Helteestä valittajat

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Miten jostain semmosesta voi nauttia, johon pitää keksiä pilvin pimein helpotusta?
Tätä minäkin ihmettelen. Aika erikoista, että on muka niin hemmetin ihanaa ja kuitenkin samaan aikaan kasapäin keinoja, joilla saadaan oloaan viileämmäksi.

Minulle ihanteellinen lämpötila on sellainen, että sitä vastaan ei tarvi suojautua. Ei tarvi ulkovaatteita muttei tuulettimiakaan. +15-25 olisi mulle hyvä ympäri vuoden.
 
M
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
hyvät helteestä pitävät. jos minä en saa valittaa helteestä jota en voi sietää muistakaa tekin olla sitten valittamatta talvella kylmästä ja pakkasesta, sitä minä rakastan
Vähän eri asia ehkä, kun suomessa niitä vitun kylmiä päiviä on 300 ja lämpimiä ehkä 20. Jos pakkaspäiviä ois yhtä vähän kuin hellepäiviä niin sitte ois asia erikseen.
Ei se ole yhtään eri asia. Jos ei tykkää, niin sitten ei tykkää, miksi tämä on niin vaikea ymmärtää?
Jos on niin lälly, ettei muutamaa lämmintä päivää kestä niin on vähän vaikea ymmärtää.
Kestä sinäkin saatana sitten muutama viikko 35 asteen pakkasia!!

 
a
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
hyvät helteestä pitävät. jos minä en saa valittaa helteestä jota en voi sietää muistakaa tekin olla sitten valittamatta talvella kylmästä ja pakkasesta, sitä minä rakastan
Vähän eri asia ehkä, kun suomessa niitä vitun kylmiä päiviä on 300 ja lämpimiä ehkä 20. Jos pakkaspäiviä ois yhtä vähän kuin hellepäiviä niin sitte ois asia erikseen.
Ei se ole yhtään eri asia. Jos ei tykkää, niin sitten ei tykkää, miksi tämä on niin vaikea ymmärtää?
Jos on niin lälly, ettei muutamaa lämmintä päivää kestä niin on vähän vaikea ymmärtää.
Kestä sinäkin saatana sitten muutama viikko 35 asteen pakkasia!!
:D Heti ku sä kestät muutama viikko +35 astetta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
hyvät helteestä pitävät. jos minä en saa valittaa helteestä jota en voi sietää muistakaa tekin olla sitten valittamatta talvella kylmästä ja pakkasesta, sitä minä rakastan
Vähän eri asia ehkä, kun suomessa niitä vitun kylmiä päiviä on 300 ja lämpimiä ehkä 20. Jos pakkaspäiviä ois yhtä vähän kuin hellepäiviä niin sitte ois asia erikseen.
Ei se ole yhtään eri asia. Jos ei tykkää, niin sitten ei tykkää, miksi tämä on niin vaikea ymmärtää?
Jos on niin lälly, ettei muutamaa lämmintä päivää kestä niin on vähän vaikea ymmärtää.
Minä olen ihan rauhassa lälly ja valitan, mutta älä sinä sitten valita niistä muutamista kovemmista pakkaspäivistä, eipä ole niitäkään Suomessa kovin montaa vuodessa (etelässä ainakaan).
 
vieras
Olen tässä kovasti pohtinut, että miksi kesähelteillä ei saa valittaa ja paukkupakkasilla taas valitus ei ole kiellettyä? Tämähän riippuu ihan ihmisestä mistä tykkää ja mistä ei. Talvella voi pukea vaatetta päälle, kesällä ei voi ihoa kuoria.
Tämähän sopisi myös talveen : "Itseään voi siedättää. Asenne kysymys tämä on. "
 
Sone Sinful
Ja kyllä sitä valitetaan kaikesta muustakin niin miksi tämä helle on niin kielletty aihe? Ei kyllä naurata enää yhtään, just toipunut oksutaudista, samoin lapset, ja voin kertoo että oli rankkaa. Nestehukka tulee jo muutenkin tällä helteellä, sitten kun vielä siihen lisäks oksentaa ja ripuloi. Todella heikko happi.. Ja työpaikan lämmöt on luultavasti himpun vajaat 40 astetta, ja tälle kesälle sinne ei saada ilmastointia... Niin toivon että ens viikolla viilenee. Fyysistä työtä on rankkaa tehdä kuumassa ja terveysriski jopa.
 
