Helsinkiläisten käyttämät sanat tai sanonnat, joita inhoat?

"vieras"
Mua ei niinkään ärsytä sanat vaan taivutusmuodot. Esim. verbeistä "mun täytyy siivoo" on ihan kamalaa, kun normaali ihminen sanoo "mun täytyy siivota".

Tää ei oo ihan pelkkä helsinkiläisten juttu, mutta ärsyttää myös kun joku sanoo että "ruoka maistuu hyvälle", kun itse sanon "hyvältä". Tuota tekevät siis muutkin, mutta helsinkiläiset ehkä keskivertoa enemmän (ja kieliopillisesti molemmat on oikein).
 
hmph
Mä luulen, että tää on joku helsinkiläinen juttu. Kuuntelen työmatkoilla radio Aaltoa, ja siellä on joku naikkonen joka kutsuu ihan jokaikistä bändiä PUMPUKSI. Siis uaaaah! Mikä hemmetin pumppu?! Se on bändi tai yhtye, ei mikään PUMPPU.

:headwall:

Oksettaa.
 
"..."
Mikäpä siinä on, että meitä helsinkiläisiä ja meidän "murretta" saa aina joukolla pilkata ja arvostella? Se on jotenkin kaikkien Suomen muiden murrealueiden perusoikeus. Sen sijaan annas olla, jos tämmöisen ketjun joku helsinkiläinen pistäisi pystyyn jostain muusta paikkakunnasta...

T. Helsinkiläinen, joka ei arvostele kenenkään puhetyyliä
 
  • Tykkää
Reactions: Fantzu
[QUOTE="...";25068071]Mikäpä siinä on, että meitä helsinkiläisiä ja meidän "murretta" saa aina joukolla pilkata ja arvostella? Se on jotenkin kaikkien Suomen muiden murrealueiden perusoikeus. Sen sijaan annas olla, jos tämmöisen ketjun joku helsinkiläinen pistäisi pystyyn jostain muusta paikkakunnasta...

T. Helsinkiläinen, joka ei arvostele kenenkään puhetyyliä[/QUOTE]

Tää on kyllä totta :D Tosin ei mua häiritse, antaa mennä vaan.
 
"Katinka"
Helsinkiin ja helsinkiläisiin kohdistuu paljon kateutta. Niinkuin kaikkiin pääkaupunkeihin tai muuten merkittäviin keskuksiin. Ruotsissa on Tukholma-negaa melkein kaikkialla muualla, USA:ssa puhutaan pahansuovasti vaikkapa New Yorkista, Washingtonista ja LA:sta. Tyypillinen ilmiö.

Noi slangisanat ärsyttää usein siksikin, että ne leviää nuorten kieleen ympäri Suomea. Moni nuorten uusiosana on ensin otettu käyttöön Helsingissä.

Helsingissä, niinkuin kaikissa muissakin maailman keskuksissa, asuu tietysti kaikenlaista porukkaa. Mutta kyllähän siitä koulutetuimmasta ja fiksuimmasta jengistä ihan luonnollisistakin syistä on suurempi osa asettunut sinne.

nimim. maalaistyttö joka asui Helsingissä 12 vuotta.
 
"vieras"
[QUOTE="...";25068071]Mikäpä siinä on, että meitä helsinkiläisiä ja meidän "murretta" saa aina joukolla pilkata ja arvostella? Se on jotenkin kaikkien Suomen muiden murrealueiden perusoikeus. Sen sijaan annas olla, jos tämmöisen ketjun joku helsinkiläinen pistäisi pystyyn jostain muusta paikkakunnasta...

T. Helsinkiläinen, joka ei arvostele kenenkään puhetyyliä[/QUOTE]

No mä mietin tätä ihan samaa... En mä naureskele ja arvostele jos joku puhuu murretta, mutta jos ite sortuu stadin slangin sanoihin, jotka on ihan normi arkikäytössä niin tosi helposti ollaan arvostelemassa.

T. maalaistunut ex-stadilainen
 

Yhteistyössä