monest 9--9.30 saakka, nyt poika heräilee omasta sängystä 7.30-8.30 useimmiten.kiva että ollaan saatu hieman aikaistettua aamuja että ehditään juuri muskareihin ym. toimintoihin herättämättä ja kiirehtimättä.
ketkä ulkoilee puistoissa lapsen kanssa? tämä vaihe hirmu hankala kun toinen ei vielä kävele. puistossa on keinu, sekin yleensä märkä ja sitten lumihangessa pitäisi istua. kävely äidin taluttamana ei ole kivaa.pulkassa viihtyy jonkin verran.sitten vaikka olisi + asteita ja puen paljon päälle, on pojan kädet kylmät kun tullaan kotiin.rattaissa ei tätä ongelmaa.
avoin päiväkoti on ollut kiva paikka, mutta tuntuu tuovan meille aina jonkin taudin niin yritetään nyt välttää. :(
synttärikakusta, oltiin 1-v kutsuilla sunnuntaina ja poika söi siellä kakkua ja joi mehua. poika muuten oppinut juomaan mukista itse, ensin harjoitteli piimällä, huomasin että maitokin menee yhtä hyvin. juo taitavasti yhdellä kädellä korvasta pitäen ja hallitsee kallistamisen.pitää vain katsoa ettei ala hölskyttää ja kippailemaan mukia.
celia ja poika 11kk
 
Niin, onnittelut täältäkin 1 vuotta täyttäneille! :)

Kivalta, Pähkämö, kuulostaa teiän synttärinvietto! Se on kyllä totta että välillä on niin kiva päästä pois kotiympyröistä. Millos se teidän toinen lapsi olikaan syntymässä? Mä en nyt muista, vaikka varmaan sen olet kertonukin. Minkä pituisina kuureina sulle neuvottiin kortisonia käyttämään ja minkä vahvunen voiden teillä on käytössä? (meillä 1% ja 10pv kortisonia, 10pv taukoa+perusvoide). Mut toivottavasti teiän pojalta tuo silmätulehduskierre katkee eikä tarvii leikkaukseen lähteä!

Bebo
, meillä tuo varsinainen aamuvirkku on esikoinen ja tuntuu että tytönkin unirytmi on muokkautunu veljen unirytmin mukaan. Tyttö tuntuis nukkuvan monesti pitempääkin aamulla, mutta ei enää malta kun veljen ääni alkaa kuulua. Esikoisella on kans aina ollu jaksoittain tuota, että selvästikään ei ole virkeä herätessään ja tuntuu kuin heräisi kesken unien. Vähän vanhempana joskus ennen 2 vuotta alkoi herätä aina pissalle samaan aikaan vähän ennen kuutta, ja voihan olla että nämä pienetkin herää pissahätään tai siihen että se pissa tulee. Oletko kokeillu onko vaippa lämmin kun herää tai oletko huomannu että pissaa kohta herättyään? Eihän tuolle mitään voi, mutta se voi olla syy noihin heräämisiin.

Ja sit tuosta yölevottomuudesta, niin meillä kans tyttö heräilee yöllä itkemään tai itkeskelee unissaan. Samoin nousee sängyssä istumaan ja saattaa höpötellä jotain tai sit itkeskellä. Välillä on ihan virkee ja haluais vaan pois sängystä touhuilemaan ja menee pitkäänkin ennen kuin sen saa rauhoittumaan ja nukkumaan uudestaan, mut välillä taas nukahtaa melko pian. Joku vaihe siis taas? Miks ei ne hampaatkin. Musta ainakin tuntuu että hampaitakin on taas tulossa kun niin öisin jyystää tuttiaan.

Ja paranemisia kaikille korvatulehduspotilaille ja flunssaisille, ja krisu, toivottavasti teillä putkitus onnistuu tällä kertaa ja saatte siitä apua! Ja synttäritarjoilut kuulostaa niiiiiiin NAM :p

Ikuisuus, me annettiin synttärikakkua tytölle, ihan syödä, ei pelkästään maistella. ;) Täällä muuten kans tyttö on oppinu puhaltamaan, tosin kuumaan ruokaan. Ja käsipäivää on kiva leikki täälläkin. Tulee luokse ja sanoo: "pä-pä-pä" ja sit pitää vatkata kättä tosi lujaa ja sanoa päivääpäivääpäivää. =)

Ja tänään käytiin 1v neuvolassa ja tytöllä nyt mittaa 74,5cm ja painoa 9226g
Rokotus saatiin ja kaikki muuten ok.

