HOI Tampereen tulevat äidit!

Kyllä se vauvan unirytmi kerkiää vielä moneen kertaan vaihtua, ja niitä kausittaisia valvomisia ja nukkumisia tulee.. :))

Ootteko te ringaa nyt ollu sun lapsenisän kanssa missään tekemisissä?
Onko se edes vaivautu kattomaan koko lasta? Vaikka toisaalta, en ihmettelis, vaikket sitä edes lapsen lähelle haluais päästääkkään, tai itse nähdä..
Onneks sulla on sielä pienenpieni nyytti, joka varmasti tuo voimaa ja virtaa, vaikkei kunnoon yöunia sais nukuttuakaan.. ;)
 
joo kuulemma hän nyt haluaa sitten olla vain viranomaisten kautta tekemisissä ja vaatii väkisin itelleen tapaamisoikeutta. jännä nähdä miten se meinaa sen saada kun sillä on sitä alkoholiongelmaa ja muutakin päihdeongelmaa ja jos en suostu tapaamisiin niin eipä se kyllä tommoselle 3,5viikkoselle saa edes valvottuja tapaamisia.. väittää välittävänsä pojasta, mut jos välittäis niin miks se sitten haluaa väkisin tehdä kaiken vaikeimman kautta vaikka sillä ei mihinkään oo mahdollisuutta? vie vaan mun aikaani ja voimiani jotka vaikuttaa poikaan ja sillon pojalla ei ole hyvä olla. ja tän oon sanonukkin sille, mutta ei kun kunhan hänellä on kaikki ok niin edes pojan hyvinvoinnilla ei ole merkitystä.. tästä tulee ilmeisesti aika iso prosessi vielä, saa nähdä.

ja tosta nukkumisesta, luulin jo et toi cuplaton olis pelastanu meidän ongelmat, mutta viime yö meni taas siinä et toi poika huusi kun syötävä :< ei siis semmosta perusitkua, vaan ihan puhdasta kiljumista ja rääkymistä jne, että joku oli selvästi "vikana". kuulosteli kyllä vähän siltä, että ihan kun se jotenkin pidättelis pieruja ja et se sit pieris vähän niinkun vahingossa ja aina kauhee huuto sen pierun kohdalla :/ mietin et voikohan tolla olla pylly kipee tosta jatkuvasta piereskelystä.. :D
 
Meilläkin tää syömisrytmi vaihtelee jatkuvasti. Aikasemmin on aika hyvin syöty 3½-4h välein, viime yönä syötiinkin sitten 2h väleillä :D

Kannatti kyllä vaihtaa nanni tutteliin. Neiti tekee kakat kahdesti päivässä, kun nannin aikaan vaan kerran, pissaakin tulee huomattavasti enemmän (no joo, onhan ne ruokamäärätkin noussu tietenkin). Eikä ilmavaivojakaan oo näkyny. :) ..Aattelinkin, josko kohta uskaltais jättää cuplatonin pois. Kyllähän sitä sit taas voi antaa, jos neidillä tulee mahavaivoja.
 
Viimeksi muokattu:
ringaa, jos ilmavaivoja niin kokeile piää tasasella alustalla vasemmalla kyljellä ja heijaa, tai anna aina välillä ilmakylpyjä.. :) Toivotaan ettei ollu kuitenkaan mitään koliikki-itkua.. :s

Anna sen äijän touhuta mitä touhuaa, yritä olla vaivaamatta sillä päätäs vaikkei varmastikkaan helppoa ole, mutta sä oot teistä se tasapainosempi, vastuullisempi ja fiksumpi, joten yrittäkööt se mitä yrittää, sun kertomien perusteella sillä ei hirveästi kyllä oikeuksia ole, ja varsinkin kun kerrot muillekkin ne samat jutut..
Asian pystyy helposti muotoilla niin, että se on vaaraks teille, ja kaikki katsoo aina ensiks lapsen etua ja turvallisuutta.. Ja jos on vähänkään järkeviä viranomasia niin ne miettii kyllä sitä lapsen ikääkin..
Niin ja kaiken hupuks, eihän se käyny todistamassa sitä isyyttään?? Sekin mutkistaa paljon asioita sen puolelta....
 
Niin ja nenne89, meillä kakattiin kerta / kaks viikkoon, kunnes alotettiin kiinteät.. :DD
Mutta ei meillä hirveästi mahavaivoja ollu, paitsi parin ekan viikon aikana ja siitä asti annoin cuplatonia 2kk ikään asti, paitsi en enää niin usein, että varmuuden vuoks pari kolme kertaa päivässä.. :D
 
memmmeli, joo oon koittanu kaikkia juttuja ja nyt tajusin tosiaan jättää kaikki limsat ja vissyt yms pois, niin ei oo kovin paljon ollu nyt ilmavaivoja niiden jälkeen :) ja tosiaan nyt toi poika on alkanu nukkuun päivälläkin enemmän ja sen myötä yötkin menee paremmin.. viime yönäkin mentiin yhdellä herätyksellä :)

ja tosiaan, joo toi ukko osaa olla _hieman_ idiootti, mulla kun käy viel lastensuojelun kautta perhetyöntekijä avustamassa kotihommissa, niin sen lastensuojeluilmotuksella ei kauheesti oo merkitystä ku oon jo itte hakenu apua.. :D ja tosiaan se tätikin tänään sano, et antaa sen lähetellä sähköpostejaan vaikka tasavallan presidentille, mut siinäpä kaikki näkee miten tuuliviiri se on ja aina heikentää sen mahdollisuuksia pojan suhteen. :)
 
