Hoidot jatkuu 2012

Ajattelin aloittaa ihan oman ketjun meille joilla hoidot ovat alkaneet aikaisemmin ja jatkuvat vuonna 2012. Ei ole väliä onko hoito alkanut 2011 tai aikaisemmin.

Oma tilanne :
Ehkäisy jätetty alkuvuodesta 2009 eli kohta yritystä takana 3 vuotta.
Keväällä 2010 kävin veritestissä Suomessa, mutta sitten tutkimukset jäi kesken kun tuli muutto ulkomaille.

Tutkimukset aloitettiin kunnolla 2010 syksyllä ja lapsettomuuden syyksi löytyi miehen huonosti liikkuvat simpat. Hoidot aloitettiin Inssillä, niitä tehtiin kolme, kaikki negaa.

Toukokuussa 2011 kävimme suomessa keskustelemassa IVF:stä. Halusimme Suomeen tämän rankemman hoidon. Minulla todettiin hepatiitti b merkintä kropassa, onneksi en ole kantaja (yllätys itselle koko tartunta), joten tämän takia hoidot vaikeutu siltä osin että alkioita ei voida pakastaa. :(

Kesäkuussa 2011 eka ICSI, tuloksena kemiallinen raskaus.
Syys-lokakuussa toka ICSI, positiivinen tulos, keskenmeno vk 7+0.
Alkioita siirretty aina kaksi, halusimme mahdollisimman ison hyödyn hoidosta, koska meidän alkioita ei voi pakastaa.

Jouduin sairaalaan kohdun tyhjennykseen keskenmenon aikaan, koska vuotoa oli niin paljon ja oli myös kovat supistelut.
Kontrolliultrassa kävikin ilmi 2 vk keskenmenon jälkeen, että kohtu ei olekaan tyhjä, odoteltiin 1,5vk josko olis tyhjentyny itsestään, mutta ei, joten uusinta kaavintaan 9.12. Jospa se nyt olis tässä... menen vielä suomessa ultraan ensi viikolla.
Tän keskenmenon jälkeen ottaa henkisesti tosi koville..

Seuraavasta hoidosta... suunnitteilla 3 ICSI helmi-maaliskuulle 2012.
Tällä hetkellä ahdistaa vaan koko hoito, että en tiedä jaksanko vielä silloinkaan.
 
Viimeksi muokattu:
hienoa miles, nyt taas aktiivinen pino kehiin.

Tausta: Molemmat 40+.
Yritys aloitettu kesällä 2007, reilun vuoden päästä tutkimukset (selittämättömiä molemmat) ja sitten kokeiltiin clomit ja lugesteronit. No kun selittämättömiä oltiin, mies ajatteli (ja minäkin aluksi) että aikaa vaan niin onnistuu. Mutta turha haave oli. Kovien mahakipujen vuoksi 12/10 laparoskopia, endoa ei löytynyt, mutta munatorvet tukossa (vähän hämärästi diagnoosi yhä selittämätön lapsettomuus, mutta käytännössä syy kai ainakin noissa).
Alkuvuonna 2011 lähdettiin suunnittelemaan ekaa IVF:ää. Toteutui käytännössä 8/2011. Lyhyt kaava. Huono vasta (3 rakkulaa, 2 solua, 1 hedelmöittyi, mutta ei lähtenyt kasvamaan eli siirtoon ei päästy). Käytössä oli Puregon 225-300, Orgalutran ja Pregnyl.
Nyt tulossa siis 2 IVF 01/2012. Tämäkin lyhyellä kaavalla ja kuukautisten ajoittamiseksi olen aloittanut ehkäisypillerit. Nykyisin kk heittelee, joten helpompi kuulemma näin.

Hoitoon tsemppaamisesta:
Ensimmäisen epäonnistuneen hoidon jälkeen omat tuntemukset ovat onnistumisen suhteen aika heikot, jonka vuoksi innostus hoidostakin on pessimistinen. Mies uskoo onnistumiseen nyt vielä enemmän. Kuitenkin päätin jo alussa että koska lasta haluan, teen kaikkeni että ainakin ne kolme hoitokertaa tehdään, jotta en voi myöhemmin sanoa, että etpähän edes yrittänyt. Yritämme yhdessä ajatella positiivisesti tästä hoidosta, jotta jos stressillä tai positiivisella ajattelulla on vaikutusta, ei jää ainakaan siitä kii.