Ja kiitos teille kun vastailitte tuohon ihottuma hommeliin! Sillä mä kyselin kun vähän yritän kartottaa että millasta ihottumaa muilla on ja miten sitä hoidatte, ja millasia hoito-ohjeita olette saaneet. Mini ja Pähkämö teidän lasten ihottumat kuulostaakin ihan selvästi atooppiselta. Ja mini, lääkäri viimeksi sanoikin, että saattaa olla märkärupea. Ihottuma oli niin tulehtunu sillon että ei siitä oikein mitään varmaa pystyny sanomaan. Mehän saatiinkin se antibioottikuuri mikä tepsi hyvin, eli tulehdus siinä oli ihan epäilemättä. Mut mua sekottaa nyt se, että 2 lääkäriä on sanonu tuota ihottumaa atooppiseksi, 1 lääkäri sano, että ei näytä tyypilliseltä atooppiselta ihottumalta, mutta ei osannu sanoa juuta eikä jaata että mitä se on. Ja nyt tää viimesin oli se ensimmäinen joka sano että ihossa on tulehdus, mutta ei pystyny muuta sanomaan sen tulehduksen takia, epäili märkärupea. Joo, täällä on vähän vaihtuvuutta lääkäreissa ja viimeks käytiinkin yksityisellä. Nyt meiän omalla terkkarillakin oli sijainen ja nämä kummatkin terkkaritkin siis on sanonu ihottumaa atooppiseksi. Mutta kun mun mielestä se ei ole sitä!! Mulla itelläni on ollu ja esikoisella oli atooppisuutta, joten luulen tietäväni miltä se näyttää. Nythän tuo tytön ihottuma on tosi rauhallinen ja ainoastaan se yksityinen lääkäri on nähnyt sen pahimmassa vaiheessa, ja nytkin tuli siellä neuvolassa sellanen olo, että mä vaan vouhkaan turhasta. Huoh, en nyt sit tiedä... Katotaan nyt minkälaisena tuo iho pysyy näillä rasvauksilla.

Maidosta terkkari sanoi että ihan hyvin voi jo siirtyä kokonaan tavalliseen maitoon, et ihan turha sen kanssa on olla niin varovainen kuin olen ollu. Tyttö on kumminkin saanu lehmänmaitopohjaista korviketta ja niitä hapanmaitotuotteita, että jos niistä jotain vakempaa tulis, niin olis tullu jo. Et ehkä tuo löysä kakka on sit vaan tottumattomuutta... Noh, ajatuksena täräyttää kerralla tavallista maitoa pullollinen, tuntuu turhan rajulta, joten jatkan kyllä oman tuntemukseni mukaan ja tytön vatsan kunnon tietenkin. Tänään lisäsin jo 40ml. :D

Muuten tänne ei kummempia... Paitsi että tyttö nukkui viime yönä 20-6.30 kertaakaan heräämättä, kokonaisen yön siis! Itekin ehdin nukkua 8,5h, ihan mieletöntä!!! =)=) Kovasti täälläkin kiipeillään. Tänään pistin rahin jäähylle, kun en hetkeksikään pysty kääntämään selkääni kun tyttö jo seisoo rahilla ja alastulossa ei ole mitään tolkkua!!! Meiän talokin on tällanen ettei huoneesta toiseen nää, ja kun olen keittiössä, muksut saa touhuta sillä aikaa ihan mitä lystää, kun en nää enkä kuule mitä ne tekee. : /:| Sitten kun on vielä tuo huimapää isoveli, joka yllyttää pienemmän ihan järjettömiin juttuihin, tai noh, toinen matkii kaiken perässä, että eipä siinä yllyttää tarvii. Kai mun täytyy kohta jotkut valvontakamerat tänne asentaa, ettei aina tarvii olla selän takana vahtimassa. :O

