Helsinkiläisten käyttämät sanat tai sanonnat, joita inhoat?

"sinna"
Ei me tahallaan sproogaa nasaalivoisel. Täällä tsadissa on vaan tiätsä usein niin karsee skönehiivari, et glyyvariröörit on usein tugos.

[video=youtube_share;UEWp29VaSA0]http://youtu.be/UEWp29VaSA0[/video]
 
"Hei"
Minä en inhoa minkään murteen sanoja, mutta se ärsyttää kun yritetään väkisin puhua eri murteella. Siis vaikkapa Helsinkiläinen Savon murretta tai Oululainen Etelä-Pohjanmaan murretta.
 
Mua ei ärsytä kuin yksi sana ja se on nyklat. :D
Mun entinen mies käyttää tota paljon,vaan koska luulee sen kai omasta suustaan kuulostavan hauskalta tai jotain..

Mun mielestä "stadin slangi" on ihanaa kuunneltavaa. :)
 
Miksi pitäisi inhota toisten puhetapaa/murretta?! Minusta on kiva kuunnella eri murteita. Jos en jotain sanaa ymmärrä niin osaan kyllä kysyä mitä sillä tarkoitetaan. Itse en kyllä liiemmin osaa hävetä omaa puhetapaanikaan, vaikka siellä savon murteen vivahteita onkin.
Yleensäkin olen pääkaupunkiseudulla liikkuessani saanut ihan ystävällistä kohtelua. Suurimman asenteen ja käytöksen muuttumisen olen huomannut muutamista ystävistäni ja entisistä koulukavereista jotka ovat täältä puutteenperältä muuttaneet Helsinkiin. He ovat jollain tapaa hiukan ylimielisempiä ja omasta mielestään ykkösluokan kanslaisia, kun ovat helsinkiläisiä =)
 
Stadigimist
Must o iha daijua ziigaa näit boksei miss döfaa landespadejen negatiivinen näkemys Stadist tai siel asuvast jengist. Stadis jengi vetää bulil ja välil tarvii skillaa ku pitää hankkii zufet ett jaksaa dallaa paremmi himaa. Jokainen bönde o tervetullu fiilaa mut en digaa ett helsinkiläisyyt dissataa. Helsinki o nii gimis ja buli mesta ett siel tapahtuu paljo, niin on myös paljo vaikutteit nii siks jengi saattaa bamlaa ärsyttävästi ja nopeesti rehupetterin korvaan joka on kade stadilaiselle, joka painaa bulil ja muutenki tyyli skulaa hyvi. Fyrkkaa ei stadilaisil välttis oo bondeja enempää mut se pointti ei ookkaa siin kel o joku daiju BMW koska jengi föraa skurulla.
 
vierailija
Ei millään pahalla, mutta ei ole mitään "oikeaa slangia". Slangi muuttuu sukupolvesta toiseen ja hyvä niin. Nykyisessä slangissa on yhä osia omastani, mutta on se kyllä muuttunutkin - osittain jopa paljon.
Sehän on ihan normaalia. Kieli muuttuu koko ajan eli miten ihmeessä jokin kielen muodoista ei muuttuisi?
 

Yhteistyössä