Hoidot Kys 2014

mahtiM, niinpä, tarvittas plussia tähänki ketjuun! Miten teillä on alkiot selvinny aijemmin sulatuksesta? Meillä kun tosiaan yks vaan pakkasessa, käsittääkseni alkion laatukin vaikuttaa miten selviää.

83, joo mullakin oli alle 1. Mulla oli limis tosi hyvä, että ei varmaan ollut jakaantunut loppuun asti, kun ei mitää yritystä kiinnittyä. Millon sulla olis sit seuraava pas?

Soittelin polille eilen ja pas olis sit tammikuussa. Mullahan ei omaa kiertoa ole niin lääkkeelliseen kiertoon ja pitäs koittaa menkat käynnistellä sitten. Voi kumpa se yks huurunenä olis sissi ja selviäis.
 
Moikka,
minä ajattelin rohkeasti nyt ottaa ja ehdottaa, että kiinnostaisko, jos perustettaisiin facebookiin salainen ryhmä (jota kukaan muu ei näe paitsi jäsenet ja johon pääsee jäseneksi vain, kun joku lisää siihen) ja juteltais siellä?

Minä voisin vaikka ryhmän perustaa, jos olis kiinnostusta?

Siellä pystyis ehkä toisella tavalla kuitenkin jakaa tätä taivalta ja lisätä kuvia ja ehkä matalammalla kynnyksellä kertoa tapahtumista.
Mitä sanoisitte?
 
Minä loin ryhmän!
Mukaan pääsee sähköpostiosoitteella, eli minulle yksityisviestillä sähköpostiosoite, niin laitan kutsun ryhmään.
Se tapahtuu niin, että sitten siihen säpoon tulee kutsu, jota klikkaamalla pääsee sitten ryhmään liittymään :)
 
Riimini kehtaatko mullekin laittaa kutsun? En kanssa puhelimella löydä viestin lähetys kohtaa.

Caro87 kolmesta pakastetusta yksi ei selvinnyt sulatuksesta aiemmin.

Mutta hei onko kellään käryä siitä mihin mun pitää soittaa keskiviikko aamuna sulatuksesta? :D
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
mulle voi laittaa säpolla koirani (ät) gmail . com oman sähköpostinsa, niin laitan kutsun sitten siihen sähköpostiin.
Sieltä tulee linkki luultavasti minun nimellä ja sitä linkkiä klikkaamalla pääsee sitten ryhmään :)

Tarvitsen siis sähköpostiosoitteen kutsua varten :)
 
MahtiM en kyllä yhtään tiedä noista sulatusjutuista. Joskus oon miettinyt, että miten ihmeessä sinne pääsee läpi sillon kun pitää, kun usein linjat on ihan tukossa soittoaikaan.
Ei sinulla oo mitään labran numeroa? Minä mielestäni joskus sain sellasen numeron ja soitin sitten sinne kysyäkseni miten meidän ainokainen oli kehittynyt. Siis se oli siitä onnistuneesta hoidosta. Mut eihän sitä numeroa kyllä enää missään ole. :/

Soittoajalla pirauttelua sinne?

Onko muuten ollut mitään puhetta, että onko siellä ruuhkia. Syksyllä sanoivat, että oltaisiin mahduttu syksyllä jo hoitoon heti silloin eka käynniltä, mutta ei sitten haluttu tai minä en halunnut.
 
Kuukuskuukus: Suuret pahoittelut negasta :-( On se vaan niin väärin, miksei sitä voi onnistua kaiken jälkeen :-( Voimia!

Omassa navassa ei ihmeitä, testiä en ole uskaltautunut vielä tekemään, vaisto sanoo että alas pudotaan ja kovaa jälleen, pelottaa niin... Perjantaina ois veritesti. Olen vähän jo odotellut milloinka tuhruttelu alkaisi, mutta sitten lukiessani eri keskustelupalstoja ( vaikka vannoin että yhtäkään en piinisaikana lue) moni sanoo että passeissa vuoto ei välttämättä ala lainkaan ennenkuin luget lopetetaan. Tuoresiirroissa vuoto näyttää alkavan yleisimmin ennen testauspäivää monilla muillakin kuin minulla. Eli turhaa toisaalta odotellakaan vuotoa. Muutaman päivän ajan on ollut näitä klassisia menkkajomotuksia ja pinna kireällä, lisäksi viime yön nukuin todella pätkittäin, aivan samalla tavalla kuin lähes aina ennen menkkoja. Rinnat eivät ole tippaakaan kipeät, se on ainut " poikkeava" asia joka normi oireista puuttuu.

Onko teillä kokemuksia lugeista pas- hoidossa, miten vuodon kanssa on käynyt? Vuosiko läpi vai jäikö vuoto kokonaan tulematta?
 
