hiusmurtuma varpaassa oireet?

No minäpä kippasin mieheni (noin 100 kg)) nuri penkillä, samalla jättäen toisen jalkapöydän penkin alle. Nyt isovarpaaseen polttelee on kosketusherkkä, ei siedä asennon muutosta. Eli mennääänko mielikuvituksella, hiusmurtumallla vai pahoillisella pahoinpitelyllä
 
"Dove"
Vaikka oliskin hiusmurtuma niin se hoidetaan teippaamalla varvas toiseen varpaaseen kiinni. Itellä tais kerran pikkuvarvas murtua ja päivystykseen kun soitin niin sano, ettei kannata ees tulla, teippiä vaan varpaaseen. Mulla varvas vähän turpos ja oli kipee monta viikkoa.
 
Itse olen potkaissut kaksi kertaa kuukauden sisään pikkuvarpaan erinäisiin huonekaluihin ja se kipu on jotain uskomatonta. Mutta niinkun dove tuossa sanoi, ei niille hiusmurtumille tehdä yleensä mitään, korkeintaan tulee särkylääkekuuri ja teippaus. Itse en alkanut teippaileen, enkä tasan mene lekuriin, nih.
 
Mulla murtui pikkuvarvas, kun potkaisin sängyn kulmaan kintun. Se mustui, turposi ja oli ihan helvatan kippee. Lekuri halusi laittaa röntgeniin, vaikka siitä kuvasta ei ollutkaan hoidon kannalta mitään merkitystä. Niin, että teippiä avuksi ja särkylääkettä:).
Näinpä. Kaitpa ne röntgenit on sitä varten jos on esimerkiksi hiusmurtuman sijaan esim palanen irronnut luuta. Muutenhan niitä ei kiinnosta kuin korkeintaan AB kuuri iskeä särkylääkkeiden kaveriksi.
 
koettu
Muutaman kerran on murtunut vasemman jalan varpaita, ekalla kerralla menin lääkäriin ja kuvattiinkin, mutta eipä sille sen kummempaa tehtävissä ollut. Jos on murtuma siellä niin todennäköisesti mustuu huolella ja vähän turpoaakin, siitä sen nyt ainakin sitten tietää. Ja kipu jatkuu jonkin aikaa sillain että sukan tai kengän pukeminen jalkaan on aika herkullista.. Kipulääkettä vaan ja varovasti etiäpäin. Ite potkaisin vielä toipumisvaiheessa olevan varpaan uudestaan yhteen DVD:tä täynnä olevaan rahiin ja siinä oli kyllä ekaa kertaa elämässä tajunnan himmeneminen lähellä siitä kivusta.
 

Yhteistyössä