Mut huomen aamuna tää pääsee kampaajalle ja päiväks Tampereelle! :p Maanantaina tulee vielä tytön kummit yökylään, joten monta kivaa juttua mitä odottaa! =)=)
 
Viimeksi muokattu:
Pähkämö
aani Nyt ohjeena 1% kortisonia vko ja sitten vko perusvoiteilla. Itse olen aikaisemmin lopettanut kortisonin aika lailla saman tein, kun ihottuma on hävinnyt, mikä on kuulemma ollut virhe. Kun jatkaa pari päivää "terveen" ihon kortisonihoitoa, pääse voide vaikuttamaan pintaa syvemmälle. Mutta siis ongelmana on ollut, että viikon tauon aikana ihottuma ehtii palata moneen otteeseen, jotenka nyt kokeillaan tarvittaessa 2,5% kortisonia, josko iho pysyisi tauonkin ajan hyvänä. Niin ja kakkonen tulee kesäkuun puolivälissä :)

Moni on maininnut tuosta kiipeilystä. Meillä ei (onneksi) vielä kiipeillä muualla kuin rappusissa =) bebon poika oli kiivennyt syöttötuolinkin päälle, hui!
 
Googlettelin tässä noita ihottuma juttuja, ja kai mun on pakko taipua uskomaan että tuo tytön ihottuma on sittenkin atooppista. Sekin näköjään voi esiintyä erilaisena. Ällö-varoitus kuvissa! Mut meiän tytön ihottumaläntit on tuollasia kuin tuossa kuvassa 2. Tuossa kuvassa ihottuma on aika rauhallisen näköstä verrattuna mitä meillä on ollu pahimmillaan. Mut nuo kuvailut visvaisuudesta ja ruven muodostumisesta osuu nappiin.

Pikkulasten atooppinen ekseema :: Terveyskirjasto

Odotettavissa on siis heinänuhaa ja muitakin allergioita, mutta ei sinänsä mitenkään yllättävää, kun itekin niitä poden.

Pähkämö, kiitti vastauksesta! Mäkin lopetan rasvaukset kun iho näyttää parantuneen, eli siis kiitti myös tuosta vinkistä! Me on saatu ohjeeks se 10 päivää, mut olen lopettaa aiemmin jos ihottuma on hävinny ennen sitä.
 
Pähkämö
aanille vielä Me on ihmetelty, kun pojalla nuo silmätulehdukset eivät vaivaa mitenkään eli ei hiero silmiä tms., mutta yöt menee tulehdusten aikaan valvoessa, kun poika viettää yöt raapien itseään, siis nilkkojaan. Selvisi nyt siellä lääkärissä sekin, että esim. kaikenlaiset infektiot saa tuon atooppisen ihottuman pahenemaan. Eilen aloitettiin antib.tipat silmiin ja ah autuutta! Takana hyvin nukuttu yö, ei ihottuma vaivannut nilkoissa eikä muuallakaan :) Eli siis tuo ihottuman pahentuminen on oire jostakin ihan muusta! Mulle uutta asiaa, jollekin toiselle saattaa olla vanhaa tietoa. Mutta itsellein tuli sellainen "ahaa"-hetki, kun tajusin tuon silmätulehdusten ja ihottuman pahenemisen yhteyden. =)

Tänään reissuun, sunnuntaina tullaan takaisin :wave:
 
aani Kyllä tuo teidän ihottuma kuulostaa enemmän märkäruvelta, jos siinä keltaista katetta on päällä ja kellertäviä märkärakkuloita. Eihän märkärupi ja atopia sulje toisiaan pois, päin vastoin valmiiksi ihottumaiseen ja rikkinäiseen ihoon bakteeritulehdus tulee helpommin. Märkäruven puolesta puhuu sekin, että antibiootti helpotti tilannetta. Suosittelisin ihotautilääkärillä käyntiä, niin saatte varmuuden ja asianmukaiset hoito-ohjeet. Märkärupi voi olla tosi sitkeässä, ennen kuin se paranee.
 