Onhan tää ihan perseestä, ärsyttää ku ei kuitenkaan uskalla tota crinonea lopettaa ennen verikoetta...joten ei menkatkaan ala, ei kyl hirveemminoo siihenkään suuntaan oireita. Viime yönä tuli karmee kramppi ja olin varma et hanat aukee, mut eipä ees tiputtelua/tuhrua ole tullu. Huomenna tää piinailu kuitenkin loppuu, vaikka eiköhän toi verikokeen tuloskin oo selvä.
 
83
Kuuskuskuuskus: toivotaan et siullon ollu vaikka joku hitaammin kiinnittyvä ja verikoe näyttäis viel plussaa. Tottahan se on että hcg voi olla alle 10 viel pp14:kin mut tiedän kyl kui vaikee siihen on uskoa :( pien peukkuja et sun koe tulos olis positiivinen <3
 
Jep, menin sitten tekemään testin kuitenkin, eikä tulos ollut mikään yllätys. Nega tuli :-( Verikoe on huomenna. Testin tein kyllä iltapäivällä ja oli vähän vanhentunut liuskatesti, mutta tuskinpa noilla vaikutusta on, että antaisi väärän tuloksen? Kuitenkin jo pp 13.
Mä en voi ymmärtää, miksei ne alkiot kiinnity. Kaksi hyvää siirrettiin ja olosuhteet hyvät ja ajoituskin piti mennä nappiin, mutta ei... Fiilis on ollut hyvä ja stressiäkään en ole liiemmin potenut, ei auta nuokaan parantamaan mahdollisuuksia.

Mietin vain että sotkiko kropan se kun olin viime viikolla vatsataudissa, eikö alkiot kestäneet sitä? Vai voiko vika olla lugeissa, tekeekö se limakalvoille enemmän hallaa kuin hyötyä, kun ei minulla limakalvon suhteen ongelmia ole ollut koskaan. Annos on ollut 200mgx3, paksuunnuttaako limakalvoa ehkä liikaakin....
 
Pahoitteluni molemmille negoista!!! Kaikki täällä tietää tunteen, mutta vielä joulun alla ainakin itsellä korostuu tämä lapsettomuus. Ostoksilla esim kun käy niin joka paikka on täynnä onnellisen näköisiä perheitä... vaikka eihän heidän onnensa minulta ole pois.

Itsellä menossa pp 4, keskiviikkona siirrettiin kaksi alkiota. Ei kyllä mitään oireita, paitsi tissien turvotus joka taatusti johtuu lugeista. Testipäivä on jouluaatto, joten en verikokeenkaan tulosta tiedä ennen kuin välipäivinä. Aion kyllä luottaa virtsatestiin ja taidanpa tehdä sen jo 23 päivä, niin ei menisi aatto pilalle jos nega tulee
 
Hcg5, eli kemiallinen tai joku kiinnittymisyritys. Miten tästä muka toipuu..tai miten voi sanoa et toivoa on? Mitä toivoa tässä on ku ei varmaan enää julkisella saada hoitoja, toi ku oli kolmas eikä rahaa yksityiselle mennä. Minä haluan äidiksi, enkä näytä ikinä sitä saavan....miten oikeesti joku voi sanoa et toivoa on? Missä se toivo on?
 
83
kuuskuskuuskus: soititko polille tosta tuloksesta? Kontrolloiko ne sitä myöhemmin jos vaikka onkin lähtenyt nousuun? Jos alkio on kiinnittynyt esim myöhemmin voi arvo parin päivän päästä nousta viellä?

Lapsettomuus poli on suljettu viikon 52 kokonaan. Labrat on auki arkipäivinä.
 
kuukuskuukus: onko mahdollista saada julkisella neljäskin hoito? Mä olen aina ollut siinä uskossa että 3 kertaa voi yrittää ja sit joutuu menemään yksityiselle kellä on varaa.

Mulle tuli tänään jo postissa seuraavan hoidon ohjeet, eli ne 2 viimeistä siirretään sitten seuraavaan kiertoon, kun tuo perhanan joulutauko sotkee tän kierron mahkut. Jos selviävät sulatuksesta.

Kyselin hoitajalta sitä että onko mahdollista tehdä alkionkuoren avausta, niin ei osannut suoranaisesti siihen vastata, mutta ei niitä Kysillä ole varmaankaan tehty. En muista täälläkään kenenkään maininneen että olisi tehty. Mietin vain, että jos syy on kiinnittymisessä niin sillä avauksella ovat jotkut onnistuneet. Aion asian kuitenkin ottaa puheeksi seuraavalla käynnillä. En tiedä missä menee vikaan, kun ei tuoresiirroilla eikä pakastetuillakaan onnistuta. Hoitaja sanoi että usein onnistuminen voi tyssätä siihen alkioonkin, jonka laadusta ei voi tietää kun siihen asti kun se siirretään. Sen jälkeen ei voi tietää miten sille käy. Mutta jos syy on alkioissa, voiko ne kaikki AINA olla hyviä siirtovaiheessa ja sitten muuttua huonoiksi. Tuntuisi että edes joku alkio olisi hyvä pidemmälle kuin siirtovaiheeseen. Tosin määrällisesti meille on siirretty vielä vähän, 4, mutta voiko olla niin huonoa tuuria että niissä kaikissa on ollut jotain häikkää.

