Hoidot Kys 2014

83
mamatar: Kyl sen polin pitäis olla auki heti vuoden alusta, meille sanottiin että viikon 52 ovat kiinni ja meillä olis pas ollut viikolla 1 jos oltais siihen haluttu mutta päätettiin että otetaan joulu rennosti miettimättä mitään sen kummempia.
 
Minulle sanoivat, että ensiviikon ovat kiinni, mutta sitten jo välipäivinä vastaavat puhelimeen. Jos vuoto ei nyt pian ala, niin se on sitten soitettava joulun jälkeen. Minä vielä yritin tähdätä niin, että vuoto olisi jouluun mennessä ohi, vaan ei.. Menkat ei ala.

Onkos muilla Primot käytössä ja toimineet kunnolla? Minulla on aiemminkin kestänyt jokusen päivän ennen alkamista. Aika kurja, sillä tämä vaikuttaa hoidon täsmäykseenkin kovasti! Eli samoja ongelmia täällä.

Toivottavasti tammikuussa saataisiin paljon hyviä uutisia!
 
83
Mun oli poistuttava myös facen ryhmästä. Ok ihan hyvä idea, mutta jotenkin kuitenkin kun se on niin läsnä sit koko ajan ja päivittäin näkyvillä ni mua alko ainakin ahistaa. Pelko siitä ettei omaa lasta saa koskaan ja se et joutuu koko ajan miettii miks minä en kelpaa äidiksi, miks minä en voi onnistua on jo tarpeeks raskasta, sit viellä että se on koko aika mukana ja esillä oli vähän liikaa mulle. Muutenki nyt on ollu jotenkin normaalia enempi ahistunu olo, miehellä on kuitenki lapset ja eletään lapsiperhe arkee vaikken ole kenenkään äiti. On jotenki vaan sellanen olo et pitäs uskoo ja luottaa et viel onnistutaan mut taustalla joku sanoo et EI.

Ihanaa joulua kuitenkin kaikille ja toivotaan parasta <3
 
83: välillä on ihan hyvää pitää totaalisesti paussia näistä hoidoista.antaa sielun ja ruumiin levätä, keskittyy muihin elämän tärkeisiin asioihin. olet varmasti tervetullut ryhmään uudelleen halutessasi.

On: ketkä nyt eivät siellä fbssä ole niin sain plussan testiin perjantaina pp9. Tänään tein clearbluen viikkonäytöllisen testin tuloksella raskaana 2-3 viikkoa. Nyt menossa siis pp 12 ja kaksi siirrettiin. Tuntuu uskomattomalta että kuudennesta siirrosta vihdoin ainakin sen plussan sai. Erilaista tässä kierrossa on just ollu tuo kahden siirto ja maca kapseleita olen syönyt sellaisen pari kuukautta. Liekö tähän vaikuttanut mutta sanopahan kuitenkin :D
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Hei vaan tännekin ja MahtiM hirmusti onnea <3 Toivottavasti tästä lähtee nyt sitten plussajuna liikenteeseen!

83 jos tuntuu, että haluat jossain vaiheessa takaisin ryhmään, niin tervetuloa <3 Tsemppiä!

Hoito on alkamassa ja suunnitelma toivottavasti tulee tässä välipäivinä. Punktio on tarkoitus olla käsittääkseni viikolla 4 eikä sinne enää ole ihan kovin montaa viikkoa! En tiedä oikein, että pitäisikö tänään soitella ja kysellä sen hoitosuunnitelman perään. Omien laskujeni mukaan Primot pitäisi aloittaa perjantaina (kp 15), joten olisi kiva tietää ennen taukoa taas, että mitä tapahtuu. Lääkkeiden ostoon täytyy lähteä heti vuodenvaihteen jälkeen ja infektioseulatkin on käymättä. Nyt on menossa jo viikko 1, joten iiks! Kohta se on edessä.

