Hoidot Kys 2014

83
Caro87: Onko mitään oireita ilmaantunut?

Mulla on outoa alavatsan vihlontaa ollut viimeisen pari tuntia vaikka on vasta pp 3 :O Mitähän kummaa tuolla tapahtuu, oon kyllä kovasti tuolle pakkaspienelle jaksanu jutustella että nyt pitäs kynsin ja hampain takertuu kiinni limakalvoon että päästäs tapaamaan toisemme oikeesti :) Mihin katos se levollinen mieli? :D
 
83, eipä mitää selviä ja toisaalta noi luget voi aiheuttaa kaikenlaista. Tissit on kipeet, mut noista johtuu. Tuntuu et pitäs jo tietää, että on raskaana niin ei oikein ole uskoa plussaan. Ja kun ei ole mitää selvästi tuntuvaa elämää mahassa. Tänään on kyl ollu pinna tosi kireellä ja itettää helposti, mut se varmaan johtuu siitä, et on muutenki stressiä.

Ekoina päivinä jakso toivoo mut johki se positiivisuus on kadonnu. Älä silti masennu mun puheista, toivottavasti sulla edes tärppää :)
 
83
Caro87: Mitä sulla siis nyt menee tukihoitona? Mietin vaan ko ite alotin luget jo viime lauantaina eikä niistä ole ollu mitää oireita. Zumenon menny jo pari viikkoa eikä niistäkää oireita. Nyt alotin tiistaina estradot laastarit ainoona uutena ja nyt pähkäilen tota alavatsan vihlontaa/muita tuntemuksia ja rintojen lievää arkuutta. Lääke infossa kylä lukee että estradot voi nimenomaan aiheuttaa ko. oireita mut jotenki haluu toivoo jotai ihan muuta :D

Olitko ajatellu testailla ennakkoon vai tyynenä ootella testipäivään saakka?


Heips.. Jatkan omaani vielä.. Keskustelin tossa äitiyspoliklinikan lääkärin kanssa ja tulin kysyneeksi muiden asioiden lomassa tosta testailusta jne. Hän sanoi että on aika turhaa lähteä testaamaan aikaisemmin kuin pp10 sillä istukka alkaa kehittyä vasta viikko alkion kiinnittymisen jälkeen ja kun kyseessä on istukkahormooni, on tulos todennäköisesti negatiivinen vaikka todellisuudessa alkio olisi kiinnittynyt kohtuun. ÄRSYTTÄVÄÄ :D
 
Viimeksi muokattu:
83, Ei mulla oo muuta, kun noi luget. Tissit on ollut kipeet jostain punktion jälkeen, ei nyt pahasti mutta jonkun verran. Ja nännit mut niin mulla on hoidoissa aina ollu oviksen jälkeen. Voihan se olla, että sulla tuo estradot tekee noita oireita, kun noin aikaisilla päivillä niitä tuli, eihän sillon vielä pitäs käsittääkseni olla kiinnittynyt? Pitäs vaan muutenkin olla kuulostelematta enempää, kun monilla ei aikaisilla viikoilla ihmeempiä oireita ole ja jos jotain tuntuukin ne saattaa vaan menkkoja edeltää. Helpommin sanottu, kun tehty :D

4.12 on mulla verikoe, sitä ennen en testaa että mieluummin saan tuomion sieltä. Viime yönä mulla oli jonkunlaisia kuumia aaltoja ja paleleekin välillä, mutta mulla on kyllä usein kylmä muutenkin.
 
Perjantaina sain kaksoset matkaan. Jännittää aivan hirveestii miten tässä käy, mut hyvällä tavalla jännää ei semmosta ressi-itkujännitystä. jokseenkin edelleen on semmonen fiilis et asiat menee niinku pitää...en vaan vielä tiiä mihin suuntaan, mut kumpikin vaihtoehto on hyvä :)
 
83
Caro87: onko oireet lisääntynyt? sullahan tuo testipäivä alkaa olee vähän liiankin lähellä?

Mulla on pp 6 ja alavatsaa turvottaa ja vihloo edelleen. Lauantain väsytti ihan hirveesti ja oli jotenki todella huono olo joka meni kyllä illasta sitten ohi. Rinnat on kipeet mutta se johtunet noista estradoteista. Päätä on särkeny ja jomotellut torstaista saakka, hieman alkaa olla ärsyttävää :(
 
kuukuskuukus, onnea kyytiläisistä! Toivottavasti molemmat tarrais kiinni :)

