Helteestä valittajat

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Mä en ymmärrä miksi kauheasta helteestä ei saisi valittaa vaan siitä pitääs nauttia kun sitä on vain hetken aikaa. Ei kaikki vain nauti siitä vaan mä ainakin tykkään jos on joku 20 astetta lämmintä.

Tässäkin asiassa mieltymyksiä on erilaasia. En mäkään ihmettele niitä jotka nauttii helteistä joten miksi helteistä nauttivien pitääs ihmetellä niitä jotka ei nauti...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä en ymmärrä miksi kauheasta helteestä ei saisi valittaa vaan siitä pitääs nauttia kun sitä on vain hetken aikaa. Ei kaikki vain nauti siitä vaan mä ainakin tykkään jos on joku 20 astetta lämmintä.

Tässäkin asiassa mieltymyksiä on erilaasia. En mäkään ihmettele niitä jotka nauttii helteistä joten miksi helteistä nauttivien pitääs ihmetellä niitä jotka ei nauti...
Siks, koska suomessa ei koskaan oo ollu kauheeta hellettä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä en ymmärrä miksi kauheasta helteestä ei saisi valittaa vaan siitä pitääs nauttia kun sitä on vain hetken aikaa. Ei kaikki vain nauti siitä vaan mä ainakin tykkään jos on joku 20 astetta lämmintä.

Tässäkin asiassa mieltymyksiä on erilaasia. En mäkään ihmettele niitä jotka nauttii helteistä joten miksi helteistä nauttivien pitääs ihmetellä niitä jotka ei nauti...
Siks, koska suomessa ei koskaan oo ollu kauheeta hellettä.
No mulle on liikaa n. 30 asteen helle eikä mun tarvitte siitä nauttia kun en kerran helteistä tykkää. Miksi joillekin on niin vaikia tajuta sitä, että kaikki ei todellakaan nauti helteistä?
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä en ymmärrä miksi kauheasta helteestä ei saisi valittaa vaan siitä pitääs nauttia kun sitä on vain hetken aikaa. Ei kaikki vain nauti siitä vaan mä ainakin tykkään jos on joku 20 astetta lämmintä.

Tässäkin asiassa mieltymyksiä on erilaasia. En mäkään ihmettele niitä jotka nauttii helteistä joten miksi helteistä nauttivien pitääs ihmetellä niitä jotka ei nauti...
Siks, koska suomessa ei koskaan oo ollu kauheeta hellettä.
Eli sinäkään et saa surra jos sinulta kuolee lapsi liikenneonnettomuudessa kun toiselta äidiltä kuoli kaksi lasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja persvakoonasana:
Jos valittaa helteistä, niin miksei muka saa valittaa paukkupakkasista? Onko tämäkin joko - tai -asia; jos en pidä helteistä, niin mun on rakastettava paukkupakkasia? :xmas:
Niinpä! Tässäkin asiassa on näköjään vain ne ääripäät eikä sieltä väliltä ole mitään. :whistle: Mukava lämpö on kivaa eikä mitää helle. Pieni pakkanen on piristävä, mutta paukkupakkanen ei ole kiva.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
hyvät helteestä pitävät. jos minä en saa valittaa helteestä jota en voi sietää muistakaa tekin olla sitten valittamatta talvella kylmästä ja pakkasesta, sitä minä rakastan
Vähän eri asia ehkä, kun suomessa niitä vitun kylmiä päiviä on 300 ja lämpimiä ehkä 20. Jos pakkaspäiviä ois yhtä vähän kuin hellepäiviä niin sitte ois asia erikseen.
Ei se ole yhtään eri asia. Jos ei tykkää, niin sitten ei tykkää, miksi tämä on niin vaikea ymmärtää?
Jos on niin lälly, ettei muutamaa lämmintä päivää kestä niin on vähän vaikea ymmärtää.
Kestä sinäkin saatana sitten muutama viikko 35 asteen pakkasia!!
:D Heti ku sä kestät muutama viikko +35 astetta :)
Ei ottas edes koville.
Minä ottasin kans +35 kuin viime talven pakkaset jotka tuntu että ne oli tammikuusta maaliskuun loppuun joka hemmetin päivä -25- -35.
Ei täällä vielä ole yhtenäkään päivänä ollut niin lämmintä että olis tarvinnu valittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
hyvät helteestä pitävät. jos minä en saa valittaa helteestä jota en voi sietää muistakaa tekin olla sitten valittamatta talvella kylmästä ja pakkasesta, sitä minä rakastan
Vähän eri asia ehkä, kun suomessa niitä vitun kylmiä päiviä on 300 ja lämpimiä ehkä 20. Jos pakkaspäiviä ois yhtä vähän kuin hellepäiviä niin sitte ois asia erikseen.
Ei se ole yhtään eri asia. Jos ei tykkää, niin sitten ei tykkää, miksi tämä on niin vaikea ymmärtää?
Jos on niin lälly, ettei muutamaa lämmintä päivää kestä niin on vähän vaikea ymmärtää.
Kestä sinäkin saatana sitten muutama viikko 35 asteen pakkasia!!
:D Heti ku sä kestät muutama viikko +35 astetta :)
Ei ottas edes koville.
Mäkin kestän ton pakkasen mut tää saakutin helle!!! |O
 
titi
Kaikki ei vaan tykkää siitä että on kuuma ja kun nää helteet rakastajat sanoo että hellepäiviä on niin vähän, niin tota helteet alko juhannuksen jälkeen eli kaksi ja puoli viikkoa sitten. Kokoajan mennään pahempaan suuntaan, lämpötilat nousee ja asunnon sisälämpö nousee siinä samalla eikä loppua näy. ´Kun ihminen ei pidä helteistä, oikeesti ei vaan pidä, niin se että kun on ollut jo näin kuuma jonkin aikaa ja tietää että nämä helteet ei tule loppumaan ainakaan heinäkuussa niin väkisinkin sitä tulee pakokauhu välillä että miten sitä oikein selvii. Suomalaiset eivät ole tottuneet tälläseen kuumuuteen ja yleensä helteiset ajat on kestäny vain viikosta kahteen ja harvoin menee päälle 30. Nyt on ollut yli viikon jo melkein joka päivä yli 30 joka on vaan liikaa ja se kun tää kestää ja kestää niin se vaan rupeaa käymään hermoon kun ei saa helpotusta. Ette te helteen rakastajat voi ymmärtää, mutta jos sä rakastat hellettä niin se ei automaattisesti tarkota että kaikki muutkin sitä rakastaa. Tämä on piinaa meille jotka vaan hikoo ja hikoo ja on kuuma yms ylikuumuuden oireita tulee. Me saadaan valittaa jos se edes pikkasen helpottaa meidän olo, jokaisella on oma selviytymiskeino ja te ette voi estää meitä käyttämästä niitä. Älkää lukeko valituksia, te saatte nauttia helteestä ja olen onnellinen teidän puolesta että teillä on hyvä olla. Mutta esim mulla ei ole hyvä olla ja jos valittaminen helpottaa edes vähän ja se kun tietää että ei ole ainoa joka kärsii, niin mä silloin myös valitan. Lopetan valittamisen heti kun saan nukuttua ilman että hiki vaan valuu ja voin istua tässä tuolilla ilman että paistun ja on kuuma vaikka ei edes tee mitään. Sisälämpö kun 35 ja joskus tuntuu että happi loppuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä en ymmärrä miksi kauheasta helteestä ei saisi valittaa vaan siitä pitääs nauttia kun sitä on vain hetken aikaa. Ei kaikki vain nauti siitä vaan mä ainakin tykkään jos on joku 20 astetta lämmintä.

Tässäkin asiassa mieltymyksiä on erilaasia. En mäkään ihmettele niitä jotka nauttii helteistä joten miksi helteistä nauttivien pitääs ihmetellä niitä jotka ei nauti...
Se vaan on joillekin mahdottomuus ymmärtää että jokainen tuntee täänkin asian omalla laillaan ja voi sanoa ettei tykkääkään helteistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja y:
Alkuperäinen kirjoittaja valivali ja vitun helle:
Valitan varmasti,vihaan kesää ylipäätään,paitsi jos sataa koko kesän.Vihaan hellettä,oloa ei helpota mikään.Helvetillinen hiki,mitään ei jaksa,päätä särkee tauotta ja vituttaa.
Suomessa on kaksi vuodenaikaa liikaa,kevät ja kesä.
Voi kun oliskin vaan aina syksy ja talvi.Pimeys ja kylmyys,ne on mun juttu.
Menkää hitsi uimaan, sehän sopii nyt vallan mainiosti juuri nyt.
Sitä paitsi täällä sataa...
Entäs kun iho ei kestä sitäkään. Helvetillinen kutina iskee, kun ajatteleekin uimista.
 
ak
Alkuperäinen kirjoittaja titi:
Kaikki ei vaan tykkää siitä että on kuuma ja kun nää helteet rakastajat sanoo että hellepäiviä on niin vähän, niin tota helteet alko juhannuksen jälkeen eli kaksi ja puoli viikkoa sitten. Kokoajan mennään pahempaan suuntaan, lämpötilat nousee ja asunnon sisälämpö nousee siinä samalla eikä loppua näy. ´Kun ihminen ei pidä helteistä, oikeesti ei vaan pidä, niin se että kun on ollut jo näin kuuma jonkin aikaa ja tietää että nämä helteet ei tule loppumaan ainakaan heinäkuussa niin väkisinkin sitä tulee pakokauhu välillä että miten sitä oikein selvii. Suomalaiset eivät ole tottuneet tälläseen kuumuuteen ja yleensä helteiset ajat on kestäny vain viikosta kahteen ja harvoin menee päälle 30. Nyt on ollut yli viikon jo melkein joka päivä yli 30 joka on vaan liikaa ja se kun tää kestää ja kestää niin se vaan rupeaa käymään hermoon kun ei saa helpotusta. Ette te helteen rakastajat voi ymmärtää, mutta jos sä rakastat hellettä niin se ei automaattisesti tarkota että kaikki muutkin sitä rakastaa. Tämä on piinaa meille jotka vaan hikoo ja hikoo ja on kuuma yms ylikuumuuden oireita tulee. Me saadaan valittaa jos se edes pikkasen helpottaa meidän olo, jokaisella on oma selviytymiskeino ja te ette voi estää meitä käyttämästä niitä. Älkää lukeko valituksia, te saatte nauttia helteestä ja olen onnellinen teidän puolesta että teillä on hyvä olla. Mutta esim mulla ei ole hyvä olla ja jos valittaminen helpottaa edes vähän ja se kun tietää että ei ole ainoa joka kärsii, niin mä silloin myös valitan. Lopetan valittamisen heti kun saan nukuttua ilman että hiki vaan valuu ja voin istua tässä tuolilla ilman että paistun ja on kuuma vaikka ei edes tee mitään. Sisälämpö kun 35 ja joskus tuntuu että happi loppuu.
Perussyy on se että te asutte vääränlaisissa asunnoissa.
Tämä paikka missä nyt olen, on oikein miellyttävä, ei tule kuuma.
 
titi
[
Perussyy on se että te asutte vääränlaisissa asunnoissa.
Tämä paikka missä nyt olen, on oikein miellyttävä, ei tule kuuma.
[/quote]

Se on myös yksi syistä kyllä, mutta ei sitä kai voi joka vuosi asuntoa vaihtaa. Elä kesä siinä ja taas muutta, se voi olla aika pitkä rumpa eikä kaikille mahdollistakaan. Mutta kyllä, asunto tekee myös osan kuumuudesta. Joskus vielä asun sellasessa asunnossa mihin ei paista ilta-aurinko ja on muutenkin viileä. Tätä kesää se ei auta.
 
"vieras"
en valita, vaikka töissä onkin tajunnan rajamailla välillä:) vaan kyllä mie vapaa-ajalla nautin helteestä! ja joka kesä haluaisin vielä matkustaa helteen luokse välimerelle vaikka sitä olisi täälläkin:) ..ihanaa, meri ja tulikuuma hiekka:)
 
"..."
Jos suomen ilmasto olisi jotain muuta kuin tämmöinen kuin se nyt on lähipäivinä niin kestäisin helteen, mutta se että kun pitäisi pihalla töitä tehdä ja joka liikkeella meinaa lähteä taju niin ei ole kovin mukavaa. Etelään kyllä voisin lähteä kun sielä se helle tuntuu aivan erilaiselta. Jos vähennetään 5 astetta kummastakin päästä eli kesästä ja talvesta niin sitten kyllä olisin tyytväinen
 

Yhteistyössä