Hki: Museoihin/näyttelyihin kaveria taviksesta lapsineen?

Hei!

Olen alkanut käydä lasteni kanssa kaiken maailman museoiden ilmaisnäyttelyissä. Serkkuni kävi ennen töihinpääsyä kanssamme näyttelyissä, mutta eipä hän lapsettomana ymmärtänyt vilistävien poikieni ehdoilla kulkemista.

Minä en tutustu Picasson elämänkertaan ennen näyttelyä. En myöskään opiskele nykymodernismia ennen sellaiseen näyttelyyn piipahtamista. Enkä varsinkaan maksa itseäni kipeäksi sellaisesta näyttelystä, jonka pääsee katsomaan ilmaiseksi jonakin viikonpäivänä johonkin tiettyyn aikaan (kuten useissa museoissa). Sen sijaan olen aina valmis yllättymään siitä, kuinka jonkun impressionistin maalaukset ovat mielestäni järkeenkäypiä, tai kuinka joku kukkamaalaus tuo mieleen lapsuuteni perhosjahdit. :)

Kaipaan museokaveriksi ihan tavallista ihmistä, joka on avoin uusille elämyksille, ja joka on valmis lähtemään vaikka kesken kierroksen pois, mikäli jomman kumman lapset A) alkavat oksentaa B) saavat uhmakohtauksen ja yrittävät katkaista dinosauruksen häntäluun C) jotain muuta vastaavaa.
 

Yhteistyössä