Onko ketään muuta tammikuussa hoitoa suunnittelevaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
***Hoidot jatkuu 2012 pino***

Talvitaika............ 2.IVF................... tammikuu
Dreamer74.......... 1.IVF/1.pas ..... .... tammikuu
Sartsa00............. 3.ICSI/1.pas ........ tammikuu
Tammuska ......... 1. IVF .................. tammikuu
Susirouva ........... 1.IVF/5.pas .......... tammikuu
Kaarne ................ 2. IVF ................... tammikuu
Hautomo76 ......... 1.ICSI .................. tammikuu
Pepponen ........... 3.ICSI/IVF/1.pas.... tammi-helmikuu
Joku_päivä........... 6. IVF 1. PAS......... helmikuu
Seline ................ 2.IVF .................... helmikuu
Dreamer1 ............ 3.ICSI ................. helmikuu
Leppäkerttu-77 .....3.ivf/icsi 1.PAS ..... helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
InMyDreams ......... 3. IVF ................. helmikuu
HalleB................. 4.ICSI......... .......... helmi-maaliskuu, vko 9
Johkunen ............. 3. IVF/ICSI ......... helmi-maaliskuu
Mörkötys ............. 2.IVF/ICSI/ 2.pas .. maaliskuu
Miranda-81 .......... 3. IVF ................. maaliskuu
Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS......... maalis-huhtikuu
Marianne1971....... 2. IVF ................. maalis-huhtikuu
Jadekivi ............... 2. IVF.................. maalis-huhtikuu
Miles ................... 3.ICSI................. huhtikuu
Sannuliinu ........... 1. IVF .................. kesä
Mequ .................. 2. IVF .................



***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Tuuli1976............. 1.IVF/1.pas ........ 1 .................... 28.12. 2011
Leonita79............ 1.ICSI 5. PAS ...... 2 ..................... 19.1.2012
LadyBlue ............. 1.IUI ................... ..................... 25.1.2012
Sintu74................ 4.IVF ................ 2 ...................... 26.1.2012
Jensar ................ 2.IVF.................. 1 ...................... 30.1.2012
Batinka................ 1.ICSI/2.pas ....... 1 ..................... 31.1.2012

***PLUSSANNEET*** :heart:
 
Viimeksi muokattu:
HalleB...................4.ICSI................vko 9

Hei, pääsenkö listalle?

Tausta: Yritystä 3/08 asti. 9/09 päästiin julkiselle hoitoon. Miehellä simppoja vähän ja hitaita. 1.OI 12/09-->nega, 1.IUI 1/10-->nega, 1.ICSI 5/10-->nega, 2.ICSI muuttui 11/10 inssiksi huonon vasteen takia-->nega. 3/11 2.ICSI uusinta-->tuoresiirrosta elämäni eka raskaus, jota luultiin aluksi kemiallseksi. HCG kuitenki nousi kunnon vuodosta huolmatta. Alkio ja munajohdin poistettiin laparoskopiassa (eilen olis ollu LA). Samalla löytyi myös endometrioosia. 6/11 pakastealkiot ei lähteny jakautumaan sulatuksen jälkeen. 3.ICSI 9/11-->nega. Viimeisimmän hoidon jälkeen otettiin paljon verikokeita. AMH:n tulos 0,3 järkytti, kun olen vasta 26 vuotta. FSH oli 9,6.

Tekevät julkisella vielä yhden hoidon meille. Seuraavassa kierrossa aloitan Suprecurin 2x3. Kasvattajina Pergoveris ja Gonal-f.
 
Viimeksi muokattu:
Miten te muut olette saaneet tsempattua itsenne aina seuraavaan hoitoon??

