Hitaasti kehittyviä

Meillä on kohta 5v tyttö. Ja on kehitykseltään 3-4 vuotiaan tasolla. On aistiyliherkkyys todettu ja hoidossakin on huomattu, että on hahmotushäiriöitä eri asioissa. On vielä voimakasluonteinen tyttö ja se tuo omat ongelmansa muitten lisäksi!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 01:48 vilkas kirjoitti:
Mikä on aistiherkkyys? Meillä menee tutkimuksiin kuukauden päästä.
Vaatteet saattavat ahdistaa eli joku sauma tai lappu niskassa haitata päällä ollessa. Ja meillä sellaisesta tulee kauhee huuto. Pieni kosketus iholla saattaa sattua tosi kovaa ihan kuin neula pistäisi. Tässä muutama esimerkki meiltä!
 
kikkis
Meillä kaksin kappalein tyttöjä joilla motorisen kehityksen viive...

Vanhin oli vasta 2v ja 3kk kun itse lähti kävelemään.
Ja nuorempi on 1vja3kk ja vasta kuukausi sitten oppi ryömimään..
 
hei.
Meil on poika diagnosoitu vaikeasti dysfaattiseksi ja hänellä on todettu myös kehitysviivästymää puheen tuoton ja ymmärtämisen saralla plus motoriikassa.
Puheessa on melkein 3-vuotiaan tasolla (poika on 4v2kk) ja ymmärtämisessä 2-3- vuotiaan.
Hän kuuluu pidennetyn oppivelvollisuuden piiriin, eli käy varmaan sit 2v esikoulua ja sit katsotaan onko valmiuksia normaaliluokalle.

Kävelemään poika lähti puolitoistavuotiaana, on aina ollut liikkeissään varovainen eli monelta kuhmulta ja mustelmalta ollaan säästytty.

Eipä kai muuta, hyvä huomata, että on muitakin. :)
 
Poika nyt 4.8kk.
Puheen kehityksessä, hahmotuksessa ja hienomotoriikassa jäljessä ikätovereitaan.
DG r62 (kehitysviive.)
Tarkemmat tutkimukset alkaa syksyllä.
Pääsee myös e-paikalle pienryhmääm syksyllä(siis päiväkotiin).
Yökastelu (jos sitä sillä nimellä saa kutsua, kun on kyseessä alle 5v)on arkea joka yö.
 
Mun poika on diagnosoitu, visuomotorinen vaikeus, ja 8v tehtiin isot psy.kokeet, jolloin todettiin olevan suurimmaksi osaksi 4-5v tasolla, mutta poika on petrannut, nyt on 13v, eikä kukaan huomaa mitään ihmeellistä, ainoa on et poika alottaa vasta 6.luokan, ja psygologit olivat sitä mieltä et tarvii apua aina asioissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hell:
hei.
Meil on poika diagnosoitu vaikeasti dysfaattiseksi ja hänellä on todettu myös kehitysviivästymää puheen tuoton ja ymmärtämisen saralla plus motoriikassa.
Puheessa on melkein 3-vuotiaan tasolla (poika on 4v2kk) ja ymmärtämisessä 2-3- vuotiaan.
Hän kuuluu pidennetyn oppivelvollisuuden piiriin, eli käy varmaan sit 2v esikoulua ja sit katsotaan onko valmiuksia normaaliluokalle.

Kävelemään poika lähti puolitoistavuotiaana, on aina ollut liikkeissään varovainen eli monelta kuhmulta ja mustelmalta ollaan säästytty.

Eipä kai muuta, hyvä huomata, että on muitakin. :)

Meillä vasta 2v täytettyään alkoivat harjoitellakkaan kävelyä.

 
Mun kuopus lähti kävelemään itse vasta 1v 4kk iässä niinkuin esikoinenki joka on kehitysvammainen. Kuopus kyllä kiipes tikapuita ennenkuin osas kävellä. Mutta nyt lähinnä mietityttää toi puhepuoli kun on ikää 2v3kk sanoja siis sanoo toistaa peräs mut ja silloin kun haluaa sanoo jotain ei pyydettäessä ja välil tuntuu et painostanko liikaa kun pyydttäessä hermostuu tyttö tästä. Ja ite oon myös alkanu puhumaan myöhään. Onko silläkin sit vaikutusta?
 
Mikä lasketaan hitaasti kehittyväksi?

Meillä esikoinen (down) on nyt 2v4kk ja liikkuu yhä ryömimällä. Konttaamaan ei meinaa lähteä, seisominen tukea vasten huteraa mutta muutaman askeleen saa siinä otettua. Käveleminen jossasin kaukana tulevaisuudessa. Puhepuolesta sen verran että muutaman sanan tapaisen sanoo ja viittomia alkoi tulla pian 2v synttäreiden jälkeen.

Kuopus 1v1kk alkoi ryömiä vähän ennen ensimmäistä syntymäpäiväänsä. Istuminen alkoi sujua 9,5kk iässä ja muutama päivä sitten nousi ensimmäisen karran itse istumaan. Konttausasentoa on nyt alkanut tapailla ja tukea vasten seisoo. Askeleita ei vielä ota yhtään.
 
Esikoisen puheenkehitys oli toukokuussa 2-v tasolla ja hänellä nyt ikää tasan 4 v 8 kk. Kävelemään lähti kyllä jo 1 v 2 kk iässä, mutta kotona kävikin fysioterapeutti kerran viikossa 4-11 kk iässä. Henkinen kehitys oli toukokuussa vain vuoden ikätasosta jäljessä. Poika oppi jossain vaiheessa yökuivaksi muttei ole sitä ollut enää pitkään aikaan.

Kuopus oppi konttaamaan 1 v 1 kk iässä, kävelemään 1 v 10 kk iässä. Vieläkin kävelee kynnykset tosi varovasti, kiinni pitäen. Puhetta ei vieläkään tule, ikää 2 v 2 kk. Tuntuu ymmärtävän muttei tuota kuin tavuja ja vokaaleja.
 

Yhteistyössä