83, ikävää tommonen päänsärky :( aika oireeton oon vieläki ollu, parina päivänä vaimeita menkkamaisia tuntemuksia välillä enemmän touhutessa. Väsyny oon ollu ja kylmiä väristyksiä iltaisin, mutta se on mulle aika tavallista. Eilen menin nukkumaan normaalisti ja oli hyvä olo. Heräsin sit parin tunnin jälkeen tosi huonoon oloon ja piti käydä pönttöä halailemassa.. mut eikai pahoinvointi vois näin aikasi tulla edes, nyt on suht normaali olo.
 
Heipä hei! Täällähän elellään jänniä hetkiä, kovasti peukkuja ja tarrasukkia nyt teille Caro87 ja 83 ! Noi luget on minullakin myös aiheuttaneet vatsannipistelyjä, joten en huolestuisi 83 nipistelyistä, vaikka tasan tiedän että jokaista oiretta seuraa kuin haukka ja pelkää koko ajan niiden tarkoittavan jotain pahaa. Koetetaan jaksaa näiden oireiden loputtomassa viidakossa!

Kuukuskuukus, me piinaillaan näköjään samaan aikaan sun kanssa ! Minulle siirrettiin myös perjantaina 2 alkiota. Meille tehtiin siis nyt pas, 5 oli pakkasessa ja kolme sulatettiin, 1 ei selvinnyt. Eli kaksi on vielä jäljellä. Lääkärinä oli JH. Antoi kovasti toivoa, sanoi että alkiot olivat molemmat hyvälaatuisia ja lähteneet hyvin jakaantumaan, toinen oli 8-soluinen ja toinen 7-soluinen siirtovaiheessa. Limakalvotkin kuulema erittäin hyvät.
Testipäivä on sitten 12.12.

Tässä tätä hoitoa odotellessani päätin kokeilla akupunktiota stressin lievittämiseen ja lapsettomuuteen. Ainakin stressiin se on auttanut, olotila on jokseenkin tyynempi ja positiivisempi. Hoitokertoja oli yhteensä 4. Lapsettomuuden suhteen ei voi vielä sanoa, onko apua, mutta ainakin noiden limakalvojen osalta epäilen sillä olevan vaikutusta, kun niitä niin huippuhyviksi kehuttiin. Ihmeellistä, mitä pienillä neuloilla voi saada ihmisessä aikaan ! Hoidettiin mm. kohtua ja munasarjoja, hoitaja sanoi että joillakin naisilla voi olla kohtu väärässä asennossa ja se vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Jos tämä hoito nyt onnistuisi, olen vakuuttunut että akupunktiolla on siihen ollut osansa. Mutta ensin on kaksi pitkää viikkoa piinaa kestettävä. Olen yrittänyt keksiä vaikka mitä tekemistä tälle ajalle, paljon ajatustyötä vaativaa neulomista ja virkkaamista olen aloitellut syksyn tullen. Eka viikko on yleensä se helpoin, mutta tiedän että mitä lähemmäs testipäivä tulee niin sitä hermostuneenmmaksi yleensä muutun. Täytyyy varmaan ensi viikko pitää kutimet kädessä 24/7 :D
 
Moikka,
Minä tulin kurkkimaan taas omaa hoitoa odotellessa ja täällähän on nyt kaikilla tilanne päällä!!?

Carol87 minä täältä nostan kuvitteellista hattua sinulle, että olet pysynyt poissa testitikkujen äärestä! Toivottavasti sieltä tulee loppuviikosta positiivinen tulos <3

kuukuskuukus ja April81
tilanne on kyllä kutkuttava sinänsä, että vaihtoehtoja on ainakin kolme jota voi tapahtua.. Omalla kohdallani en toivoisi kaksosia, mutta jos joskus sellaisen uutisen saisin, niin varmasti sitä olisi kovin onnellinen siitäkin . Toivottavasti asiat menee hyvin päin teillä molemmilla ja sieltä tulee joko plussa tai vahva plussa <3 Tsemppiä piinaan!!