Mulla on nyt tosi paljon vaikeuksia tän asian suhteen, vaikka seuraavaan hoitoon on vielä aikaa..
Vaikea kysymys..

Mä odotan aina tosi malttamattomana seuraavaa hoitoa. Hoito on mahdollisuus päästä kohti unelmaa. Meille ei oo tehty yhtään PASsia, joten kaikki pitää aloittaa aina alusta ja julkisella kun ollaan, pitää myös jonotella kyllästymiseen asti. Kun hoitotauot eivät tule omasta toivomuksesta, niin kärsivällisyyttä kyllä koetellaan. Sitä on jo niiiiiin valmis aloittamaan, kun vihdoin aika koittaa.
Mulle tuo kevään KU toi ihan kamalasti lisää toivoa ja uskoa onnistumiseen. Ilman sitä mieli olisi aika maassa. On siis mahdollista, että tulen raskaaksi.

On tosi kutkuttavaa ajatella, että mitäs jos vaikka ensi vuonna joulu on jo ihan erilainen :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
Heippa! Meillä on sellainen tilanne, että huomenna on 1. IVF:n 1. PAS jos alkiot selviävät sulatuksesta. Pakkasessa on 2 alkiota, molemmat joudutaan sulattamaan (ovat samassa oljessa vai miten se nyt sanotaan...). Toista alkiota yritetään jatkoviljellä ja pakastaa uudelleen, sillä mulle ei suositella kahden alkion siirtoa.
 
Moi,

mä olen mukana. =) Täällä on tuttuja tuolta toisesta pinosta. Hiljaseloa olen pitänyt koska meillä ei ole ollut hoitoja menossa elokuun jälkeen. Meillä siis takana kolme epäonnistunutta inssiä ja kaksi epäonnistunutta ivf/icsi hoitoa. Ekassa ivf:ssä saatiin huonosti munasolija ja ei päästy edes siirtoon. Toisessa saatiin paljon munasoluja ja ne hedelmöittyivätkin hyvin mutta vain yksi selvisi siirtoon. Mitään vikaa ei kummastakaan ole löytynyt. Tutkittu on paljon. Minä jätin syyskuun lopussa perussairauteeni olevan lääkkeen pois, jonka lääkäri epäilee olevan syy että alkiot lopettavat jakautumisen. Muutakaan selittävää kun ei löydy. Lääke poistuu kokonaan elimistöstäni kolmen kuukauden aikana ja kolme kuukautta tulee täyteen tämän kuun lopussa. Tänään kävin lääkärin juttusilla ja päätimme että teemme kolmannen ja viimeisen hoidon maaliskuun lopulla. Tällöin mahdollisesti vaurioittuneet munasoluni eivät ole enää "pelissä mukana". Ensi kierrosta kokeillaan Femarin avulla tässä välillä josko tärppi kävisi. :)
 
tuulille peukkuja ja paljon onnistumismahkuja. jospa sieltä joululahja tarttuisi mukaan.

meillä on nyt selvillä tarkka aikataulu, piikitys alkaa viikolla 2 ja puntio viikolla 4. Mutta miksiköhän ihan samanlaisella lääkityksellä kuitenkin mennään (no sillä loppuajan isommalla eli Puregon 300), olisin odottanut jotain muutosta. mutta kai lääkäri tietää mitä tekee. nyt ladataan akkuja jouluaika ja uusi vuosi toivottavsti tuo kivoja uutisia tullessaan.

saataskohan me yhdisteltyä muiden hoitoja jatkavien kanssa pinoja ensi vuodelle, kun täälläkin tuntuu välillä niin hiljaiselta. mukaan joukkoon mahtuisi minusta pari pinoa yhdistettynä.

ps: kuten hallelle toivoa toi se hetkenkin plussa. niin minäkin odotan lähinnä sitä ensimmäistä haamua, että olisi edes todistettu että voin olla hetkenkin raskaana. tämä puhdas negavuosien jatkumo ei kauheasti kannusta. mutta kuten lääkärille sanoin että niillä korteilla mennään jotka sain tai jotka ovat jäljellä (kun kertoi että aika heikot ovat mahdollisuudet).
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille

Minakin taalla edelleen mukana tuskailemassa...