M
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
hyvät helteestä pitävät. jos minä en saa valittaa helteestä jota en voi sietää muistakaa tekin olla sitten valittamatta talvella kylmästä ja pakkasesta, sitä minä rakastan
Vähän eri asia ehkä, kun suomessa niitä vitun kylmiä päiviä on 300 ja lämpimiä ehkä 20. Jos pakkaspäiviä ois yhtä vähän kuin hellepäiviä niin sitte ois asia erikseen.
Ei se ole yhtään eri asia. Jos ei tykkää, niin sitten ei tykkää, miksi tämä on niin vaikea ymmärtää?
Jos on niin lälly, ettei muutamaa lämmintä päivää kestä niin on vähän vaikea ymmärtää.
Kestä sinäkin saatana sitten muutama viikko 35 asteen pakkasia!!
:D Heti ku sä kestät muutama viikko +35 astetta :)
Ei ottas edes koville.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ajatelkaa. Kohta tämä on ohi. Yrittäkää nauttia. Suomessa kesä on niin armottoman lyhyt ja helle kausia todella vähän. Oloa voi helpottaa mitä erilaisin keinoin. Kylmäkallet, suihku, päiväksi kun laittaa lakanat pakkaseen ja ennen nukkumaan menoa vuoteeseen, paikalla olo, erilaiset viilennys laitteet. Keinoja on pilvin pimein. Miksi ihmeessä valitatte? Itse olen aikanaan oppinut kestämään helteen. Itseään voi siedättää. Asenne kysymys tämä on. Isot marketit ovat myös vallan ihania viilentäviä paikkoja. Jos työpaikalla on mielestänne kuuma, neuvotelkaa pomon kanssa voisiko jatkossa asialle tehdä jotain. Mutta älkää pliis valittako. Hellettä ei tarvitse rakastaa mutta sen kanssa voi oppia elämään.
Opetapa mun ihoa sietämään tätä. Kun on kuuma, minä hikoilen, koska olen herkästi hikoilevaa ihmistyyppiä. Kun hikoan, iho menee rikki (minulla on atooppinen ihottuma) joko siitä hiestä tai sitten kuivaa, jos käyn kovin usein suihkussa. Aurinkoisella säällä kortisonivoiteen käyttö on hankalaa, koska kortisoni ja aurinko ovat suorastaan vaarallinen yhdistelmä. Iholle tämä kuuma on siis pahasta, teki miten vain.

Toiseksi haluaisin tietää, kuinka siedättää päätä. Kuumalla säällä (etenkin, kun on ukkosta ilmassa) minä kärsin jatkuvasta migreenistä. Tällä viikolla olen joka ikinen päivä joutunut ottamaan lääkettä päänsärkyyn. Ei kiva.

Minä siis ihan oikeasti kärsin helteestä, ja katson oikeuteni olevan myös ilmaista sen. Valittavathan monet pakkasista, ja enimmäkseen syyttä suotta. Toki ihmisten kylmänsietokyky vaihtelee siinä missä lämmönsietokin, mutta enemmän pakkasessa palelemisessa kyse on pukeutumisesta. Silti siitä on lupa valittaa. Miksi ihmeessä?
 
30-33 astetta ei ole kiva sisälämpötila, yritä siinä nukkua... Suomen kesä ei todellakaan ole lyhyt ja kylmä. Syksy on melkeinpä hävinnyt ja kesästä siirrytään suoraan talveen. |O Inhoan ja vihaan kesää. Joten joo, valitan.
 
Miksei saa valittaa? Jos jostakin asiasta ei pidä niin ei pidä. Minkä sille voi?
Minä ainakin istuisin mielummin lumihangessa 25 asteen pakkasessa kuin tässä helteessä. En vaan pidä kesästä. Ihan samoin minäkin voisin talvella pakkasen valittajille tulla kirjoittaan, että nauttikaa nyt, tätä kestää vain vähän aikaa! :D
 
Mie valitan! Nautin mielummin -25 pakkasesta! Ja valitan jo koirienikin puolesta. Ei olla viimeiseen pariin viikkoon voitu tehdä niitten kans mittää. Puutarhaletkulla vaan kasteltu kylmällä kaivovedellä ja muun ajan makoilevat varjossa ulkona.
 
xx
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
hyvät helteestä pitävät. jos minä en saa valittaa helteestä jota en voi sietää muistakaa tekin olla sitten valittamatta talvella kylmästä ja pakkasesta, sitä minä rakastan
Vähän eri asia ehkä, kun suomessa niitä vitun kylmiä päiviä on 300 ja lämpimiä ehkä 20. Jos pakkaspäiviä ois yhtä vähän kuin hellepäiviä niin sitte ois asia erikseen.
Ei se ole yhtään eri asia. Jos ei tykkää, niin sitten ei tykkää, miksi tämä on niin vaikea ymmärtää?
Jos on niin lälly, ettei muutamaa lämmintä päivää kestä niin on vähän vaikea ymmärtää.
Kestä sinäkin saatana sitten muutama viikko 35 asteen pakkasia!!
:D Heti ku sä kestät muutama viikko +35 astetta :)
Johan tässä on näitä helteitä kestettykin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Miten jostain semmosesta voi nauttia, johon pitää keksiä pilvin pimein helpotusta?
Tätä minäkin ihmettelen. Aika erikoista, että on muka niin hemmetin ihanaa ja kuitenkin samaan aikaan kasapäin keinoja, joilla saadaan oloaan viileämmäksi.