Pähkämö
No onpas täällä ollut hiljaista!
Reissu tuli tehtyä ja 1-vuotisjuhlat juhlittua. Kakkuakin maisteltiin ja voi että poika tykkäsi :) Äitiinsä tullut :whistle:

Pikkumies siirtyi nyt tämän viikon alusta pph:lle, aiemminhan tuo oli mummonsa hoteissa. Hoitajan mukaan oli eilen jatkuvasti syliin pyrkimässä, omillaan ei olisi viihtynyt lainkaan ja itkuakin tirskautteli useaan otteeseen :| Syömishetket oli kuulemma hyväntuulinen ja näytti hoitajalle, miten kova on juttelemaan. Toivottavasti tänään sujuu jo muukin kuin syöminen hieman paremmin; eihän se hoitaja voi koko aikaa yhtä lasta sylissään kanniskella :ashamed:
 
Helou helou... huomenna se tapahtuu, meidän pieni vauva täyttää vuoden :':)D

Musta on niin ihanaa kun poika ymmärtää jo hirveesti asioita.. osaa vielä käytetyn vaipan itse roskiin... Niin ja meillä on kaksi kissaa ja aina kun kissat tulevat ulkoa sisälle niin poika "maukuu" myös ja töpsyttelee juoksujalkaan kaapille jossa on kissan ruuat, ottaa sieltä raksupaketin ja "lyö" sillä kissaa ymisten että ota tästä :LOL: se on aina niin huvittavaa...

Ihottumasta sen verran että pojalla on ollut koko talven kaameeta ihottumaa käsissä ja jaloissa...en tiedä mistä johtuu mutta meinasin neuvolassa taas asiasta mainita.. mitkään rasvat ei auta...

Pojan herkkua on juusto:rolleyes: en tiiä mikä siinä niin hyvää on mutta jos on ruokailu niin juustoa ei voi olla pöydässä silloin koska poika ei suostu sit syömään ruokaa kun haluaa juustoa...:LOL:
Toisaalta hyvä että syö juustoa ja jogurttia kun maitoa ei oikein suostu juomaan...
 
Onnea taas uusille 1-vuotiaille!

Täällä poika taas flunssassa...just oli se kurkunpääntulehdus, jonka jälkeen yskä ei kokonaan ehtinyt edes parantua. Nyt sitten kova yskä ja nenä vuotaa ja vähän lämpöä. Toivottavasti ei pahemmaksi mene. Aaamut sitten aikaistui tuon taudin myötä niin, että tänä aamuna herättiin 4.35...koskahan sitä oikein sais nukkua, olo on kuin kuiviin väännetyllä tiskirätillä..|O

Meillä pojalla ollut myös pari kertaa jonkinlaista ihottumaa, tulee kaulan alueelle, tai vähän alemmas. Pientä näppyä tulee ja on kai aika kutisevaa, kun poika koko ajan itseään raapii. Epäilen, että johtuisko jostain ruoka-aineesta, kun menee sitten ohi. Nyt kyllä piti laittaa kortisonivoidetta, kun ei muu rasva auttanut, mutta sillä sitten meni ohi.

Perjantaina olisi pojan 1-vuotiskuvaus, jos vaan siihen mennessä paranee. 1-vuotisneuvola onkin sitten vasta ensi viikolla. Synttärijuhliakin juhlitaan viikon myöhässä, jolloin mieskin ehtii työvuoroiltaan olla mukana. Ehkä jotain pienimuotoista kumminkin perjantaina juhlitaan, ainakin annetaan pojalle lahjat! :D

nappi87 Ihanalta kuulostaa teidän pojan touhut. :) On se kyllä kiva huomata, kuinka paljon nuo pienet jo ymmärtää ja osaa. Meillä muuten samanlaista herkkua pojalle on raejuusto, sen purkin kun näkee, niin sitä on saatava! :D
 