Aikalailla kauhistuttaa sinänsä, kun tuo punktio on aina ollut tosi kivulias ja hankala ja hyperiäkin pukkaa helpolla. Pistelykään ei erityisemmin innosta, kun sitä kolmee piikkiä pitäisi olla taas tuikkimassa. Mutta mitä sitä ei tekisi..?
En teidä montako hoitoa sitä mahtaa enää psyyke kestää. Toivon kovasti, että tästä saataisiin useampi hedelmöittynyt ja pakkaseenkin jotain. Se on ollut aiemmin ihan liikaa toivottu.

Toiveikkaana silti eteenpäin.

Hyvää loppuvuotta kaikille ja toivottavasti se ensivuosi tuo tullessaan meille sitten hyviä uutisia kaikille <3
 
Huh mikä soitto rumba pyhien jälkeen polille. Pääsin sitten varmaan 40 soittoyrityksen jälkeen läpi.pp 13 hcg 711. Huh! Ainut tänään ollut aamusta sydän syrjällään, oli vähän veristä vuotoa pikkuhousuissa ja nyt päivän mittaan siteessä sellaista vaalean Ruskeaa jonnii verran. Mutta eihän tässä muuta voi tehdä kuin odotella. Ultra 9.1.

Riiminille tsemppiä hoitoon! Äkkiä ne viikot menee siinä tohinassa! :)
 
mahtiM Onneksi tuo ultra tulee aika pian! On se vaan karmivan jännittävää suorastaan odottaa, että mitä siellä kerrotaan. Toivottavasti vuotoja ei nyt enempään tule, vaikka ei nekään tosiaan aina ole pahasta.
Kiitos tsempeistä ja ihanaa raskautta sinulle <3 Kertoile nyt ihmeessä vielä kuulumisia matkan varrella..

Minä muuten kopsasin eilen edellisestä kyssin pinosta omat viestini sieltä hoitojen ajalta ja sen jälkeen ja laitoin talteen. Meinasin säilyttää sitä varten, että ehkä joskus lapsi haluaa niitä ajatuksia lukea. Ja itselleni ne on olleet nyt hyvää luettavaa, kun olen muistellut miten hoito meni ja mitä kaikkea tapahtui. Kauheesti sitä unohtaa.
 
Outoa...
Menossa kp 15 ja alkoi kumma ruskea tuhru. Samaan aikaan on kyllä munasarjojen/kohdun seudulla kipua, mut ihmetyttää mitä tää oikein on. Järkky turvotus on nyt vaivannut keskiviikosta lähtien, eli nyt kolmatta päivää.

Ihmetterin tuhrua ja tein raskaustestin vielä ovistestin kaveriksi, mut kumpikin negatiivisia. Ovistesti kyllä jo pikkuhiljaa vahvistuu.

Toivottavasti tämä on jonkun hyvän edellä..

Hyvää loppuvuotta kaikille!
 
Riimini toivottavasti tosiaan hyvän edellä!

Mulla vuoto jatkuu. Nyt viides päivä, tosi vaihtelevaa sen määrä. Esim eilen vaan vähän tuhrua, mutta tänään aamulla näytti että hanat aukee. Tuli ihan veristä siteeseen. Ja päivän mittaan väheni ja nyt ei yhtään pyyhkiessäkään. Yritin polille soittaa mutta eihän siellä tänään ketään ollu. Ostin sitten taas kaksi viikkonäytöllistä testiä ja tein äsken. Näytti onneksi 3+. Viime su aamuna näytti sitä myös. Eli ei ehkä ole vähentynyt hcg määrä. Mutta hitto miten ahdistavaa! Jatkuvaa vessassa ramppaamista ja kyttäämistä. Aina kun vuotaa niin tuntuu että kaikki toivo on mennyttä ja sitten kun taas lakkaa/vähenee niin toivo herää. Kidutusta vielä viikko oottaa ultraa
 
MahtiM, on varmasti ahdistavaa! Sitä niin toivos, että pitkän yrittämisen jälkeen, kun viimein onnistuu niin sais hengähtää ja iloita. Peukkuja että on vaan normaalia raskauteen kuuluvaa, onko sulla muuten ollut muita oireita?

