Hevosihmisiä?

:wave: Minä oon! Nykyisin vain harrastelija, hevosenhoitajan koulutus on. Haaveilen omasta talosta maalla, oma hevonen pihaan. Pari vuotta tuossa kerkes olla taukoa ku kaks lasta sain. Nyt taas oon käyny silloin tällöin köpöttelemässä maastossa... Meijän paikkakunnalla ei hirveesti mahollisuuksia oo...
 
amorsun harmailee
Mä olen aina pitänyt hevosista ihan pienestä pitäen.
Semmoista mahdollisuutta ei vain tule että saisin oman hevosen talleineen.

Haluaisin käydä ratsastamassa, mutta se on nykyään niin älyttömän kallista. Eikä kellään minun tutuillani ole hevosta millä voisin ratsastella silloin tällöin.

Viimeksi kävin Hirvensalmella tuttuni kanssa harjaamassa heppoja ja muuten juttelemaan ja rapsuttelemaan niitä.
Ai että et muhun tarttui taas se ihana hevosHULLUUS :D

Laitoin muutin mimodrian? omalle meselistalle.
 
Minä ravipuolelta.. Tallilla en ole enää käynyt sen jälkeen kun alaa vaihdoin. Poikia pitäisi kyllä alkaa jo käyttää.
Esikoinen on heppoihin päässyt tutustumaan satunnaisesti, eikä pelkää ja haluaisi ratsastaa.. Mutta on tuo ratsutouhu niin turkasen kallista täällä pääkaupunkiseudulla.
Sitten kun alan vaan rikastumaan ja saan ostettua oman hyvän varsan, jota joku muu treenaa, niin sitten voin alkaa käydä jalkoja laittamassa ja porkkanaa syöttämässä. Ja ehkä pojatkin saavat oman pikku ponin. ;)
 
Itselläni on kotona ex-ravuri+sen varsa ja poni, sekä 2 heppaa vielä vanhempieni luona, ja sitten isän ravurit. Eli enemmän ravi ihmisiä. Raveissa olen apuna aina kun lapsille saa amman. Kotihepat ovat lähinnä pulla hevosena, ainakin tällä hetkellä kun olen raskaana. Tytär ratsastelee joskus ponilla kunhan äiti vain jaksaa talutella, eikä ole kylmää tai liukasta. Selässäkin käyn joskus ja köpöttelen pellolla, mutta varsinaisesti en osaa ratsastaa.
 
Kertokaas varsin ratssastustuntien hintoja mitä siellä päin on! Mä asun pikkupitäjässä jossa on vain vaellustalleja 4kpl, varsinaista ratsastuksenopettajaa ei ole koko kaupungissa! Tuntien hinnat kentällä n.18-23euroa (ei opettajaa!!!) Ja maastossa 23-32euroa! Että meillä ei ainakaa lapset ala nuilla talleilla käymään. Mielummin ostan oman sit ja opetan ite ku koulutustaki alalle on.
Ite oon käyny mieheni tätin hevosilla köpöttelee ja naapurikunnassa ponilla maastoilee, siellä ei oo ku 17euroa 1,5h maasto.
 
Täällä :wave:
Omia heppoja oli parhaimmillaan kolme, mutta kun odotin esikoista niin myin kaikki pois, tuntui että hoitaminen kävi siinä vaiheessa liiaksi voimille... nyt vuosien tauon jälkeen harrastus taas aloitettu, ja ihanaa on! =)
 
pymppy
jep jep hyppää pinoon. Tuossa tien toisella puolella on ratsastuskoulu jossa käyn vakkaritunneilla. ja tuntien hinnat on näköjään pienet vaikka on srl:n hyväksymä, irtotunti 16e ja vakiotunti 15e, nousivat just vuoden vaihteessa eurolla.
 
Täällä myös! Oman ruunani myin pari kk sitten kun vauveli oli tulossa..siis nyt jo syntynyt :) Kunhan tässä paikat rupee olemaan kunnossa niin tarkoitus olis lähitallilla käydä silloin tällöin ratsastamassa. Kunhan poika hieman kasvaa niin tarkoituksena olisi hankkia hepo. Jotenki on alkanut noi tinkerit kiinnostaan tai joku muu massiivinen rotu. Onko Pohjois-savosta heppahöperöitä?
 
minttu mie oon etelä-Savosta :wave:

Miulla maksaa maastotunti 20e, johon kuuluu ratsastuksen jälkeen välipala. Issikoilla mennään pitkin mettiä :D Harrastetallilla, jossa hoitohevoseni asustelee maksaa tunti kentällä muistaakseni 12? ja maastossa 18?.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2006 klo 16:26 minttu kirjoitti:
Täällä myös! Oman ruunani myin pari kk sitten kun vauveli oli tulossa..siis nyt jo syntynyt :) Kunhan tässä paikat rupee olemaan kunnossa niin tarkoitus olis lähitallilla käydä silloin tällöin ratsastamassa. Kunhan poika hieman kasvaa niin tarkoituksena olisi hankkia hepo. Jotenki on alkanut noi tinkerit kiinnostaan tai joku muu massiivinen rotu. Onko Pohjois-savosta heppahöperöitä?
heppa höperö pohjois-savosta ilmoittautuu :wave:
alotin kesällä 10v. tauon jälkeen ratsastuksen uudelleen.mahdollisuudet vain ovat rajalliset kun töissäkin on käytävä.
mistäs itse olet ja käyt hepoilemassa?

 
snappi
Olen vehmersalmelta ja tässä meidän lähettyvillä on yks yksityinen talli jossa on mahdollista käydä aikasta edullisesti ratsastamassa.Vielä en ole päässyt sinne kun poju 1kk, mut eiköhän tässä kohta =) Mistä päin sinä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2006 klo 16:40 minttu kirjoitti:
snappi
Olen vehmersalmelta ja tässä meidän lähettyvillä on yks yksityinen talli jossa on mahdollista käydä aikasta edullisesti ratsastamassa.Vielä en ole päässyt sinne kun poju 1kk, mut eiköhän tässä kohta =) Mistä päin sinä?
Lapinlahdella majaillaan.tuossa nerkoon ratsastuskoululla kävin kesällä,mutta nyt ei aika tunnu mitenkään riittävän.
tunti maksaa siellä 14e ja maastoon ei pääse muulloin kun kerran kuussa,järjestävät sellaisen maastopäivän.
 
Anska
Minäkin siis olen pohjois-savosta. Kesäksi olisi "oma" hevonentiedossa, Tulossa siis kesälomale mun luo hoitoon!!! Mutta muuten olen köpötellyt toisella naapurin hevosista. Suokki sen olla pitää!!! :)
 

Yhteistyössä