iltaa. meillä myös synttärivalmisteluja, omia ja pojan. sunnuntaina vietetään pojan synttäreitä, maanantaina ovat oikeasti. kyllä on ollut nopea, ihana ja työntäyteinen vuosi, nyt sitä sisäistää sen kehotukssen ( kun vauvan on jo iso :) ) että nauttikaaa vauva-ajasta.
pojan synttäreille tulee kummit, mummit ja pari lapsi kaveria. pienen asunnon vuoksi ei voida kauheesti kutsua. tarjoiluksi haluan kaikkea sellaista mitä poikakin saa syödä. täytekakun lisäksi muumikeksejä, hedelmä-coctailtikkuja, karjalanpiirakoita + munavoita ja ehkä vielä jotain..ideoita? omia synttäreitä juhlin siis perjantaina, poika eka kertaa yöhoidossa, mummi tulee meille hoitamaan. (tullaan kyllä sitten yöllä kotiin, mutta hoitajiksi ei meistä liene.. ;)
haluan kaiken nyt viikolla valmiiksi koska en laita mitään sen varaan että kykenisin lauantaina toimimaan. :p kun ei oo pariin vuoteen juhlinut. kakku pitää sitten kyllä lauantaina pojalle leipoa, mutta ehkä m,ummi tekee senkin ;)
 
täällä kotiuduttu keskussairaalasta toissa päivänä lääkekuurin kera.diaknoosina pissatulehus ja epäselvä keuhkokuume.viikon antibiootti kuuri tuli ja maaliskuussa munuaisultra kun näin pienellä on eka pissatulehdus!!
 
celia81 Synttärionnittelut pojalle ja itsellesi myös! :flower:

wiiru1 Paranemisia sinne!!!

Meidän poika täytti tänään myös 1-vuotta! :heart: Poika on edelleen kipeä, kolmena iltana on noussut kuume ja on tosi räkäinen ja yskäinen. Flunssa tarttui taas minuunkin, mies on sentään terveenä. On kyllä varsinainen sairastelukierre menossa. Kummasti tuo poika jaksaa vaan tehdä kaikki mahdolliset kielletyt jutut, perässä saa kulkea koko ajan! :D

Eilen poika teki oman valvomisennätyksensä. Nukkui päikkäreitä klo.10.40-11.50, eikä suostunut enää toisille unille! Yöunille meni klo.20.20. Silti heräsi aamulla klo.4.40, nukahti, heräsi klo.5, torkahti mun viereen ja herättiin 5.30. Eli ei todellakaan päikkäreiden määrällä vaikutusta yöuniin! Oottelen vaan, että poika paranisi ja ilma lauhtuisi niin saisi taas nukkua ulkona, sisällä unet ovat olleet nyt niin katkonaisia.
 
Pähkämö
Täällä pojalla kolmas silmätulehdus kuukauden sisällä - kurjaa : /
Joskos ensi viikolla ottaisin asiakseni soitella silmälääkärille, jonka yhteystiedot sain edellisen kerran antibioottikuuria pojalle hakiessani.

Maanantaina olisi 1-vuotisneuvola - hauska saada viimeisimmät mitat! Tuntuu, että poika on viime aikoina ottanut pituuskasvussa pyrähdyksen tai sitten on muutoin vain kävelyn myötä hoikistunut :) Mutta tosiaan, tuntuu että varsinkin bodyja on saanut laittaa pieninä syrjään; housuja ei niinkään. Muutenkin olen aiemmin ollut bodyjen ystävä, kun ovat pitäneet vaipan paikoillaan, mutta pottailun myötä paidat ovat nykyisin niin paljon kätevämpiä.

bebon aamut kuulostavat kyllä kauhean aikaisilta :O Toivottavasti saat itse välillä mahdollisuuden nukkua ja kerätä voimia.

Ihana auringonpaiste, mutta pirskatin kylmä tuuli. Ja "mukavasti" tuossa auringonpaisteessa näkyy kaikki siivoamista vailla oleva täällä sisällä... :whistle:
 
pähkämö Tosi kurjaa tuollaiset jatkuvat silmätulehdukset. Toivottavasti silmälääkärillä käynnistä olisi apua!

Meillä pottaharjoitukset olleet vähän katkolla, täytyypä alkaa taas ahkerammin harjoitella.