83 kurjalta kuulostaa tuo päänsärky :( Toivottavasti hellittää pian. Minulle tuli kamala päänsärky viimeksi Primolut Noria syödessä ja jäin miettimään, josko se vaikuttaisi. Toisaalta se Primolut on synteettistä ja Luget on kai luomua? Tai miten se nyt menee.
Mutten ihmettele, jos nää lääkkeet vaikuttaa ja aiheuttaa ties mitä oireita. Toivottavasti sinullekin siunaantuu plussa sitten piinan päätteeksi !

Omia juttuja vähän perään, että ensikuussa sitä sitten olisi meidän hoito tulossa. Saa nähdä miten se ajoittuu.
Menkkoja odottelen alkavaksi tässä tämän viikon aikana. Luomu-clomi-plussaakin yritettiin tietysti, mutta laihat on toiveet. Epäilen, että minulla on jotain keltarauhasen vajaatoimintaa tms sillä kierrot vaan venyy ja venyy. Vaikka siis tämä kierto on vielä ihan aikataulussa.
Minulla on primolutia odottamassa kaapissa sitä varten, että saan kierron käyntiin, jos menkat ei itsestään nyt ala.

Pikkuhiljaa alkaa jännittää. Muistan ja tiedän sen mitä se hoito vaatii ja nyt mennään sitten samalla kaavalla, kuin viimeksi onnistuneessa hoidossa. Eli lyhyellä kaavalla ja kolmea piikitettävää lääkettä, joita en nyt muista.

Punktiot (3kpl) joissa olen käynyt on kaikki olleet tosi ikäviä ja olen ollut tosi kipeä, mutta sillä kokemuksella tiedän, että niistä selviän. Tällä kertaa toivon, että jo ekasta hoidosta saataisiin edes yksi hedelmöittynyt solu, että pääsisi siirtoon ja jännittämään.

Onko muita, joilla hoito alkamassa tammikuussa vai oonko sitten yksin jännäilemässä?
 
83: mulla oli kanssa päivittäin päänsärkyä ainakin edellisessä piinajaksossa. Varmaan lugeista johtui. Jännä paikat sulla ja April81, kuukuskuukus sekä caro87!!!! Tsemppiä kaikille ja toivotaan niitä tarrasukkia :)

April81: minäkin olen miettinyt tuota akupunktiota. Oli itseasiassa tarkoituskin käydä nyt välikierrossa ja paljon siitä luin ja etsin tietoja. Mutta sitten se kuitenkin jäi rahatilanteen takia. Miten sulla ajoittui hoidot kiertoon nähden? Onko oliko tällä hoitajalla kokemuksia lapsettomuuden hoidosta?

On: kierto käynnistyi heti kun täällä kävin taas aktivoitumassa :D nimittäin seuraavana päivänä alkoi vuoto. Uä aika tulossa perjantaina. Nyt popsittu zumenonia urakalla. Vähän huonoa oloa ollut niiden aikana sekä ruuan jälkeen röyhtäyttää normaalia enemmän. Outo sivuvaikutus jos tästä johtuu :D
 
RiiMini: onhan se tosiaan aika huikeaa ajatella sitä että on mahdollista tulla kaksoset, ei sitä pysty tajuamaankaan oikein vielä. Mutta tuplaonni se kyllä olisi, oikea jymypotti :-D Kun sitä yhtä lastakin on jo niin pitkään työstetty niin tuntuis se aika uskomattomalle. Täytyy vaan toivoa että edes jompikumpi ois sitkeä ja pysyis kyydissä.

mahtiM: mä kävin sellaisessa paikassa jossa tehdään pelkästään akuhoitoja, ovat siis ammattilaisia alallaan. Paikan nimenkin voin kertoa, Itä-Suomen akupunktiokeskus. Mainostavat hoitavansa mm. lapsettomuutta. Eka käynti taisi ajoittua vähän ennen ovista välikierrossa, toinen tehtiin ennen menkkoja ja kolmas menkkojen jälkeen. Viimeinen oli päivää ennen siirtoa. Hoitaja taisi mainita että akuhoitoja ei välttämättä kannata ottaa menkkojen ollessa pahimmillaan päällä, koska se on elimistön puhdistautumisaikaa ja akuhoito voisi sitä sotkea.
Yksi kerta maksoi 45 €, antavat laskun joka kerrasta erikseen tai sitten voi maksaa myös koko pumpsin laskulla kun hoitojakso päättyy. Suosittelen kyllä kokeilemaan jos vain on kiinnostusta :)
 
Viimeksi muokattu:
83
April81: Kaksoset olis kyllä kirjaimellisesti tupla onni :D itekkin oon aina ajatellu että kaksoset olis mun juttu mutta olisin kyllä siitä yhdestäkin enempi kuin onnellinen.

Caro87: Meinasitko testailla tänään? Eiks sulla ole huomenna h-hetki?

Omaa-napaa: Täällä pp 8 ja ei mitään oireita, lääkecoctailin oireet on ainoot mitä on ollu mut muutoin ei mitää.. Mitä oon lueskellu näitä tarinoita täältä ja netistä ni aika turha mun on kyl edes toivoa mitään kun monet on suoraan sanonut että 6mm limiksellä ei oo mitää toivoa raskautua ja toisaalta ottaa päähän että yks hyvälaatunen alkio heitettiin täysin hukkaan ko siirrettiin noin ohuelle limikselle. Tulis vaan jo se 9.12 niin sais veritestillä varmentaa että ei olla raskaana ja pääsis uudelleen yrittää niin että olis jotkut mahikset edes :mad:
 
April81: No just tuonne samaiseen meinasin mennäkin! Kumpi sinua hoiti, mies vai nainen? En varmaan tähän pas-kiertoon hoitoa kerkiä enää ottamaan, mutta ehdottomasti pitää tosissaan miettiä, jos joutuu uuteen passiin. Lieköhän ivf-hoidoissa pystyy akupunktiota hyödyntämään? Miltä hoidot tuntuivat, antoivatko muita ohjeistuksia? Käsittääkseni Helsingissä on hoitola, jossa myös muuten kiinalaista lääketiedettä toteuttavat samassa, antavat ruokavalio-ohjeita jne.
 
Pikainen päivitys, kesken työpäivän rupes tuhruttaa, ei vielä paljoo mut kuitenkin. Käyn silti huomenna verikokeessa ja taidan testinkin tehä pois alta.

Muoks. Nega se oli, lopetan luget ja käyn kuitenkin verikokeessa. Samalla kun tuloksia soittelee nii kysyä millon vois sen meidän ainokaisen siirtää. Jos selviää sulatuksesta. Nyt tarvii pitää taukoa, ei pää kestä näitä pettymyksiä. Tsemppiä kaikille, koittakaa jaksaa uskoa!
 
Viimeksi muokattu:
Caro87 :hug: Voi :( Olen niin pahoillani.
Tsemppiä sinulle ja pienelle huurunenälle, jonka toivottavasti saatte sitten matkaan jossain vaiheessa.


matamar onpa kiva, että on sitten seuraa ! Toivottavasti hommat menis hyvin meillä molemmilla :) Meillä lääkkeenä on Pergoveris ja Gonal-f ja lyhyt kaava myös. Lisäksi tulee muistaakseni kolmas piikitettävä sitten vielä mukaan jarruksi .. tai en muista. Samalla kaavalla mennään kuin viimekierroksella ainoa onnistunut hoito, josta tulin raskaaksi ja lapsi syntyi.


Tällä hetkellä odottelen menkkoja alkavaksi milloin hyvänsä. Clomit on apuna tässä kierrossa, mutta pahasti vaikuttaa, että ne ei toimineet. Menkat tosiaan piti alkaa oikeastaan tänään tai jopa eilen, mutta ei.
Primolutia minulla olisi sitä varten, että saan kierron käyntiin, mutta pelkään, että niistä tulee sivuvaikutuksia.
Tämän kuun menkat pitäisi ilmoittaa sitten polille ja tässä mietin kovasti, että aloitanko primot nyt ja menkat tulee parin viikon päästä vai annanko nyt vielä pari päivää aikaa menkkojen alkaa itse.

Kovastihan sitä yritettiin ovista bongata ja hyödyntää, mutta tässä taloudessa kotikonsteista ei ole kyllä apua. :p
 
83
Caro 87: Voi ei :hug: Oon niin pahoillani sun puolesta :'( Toivotaan että saatte pakkaspienen vielä siirrettyä jossain vaiheessa.

Mä tein tänä aamuna testin kun poltteli niin kovasti kaapissa ja puhdasta negaahan se näyttää : / Tietty nyt ei ole ko pp 10 mutta kyllähän ton luulisi jo jotai näyttelevvän tässä vaiheessa. Noh näillä mennään, empä mä plussaa tästä oottanukkaan.
 
Mahtim: Minua hoiti molemmat, mies kolmasti ja nainen viimeisellä kerralla. Se nainen on enempi perehtynyt näihin lapsettomuusjuttuihin, tietää mihin kannattaa neuloja tökätä missäkin kierron vaiheessa. Hedelmöityshoitojenkin aikana kuulema voi niitä hoitoja ottaa, mutta täytyy vaan välttää tiettyjä pisteitä silloin.
Ei ne neulat juuri miltään tuntuneet, toki se kun pistivät ihon läpi niin tietyissä paikoissa tuntui hetkellisesti. Minulla oli käsissä sellaiset pisteet että kun laitettiin neula niin tuntui kämmenessä asti kihelmöintiä. Normaalia on kuulema.
Mulla tuli ainakin joka kerta poskille punoitusta kun veri lähti kiertämään ja olo oli raukea. Hoidon jälkeen samana iltana ei saa saunoa eikä käyttää alkoholia.

Caro ja 83: Olen kovin pahoillani teidän puolesta :( :hug: Voimia!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos myötäelämisestä :)

83, älä vielä menetä toivoasi, pp10 on aikaista vielä.

Tänään pettymys jo vähän helpottaa, ei se eka siirto aina vaan onnistu, monta asiaa pitää mennä nappiin. Jännittää vaan jos toiseen ivf joudutaan, kun mun kroppa reagoi pistoksiin arvaamattomasti. Huomenna soitan verikoe tulokset vaikka hyvin vastauksen tiedänkin. Kysyn samalla millon pas vois tehä. Onko kellään tietoa tarvitseeko taukokierto pitää?

Nyt yritän enimmäkseen keskittyä muuhun kuin näihin juttuihin.
 
Caro87 isot halit sinne ja jaksamista! Mun on ainakin kaikilla kerroilla pitänyt pitää 1 taukokierto välissä.

April81 täytyy kyllä tuo akupunktio kokeilla seuraavassa hoidossa jos ja kun siihen joutuu... ihan vaikka sitten kokemuksen vuoksi. Toivotaan että siitä tosiaan on apua sinullekin!
 
83
Eilisten itkupotkuraivareiden jäljiltä oon päättäny tänään käydä veritestissä varmistaa että hcg on 0. Päätä särkee edelleen noiden lääkkeiden takia ja alkaa olee pinna aika kireellä, alavatsaa nipistelee ja koko aika palelee, lämpö eilen 37,1 ja tänää 37,2. Eilisen testin tein sairaalan raskaustestillä joka ennen on ollu herkin mitä saatavilla mutta tänään sain tietää että nykyään se on tarkkuudeltaan samaa luokkaa kkun kaupan testit joten nega voi olla väärä hälytyski. Tällä stressillä ainaki saa keskenmenon aikaan jos ei mitään muuta.
 
Pahoittelut negoista kaikille. Olen täällä taustalla teitä seuraillut oman tauon aikana muttakohta alkaa taas toiminta. Tai oikeestaan siihen voi mennä jonon takia vielä 3kk, mutta nyt on tulossa suunnittelukäynti, koska lääkäri ehdotti miehelle Gonal F ja Pregnyl pistoksia kolmeksi kuukaudeksi. Oletteko kuulleet tämmöisestä hoidoissa?

Niin ja joku kyseli PASista että tarviiko välikiertoa hoidon jälkeen, niin meillä ainaki käskivät yhdet menkat odottaa...
 
83: isot pahoittelut sulle. Mikä ihmeen huono onni tätä palstaa vaivaa.... Kukaan ei pitkään aikaan ole (muistaakseni) raskautunut. Pakko sen tuurin on vielä kääntyä!

On: ultraääni oli eilen. Limis nyt 8 cm paksu, mutta siirto tehdään vasta keskiviikkona, jotta kerkiäisi kasvaa vielä. Kahden alkion siirto tehdään, jos vaan tietty sulatuksesta selviää. 5 kpl on pakkasessa. Käskivät muuten soittaa aamulla ennen siirtoa sinne onko sulatus onnistunut, mutten muistanu kysyä mihin numeroon. Soittoaikahan on vasta iltapäivällä???
Omista tunteista en osaa sanoa, ei jaksas taas haaveilla ja sitten tömähtää maahan, on tää kuitenkin jonkun syyn takia jo kuudes siirto. Huoh :(
 

Yhteistyössä