Tausta: loppuvuodesta 2009 asti tuoreen aviomiehen kanssa yritetty raskautua. Luomuilua puolivuotta, sitten kaytossa clomit ja ajoitettu yhdynta. Hoitoihin hakeuduttiin melko pian koska ikaa itsella nyt 37 ja miehella 39. Ainoa mita vikaa on loytynyt on miehen alhainen siittioluku. Muuten kaikki pitais olla normaalia...

Alkuvuodesta 2011 3 inssia, kaikista nega. Syyskuussa 2011 eka IVF/ICSI, jossa siirrettiin 2 alkiota. Veritesti positiivinen, mutta hormonitasot romahti heti alkuunsa ja raskaus kesken - kemiallinen ilmeisesti. Kaksi alkiota pakkasessa ja niista uusi yritys: Tammikuun 24. paiva on eka PAS ja toivotaan etta pienet selvii sulatuksesta ja jais kyytiin asustelemaan....

Henkisesti ja fyysisesti rankkaa tama on, ei voi muuta sanoa. Me asutaan lisaksi USAssa, jossa kaikki hoidot maksetaan itse, IVF:n hinta oli 13500 dollaria. Uuteen kiertoon ei ole varaa, voi menna vuosikin ennenkuin saadaan rahat taas jostain kasaan, ellei lottovoittoa siunaannu.... hah hah hah.

Mun paras tsemppari on mun mies, joka on ihana, puhuu ja pussaa. Meilla on ihana koti, kaksi kissaa ja koira. Molemmilla on tyopaikka ja ollaan terveita. Pitaisi olla siis iloinen kaikista naista asioista.
 
Viimeksi muokattu:
tuuli1976 saitko kyytiläisen matkaan? Laitanko sut listalle piinailijaksi?

miranda-81 en sua vielä listalle laittanut jos sulla tärppääkin, vai haluatko että merkkaan sinne sen 3.IVF tai femari hoidon ?

talvitaika joo, kivahan se olis jos saisi pari ketjua yhdistettyä niin olis aktiivisempaa tää kirjottelu.
Miksi teille on sanottu että mahdollisuudet ovat heikot?
 
miles: kyytiläinen mukana (14.12. tehtiin siirto). Molemmat alkiot sulatettiin, parempilaatuinen laitettiin kyytiin ja C-luokkaista vielä jatkoviljellään/-viljeltiin ja jos oli kunnossa niin se on pakastettu uudelleen. Tämä selviää kun saadaan epikriisi kotiin. Mulle ei suositeltu kahden alkion siirtoa, siksi vaan yksi kyytiläinen.
 
Taidan ilmoittautua mukaan tänne,lueskellut jo pari vuotta taustalla. Minä 40-v ja mies 42 v
Pari vuotta yritelty 5 /2009 ivf tehty ja passeja 5 kpl(yksi raskaus3/2011,meni kesken 5+3) ja nyt suunnitellaan 2 ivf
maalis-huhtikuu 2012.Ikää alkaa olla jo sen verran että kauaa ei voi yrittää, ehkä tämä on se viimeinen ivf
 
Mäkin voisin ilmoittautua mukaan porukkaan..


Tausta:
Minä 25v, mies 27v.

Ehkäisy heivattiin 12/07, totista yritystä 04/08 alkaen. Takana yksi km 08/09.
Tutkimuksiin paineltiin 11/10, ja siitä lähtien on tahti ollut kova. Iän puolesta ei kiire ole, mutta lääkärikin alkaa olemaan jo aika epätoivoisen oloinen kun kaiken järjen mukaan näin nuorilla, ja selittämättömästi lapsettomilla olisi pitänyt tärpätä jo aikaa sitten.

Takana on 1. OI 12/10, 1. IUI 03/11, 2. IUI 05/11, kaikista puhdasta negaa. Kesätauon jälkeen jatkettiin sitten rankemmilla hoidoilla.