Viime yönä poika nukkui vähän univelkoja pois. Nukkui heräämättä (tai pienillä itkuilla, joihin ei tarvinnut äitiä) klo.20.30-6.10. Sitten joi nokkamukista vettä, ja nukahti uudestaan nukkuen seitsemään. Olisi kai nukkunut vieläkin, mutta pissat oli tulleet vaipasta ohi ja sänky oli ihan märkä. Tai sitten heräsi siihen kun nenä oli ihan tukossa. Epäilen yhdeksi syyksi, miksi poika herää, että on yksinkertaisesti niin kova jano. Ei niinkään nälkä, koska aamupalalla ei syö paljoakaan. Saattaa tämä epäilys mennä ihan vikaan, mutta täytyy ainakin kokeilla seuraavinakin aamuina.

Ihana ilma tosiaan ollut ulkona monena päivänä. Me vaan ollaan oltu 3pvää neljän seinän sisällä (tai poika kauemminki). Nyt pojalla ei enää eilen noussut kuume, että joskohan uskallettais pienelle happihyppelylle ulos! :) Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Moi!!

Monet synttärit jo vietetty, ONNITTELUT KAIKILLE!! :flower:
Me joudutaan odottamaan vielä sinne helmikuun toiseksiviimeiseen päivään. Ihan pikkujuhlat pidetään. Lähimmät sukulaiset on kutsuttu. En aio kauheesti laitella (huono emäntä), ja olenkin kateellisena (ja nolona) lukenut teidän hienoista menuista.

Täällä ei vielä ilman tukea kävellä. Pottaa kokeiltiin kerran, mutta pojalle iski paniikki kun pikkipikku pylly putosi kokonaan pottaan... Täytyy kasvatella vielä pyllyposkia :D. Reilu viikon päästä taas punnitus ja olen IHAN varma ettei painoa ole tullut vieläkään. :| Ravintoterapeutista ei ole kuulunut mitään.. Taitaa muuten olla tuo samalla 1v neuvola. Täytyy tulla raportoimaan tulokset.

Työt ovat lähteneet sujumaan yllättävän mukavasti. Auttaa kyllä tämä lyhennetyn viikon tekeminen. Sekä se tieto että kohta tässä pääsee taas äitiyslomalle (hope so). ((sydänäänet kuultu, että kyllä siellä jotain elävää on :) )) Päivät menevät jopa mukavammin töissä kun ei ehdi omaa oloaan niin mietiskellä.

Sitä vielä ettå poika on ollut terveenä :). Ainoastaan ristijäisten jälkeen sairastui flunssaan, ja nyt yskinyt YÖT viikon verran. Siinä suhteessa helpolla on päästy. Tsemppiä vaan teille joilla harmeja on ollut!

Nyt SYÖMÄÄN. Himo iski mustaan makkaraan... :x

Tehilla :wave:
 
heippa.nyt sitten on saavutettu se 1! :hug: oma muru kulta.
eilen oli kemut, läsnä pieni porukka, tarpeeksi iso meidän asuntoon.poika sai kaikenlaisia lahjoja ja viihtyi juhlakaluna. kakkua syötiin, lisäksi oli coctailpiirakoita + munavoita, hedelmä-ja suolaisia coctailtikkuja, pullaa, kuivakakkua ja kahvia+ mehua.
omat 30-juhlat meni myös mukavasti ja pojalla meni loitstavasti yö mummin kanssa.ovat niin luonnollisesti aina toistensa seurassa ja hommat hoituu loistavasti vaikka näkevät suht harvoin. äitiä vain etukäteen jännitti. sen huomasi kyllä että kun oli odottanut tuota juhlimaan pääsemistä, niin jatkoilla ei sitten niin kivaa ollutkaan kun muistin, kai se vanhuus sitten tuli, kun paljon kivemmältä tuntuu kotona perheen kanssa ja ikävä oli poikaa. tarkotus oli juhlia loppuun saakka, muttei sit kovin myöhään jaksettu..bussilla tultiin kotiin, eikä edes yöbussilla. mutta nyt sen taas huomasi kuin kivaa ja ihanaa on vaan rentoutua kotona omien kultiensa kanssa. :)

celia ja poika 1 tänään
 
Onnittelut kaikille synttärisankareille! :flower: :heart:

Meilläkin jo kohta (torstaina) tulee tuo maaginen ensimmäinen vuosi täyteen. Synttärit on jo vietetty. Ihan sellaiset pienet. Tarjoilun hoiti toinen isoäideistä, koska asuu meillä tällä hetkellä ja kun minäkin olen töissä. Että aika helpolla pääsin. Olishan sitä ollut ihan kiva itsekin toisen ensimmäiset tarjoilut hoitaa, mutta kun isovanhemmat asuvat kaukana ulkomailla normaalisti niin annoin heidän sitten touhuta.

Eilen tultiin Tallinnan risteilyltä. Hienosti meni. Laiva oli täynnä vanhuksia (sunnuntai-maanantai risteily) niin Evahan sai niin paljon ihastelua ja sylittelyä ettei ikinä. Mennessä neiti tanssi night barissa ihan hulluna siellä lattialla ja tullessa oli karaoke baarin vuoro. Oli aivan täpinöissään! Ja muutenkin tykkäsi todella paljon, kun on oppinut kävelemään oikein kunnolla, niin laivallahan tilaa riitti ja jos välillä kaatuikin niin ei edes sattunut, kun kokolattiamatto melkein kaikkialla. Uimassa ja saunassakin käytiin. Että ihana reissu. Suosittelen muillekkin. Ei kuitenkaan ehkä noita pe-la versioita...

Vaippaihottumaan laitetaan tällä hetkellä viikon,kaksi illalla kortisonia ja aamulla sellaista voidetta jossa jotain myös hiivaa vastaan. Sitten muulloin ohutta rasvaa ja ilmakylpyjä. Katsotaan josko auttaisi. Meillä ollaan myös korvatulehdus kierteessä. Nyt taas yksi kuuri loppui, mutta korva ei taaskaan terve. Joten kuuria jatkettiin.

Meillä juodaan vettä ruoan kanssa. Maito ei kelpaa. Vesi menee ihan sellaisesta pahvimuksita ja neiti juo itse. Hyvin sujuu.

Ei vielä pottailla. Saa nähdä koska jaksetaan se alkaa...

Tänään mennään tutustumaan perhepäivähoitopaikkaan. Tarkoituksena, että Eva kävisi siellä yhden päivän viikossa. Saisi isäkin vapaa päivän ja tyttö seuraa. Tuntuu sen verran sosiaaliselta tuo neiti, että kyllästyy kotona.

Nyt alan syömään mamma italianan laittamia ruokia. Voi mua raukkaa...
 
Pähkämö
Tervehdys pitkästä aikaa kaikille :wave:

Ihanaa, alkoi talviloma! Ollaan koko popula ensi viikko kotona - ei töitä eikä hoitopäiviä kenelläkään :)
Toivottavasti tuo pakkanen hieman helpottaisi, että tarkenisi ulkoillakin...

Eilen käytiin pojan kanssa silmälääkärin juttusilla ja diagnoosina siis kyynelkanavan ahtauma / kurouma. Keskiviikkona loppui 3. peräjälkeinen antibioottikuuri silmätulehduksiin ja eilen illalla täytyi taas aloittaa tipat, kun silmä tulehtui jälleen kahden lääkkettömän päivän jälkeen. Siis neljännen kerran kuukauden ja 4 päivän sisään!
Suunnitelmissa on, että pojalle tehdään kyynelkanavan sondeeraus, jossa kanava avataan kevyessä nukutuksessa. Ensinnä täytyy vain hieman selvitellä noita vakuutusjuttuja, kun ei ole mikään halpa toimenpide tuolla yksityisellä puolella. Mutta yksityiselle siis tähdätään, kun sieltä avun saa nopeasti ja heti eikä vasta sitten joskus...

Ah ihana, kun tietää, että ensi viikolla ei tarvitse mennä töihin - ei tarvitse koittaa touhuta kaikkia kotiaskareita (siivoamisia sun muita) näin viikonlopun aikana. Saa ottaa ihan rennosti :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä