Hiusten savivaalennus kotona

SAVELLA VAALENTAMINEN
Tarvitset
½ dl kamomillaa (kuivattua tai tuoretta) ja valkosavea (ihon hoitoon tarkoitettua esim. Logona)

Kiehauta 1-2 dl vettä ja kaada kamomillojen päälle. Anna hautua kannen alla noin 20 min. Siivilöi niin, että saat pelkän veden kulhoon. Ota valkosavea ensin vähän ja kaada vielä lämpimän kamomillaveden joukkoon ja lisää savea, kunnes massa on sopiva.
Levitä hiuksiin. Savi hoitaa myös hiuspohjaa, joten voit laittaa sitä rohkeasti myös päähän. Laita biohajoava pussi hiusten suojaksi ja vielä kuiva pyyhe.

Anna vaikuttaa ainakin 30 - 60 minuuttia.

Tämän ohjeen olen joskus kopsannut jostain.
 
  • Tykkää
Reactions: Zariza
Savivaalennus kotona

Tänään tein toisen kerran kotona savivaalennuksen. Ensin pesin hiukset savella ja sen jälkeen tein tahnan muoviastiassa, myös muovinen lusikka sekoitukseen.

1 dl vetyperoksidi 3%
1 dl sooda
2 dl valkosavea noin

Mulla on keskiruskeat hiukset, joten hiukset vaalenee vähitellen, mitään suurta muutosta ei tule kerralla, kun käyttää vetyperoksidia 3 %. Annoin olla hiuksissa noin 25 minuuttia.

Aikaisemmin vaalensin Swartskofin Natural & Easy ja siinä on vetyperoksidia 5 - 10 % liukuma, siis jotain tuolta väliltä.

Jos olette kokeilleet kotona savivaalennusta, niin laittakaapa niitä omia reseptejänne.
 
Onkohan tähän vielä lisää kokemuksia? Mistä vetyperoxidia saa?
Apteekista saa vetyperoxidia, ja tämähän on se mikä vaalentaa hiukset. 3% ei vaalenna paljoakaan, 6% vähän enemmän. Jos ei ole ennen vaalentanut hiuksia, niin on tehtävä testi, että ei saa mitään allergisia oireita.

Ruokasooda tekee siitä vähän paksumman, savi sitten hoitaa hiuksia.

Mutta kuten jo mainitsin, vetyperoxidi on se, mikä vaalentaa. Apteekissa myydään ainakin 3, 6 tai 9 % vetyperoxidia. Sen voimakkaampaa nyt ei sitten kannata hiuksiin edes laittaa.

Ja ne muoviset välineet kannattaa muistaa, ei siis terästä.
 
vierailija
Mä olen nyt kolme kertaa tehnyt, kuukauden välein, ja olen tosi tyytyväinen! Heti ekal kerralla väri vaaleni selvästi, niin että muut huomasi "olet sit blondannu" kun mä olen vuosia karttanut hiusvärejä. :D Mun luonnollinen väri on vaaleanruskea ja tämä savivaalennuttu sopii mulle hyvin, näyttää luonnolliselta, lunnonvaaleilta, eikä värjätyltä paitsi tietty noille jotka tietää mun oikean värin.
 
vierailija
Savivaalennus kotona

Tänään tein toisen kerran kotona savivaalennuksen. Ensin pesin hiukset savella ja sen jälkeen tein tahnan muoviastiassa, myös muovinen lusikka sekoitukseen.

1 dl vetyperoksidi 3%
1 dl sooda
2 dl valkosavea noin

Mulla on keskiruskeat hiukset, joten hiukset vaalenee vähitellen, mitään suurta muutosta ei tule kerralla, kun käyttää vetyperoksidia 3 %. Annoin olla hiuksissa noin 25 minuuttia.

Aikaisemmin vaalensin Swartskofin Natural & Easy ja siinä on vetyperoksidia 5 - 10 % liukuma, siis jotain tuolta väliltä.

Jos olette kokeilleet kotona savivaalennusta, niin laittakaapa niitä omia reseptejänne.
 
vierailija
Kun se savi todellakaan ei vaalenna mitään, savi hoitaa.

Vetyperoksidi vaalentaa.
Mulla jo pelkkä savi kirkastaa väriä niin että näyttää vaaleammilta, eli sillä tavoin "vaalentaa". Vetyn kanssa vaalenee kunnolla. Mä olen käyttänyt 3% vetyä. Mä värjään säännöllisesti juurikasvun vetyn kanssa, ja noin kerran viikossa pidän pelkkää savea 15 minuuttia kun se hoitaa hiuksia ja kirkastaa värin. Tossa olin aikasemmin kertonutkin kokemuksestani elokuussa, olen jatkanut enkä enää vaihda kun tämä toimii ja hiukset voi hyvin. Eli kiitti sulle kun jaoit tämän savivaalennusohjeen tänne! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kissmett
vierailija
Tyttäreni pitkiin luonnon vaaleisiin hiuksiin tehtiin kampaajalla savivaalennus, kun hän halusi jotain vaihtelua hiuksiinsa. Onneksi se tehtiin vain raidoittamalla eikä kaikkiin hiuksiin, sillä lopputuloksena raidoitetut hiukset katkesivat:( Se oli melkoinen shokki. Vaalennuksesta on nyt kulunut reilu vuosi. Pikku hiljaa hiukset ovat alkaneet kasvun myötä tuuhentumaan, mutta pitkä on se tie, että hiukset tulevat näyttämään entisen kauniin luonnollisilta.
 

Yhteistyössä