Ensimmäinen IVF/ICSI tehtiin 08/11 ja kolme PASsia 09/11, 10-11/11 ja 12/11, kaikista negaa, ei edes kiinnittymisyritystä.

---

Huomenna on seuraavan IVF:n suunnittelupalaveri, joka sijoittunee johonkin maalis-huhtikuulle. Tarkoitus olisi ilmeisesti tehdä miehen siittiöille se DNA-fragmentaatiotutkimus, jos sieltä tulisi jotain lisäinfoa. Kaikki kun näytti maljalla hyvältä. Solut hedelmöittyivät hienosti, ja ICSI-osuus oli täysin turha. Alkiot jakautuivat myös aivan aikataulussa ja selvisivät jopa kaikki sulatuksestakin. Mitään syytä ei siis näytä olevan, miksi ei olla jo onnistuttu, joten yritetään nyt tutkia vielä, jos jotain tutkittavaa suinkin löytyy.

Multa on tutkittu vasta-aineet ja keliakian mahdollisuus, mutta ei ole selvinnyt mitään uutta. Mä en voi uskoa, että kyseessä ois vaan uskomattoman huono tuuri, joten kaipaisin todella jotain selitystä meidän ongemille, niin tähän lapsettomuuteen ois ehkä vähän helpompi suhtautua.
 
miles, ei meillä ole sen kummempaa syytä selvinnyt huonoihin mahkuihin, lekuri veti tuon johtopäätöksen ensimmäisen hoitokerran huonon vasteen, mun iän ja mahdollisen endon takia. tiedän sit miten onnistuu, toivottavsti odotettua paremmin.

tuulille peukkuja onnistumisen suhteen.

tervetuloa kaikille uusillekin, vaikka ei tähän ketjuun oikeasti ketään voi toivoa.

ajateltiin että joulu ladataan akkuja ja tammikuussa uusin innoin toiseen hoitokertaan.

Hyvää joulunodotusta ja joulua sekä plussarikasta tulevaa vuotta meille kaikille myös.
 
miles: Ihan kuinka haluat tehdä tuon merkkaamisen kanssa. Itse kyllä olen ihan jo asennoitunut kolmanteen ivf-hoitoon. Tässä välissä vain haluan jotain "toimintaa" tuon femarin avulla jottei odotus olisi niin pitkä. ;) Pääasia minulle kuitenkin että saan käydä täällä välillä kirjoittelemassa. Lukemassa kyllä käyn lähes päivittäin... :)

Tuuli: Paljon tarrasukkia kyytiläiselle!!! :heart:
 
Heissan! Hieno juttu Miles, että laitoit meille hoitoja jatkaville uuden pinon pystyyn! Pääsenkö mukaan?? Oon ollu tuolla hoidot-11 palstalla, ja tästä palstailusta on tullu mulle aikamoinen henrireikä tän hoitorumban keskellä.. On tää aika kivinen tie, kun odotus, toiveet ja haaveet ja sitten epäonnistuminen, syvä suru ja epätoivo vuorottelee..

Taustaa, minä oon 32v, alkuvuodesta 33, mies 31. Lapsettomuuden syyksi löysivät miehen huonot siipat. Meillä on ollu yritystä kaks vuotta, eka vuos luomuna ja silloin, ihan ensimmäisestä kierrosta ehkäsyn poisjättämisen jälkeen meille tulikin haalee plussa testiin. Sen jälkeen meni vuos tiivistä yrittämistä eikä viivan viivaa, ja v. 2011 alussa hakeuduttiin hoitoihin. Tänä vuonna 2011 on tehty IVF/ICSI, josta tuoresiirrosta plussasin, mutta varhaisultrasssa todettiin, että sydänääniä ei ole :(. Lääkkellinen tyhjennyt onnistu, onneksi. Saatiin peräti 11 alkiota, joista 10 meni pakastimeen, ja näistä on tänä vyuonna tehty 4 pas-siirtoa, joista kaikista puhdas nega. Pakastimessa on vielä 4 alkiota, kahden oljissa.

