Hoidot Kys 2014

heippa kaikille! :wave:
kirjoittelenpa nyt minäkin tänne vaikka aika hiljasta taitaa täällä olla.
ollaan siis ekaa yrittämässä ja ikää mulla 32, mies on muutaman vuoden vanhempi.yritystä takana 3,5 vuotta. käytiin viime maanantaina ekalla käynnillä ja sperma on ihan ok mut hieman hidasliikkeistä. mulle määrättiin letrozolia 1 päivässä 3-7pv. syynä tähän tiputtelu joka alkaa ennen varsinaisia menkkoja. ensi tiistaina pitäs mennä aukiolotutkimukseen. onko muilla mitä kokemuksia tästä tutkimuksesta?
tsemppiä kaikille ja onnittelut plussanneille!! jospa se meilläkin vielä joskus...
 
Nascat, meillä on fb:ssä salainen keskustelu missä on 6 henkilöä tällä hetkellä, siksi täällä on aikas hiljaista. Olet varmasti tervetullut sinne jos haluat :)

Tuo aukkari on aika yksilöllinen juttu, joillain tosi helppo ja joillain ei. Mulla oli ihan helvetillinen, sattu tosi paljon vaikka tuubat oli auki, sen jälkeen meinasin pyörtyä ja oli huono olo, jäin sinne makailemaan hetkeksi. Muista ottaa särkylääkettä ennen toimenpidettä. Sullako ovulaatio kuitenkin tapahtuu?
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
83
Mulla oli kans se aukiolotutkimus aivan kamala, eipä sitä loppuun voitu edes tehä kun meinas taju lähtee. Tehtiin sitten nukutuksessa tähystyksen yhteydessä. Särkylääkettä kannattaa tosiaan napata ennen sinne menoo. Mulla sekään ei kyl auttanu :O
 
RiiMini Meillä on joo siirto nyt kiirastorstaina! Tänään oli ultra kp12 ja limis 9mm eli samantien aloitin luget ja ylihuomenna siirto. Jos siis vaan sulatuksessa kaikki menee hyvin, sehän tässä vielä on jännättävänä eli silloin torstaiaamuna pitää vielä soittaa labraan ja kysyä selvisikö alkio sulatuksen.

Mut et melkein samoihin aikoihin päästään piinailemaan :) Me varattiin just sopivasti viikon ulkomaanmatka äkkilähtönä pe-pe, eli onneksi ainakin ensimmäinen piinaviikko menee ihan muissa kuvioissa!
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
matamar ai hitsit, kun hyviä uutisia! Toivottavasti nyt etenee tilanne ja pääsette rentoutumaan pienen kyytiläisen kera :)
Harmittaa vähän, kun itse tässä nyt sitten pitää tuo pääsiäinen odotella, mut ei se auta, kun odotettava on. :D Voi tätä malttamatonta mieltä..

Paljonko teillä on alkioita pakkasessa? Voi jännitys sentään!
Meillä on kolme 2-laatuista ja toivottavasti yksi niistä saadaan sitten kyytiin ensiviikolla.

Tsemppiä teille!!

p.s.
Oon käynyt täällä jatkuvaan lueskelemassa, että jos sinä kirjottelet! Muiden kuulumisista oonkin kohtuu hyvin perillä, mut juuri sun kanssa en, vaikka ollaan nyt ihan samoissa menossa .. tai melkein samoissa, kun nyt meillä siirto venahtaa..
 
Viimeksi muokattu:
Moikka Riimini :) Pääsittekö siirtoon tänään? Täällä vähän pilvinen päivä tänään niin hyvin aikaa kirjoitella. Nyt on siirrosta kuusi päivää, eli onko se nyt sit pp6? Mitenkähän sen vois laskea kun se alkiohan oli nyt periaatteessa siirrettäessä kolmipäivänen kun ennen pakastamista se oli kaksipäiväinen ja ehti nyt sulatuksen jälkeen olla yhden lisäpäivän eli ilmeisesti voi sanoa että kolmipäivänen siirrettäessä. Niin meillä oli siis neljä alkiota pakkasessa, kolme icsi solua ja yksi ivf solu. Se ivf solu otettiin ensin sulamaan keskiviikko iltana mutta ei selvinnyt ja sitten ottivat icsi solun torstaiaamuna ja se oli samanpäivän iltapäivällä siirrettäessä kakkosluokkainen viisisoluinen. Mitään tuntemuksia ei ole ollut mihinkään suuntaan, eikä kyllä minkäänlaisia sivuvaikutuksia lääkkeistäkään. Viikonloppuna varmaankin testaan sunnuntaina kotona,silloin ois pp10 ja uskon et näkyy jos on näkyäkseen. Viimeksihän mulla siinä tuoresiirrossa vuoto alkoi lugejen läpi jo pp10 et saa nähdä miten käy nyt! Tulehan tosiaan kertomaan miten teidän kävi siirron kanssa :)
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
matamar Oi kun kiva, kun ehdit kirjotella! Minä oon täällä moneen kertaan käynyt kyttäilemässä sinun kuulumisia! Toivottavasti on ihana loma! siirtopäivä on PP0 eli tänään on se PP6. Minä kysyin mitenkä lasketaan ja sanoivat, että se lasketaan niinkuin -2, kun tuoresiirrossa vähennetään yksi päivä. Eli hedelmöittymispäivä olis sinulla 31.3. kun siirto oli 2.4.
Eli nyt alkais olla ne ajat hyvin käsillä, kun alkion pitäis siellä kaivella poteroa itselleen <3 Toivottavasti sieltä olisi maailman paras joululahja matkalla <3

Ja tosiaan oli meillä tänään siirto <3
Ja kyllähän se aamulla jännitti soittaa. Ihan kylmät väreet meni läpi, kun sitten kuului, että on selvinnyt ja lähtenyt jakaantumaan ja on oikein hyvännäköinen alkio.
Siirto oli iltapäivällä ja sinne sitten hankkiuduin. Tällä kertaa menin yksin (viimeksi oli koko perhe).
Alkio oli 8-soluiseksi merkitty papereihin, mutta siirtovaiheessa oli jakaantunut jo 10-soluiseksi. Oli top-alkio ja kuulemma erittäin kaunis. Limis oli 9,2mm ja sekin kai oikein hyvä.
Siirto meni helposti ja nyt sitten vaan syödään lääkkeitä ja jännitetään. Laitoin itselleni muistutukset kaikille lääkkeille, kun olen niitä tässä nyt jo alkukierrossa unohdellut ja nyt olisi tärkeää olla unohtamatta.

Ei tässä nyt auta kuin toivoa ja odottaa... Ja yrittää aloittaa testaaminen mahdollisimman myöhään...

Ihanaa lomaa teille sinne ja toivottavasti palaatte rentoutuneena pieni matkalainen tiukasti kyydissä <3
 
Heipähei. En muista että olenko tänne käynyt vielä kirjoittelemassa mutta ilmiannan nyt sitten itseni. Meillä olisi ensi viikolla punktio ja siirto. Ja mua jännittää niin vietävästi!! Ensimmäinen ivf hoito meillä on siis menossa.
Huomasin tuossa että edellinen oli laittanut lääkkeiden syömisestä. Tuleeko siis vielä siirron jälkeen joitain lääkkeitä käyttöön, vai onko tämä tapauskohtausta? Nyt on itselläni käytössä synarela sumute ja menopur pistokset.
 
Golla tervetuloa mukaan :) Laita yksäriä, jos haluat mukaan KYSsiläisten faceryhmään, juossa juttu liikkuu hieman nopeammin :) Ryhmä on sellainen, ettei sitä voi kukaan muu nähdä kuin ryhmän jäsenet :)
Mutta siis, ennen punktiota tulee Pregnyl/Ovitrelle/Gonapeptyl irroituspiikiksi ja sitten Lugesteron tai vastaava tukihoidoksi alakautta, eli ei tarvitse syödä kait mitään lääkettä.

Jos tarkoitat minun lääkkeen syömisiä, niin minulle tehtiin lääkkeelliseen kiertoon pakastealkionsiirto, jonka vuoksi oma kroppa ei toimi vaan kaikki lääkkeet on otettava purkista.

Tsemppiä tulevaan! Toivottavasti kaikki menee hyvin :) Ja kysele ihmeessä, jos on kysymyksiä.
Tuossa toisessa ketjussa on aktiivisempaa keskustelua (IVF hoidossa oleville ja sinne joutuville), tule sinnekin, jos et jo ole :)
 
Moikka. Nyt uskaltauduin mukaan kirjottelemaan vähän itsestäni. Olen 32 ja mieheni 36. Takana monta vuotta lapsettomuutta ja vasta ensimmäistä yritämme. Vuonna 2010 2 luonnollisesti alkanutta raskautta meni kesken ja sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään... Puolivuotta sitten aloitin letrozolin 2 tabua 3-7 kierron päivinä. Ovikset tulee, mut toivottua raskautta ei tule. Tänään käytiin polilla ja siirrytään IVF hoitoihin. Sitä ennen yritetään tehdä IUI jos keretään kun, poli menee kiinni joksii aikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Tervetuloa MaMuu
Olen pahoillani keskenmenoista ja lapsettomuudesta ja toivon, että se taivan pian päättyy. Syksyllä taitaa poli taas aueta hoitoja varten, joten sinne saa sitten odotella. Toivottavasti ehditte inssiin!

Tsemppiä!
Ja jos faceryhmä kiinnostaa, niin minulle voi laittaa yksäriä :)
 
  • Tykkää
Reactions: MaMuu
Hiljaiselle vaikuttaa tämä ketju, mutta kysynpä jos joku vaikka sattuisi vastauksen tietämään :) Meillä on syksystä 2012 lähtien ollut alkioita kys:illä pakkasessa. Eli siis nyt syksyllä tulee eteen pakastussopimuksen uusiminen. Vanhoja hoitolappuja selatessa sain selville, että alkioiden pakastusta voidaan jatkaa vielä seuraavat kolme vuotta mutta hiukan epäselväksi jäi joko pakastus tässä vaiheessa alkaa maksamaan jotakin ja jos alkaa niin kuinkahan paljon? Oisko kellään tuoretta tietoa asiasta :wave:

T. Entinen ahkera palstailija Lila & Ivf-ihmepoika 2013 ja luomuihmepoika 2014
 
Heippa! Nostelenpa tätä vanhaa ketjua, kun en äkkiseltään tuoreempaa löytänyt. Ois kiva kuulla mitä teille ” vanhoille” palstailijoille kuuluu, itsekin hiljenin täältä jossain vaiheessa kun viimeisen pitkän hoidon tuloksena saatiin poika, joka syntyi 7/2016. Nyt sitten noussut haaveet toisesta lapsesta, meille jäi viimeisestä hoidosta 3 blastoa pakkaseen ja toissa viikon tiistaina siirrettiin 1 blasto, mikä ei kuitenkaan kiinnittynyt 1 alkio jäi pakkaseen, sen siirtoa varmaankin ensi vuoden alkupuolella sitten kokeillaan. Onkos täällä muita joilla olisi parhaillaan hoidot menossa/ suunnitteilla, olisi kiva kuulla kokemuksia ja mietteitä Kysin nykyisestä toiminnasta, kun kovasti on kehuttu ja olen lukenutkin että hoitotulokset ovat kuulema parantuneet huomattavasti uusien tilojen myötä.
 
Heippa! Meillä on siis esikoinen syntynyt -16 ja kuopus syntyi -18. Esikoisen hoidosta jäi 4alkiota pakkaseen, ne kaikki sulatettiin ja viljeltiin blastoiksi, yksi siirrettiin ja siitä heti plussas kuopus. Vielä jäi kolme blastoa pakkaseen ja ne kokeillaan, kunhan sektion jälkeen saa yrittää. Eri lääkäri oli tällä kertaa, mutta erittäin tyytyväinen hoitoon olin vaikka aika skeptisesti ajattelin, että uuteen hoitoon joudutaan. Minä oon kans lukenu, että siellä on nykysin tosi hyvät tilastot!
 