Pari päivää primolut kuuria jäljellä ja sit ehkä toivottavasti vuoto tulee. Nyt jo huomaa ahdistuksen lisääntyvän, illalla kun menee nukkumaan asiat pyörii päässä eikä meinaa saada unta. Ei kuitenkaan ole varmaa, että siirtoon edes päästään kun yksi pakkasessa. Ahdistaa jo valmiiksi jos pitää usea kuukaus uutta hoitoa odotella.
 
MahtiM voi hitto tuota vuotoa! Toivottavasti nyt pian sitten lakkaa ja pääset rauhoittumaan ja käpertymään siihen raskauteen. Voi sentään! Toivottavasti se ei ole mitään vakavaa :/ <3

Caro87 tsemppiä sinullekin nyt odotukseen ja jännäilyyn. Toivottavasti sulatuksen jälkeen uutiset on hyviä.
On tämä kyllä sellasta jännitysnäytelmää, että..

Täällä vuoto on nyt tainnut loppua. Tajusin tuossa, että limakalvot ovat ohuet, kun nenästä vuotaa verta jatkuvasti. Olenkin ihmetellyt sitä tässä viikkojen aikana, että nenäverenvuotoja on ilmaantunut, mut tajusin niiden johtuvan nyt siis clomeista.
Tämä kierto on ensimmäinen näistä kolmesta, että oikeasti tuntuu, että jotain saattaisi tapahtua.
Ovistesti on vahvistunut, muttei vielä plussa. Saa nähdä tuleeko huippua ja huomaanko sen sitten testillä. Epäilen, että huomenna lähtee jo haalistumaan viiva.

Ihmeellinen on ihminen, kun kuvittelee voivansa vielä raskautua ennen hoidon alkua. Pöh..
 
Yrittäjä J meillä on vaihdellut 5-6kk välillä. Eli suunnilleen kannattaa varautua siihen puoleen vuoteen. Toisaalta, nyt oltaisiin syksyllä päästy heti aloittaan, kun kävin ensikäynnin, kun oli tilaa mut otettiin tänne alkuvuoteen.
 
On: tänään ultrassa käyty ja kaksi pientähän sieltä löytyi! Toinen 6+4 ja toinen 6+3 eli hyvin vastaa viikkoja (tänään 6+4). Mä olin satavarma ja sanoinkin lääkärille etten usko siellä mitään hyvää olevan. Vuodot taas toissapäivänä lisääntyi ja tuli ihan siteeseen asti kirkasta pari kertaa. Yksi syy löytyi ainakin vuodolle, istukka on kohdunsuun kohdilla ja löytyi pieni hyytymä siltä kohdin. Mutta aika uskomatonta! <3
Caro87: sekin tässä on outoa, raskaus oireita ei hirveämmin ole. Rinnat toki isontuneet ja kipeät. Huonoa ola ihan vähän vaan ajoittain ja tosi laimeaa. Väsynyt toki oon ollu. Ja mahassa erinäisiä kipuja, tuntemuksia. Paljon enemmän oli oireita silloin kohdunulkoisessa. Kahvikin maistuu nyt, silloin aika nopeesti rupes maistuu pahalta.
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Hei kaikille!

mahtiM hurjan paljon onnea :heart: oli varmaan niin mieletöntä nähdä kaksi pientä siellä ultrassa :)