Niinjoo, tietysti.. Meilläkin oli muuten sama homma, ja tuli tosi herkästi jos vähänkään join limsaa, niin tytöllä ilmavaivoja, empä vaan sillon heti tajunnu... :DD
Niin, toki oma ruoka valio imettävällä vaikuttaa...hyvä minä. :D

Eikä se auta vaikka laittas mitä ja mihin vaan, kun sä oot itse kaikille muille avoin, myönnät/ymmärrät jos tarvitset apua ja osaat sitä pyytää yms, toisin kun tämä herra, ei kaiketi myönnä? että tarvii apua yms, joten niin, tuskin on mahollisuuksia sillä... :DD
 
Saisko täältä vielä seuraa muista äideistä/odottajista? Itellä ensimmäinen raskaus meneillään ja raskausviikkoja löytyy 14+5. Iältäni olen 21v. Avopuolison kanssa ollaan asuttu Tampereella kaksi vuotta mutta kaveriporukka on siltikin aika pieni ja perheellisiä kavereita on vielä vähemmän. Olis kiva saada seuraa muista kavereita kaipailevista kahville, kävelylle yms. Työsopimuskin mulla loppuu viikon päästä joten tässä ei muuta ookkaan ku aikaa :D
 
memmmeli joo tuntuu et sillä heittelee mielialat enemmän kun mulla raskaanaollessa! :D tosin raskausaikanakin tuli välillä mietittyä et kumpi meistä olikaan raskaana kun sillä heitteli mielialat pahemmin ku mulla sillonkaan :D

ja mellulle tervetuloa sekaan!

nennehän muuten perusteli facebookkiin meille omaa mammaryhmääkin jos jotakuta kiinnostaa :)
 
Meitsikin pistää liittymis pyyntöä fb ryhmään tässä kohta vaikka la vasta ensi kuussa. Josko sitä pääsis liikkeelle teitäkin näkemään sitten joskus. :D Just ollu karmean tylsä pääsiäinen kun liikaa aikaa. Piti oikein siivota kun oli niin tylsää. Onneksi koirakavereita liikenteessä niin pääsi vähän tuulettumaan eilen ja tänään. Tosin veti mehut kiitettävästi. Onneks tiistaina pääsee jo töihin. Hohoho.

// Eikun empä laitakkaan facebookkiin vielä. :D Vaikka ryhmä onkin suljettu kuka vaan voi nähdä sinne liittyneet. Enkä todellakaan ole kertonut tästä raskaudesta (vieläkään) edes kaikille kamuille.. Hupsis. :D
 
Viimeksi muokattu:
Moi!
Vieläkö mahtuu mukaan? Odottelen ensimmäistäni ja oon just muuttanut Tampereelle. Viikkoja kasassa 29+4... ja ikää 26v. Perheeseen kuuluu myös mies, muutettiin Hervantaan.
Onko Tampereella millainen synnytysvalmennustilanne (en oo vielä käyny neuvolassa)? Guuglasin ja ainakin löysin tän

https://www.facebook.com/events/302543606480608/

Tays:ssa on vissiin videovalmennus, pääseekö sinne tutustumaan?

Hulluna kysymyksiä kun ei tiedä näitä kuvioita :)
 
memmmeli, se on siis suljettu ryhmä, eli jonkun siellä jo jäsenenä olevista pitäis sut kutsua siihen. Mut voi vaikka lisätä kaverikseen, Taija Leskinen, niin löytää mut :)

Tai jos ei halua kaveriks lisätä, niin laittaa yksityisviestiä, että haluaa ryhmään.
 
mulla kans sama homma etten taida vielä fb ryhmään liittyä koska raskaudesta ei vielä kovinkaan moni kavereista eikä edes sukulaisista tiedä :D eikös kuitenkin kaverit fb:ssä nää missä ryhmässä sitä on? :eek: minäkin asun lähellä hervantaa, lukonmäessä, pitäiskö kehitellä jonkin näköistä tapaamista? :)
 
kun toi ryhmä on salainen niin sitä ei nää muuta ku jäsenet =)
Jep, näin on. Nyt kun tajusin sen sellaseks muuttaa :)

Mutta voishan sitä harkita tapaamista myös täällä Hervannan suunnalla, koska varteenotettavia tapaamisvaihtoehtoja on paljon! Ja toki sinnekin tapaamiseen voivat muutkin, kun lähialuelaiset tulla, jos vaan jaksaa ja kiinnostusta on Hervantaan lähteä. :)

Mut mellu (ja muutkin, jotka eivät ryhmässä ole), torstaille on suunniteltu tapaamista Sokokselle puoli kahdelta!
 
mulle kyllä sopii että harkitaan sitä tapaamista myös hervannassa! :) torstaina en pääse sokokselle koska töitä on kolmeen asti.. ja nenne89 , laitoin sulle fb:s yksityisviestiä liittymisestä siihen äitiryhmään jos lisäilet mut siihen :)
 
onko muuten kellään tiedossa jotain hyviä kirppiksiä tms. mistä löytäisi edullisesti äitiysvaatteita? jos myös joltain teistä löytyy ylimääräisiä ja M-kokoisia äitiysvaatteita voisin olla kiinnostunut ostamaan, alkaa normi vaatteet jo sen verran puristamaan joka suunnasta :D
 

Yhteistyössä