Heippa! Meillä on siis esikoinen syntynyt -16 ja kuopus syntyi -18. Esikoisen hoidosta jäi 4alkiota pakkaseen, ne kaikki sulatettiin ja viljeltiin blastoiksi, yksi siirrettiin ja siitä heti plussas kuopus. Vielä jäi kolme blastoa pakkaseen ja ne kokeillaan, kunhan sektion jälkeen saa yrittää. Eri lääkäri oli tällä kertaa, mutta erittäin tyytyväinen hoitoon olin vaikka aika skeptisesti ajattelin, että uuteen hoitoon joudutaan. Minä oon kans lukenu, että siellä on nykysin tosi hyvät tilastot!
Niin oli lääkärit vaihtuneet, mutta tyytyväinen minäkin olen ainakin tämän kerran perusteella. Harmi vain että ei tuottanut tulosta, mulla olisi 4.12 verikoe ja pitää kai se käydä varmistamassa, mutta perjantaina testasin puhtaan negan ja tiputteluvuoto alkoi jo keskiviikkona, arvasin jo siis siitä että nega tulee. Lääkkeenä oli gonapeptyl ja terolut, aiemmin ollut lugesteron tukihoitona, en tiedä siis oikein miksi oli vaihdettu teroluteihin. Noita teroja olisi pitänyt syödä veritestiin asti mutta lopetin ne jo perjantaina, turhaa sitä kunnon vuodon alkamista olisi ollut pitkittää. Millä lääkityksille sinulle tehtiin tuo pas?
 
Mulla oli bemfola pistokset, kun en luomuna ovuloi, pregnyl, lugesteron ja gonapeptyl siirron jälkeen. Mullaki aina ollu noi luget tukihoitona, mut varmaan saman noi terolutit ajaa. Toivottavasti seuraava siirto tuottas tulosta! Mikähän jono tilanne siellä nykyään.
 
Mulla oli bemfola pistokset, kun en luomuna ovuloi, pregnyl, lugesteron ja gonapeptyl siirron jälkeen. Mullaki aina ollu noi luget tukihoitona, mut varmaan saman noi terolutit ajaa. Toivottavasti seuraava siirto tuottas tulosta! Mikähän jono tilanne siellä nykyään.
Joo en kyllä tullut kysyneeksi sitä että miksi määräsivät nyt terolutit, meilläkin aiemmin ollut luget, taisi hoitaja sanoa vain että siistimpi käyttää, mutta liekö sitten ollut parempia tuloksia teroluteilla, en tiedä ...

En noista jonoista tiedä kun meillä ei enää pitkiä hoitoja ole tulevaisuudessa, koska kaikki kolme hoitokertaa on käytetty. Pakastetun alkion siirtoon ei ole jonoa joten niihin pääsee samantien. Jos ei viimeinen siirto tuota tulosta niin se on näemmä sitten meidän osalta siinä, luontoäidin käsissä homma sen jälkeen.

Teillä on ilmeisesti ollut joku ryhmä facessa jossa olette käyneet keskustelua, onkohan se ryhmä vielä voimissaan?
 
Laitanpa tänne oman kokemukseni. Meille tehtiin neljä ICSIä KYS:ssä (yksi jouduttiin keskeyttämään; siitä saatiin kaksi munasolua) ja oltais tehty vielä viideskin jos mies olisi alkanut jotain lääkettä ottamaan. Kertakaan ei sanottu, että vika olisi minussa vaan hoidettiin miehestä johtuvaa lapsettomuutta. Mies ei tuota lääkettä halunnut ottaa joten kokeilimme Inovaa jonka labrasta ensimmäisen ICSIn jälkeen heti sanottiin, että munasolut käyttäytyvät erikoisesti hedelmöittymisen yhteydessä (vakuoleja) eli vika sittenkin olisi minussa. Soitin KYS:in labraan ja siellä oli ollut sama homma. Missään lääkäreiden kirjoitelmissa ei ollut mainintaa vakuoleista, ihmeteltiin vaan miksi munasolut eivät hedelmöittyneet. Eli vähän huono kokemus ja maku jäi. Huono tiedonsiirtoko siellä? Vai "vika" biologeissa..? En tiedä. Nyt olen raskaana lahjamunasolulla ja jos kaikki sujuu hyvin kevätvauva olisi tulossa..... :rolleyes:
 

Yhteistyössä