RiiMini, meillä taitaa alkaa aika samoihin aikoihin tää tammikuun hoito!? Olitteko te ne jotka ei ole Kuopiosta vaan käy täällä hoidoissa jostain muualta, vai olikohan se joku muu? Minä odottelen menkkoja saapuvaksi viikonlopun/maanantain aikana ja sitten ensi viikon lopulla pistämään menopuria, eli lyhyellä kaavalla omaan kiertoon. Nyt vaan toivon et menkat alkaa ajallaan, hassua kun yleensä niiden toivomista ei todellakaan odota, mutta tällä kertaa kyllä. Tämän kierron ovisaika ja yrittäminen meni ihan puihin, joten menkat alkavat 100% varmuudella, jospa vain vielä alkaisivat "oikeana" päivänä, eli su tai ma. Yleensä alkanut jonkunlaiset kramppailut jo tässä vaiheessa pari päivää ennen menkkoja, mutta vielä ei kyl tunnu mitään, eli pitää vaan toivoo ja toivoo et onnistus nyt hoidon aloittaminen tähän omaan kiertoon joka tapauksessa!

Onko teitä muuten paljon porukkaa siellä facen ryhmässä? Tosi kiva on kyllä että tännekin vielä kirjoitellaan, niin säilyy joku foorumi myös meille ei facelaisille :)

Hyvää uuttavuotta kaikille ja paljon plussatuulia ja kaikkia ihania juttuja!!! Alkavasta ivfstä huolimatta itsestä tuntuu että koko viime vuoden kestäneiden lääkittyjen kiertojen ja kaiken henkisen kökköyden jälkeen haluan nyt rueta keskittymään enemmän taas kaikkeen muuhun elämään ja harrastuksiin, kun tuntuu että koko viime vuosi meni pelkkää lapsettomuutta harrastaessa :D On myös ollut aikaa ajatella ja käsitellä asiaa ja hoksata myös että onhan tässä vielä aikaa ja pitää muistaa elää tätä elämäänsä myös ennen sitä perheen perustamista ja nauttia myös tästä ajasta. Helpommin sanottu kuin tehty tiedän, mutta olen käynyt näitten asioiden kanssa jo niin syvällä suossakin että nyt on pääkoppa jo sitä mieltä että on aika katsella taas elämää tyytyväisin silmin ihan tälläisena kuin se juuri nyt on :)
 
matamar meillä alkaa nollaultralla 21.1. eli tässä on vielä vähän toista viikkoa aikaa saada plussa ja välttyä hoidolta :p Punktio meillä menee helmikuun alkuun. Ja kuljetaan muualta siis eli ei olla kuopiolaisia.
Meillä hoito menee kans lyhyellä kaavalla ja Gonal-F, Pergoveris, Cetrotide - paketilla.
Ja tuosta elämästä piti sanoa, että hyvin hoksattu! Minä elin tosi pitkään sitä "sittenkunonlapsia-elämää" ja vuodet valui hukkaan.
Parasta on tarttua hetkeen ja nauttia siitä mitä nyt on <3

Faceryhmässä
meitä on muutama ja nyt taitaa olla kolme aktiivisempaa, joilla tapahtumia lähiaikoina ja yksi raskautunut :)
Sinne kyllä mahtuu ja tarkoitus on myös täällä kirjotella. Jos jossain vaiheessa innostaa lähteä mukaan, niin tervetuloa!
Minun kautta ainakin pääsee :)

Täällä eletään dpo 8
ja raskaustesti näyttää (yllättäen ;) ) miinusta. Mut pitääpähän testailla, kun ei osaa olla testaamatta.
Huomaan selvästi, että loppukierto ovulaation jälkeen on aivan erilainen kuin normaali ovuloimaton kierto ja sitä kuvittelee nämä oireet raskausoireiksi, vaikka ne on ihan normaaleja luteaalivaiheen oireita. Minulle se on vaan niin harvinaista herkkua se luteaalivaihe, joten sillä sitä sitten innostuu.
Toivon, ettei vuoto ala viikon sisään, mutta toivon myös, että jos en ole raskaana, niin se alkaa ja päästään odottamaan sitä ensiviikon aloitusta.

Herranen aika! Se on tosiaan ensiviikolla se aloitus!
 