Millaisia kokemuksia teillä on pitkistä viljelyistä, blastokysta vaiheeseen saakka kasvatetuista?
 
Sitä kai ne palaveeraa et saadaanko neljäs hoito, en oikein tiiä miten se menee :/ Toivon että saatas vielä se yks yritys, mut pelkään pahinta et tää homma on meidän osalta ohi lopullisesti...varsinkin ku vihdoin ois jotain menny paremmin ku aiemmin, alkiot oli parempia ja hedelmöittyi paremmin (vaikka munasolu olikin vähemmän). Kuitenkin laatu oli parempaa kuin aiemmin. Mut tammikuussa selviää lisää.
Mua kiinnostas kans toi alkiokuorenavaus...ja kuulinpa semmosta huhua et toisella paikkakunnalla olivat saaneet lahjasolusiirronkin julkisella kun oli ollu oma luovuttaja...
 
Neljännen hoidon voi joissain tapauksissa saada. Me saatiin, sillä ensimmäinen hoito meni inseminaatioksi, kun vain yksi folli valikoitui ja kasvoi sieltä.
Ilmeisesti käyvät läpi sitä, että onko kannattavaa enää yrittää.
Toivottavasti saisitte kuukuskuukus vielä yhden mahdollisuuden <3

April81 toivottavasti pian pääsisitte sitten uuteen siirtoon.
Minulla on sellanen käsitys, että alkionkuoren avauksia ei ole tehty ja niitä taitaa usein tehdä vaan yksityiset klinikat.

Tuota lahjasoluhoitoa mietittiin myös jossain vaiheessa, kun mikään ei onnistunut ja silloin puhe oli, että sisko luovuttaisi soluja. Ongelma vaan oli jotenkin niin, että siskon olisi pitänyt luovuttaa tuntemattomalle ja me saataisiin sitten jonkun tuntemattoman solut. Mut en sitten ole tutustunut siihen sen enempää.
Mut tuo olis kyllä aika hieno juttu, jos niin voisi tehdä.
 
Hei kaikille,

Osanotot negoihin ja voimia kaikille näin joulun alla :hug: Tämä ei ole ihan näitä helpoimpia vuodenaikoja tän lapsettomuusjutun kanssa...!

Täälläkin alkoi taas kerran menkat, eli ivf here we come. Tänään soitin polille ja tammikuusta sitten lyhyt kaava menopurilla ja muita lääkkeitä en vielä tiedä. Tässä kierrossa oli jotain häikkää eli kierto oli n.2 päivää lyhyempi, joka kyllä saattaa tietää ongelmia tuon lyhyen kaavan ajoituksen kanssa. Lyhyt kaava oli siis oma toiveeni, kun pelkään niitä pitkän kaavan sumujen yms. hormoonien alasajoa, enkä tiedä kestääkö pää sitä, niin siksikin lähdetään lyhyellä liikkeelle.

Nyt sit mietityttää se että mitenkän ton lyhyen kaavan ajoituksen kanssa käy, kun ovis on yleensä aina viikonloppuna ja menkat alkaa maanantaisin, paitsi nyt kun kierto lyheni. Polilta sanoivat että ideaalitilanne olisi, että menkat alkavat maanantaina ja siitä n. kp4 alkaisi loppuviikosta piikitykset. Mutta menkathan ei juuri koskaan ala "ideaalisti" :)

Onko teillä kellään kokemusta lyhyestä kaavasta siitä jos näyttää siltä, että punktio osuu viikonlopulle, niin voiko sitä mitenkään pelata sillä jarruttavalla lääkkeellä että sen saisi viivästytettyä/ aikaistettua tms. vai meneekö se kierto sitten puihin. Tämä tässä nyt jännittää jo etukäteen, mut se pitää sit vaan kattoo ja toivoo parasta!!!

Polilta sanoivat että lapsettomuushoitojen puoli aukeaa uudesta viikolla 3, 2015. Ja itsellä tulee hyvin todennäköisesti olemaan niin, että pitää soittaa sinne juuri tuolloin maanantaina, kun oletettavasti menkat alkaneet sinä vkl, niin voi vaan kuvitella mitkä on mahdollisuudet päästä puhelimitse läpi silloin ekana päivänä sulun jälkeen...:O ja pitäisi saada aika seuraavalle päivälle!!

Mut turhahan näitä on etukäteen murehtia kun ei niille mitään voi :)

Miten teillä menee sen fb ryhmän kans? Itse en ole sinne "uskaltanut" liittyä, tää tuntuu niin aralta aiheelta, et tuntuu mukavammalta tässä vaiheessa kirjoitella anonyymisti täällä! Toivottavasti ymmärrätte, koska mielestäni se fb ryhmä on kuitenkin oikein hyvä idea :)

Nyt ei muuta kuin hyvää joulunaikaa ja voimia kaikille tahoillaan :xmas:
 

Yhteistyössä