Minulle ihanteellinen lämpötila on sellainen, että sitä vastaan ei tarvi suojautua. Ei tarvi ulkovaatteita muttei tuulettimiakaan. +15-25 olisi mulle hyvä ympäri vuoden.
No just näin. Vaan eipä tuohon löydy yllättäen ap:lta tai muiltakaan helteenhehkuttajilta vastausta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Miten jostain semmosesta voi nauttia, johon pitää keksiä pilvin pimein helpotusta?
Tätä minäkin ihmettelen. Aika erikoista, että on muka niin hemmetin ihanaa ja kuitenkin samaan aikaan kasapäin keinoja, joilla saadaan oloaan viileämmäksi.

Minulle ihanteellinen lämpötila on sellainen, että sitä vastaan ei tarvi suojautua. Ei tarvi ulkovaatteita muttei tuulettimiakaan. +15-25 olisi mulle hyvä ympäri vuoden.
No just näin. Vaan eipä tuohon löydy yllättäen ap:lta tai muiltakaan helteenhehkuttajilta vastausta...
Niinpä. :D
 
ihan sama asia
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Miten jostain semmosesta voi nauttia, johon pitää keksiä pilvin pimein helpotusta?
Tätä minäkin ihmettelen. Aika erikoista, että on muka niin hemmetin ihanaa ja kuitenkin samaan aikaan kasapäin keinoja, joilla saadaan oloaan viileämmäksi.

Minulle ihanteellinen lämpötila on sellainen, että sitä vastaan ei tarvi suojautua. Ei tarvi ulkovaatteita muttei tuulettimiakaan. +15-25 olisi mulle hyvä ympäri vuoden.
No just näin. Vaan eipä tuohon löydy yllättäen ap:lta tai muiltakaan helteenhehkuttajilta vastausta...
Jep. Ihan yhtä hyvin mä voisin kehua että tykkään tosi paljon perspanoista, se on vaan asenne- ja varustautumiskysymys!

Sitä varten tarvitaan pieni rentouttava ja estoja poistava huppeli, paljon liukuvoidetta ja mielellään pienimunainen mies.

Tai sitten voi vaan ihan tavallisesti panna pimpsaan ilman mitään valmisteluja ja aineita.

NAUTITAAN KAIKKI!
 
w
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ajatelkaa. Kohta tämä on ohi. Yrittäkää nauttia. Suomessa kesä on niin armottoman lyhyt ja helle kausia todella vähän. Oloa voi helpottaa mitä erilaisin keinoin. Kylmäkallet, suihku, päiväksi kun laittaa lakanat pakkaseen ja ennen nukkumaan menoa vuoteeseen, paikalla olo, erilaiset viilennys laitteet. Keinoja on pilvin pimein. Miksi ihmeessä valitatte? Itse olen aikanaan oppinut kestämään helteen. Itseään voi siedättää. Asenne kysymys tämä on. Isot marketit ovat myös vallan ihania viilentäviä paikkoja. Jos työpaikalla on mielestänne kuuma, neuvotelkaa pomon kanssa voisiko jatkossa asialle tehdä jotain. Mutta älkää pliis valittako. Hellettä ei tarvitse rakastaa mutta sen kanssa voi oppia elämään.


Pyydänkö minä sinua nauttimaan asioista, joista et pidä? Mulle olisi aivan sama vaikkei ikinä olisi lämmin, joten eipä tästä silloin tarvitse nauttiakkaan.
 
helteet harvoin
Alkuperäinen kirjoittaja Sankkuli:
IHANAA, KOHTA TÄÄ PASKA ON OHI :heart:
Helv.... älkää sitten tulko valittamaan pakkasista kuinka kylmä on ja koska ne menee ohi, älkää valittako viimasta, loskasta ja tärsyttävän viileästä.
Älkää!!!
Olkaa sitten hiljaa
ja muuttakaa jonnekin Alaskalle!
 
niinpä
Alkuperäinen kirjoittaja helteet harvoin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sankkuli:
IHANAA, KOHTA TÄÄ PASKA ON OHI :heart:
Helv.... älkää sitten tulko valittamaan pakkasista kuinka kylmä on ja koska ne menee ohi, älkää valittako viimasta, loskasta ja tärsyttävän viileästä.
Älkää!!!
Olkaa sitten hiljaa
ja muuttakaa jonnekin Alaskalle!
En todellakaan valita! Laitan enemmän vaatetta päälle tai kumpparit jalkaan.

Nyt en viitsi skalpeerata itseäni vaikka sillä ehkä saisi vähän viileämmän olon.
 
y
Alkuperäinen kirjoittaja valivali ja vitun helle:
Valitan varmasti,vihaan kesää ylipäätään,paitsi jos sataa koko kesän.Vihaan hellettä,oloa ei helpota mikään.Helvetillinen hiki,mitään ei jaksa,päätä särkee tauotta ja vituttaa.
Suomessa on kaksi vuodenaikaa liikaa,kevät ja kesä.
Voi kun oliskin vaan aina syksy ja talvi.Pimeys ja kylmyys,ne on mun juttu.
Menkää hitsi uimaan, sehän sopii nyt vallan mainiosti juuri nyt.
Sitä paitsi täällä sataa...
 

Yhteistyössä