RiiMini sulla onkin tällänen kätevä tapa boldata nää nimet, helpompi lukea joten otan käyttöön =). Mä täällä odottelen vuotoa alkavaksi että pääsisin varaamaan nollaultran, meillä sitä ei ole varattu vielä etukäteen, kun ei ole varmaa milloin vuoto alkaa. Tänään sitä odottelin alkavaksi, mutta ei näy ja raskaana en ole 100% varmasti ellen sitten pyhästä hengestä :D Mut on tässä pari viime päivää ollut jo (onneksi) sellaisia pieniä menkkoja edeltäviä tuntemuksia alavatsalla, joten toivottavasti alkaisi nyt huomenna tai keskiviikkona, kun oli tarkoitus että kp3-4 loppuviikosta alkaisi pistokset. Mut eipä täs voi muuta kuin toivoo et menis ees jotenkin tää kierto silleen et onnistus tuo lyhyen kaavan ajoitus :) Rennoin mielin eteenpäin ja odottavalla mielin et päästäänkö hoitoja aloittamaan!! Laitan peukut pystyyn teille sinne joko plussalle ennen hoitoja taikka sitten alkavalle hoitokierrokselle :)
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Kiitos palautteesta matamar :) Minusta tämä on kyllä kätevä tapa siinä mielessä, että helposti sitten löytää itselle kohdistetut viestit ja toisaalta saa sitten esim "väliotsikoitua" sen mukaan mistä missäkin kappaleessa puhuu.
Lukija voi valita lukea kiinnostavat aiheet tekstistä, jos on vaikka juuri jotain yleiseen liittyvää tai itselle kohdistettua. :) Ja tietysti sitten ne omat kuulumiset.

Tehdäänkö teille siis ihan ivf-hoito omaan kiertoon vai siis PAS? Anteeksi, jos olet sanonut ja en muista (en jaksa selata taaksepäin).
 
matamar me ollaan toisella kierroksella ja siis tämän kierroksen ensimmäistä icsiä aloitellaan ensiviikon keskiviikkona. Ekalla kierroksella kolmannesta (periaatteessa neljännestä) hoidosta saatiin yksi hedelmöittynyt solu ja sitten vauva <3
Nyt on menossa Primolutit, että saadaan kierto päätökseen ennen sitä aloitusta reilun viikon päästä.

Jännää nähdä miten käy! Tsemppiä teille ekaan yritykseen! Toivottavasti menee hyvin :)
 
83
Helou kaikille, onpa kieltämättä ollut aika rentouttavaa viettää aikaa ilman minkäänlaisia lapsettomuus paineita. Menkat pitäis alkaa tän viikon aikana, letrot söin siis tauon aikana ja normaalisti ne on toiminut joten odotettavissa olis siis että vuoto alkais sponttaanisti. Jotenkin takaraivossa kolkuttelee että "mitä jos". Rintoja aristaa hieman muttei merkittävästi, limaista kirkasta vuotoa ollu viimeisen kahden viikon ajan satunnaisesti ja huomattavasti normaalia enemmän. Alavatsa on tuntunut jotenkin oudolle muttei mitään muita merkittäviä oireita. Toisinaan huomaa että nenä haistaa asioita mihin ennen ei ole kiinnittänyt huomiota. Ajattelin kuitenkin loppuviikkoon katsella ja tehdä sitten testin ennen terolutin aloitusta jos vuotoa ei kuulu. Sit mennäänkin kovalla vauhdilla kohti PAS II. :)
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
83
Ääh.. Jonni joutavaa kuvitelmaa koko raskaus oireet taas. Testi niin kirkas negatiivinen kun vaan voi olla. Rintojen arkuus sit varmaan johtuu taas yhen kerran menkoista jotka varmaan sitte alkaa viimestään huomenna. On tää kyllä taas niin perseestä suoraan sanoen!!

Hapsuliini mulla menopur ei toiminut lainkaan ja gonalilla sitten menikin hyperiks. Mutta mullahan näissä hoidoissa ei oo menny ykskään asia niinkun olis pitänyt että ei kannata varmaan mun kokemusten varaan jättää...
 

Yhteistyössä