Viimeset neljä kiertoa ollaan siis päästy PAS-siirtoon, mikä on ollu tietty hienoa, mutta jatkuva nega-testien tekeminen on kyllä helvetin rankkaa. Seuraava kierto jätetään väliin, henkisen, fyysisen ja taloudellisen levon toivossa. Toivottavasti sitten seuraavaan kiertoon päästäis taas siirtoon. Eli

Leonita79.............. 1.ICSI 5. PAS................................. 02/2012

Tuuli, peukut pystyssä kiinnittymisen tueksi! Toivottavasti tärppäisi! Meillä no sama tilanne sen suhteen, että yhden alkion siirroilla mennään (mulle aikanaan tehty loop-hoito tähän syynä :()
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin voisin tähän ketjuun tulla, kun toi seuraava PAS on alkuvuodesta.

Tausta: Mie täytän kohta 30v ja mieheni on 28v. Yritystä on takana kuusi vuotta.

Eka inssi oli keväällä 2009 ja toinen pari kuukautta myöhemmin. Kumpikaan ei tuonut tulosta. Ensimmäinen ICSI tehtiin tammikuussa 2010, jolloin saimme vain neljä munasolua, joista kolme alkiota ja yksi siirto kelpoinen. Tulos oli nega. Seuraava ICSI tehtiin syksyllä 2010, jolloin saimme sentään jo 10 munasolua, joista kypsiä oli 8 ja saimme 8 alkiota. Tehtiin yhden alkion tuoresiirto ja kolme PAS:a, joissa yhdessä oli yksi alkio ja kahdessa kaksi. Tuloksena pelkät negat.

Tänä syksynä tehtiin kolmas ICSI, josta saimme 16 munasolua, joista kypsiä oli 13. Saimme 12 alkiota, joista 10 oli siirto kelpoista. Yksi siirrettiin ja 9 laitettiin pakkaseen. Tuoresiirron tulos oli taas nega. Ei edes mitään yritystä kiinnittyä ja Lugetkaan eivät pidä vuotoja poissa.

Ensi vuoden alussa oli tarkoitus lähteä taas PAS:iin, kunhan vaan saan itseni valmistettua henkisesti. Sen verran rankkoja ovat olleet nämä pettymykset, että toiveet eivät ole kovinkaan korkeita enää lapsen saamisen suhteen. Ehkä se on vähän lapsellista, mutta sain tässä syksyllä yhtäkkiä tietää, että vanha tuttuni, jonka kanssa olemme FB:ssa kavereita, sai lapsen. En tiennyt mitään raskaudesta. Piilotin sitten hänen tekstinsä ja muut jutut omalta etusivulta. Olen mie vähän lukenut hänen sivultaa kuulumisia, mutta aika valikoiden. No, eilen tuli sitten kirjekuori, josta tunnistin tämän kaverin käsialan ja koska kortti oli kuoressa arvasin, että kuvan aiheena on heidän lapsi. En vain osaa laittaa sitä esille, vaan se kortti on tuossa kuoressa ja pöydällä. Toinen kaverini sai lapsen myös alkusyksystä, mutta koska tiesin hänen raskaudestaan jo melkein alusta lähtien, hänen juttunsa ja kuvansa eivät yhtään haittaa.

Peppi1981..........3.ICSI 1.PAS..............tammi-helmikuussa
 
Peppi, tuntemuksesi eivät todellakaan kuulosta pätkääkään lapsellisilta! Näissä lapsettomuuskuvioissa joutuu kuukausittain niin paljaana sen tosi asian eteen, että elämä on hemmetin epäreilua, että tietty voi tuntua pahalta katsoa muiden onnea, vaikka tietäisikin järjen tasolla ,ettei se ole itseltä pois ,jos toisella on paremmin. Itellä on niin ,ett ätosiaan on useampiakin lapsiperheitä,joiden seurasta nautin paljon ja joiden lähellä on hyvä olla ja sitten on joitakin äitejä, joita ja joiden asennettä (kuin he olisivat jotenkin parempia ihmisiä, kun ovat synnyttäneet lapsen ja ovat äitejä) en kestä alkuunkaan. Sain yhden joulukortin, jossa ystäväni, joka hyvin tietää lapsettomuushoitokuviomme, toivottaa LAPSENMIELISTÄ JOULUA, TERVEISIN XXX PERHEINEEN. Tää sama ystävä on ite olul hoidossa, joidenk autta saanut n vuosi sitten lapsen. Ei tuntunu kovinhyävltä. Mieskin vaan tuijotti sitä korttia, että mitä hel---i%@(¤ttiä! Laitoin suoraan roskiin..
Tsemppiä Peppi ja halauksia, ja hyviä "voimien keräys kuukausia" ennen uutta PASsia! Me lähetään uuteen PAS siirtoon kanssa sitten joskus helmikuussa.
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
***Hoidot jatkuu 2012 pino***

