Helteestä valittajat

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Kyllä tuonne pohjoiseen voi lähteä jos on kuuma. Junat ja linja-autot kulkevat jos ei omaa autoa. Siellä pärjäätte mutta valitus ei auta. Ei auta vaikka kuinka valitatte.
 
Jess!!!
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä tuonne pohjoiseen voi lähteä jos on kuuma. Junat ja linja-autot kulkevat jos ei omaa autoa. Siellä pärjäätte mutta valitus ei auta. Ei auta vaikka kuinka valitatte.
Voiko? Ihan oikeesti? Kysyitkö mun työnantajalta luvan että saan lähteä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä tuonne pohjoiseen voi lähteä jos on kuuma. Junat ja linja-autot kulkevat jos ei omaa autoa. Siellä pärjäätte mutta valitus ei auta. Ei auta vaikka kuinka valitatte.
Tottakai valitus auttaa. Säätä se ei muuta, mutta kyllä sosiaalinen nariseminen on voimauttavaa. :D
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Voi voi voi..... Ruikuti ruikuti. Ei se valitus auta. Ja jos auttaisi me hellettä rakastavat olisimme jo paleltuneet. Nauttikaa nauttikaa. :)!
On minunkin vatsan ympärys yli metrin. Silti minulla ei ole liian kuuma.
no hah. mun metrin vatsan ympärys on vaan tilapäistä, rv 37+5... ja valitettavasti en niin hirveesti osaa nauttia siitä, että olo on ku jollain mursulla ja kengät ei mahdu jalkaan.

 
nauti! nauti! nauti!
Alkuperäinen kirjoittaja Jess!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä tuonne pohjoiseen voi lähteä jos on kuuma. Junat ja linja-autot kulkevat jos ei omaa autoa. Siellä pärjäätte mutta valitus ei auta. Ei auta vaikka kuinka valitatte.
Voiko? Ihan oikeesti? Kysyitkö mun työnantajalta luvan että saan lähteä?
Siis sunhan täytyy hankkia työpaikka sieltä pohjoisesta tietysti sen takia, että Suomessa on kerran viidessä vuodessa näin kovat helteet, ja kerran 75 vuodessa menee 34 astetta rikki.

Sun olisi pitänyt pystyä varustautumaan tähän! Et varustautunut, eli älä valita!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Enkä mä ole koskaan säästä valittanut. Suomessa neljä vuoden aikaa. Niiden kanssa opittava elämään.
Vaikka jonkun asian kanssa osaa elää, niin kai siitä saa myös valittaa? Itsekään en ymmärrä ns. tapavalittamista, että aina on joku asia pielessä, mutta jos toisinaan jostain itselle epämiellyttävästä asiasta julkisestikin valittaa, niin mitä sitten?
 
Vieras
Ja astman takia etelään lähden. Suomen talvi on kuiva mutta silti en valita. Voin toki jäädä suomeenkin mutta täytyy sitä elämää ja rantoja nähdä. Se on piristävää. Ihanaa
 
Vieras
Talvessa, keväässä, syksyssä ja kesässä on upeita asioita. Kesällä on lämmin. Ja se on ihanaa. Syksyllä on ruska aika, ja se on aivan mahtavaa. Talvella on luonto upea kun puut ovat paksun lumikerroksen peittämiä, keväällä taas sää lämpenee ja luonto herää. Siis mahtavaa. Etsikää nyt jotain positiivista. Jokainen vuoden aika on oikeesti upea. Kesä toki ylivoimaisesti paras. Mutta valitus senku jatkuu. Vali.
 
kohta kolmen äippä
No mä en ihan pienestä lämmöstä valita, kun olen normaalisti tosi kylmäkalle, mutta tämä on jo hieman liikaa... Olen itse viimeisilläni raskaana ja tuntuu etten henkeä saa välillä. Asunnossamme on suurimman osan päivää +30astetta ja pihalla vielä enemmän. Molemmat lapset ovat kiukkuisia kuin herhiläiset ja nukkuvat yönsä todella huonosti vaikka kaikki mahdolliset ikkunat on auki ja suihkussa käymme monta kertaa päivässä.... Marketeissa on viileää joo, mutta eivät nuo 4v. ja 2v. siellä koko päivää viihdy...

Kyllä minä tämän kestän ja varmasti muistan sitten talven pimeydessä tätä aikaa mutta kyllä mä silti ehkä ihan pikkuisen annan itselleni luvan valittaa! :p
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
hyvät helteestä pitävät. jos minä en saa valittaa helteestä jota en voi sietää muistakaa tekin olla sitten valittamatta talvella kylmästä ja pakkasesta, sitä minä rakastan
Vähän eri asia ehkä, kun suomessa niitä vitun kylmiä päiviä on 300 ja lämpimiä ehkä 20. Jos pakkaspäiviä ois yhtä vähän kuin hellepäiviä niin sitte ois asia erikseen.

 
salla
valitan. mä vihaan hellettä, mä en kestä kuumuutta mua huimaa oksettaa olen aivan vetämätön. en pysty olemaan ulkona edes varjossa. sama toisella lapsellani, silmät seisoo päässä, heiluu ja meinaa pyörtyä....
ja mulle on aivan sama onko hellepäiviä 2 vai 100.
 
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
hyvät helteestä pitävät. jos minä en saa valittaa helteestä jota en voi sietää muistakaa tekin olla sitten valittamatta talvella kylmästä ja pakkasesta, sitä minä rakastan
Vähän eri asia ehkä, kun suomessa niitä vitun kylmiä päiviä on 300 ja lämpimiä ehkä 20. Jos pakkaspäiviä ois yhtä vähän kuin hellepäiviä niin sitte ois asia erikseen.
Ei se ole yhtään eri asia. Jos ei tykkää, niin sitten ei tykkää, miksi tämä on niin vaikea ymmärtää?
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
hyvät helteestä pitävät. jos minä en saa valittaa helteestä jota en voi sietää muistakaa tekin olla sitten valittamatta talvella kylmästä ja pakkasesta, sitä minä rakastan
Vähän eri asia ehkä, kun suomessa niitä vitun kylmiä päiviä on 300 ja lämpimiä ehkä 20. Jos pakkaspäiviä ois yhtä vähän kuin hellepäiviä niin sitte ois asia erikseen.
Ei se ole yhtään eri asia. Jos ei tykkää, niin sitten ei tykkää, miksi tämä on niin vaikea ymmärtää?
Jos on niin lälly, ettei muutamaa lämmintä päivää kestä niin on vähän vaikea ymmärtää.

 

Yhteistyössä