Hiilihydraatiton ruokavalio - kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja Kuulolla
  • Ensimmäinen viesti
Fleur de la Cour
Jätät pois perunan, pastan, riisin ja leivän ja vähennät kaikkea missä on missään muodossa jauhoja ja sokeria. Hedelmiinkin suhtaudut varauksella, käytä netistä hiilarilaskuria. Valmistat ruuan itse, älä käytä puolivalmisteita tai valmisruokia.
 
"mervi"
luepa kirja: syön hyvin ja siksi laihdun...ja pysyn hoikkana. tai montignacin dieetti.
molemmat on kirjoittanut michel montignac.
itse laihdutin kaksi vuotta sitten kyseisellä dieetillä ja painoa lähti puolessa vuodessa 29 kg.
nälkää ei ollut ja syödä sai niin paljon kuin napa vet. (ja kyllähän se ahmijalla veti...) mutta aina kun meni vaakaan niin paino oli pudonnut.
mitään vaivaa ei itselle tullut, joten suosittelen jos olet perusterve =)
terv
mervi
 
rasvaa
Ihmeellistä tai ei, rasva tosiaankin lähtee rasvalla! :eek: Tätä ihmettä todistan nyt minäkin, toista viikkoa. Kalorit olen laskenut omaksi ilokseni, syön n. 15% enemmän niitä kuin peruslaihdutuksen aikana. Rasvaa tulee yli 100g päivässä, maha kiittää! Eilen söin vähän suklaata ja vatsa tuli kipeäksi, korjasin tilanteen syömällä rasvassa lilluvan munakkaan. :D Minuakin huvittaa, on tämä ihme touhua..!
 
Heluna359
Täällä karpattu 8 kk nyt ja kivasti menee:) Kävin verikokeissa ennen karppausta sekä puoli vuotta karpattuani ja tulokset oli kyllä tosi hyvät.Hyvä kolesteroli oli noussut,triglyt tulleet alas hirmusesti.Myös verensokeri oli parempi ja sentään vaan puoli vuotta kulunut! 6 kg on paino pudonnut.Ja kaikki tämä siis tällä ruokavaliolla:kermaa,pekonia,juustoja,kananmunia,vihanneksia,leikkeleitä,kanaa,kalaa ym.EI viljoja,riisiä,perunaa,sokeria ja kevyttuotteita eikä eineksiä. En palaa enää entiseen ruokavalioon siis siihen virallisterveelliseen...kyllä näin on.Ai niin myös verenpaine on alentunut on nykyään n. 140/78 kun ennen yleensä 150/90.Very happy.
 
"mummo 43 vuotta"
kun yleinen sanonta on että olet sitä mitä syöt,niin miten hedelmistä saatava persikkaiho,vai eikö voi ja kerma saa naamaa täyteen rasvaisia finnejä????luen kaikkia neuvoja aivan ymmälläni!!!!!!
 
"tööt"
[QUOTE="mummo 43 vuotta";23577315]kun yleinen sanonta on että olet sitä mitä syöt,niin miten hedelmistä saatava persikkaiho,vai eikö voi ja kerma saa naamaa täyteen rasvaisia finnejä????luen kaikkia neuvoja aivan ymmälläni!!!!!![/QUOTE]

Jatka samalla mutu- ja sanonta kuuluu -linjalla.
 
Vastaaja
itse karppasin viime kesänä muutaman kuukauden. Laihduin normaalipainon sisällä yli 13 kiloa ja olin kyllä lopulta jo liiankin laiha. Mulla on ollut myös aina ongelmaa ihon kanssa, karppauksen aikana se suorastaan hehkui...ei näpyn näppyä. Toki se rasvoittui, mutta se rasva tuli myös läpi, joten mitään finnejä ei päässyt syntymään. Hiilarit mulla oli aina n. 40g/pv. Eli siihen mahtui 500g kasviksia ja 100 g marjoja, hedelmiä en syönyt.

Syksyn ja talven aikana sattuneiden avioeron jne. myötä sorruin hiilarihelvettiin ja paino on kivunnut takaisin. Nyt pitäis ottaa itseä niskasta kiinni, että pääsisi taas rantakuntoon...ja apu on lähellä :)
 
Mep
Voiko vhh ruokavaliota käyttää raskaana ja imettäessä? Mieleen vaan putkahti tällainen kysymys.
Voi käyttää, yhtälailla se sopii lapsille. Eihän muutokset lopulta ole isoja, vain turha mössö-viljojen puputus, sokeri, makarooni, käsitellyt kevyttuotteet jäävät pois. Katsokaa kaupassa margariinin ja voirasian tuoteselosteita. Huomaatteko mitään eroa? ;-)

Kannattaa tutustua Antti Heikkilän helppotajuisiin kirjoihin aiheesta ja karppaus.info sivustoon.
Myös googlesta haulla ateriamatriisi karppaus saat heti helpon ohjeen syömisistä.
 