Talvitaika......... 2.IVF................... 01/2012
Miles ............... 3.ICSI............. ...02-03/2012
HalleB...............4.ICSI......... ........vko 9/2012
Dreamer74........ 1.IVF/1.pas ..... ...01 / 2012
Miranda-81 ........ 3. IVF ................ 03/2012
Marianne1971..... 2. IVF ................ 03-04/2012
Jadekivi ............. 2. IVF................. 03-04/2012
Leonita79............ 1.ICSI 5. PAS ..... 02/2012
Peppi1981..........3.ICSI 1.PAS......... 01-02/2012


***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t)..................Testipäivä
Tuuli1976............. 1.IVF/1.pas ........ 1 .................... 28.12. 2011
 
Viimeksi muokattu:
Oikein Ihanaa Joulua Kaikille!!! ja plussarikasta uutta vuotta 2012!!!

Tuuli1976 tsemppiä piinailuun!! Toivottavasti sun ei tarvi jatkaa hoitoja enää ens vuonna! Laitoinko sulle oikean testipäivän?
 
Viimeksi muokattu:
hei, minäkin voisin liittyä joukkoon.

Tässä hiukan taustaa.Elikkä meillä on jo siis ennestään yksi lapsi ja sitä ennen oli kkm rv12, josta jo yli 6 vuotta aikaa.Nyt yli kolme vuotta ollaan toista yritetty. Viime vuonna oltiin lapsettomuuspolilla hoidoissa ja meille tehtiin yhteensä kolme inssiä. Eka inssi tuotti plussan, mutta meni varhain kesken ja kolmannesta insistä tulin jälleen raskaaksi, mutta todettiin rv7 kohdunulkoiseksi ja minut piti hätäoperoida. Sen jälkeen pienen huilitauon jälkeen oltiin tekemässä drillingiä, koska minulla on pcos, mutta peruuntui, koska toinen lääkäri oli asiasta eri mieltä, neljättä inssi myös suunniteltiin, mutta lääkkeet eivät tehonneet, joten sekin jäi tekemättä, tehtiin vielä kuitenkin aukiolotutukimus, jonka jälkeen olin niin täynnä kaikkea lääkäreihin ja lapsettomuushoitoihin liittyvää, että päätettiin jättää homma sikseen.

Nyt kuitenkin 7kk tauon jälkeen ollaan tultu siihen tulokseen, että ehkä voisimme sittenkin vielä lähteä kokeilemaan ivf:ää, joten olin viime viikolla keskustelemaan lapsettomuuspolille, ja meidät laitettiin ivf-jonoon.

Eivät uskaltaneet luvata pystytäänkö hoitoja tekemään ennen kesälomia, mutta viimeistään elokuussa, mutta jos oikein hyvin käy niin ennenkin jo, koska sanoivat jonojen olevan nyt vain jotain 4-5kk luokkaa.

Sen verran kuitenkin tiedän jo, että meillä hoito tullaan tekemään pitkän kaavan mukaan, joten aloitetaan sumuitteella ja jatketaan sitten "hevos" annoksella menopuria.

Tietääköhän teistä kukaan, miten hoito aloitetaan, jos omaa kiertoa ei ole tai no on mutta se voi vaihdella 32-100 päivän välillä? Kun tuo sumutehan pitäisi aloittaa jotain 10 päivää ennen kuukautisten alkamista.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä