Hemmetin hemmeti! Kerrostalossa jo kolme forenomin asuntoa

  • Viestiketjun aloittaja forenom kielettävä!
  • Ensimmäinen viesti
forenom kielettävä!
Kolme vuotta sitten muutettiin tähän nykyiseen asuntoon. Silloin ei vielä ollut ainuttakaan forenomin hallinnassa olevaa asuntoa, saati koskaan kuullutkaan tuosta lafkasta.
Tänään sitten huomattiin, että samaan rappuun on jo kolmas asunto forenomin nimellä. Jo ennestään kahdessa on ollut kaikenmaailman sossupummeja, mamuja ja nistejä asumassa, ja nyt vielä kolmas asunto päälle. Ja meidän naapuriksi vielä.
Asunnon arvo tipahti kertaheitolla montaa kymmeniätuhansia,,,
 
......
Onko ne niitä mis on pilvis vuokrat? Miten noi pummit ja nistit pääse ees sinne kovil vuokrilla, vaikka sais tukia. Eihän tulevat ostajat tie, että siä sellanen on, vai kertositko :D Vai lukeeko teiän rapussa.
 
Siipuulii
Kumma homma, jos taloyhtiönnne hallitus ei ole ottanut kielteistä kantaa tuohon. Meidän taloyhtiö on linjannut, että minkäänlaista liiketoimintaa ei meidän taloyhtiössä saa harjoittaa. Poislukien yksityisen omistaman asunnon vuokraus ykstityiselle. Henkilölle siis, ei yritykselle tms.

Kurja homma teillä.
 
"Mä vaan"
Ei kyllä sossupummeilla ja narkkareilla ole varaa asua niissä asunnoissa,sen verran on arvokas vuokra...
Mutta taas esim virolaisia työmiehiä niissä vissiin asuu aika paljonkin jotka on töissä täällä mutta asuu virossa pääsääntösesti. En tiiä sit et onko ne työnantaja vuokrannu vai kuka.
 
....
forenomin kämpät on niitä valmiiksi kalustettuja joissa on vuokra yleensä 2krt suurempi ku normisti. Eli vuokraavat yleensä yrityksille työsuhde kämpiksi tai virolaisille keikkalaisille yms.
 
aappp
[QUOTE="Mä vaan";29452973]Ei kyllä sossupummeilla ja narkkareilla ole varaa asua niissä asunnoissa,sen verran on arvokas vuokra...
Mutta taas esim virolaisia työmiehiä niissä vissiin asuu aika paljonkin jotka on töissä täällä mutta asuu virossa pääsääntösesti. En tiiä sit et onko ne työnantaja vuokrannu vai kuka.[/QUOTE]

Meillä asuu nimenomaan yksi mustalaisperhe siinä yhdessä fornemon asunnossa, jotka elämöivät ihan keskellä yötäkin. Pari kertaa on poliisit tulleet rauhoittelee.
Kovalla jännityksellä saa nähdä ketä ne meinaa majoittaa meidän naapuriksi.
 
....
ei täälläpäin ainakaan. Täällä on myös sossulla katto siinä paljonko maksavat ihmisten vuokrasta. En tiedä paljon se on mutta ei ainakaan 900€ mitä noissa vähintään on vuokra.
 
"Mä vaan"
Mutta nehän on väliaikaisia asuntoja,ei kai sinne tehdä pitkiä vuokrasopimuksia?
Me asuttiin 2kk forenomin asunnossa kylppärirempan takia ja vuokra tosiaan oli 1300€/kk.
Et etteköhän tekin pääse pian eroon niistä häiriköistä...
 
Ööööööö
ei täälläpäin ainakaan. Täällä on myös sossulla katto siinä paljonko maksavat ihmisten vuokrasta. En tiedä paljon se on mutta ei ainakaan 900€ mitä noissa vähintään on vuokra.
Täällä se jotain 400 -500 e/kk ja sit Kelan asumistukipäälle, en tiedä mitä se on vuokra-asuntoon. Mutta jos kyseessä perhe, niin vois yhteensä toi 900 e irrotakin.
 
forrrr
Kumma homma, jos taloyhtiönnne hallitus ei ole ottanut kielteistä kantaa tuohon. Meidän taloyhtiö on linjannut, että minkäänlaista liiketoimintaa ei meidän taloyhtiössä saa harjoittaa. Poislukien yksityisen omistaman asunnon vuokraus ykstityiselle. Henkilölle siis, ei yritykselle tms.

Kurja homma teillä.

Onko tälle olemassa lain voimaa? Siis että voi kieltää omistusasunnon vuokraamisen Forenomille tai millekään muulle taholle?

Meillä on kaiketi edessä asunnon haltuunottoprosessi. Osakas muutti pois ja vuokrasi asunnon sossulle/Forenomille. Sen jälkeen ei muuta ole ollutkaan kuin ongelmia ja jatkuvia häiriökäyttäytymisiä, jotka ovat vaatineet sekä poliisi että lastensuojelun väliintulon.

Nimim, "jatkuvia ongelmia Forenomin (sossun) asukeista"
 
piupou
Minä asuin pari kuukautta forenomin asunnossa paossa oman asuntoni vesivahinkoa (seinäntakaa putki meni) vakuutusyhtiö sen majoituksen minulle etsi. Mutta pettynyt olen forenomin toimintaan koska poismuuttaessani soitin forenomin päämajaan ja sovin muuttopäivän ja kysyin tuleeko vielä jotain laskua/maksuja ja sieltä sanottiin että ei tule, minä/vakuutushtiö olemme jo hoitaneet kaiken. Noh meni pari kuukautta ja sähköpostiini tulee karhu viesti forenomilta että maksu on myöhässä jne.. soitin sitten sinne että mitä ihmettä, en ole saanut mitään laskua jolloin selvisi että olivat lähettäneet sen sinne forenomin asuntoon vaikka tiesivät että muutin sieltä pois. ja puhelimessa silloin vielä sanottiin että maksut on kunnossa niin en todellakaan odottanut edes mitään laskua. huijausta sanon minä..
 
Samavastailee
Onko tälle olemassa lain voimaa? Siis että voi kieltää omistusasunnon vuokraamisen Forenomille tai millekään muulle taholle?

Meillä on kaiketi edessä asunnon haltuunottoprosessi. Osakas muutti pois ja vuokrasi asunnon sossulle/Forenomille. Sen jälkeen ei muuta ole ollutkaan kuin ongelmia ja jatkuvia häiriökäyttäytymisiä, jotka ovat vaatineet sekä poliisi että lastensuojelun väliintulon.

Nimim, "jatkuvia ongelmia Forenomin (sossun) asukeista"
Taloyhtiöllä on oikeus kieltää esim. juuri Forenomin tai sen kaltaisen yhtiön toiminta yhtiön asunnoissa. Laki siis antaa taloyhtiöille oikeuden kieltoon. Hankalissa tapauksissa taloyhtiö voi hakea oikeuden päätöksen asialle ja sitä kautta määrätä uhkasakon toiminnan lopettamisen varmistamiseksi. Tai jopa hallintaanottaa asunto, jossa majoitustoimintaa harjoitetaan. Mutta siis kyllä, taloyhtiö voi kieltää asunnon vuokraamisen liiketoimintakäyttöön.
 
forrrr
Taloyhtiöllä on oikeus kieltää esim. juuri Forenomin tai sen kaltaisen yhtiön toiminta yhtiön asunnoissa. Laki siis antaa taloyhtiöille oikeuden kieltoon. Hankalissa tapauksissa taloyhtiö voi hakea oikeuden päätöksen asialle ja sitä kautta määrätä uhkasakon toiminnan lopettamisen varmistamiseksi. Tai jopa hallintaanottaa asunto, jossa majoitustoimintaa harjoitetaan. Mutta siis kyllä, taloyhtiö voi kieltää asunnon vuokraamisen liiketoimintakäyttöön.
Olen yrittänyt tavata lakia ja pykälää mutta ei vaan osu Finlexin sivuilta silmiin mitään asiasta. Asian vierestä kylläkin.
 

Yhteistyössä