"vieras"
Olen jättänyt leivän, perunan, riisin ja pastan pois. Painoa on lähtenyt jo muutama kilo, samaten vatsa voi paremmin eikä ole enää sellaista turvonnutta ilmapallo oloa.

Meillä yleensä ateriat ovat kanaa, lihaa tai kalaa kasvisten kanssa. Kasviksia syödään paljon. Hedelmiä ei syödä juurikaan.
Käytetään oikeaa rasvaa, ei mitään keinotekoisia valmisteita.

Valmisruokia ei juuri voi ostaa, kaikki ne on ihan p*skaa suoraan sanoen.
Hyvä välipala töihin on esim maustamaton rahka + siihen marjoja. Joskus syön ihan sellaisenaankin, olen tottunut maustamattomiin tuotteisiin kun on jätetty maustetut jugurtit ja rahkat kauppaan.

Itselläni on siinä mielessä helppoa ettei työaikaan tarvitse syödä missään kahviloissa tms. joissa tarjonta on lähinnä hiilareita.
 
Vastaaja
[QUOTE="vieras";23577582]Hyvä välipala töihin on esim maustamaton rahka + siihen marjoja. Joskus syön ihan sellaisenaankin, olen tottunut maustamattomiin tuotteisiin kun on jätetty maustetut jugurtit ja rahkat kauppaan. [/QUOTE]

Toi on helppo, mutta korvaisin rahkan kuitenkin turkkilaisella jogurtilla. Runsasrasvaista ja herkullista :)
 
Yli 50 kymppinen
Moi kaikki
Aloitin tai päätin 01.01.2011 että nyt ne kilot lähtee, laitoin tavoitteksi eka 10 kiloo. Aloitin samalla urheilun, hiihtoa, kävelyä, kuntopyöräilyä, uintia jne. Jätin vaalean leivän, pastat, pizzat
 
Yli 50 kymppinen
Aamupalaksi broikun suikaleita, munakasta tai juustoleipäsiä, päivällä lihaa ja salaattia, illalla salaattia tai broikun koipi. Nyt on 13 kiloo lähtenyt ja olo mitä parhain. Ainoa paheeni ollut suolakurkut, mutta ehkä niin vähän ettei haittaa. Lihamureketta olen syönyt: teen sipulikeittoaineksiin ja väliin pekonia, on niin vähän hiilareita ettei haittaa. Eli ruokavalio ja liikunta yhdessä, kyllä ne kilot lähtee.
 
"Mallu"
Aloitin vähähiilarisen dieetin n. kuukausi sitten. Olen ollut 2.tyypin diabeetikko jo monta vuotta, ja tarkoitus oli saada verensokeri alas ja mahamakkarat pienemmäksi. Paino on pudonnut 4 kg. mutta sokeriarvot tuppaavat olemaan kohollaan ja heittelehtivät. Olen jättänyt sokerin, riisin, pasta ja osin leivän, jota syön ehkä pari palaa päivässä. Syön lihaa, kalaa munia ja runsaasti kasviksia. Olen huolestunut sokerin heittelystä, ja tilasin lääkärin vastaanotolle ajan. Tosin olen miettinyt sitäkin, jospa sokerit asettuvat aikanan, mutta en uskalla jäädä odottamaan. Lääkäri varmaan pitää kiinni näistä yleisistä suosituksista ja kehottaa palamaan vanhaan systeemiin, jolla en tosiaan laihdu. Kokemuksia ja yrityksiä on monenlaisista dieeteistä. Onko kellään diabeetikolla kokemuksia samoista ilmiöistä.
 
hyväkarppaaja
Hiilareiden vähentäminen on ok jos sen aloittaa huonoista hiilareista. Säilytä ja lisää laadukkaita hiilihydraatin lähteitä niin terveytesi paranee samalla. Monipuolinen ruokavalio karppauksella ja terveys paranee sekä painonhallinta onnistuu. Hieman tietoa aiheesta:
http://www.hiilihydraatit.com
 

Yhteistyössä