Hillopurkkien kuumennus

  • Viestiketjun aloittaja Hillooja
  • Ensimmäinen viesti
Lasipurkit laitetaan kylmään uuniin, lämpö säädetään 100 asteeseen, kun uuni on kuumentunut 100 asteeseen, on purkit valmiit käyttöön. Jos laitat kylmät purkit kuumaan uuniin, ne saattavat rikkoutua. Nostetaan kuumat purkit patalapuin uunista esim. sanomalehden päälle, mikäli laitat kuuman lasipurkin metallille, kuten tiskipöydälle, se todennäköisesti rikkoutuu. Hillopurkkien kannet taas olen keittänyt vedessä. Kauhotaan hillo kuumiin purkkeihin piripintaan ja laitetaan kuuma kansi heti päälle. Hillon jäähtyessä purkin kansi laskeutuu kuopalle, mikä kertoo säilömisen onnistuneen.
 
Hillooja
Kiitos! Mutta mulla purkit sellaset jossa kansi on kiinni purkissa... Niin ja sitä piti vielä kysymän, että kauan n.hillo säilyy näin esim. jääkaapin alaosassa(kylmäkaapissa)?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hillooja:
Kiitos! Mutta mulla purkit sellaset jossa kansi on kiinni purkissa... Niin ja sitä piti vielä kysymän, että kauan n.hillo säilyy näin esim. jääkaapin alaosassa(kylmäkaapissa)?
Kun kaikki on puhdasta ja kuumaa, vaikka seuraavaan syksyyn.

 
En ole osannut ennen edes ihmetellä asiaa :D
Ehjinä ovat säilyneet ja vadelmahilloakin on nyt toissavuotista tuolla jääkaapissa ja säilynyt on. Samoin viimevuotinen mansikkahillo on namia edelleen.
 
lehmu
mä oon keittänyt purkit kuumassa vedessä, tai joskus ihan laiskuuksissani vaan huudellut ne kiehuvalla vedellä. Hyvin on hillot säilyneet, mutta oon kyllä heittänyt Atamon -säilöntäaineen sekä mehuihin että hilloihin. Mehuja on kylmiössä vieläkin hyvänä viime satokaudelta :)
 

Yhteistyössä