Helsingin Sanomista poimittua: äidit vieraannuttavat lapsia isistä erotilanteessa.

  • Viestiketjun aloittaja Järkyttävää:o
  • Ensimmäinen viesti
niinpä
Totta kai katkerat yh-äidit kostavat kaiken exälleen lapsen kautta, ja siinä samalla sitten kärsii se isä-lapsisuhde. Väliäkö sillä, vaikkei lapsella isää oliskaan, tai isällä mahdollisuus tavata lasta, pääasia et äiti saa kaiken. Äitihän se on kaiken a ja o, olipa mimmonen hyyppä tahansa. Monta tämmöistä tapausta nähnyt, joten ei mitenkään tuulesta temmattu tuo väite.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja One large coffee to go:
Taas tätä ihanaa yleistämistä. :headwall:

Meillä isä on eron jälkeen viettänyt lastensa kanssa aikaa enemmän kuin koskaan ennen eroa ja tätä olen tukenut kaikin tavoin.
Tottakai kaikki äidit sanovat tukevansa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja One large coffee to go:
Taas tätä ihanaa yleistämistä. :headwall:

Meillä isä on eron jälkeen viettänyt lastensa kanssa aikaa enemmän kuin koskaan ennen eroa ja tätä olen tukenut kaikin tavoin.
Mä veikkaan, et todellakin tässä asiassa sopii yleistääkin, koska taitaa todellakin valtaosa eronneista olla niin katkeria, että toimivat juuri niin, että isän ja lapsen suhde kärsii. Harvemmassa ovat sitten nämä FIKSUT naiset, jotka ymmärtävät että ero ei saisi vaikuttaa siihen isän ja lapsen suhteeseen, eikä heitä ainakaan toisistaan pitäisi vieroittaa. Tiedän, että fiksujakin naisia siis on, mutta sanoisin kyllä, että taitaa yleisesti ottaen olla aikas kaukana se fiksuus niissä erotilanteissa...
 
Poikkeus
Itse en ollut isäni kanssa tekemisissä omasta, enkä isäni uuden naisystävän tahdosta. Äitini yritti että olisin häntä tavannut, mutten halunnut. Joskus niinkin.
 
Vieras
Tuo on kyllä ihan totta. Miehenikään ei nykyään näe poikaansa juuri koskaan, kun häneen ei vaan yhteyttä saa. Ei vastaa ex puhelimeensa, eikä sieltä koskaan soitella takaisinkaan sitten. Aina jotain esteitä, kun pitäisi isän nähdä poikaansa. Nyt koko tänä vuonna ehkä 3x nähneet. :( Nyt huomaa miehestäkin, että alkaa luovuttaa jo hieman koko hommassa eikä jaksa enää yrittää edes soitella, kun ei takaisin sit kukaan kuitenkaan soita.

Todella harmi, että isän ja pojan välit menee. :(
 
vieras
Meillä niin ettei miehen ex anna tavata lapsia ollenkaan vaikka itse miestäni petti ja vaihtoi uuteen. Ja mies kärsii tilanteesta ihan älyttömästi, surettaa seurata tilannetta voimatta auttaa.
 
vieras
No niinhän ne jätetyt täällä aina märisee, että lapsia exä ei kyllä sen uuden naikkosen näkösälle vie, tai alkaa määräileen, että kuinka kauan exän pitää seurustella ennen kuin lapset saa nähdä uuden kumppanin ja sitä ennen lapsia ei tietenkään voi hälle antaa kun ne saattaa nähdä hellusta vilauksen ja traumatisoituvat. No sitten kun exällä on uus, vakava suhde niin siitä uudesta löydetään yhtä jos toistakin vikaa jonka takia edelleenkään niitä pikkupilttejä ei voi sinne päästää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kyy:
Minusta taas tuntuu, että äidit vieraannuttavat isiä lapsista jo ennen eroa (jos katsoo tuota yöhoitoon vienti ketjua)
Tämäkin on ihan totta. Isää ei kaikki äidit vaan osaa näköjään pitää toisena vanhemmista, vaan itse on äidit kaikki tietäviä ja ainoita oikeita huoltajia lapsilleen. On vain äidin tapa tehdä asioita, eikä isän. Isä on lähinnä lapsenvahti joskus....

Tsot, tsot... Itsekkin äitinä välillä tätä hommaa ihmettelen.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ukko muutti Suomesta. Minähän se paha noita olen, kun en anna lasta köyhään maahan ukolle mukaan.
Se koira älähtää johon kalikka napsahtaa. Eihän kukaan sinusta välttämättä puhunut... ;) Mutta itse halusit nostaa itsesi asiaan.
 

Yhteistyössä