Hoidot Kys 2014

Onnea plussista!
Täällä mennään pp8, eikä mulla oikein mitään oireita...rinnat on vähän arat, mut ei muuta, välillä oli menkkajomotuksia ja toista munasarjaa vihloi. Viime hoidossa olin turvoksissa, tissit oli ku pallot ja älyttömän kipeet. En oikein osaa tähän oireettomuuteen suhtautua ja jotenkin ajatukset on jo pas:ssa...en uskalla positiivista odottaa, mut toivon kovasti.
 
Kiitos onnitteluista :) Epäuskoinen olo kyllä on ja tänään on jo kyseenalaistanu mielessäni monesti sen että ooonkohan sittenkään raskaan. Vielä on monta piinaavaa viikkoa edessä ennen kuin ollaan turvallisilla viikoilla, mutta pitää yrittää pitää mieli positiivisena ja nauttia. Tsemppiä kuukuskuukus piinapäiviin ja toivotaan, että plussaonni jatkuu edelleen :)
 
Täällä oireet kadonneet, aamulämpö 36,2, testiviiva haalistunut.
Mitään toivoa ei taidaenää olla.

Muoks: Pakko jaksaa ylläpitää silti toivoa. On tämä niin toivottu asukki, jossiellä enää mikään elää.
Osaatteko sanoa, että kohoaako kehon lämpötila poikkeuksetta raskaana olevilla?
On tää kamalaa. Vielä lähemmäs kaksi viikkoa ennen kuin saan varmistusta epäilyilleni.
 
Viimeksi muokattu:
Ninkku, minä vanha hoitolainen Kyssistä tänne tulin kirjottelemaan, että minulla laski tuosta ensimmäisestä lapsesta lämmöt jo reilusti ennen plussaa eikä ne sieltä noussut koskaan, mutta tuossa tuo riehuu. On siis ivf-poika :) tämä toinen luomuihme, mikä on nyt mahassa nosti lämmöt n. kahdeksi viikoksi ja sitten laski normaaliksi. Viivat myös olivat välillä tosi haaleita ja välillä ei, mutta nyt mennään jo rv26, joten elä vielä toivoa heitä pois! Tsemppia kovasti!
 
  • Tykkää
Reactions: Rii-81
Minä myös taustalaisena voisin lohduttaa, että en ole ikinä saanut lämpöjä nousemaan. Tai jos ne on nousseet niin se on ollut joku hetkellinen "häiriö". Takana siis 5v lapsettomuutta ja jossakin yritysvaiheessa (sekä lääkkeettömässä, että lääkkeellisessä) mittailin ahkerastikin noita lämpöjä. Samoin ivf-raskaudessa lämmöt ei missään vaiheessa nousseet ja siitä syntynyt viime vuonna ihana pieni poika. Nyt ylläriluomuraskaus (rv 11+), josta lämmöt ei myöskään ikinään koholla (tosin en kovin ahkerasti ole mittaillutkaan). Testeistä en osaa sanoa, itse lopetin testailut ekassa raskaudessa veritestin jälkeen ja nytkään en kovin montaa testiä kuluttanut. Toivottavasti Ninkku tekemissäsi testeissä vaan laatu heittelee! Tsemppiä ar-ultran odotteluun! Itselläni sen odottelu, molemmilla kerroilla, on ollut kaikista pahin ja henkisesti raskain "odotusaika".
 
  • Tykkää
Reactions: Rii-81
On tää kyllä jotenkin tuskauttavaa yrittää pysyä tyynenä,olla testaamatta ja luottaa onnistumiseen. Tänään pp10 ollu toispuoleisia menkkajomotuksia ja toistapuolta nipistelee...ihan ku menkat yrittäis alkaa, mut ei onnistu. Ärsyttää ku kaikki oireet voi johtua lugeista ja pitää vaan odottaa ja toivoa (samalla jo miettiä pas:in mahdollisuutta...selviääkö muka rupualkiot sulatuksesta)
 
83
Onnea kaikille plussanneille :heart: ihana kuulla että hoidoilla on onnellisiakin loppuja :) Olen kuullut paljon kuopiosta juttuja että kysille ei välttämättä aina pääsekkään ivf-hoitoon vaikka pistoshoidot olis alla, onko kellään tarkempaa tietoo tästä? Aika ikävää pistellä kalliit lääkkeet turhaan?
 
Ensimmäinen poliaika takana. Oli kyllä mukava lääkäri ja mukavat hoitajat :) Verikokeiden tulokset olivat todella hyvät lääkärin sanoin. Ei kohonneita mieshormoneita yms, ainoastaan lh koholla. Lähtötilanne on siis lääkärin mukaan todella hyvä. Ultrassa näkyi kivasti kasvanut kohdun limakalvo (nyt kait on jotenkin kroppa herännyt) ja limat on kuulemma erinomaiset jotka kanssa kertois siitä, että estrogeenia on tarpeeksi. Lihottaa mun ei kuulemma tarvitse, hyvät lihakset ja en ole mikään anorektikko. Hyvin aktiiviset munasarjat, ei johtofollia. Vasen munasarja on jotenkin sivussa, opiskelija joutui sitä aikansa etsimään. Edellinenkin gyne joutui sitä etsimään, mutta ilmeisesti siitä ei ole mitään haittaa, kun ei tämäkään lääkäri niin sanonut.

Alotin sitten eilen letrozolit isommalla annoksella (2tbl viiden pv ajan) ja ensi viikolla ultraan. Mies oli onneksi mukana niin tehtiin tuosta samalla yhteinen käynti ja sai lähetteen simppa testeihin jonka käy ensi viikolla antamassa.

83 En osaa tarkemmin sanoa tuosta, mutta mulle tuo lääkäri sanoi, että yritetään tablettihoidoilla sen takia ensin, että kun pistoksilla on se mahdollisuus, että folleja tulee liikaa niin joutuu tekemään IVF:n. Ei puhunut siitä, että sitä ei tehtäisi tuossa tilanteessa.
 
Viimeksi muokattu:
Voi harmi kuukuskuukus :( Suuret pahoittelut sinulle. Mutta muista että se tuleva pas on taas uusi hyvä mahdollisuus ja voi tuoda sen toivotun plussan. Eli katse vain kohti sitä!

Ninkku Mitäs sinulle kuuluu? eikös sinulla ole tällä viikolla se ulta? tulehan kertomaan sitten kuulumisia :) onko uusia oireita ilmestynyt? Joko varasit ensimmäisen neuvolan? Tsemppiä ultraan! Itse en malttaisi millään omaa ultraani odottaa ja jännittää niin mielettömästi että onko mahassa kaikki hyvin.
 
kuukuskuukus Voimia sinne :hug: Vielä on valtavasti toivoa teilläkin :)

Caro87 Hyvä että tilanne näyttää valoisalta. Joko on letrozolin vaste ultrattu?

Olen yrittänyt itse pysyä täältä poissa ja saada ajatuksia ihan muuhun.
No tänään oli sitten ultra :)
Heti näkyi syke. Pikkupapu oli kooltaan 10,4mm ja vastasi 7+1. Nyt siis 7+0, eli hyvin on kasvanut.
Luget jatkuu vielä ensi viikon ajan, tosin annostusta aletaan pienentää.
Munasarjat olivat vielä rakkulaiset ja isot, mutta ei kuulemma haittaa raskautta.
Kehottivat soittamaan neuvolaan piakkoin.
 
Ninkku Onnea hienosta ultra käynnistä!!

Joo tosiaan eilen oli taas poliaika. Ensinnäkin tehtiin se aukkari vaikken ollut ottanut kipulääkettä, kun en tiennyt tehdäänkö sitä. Sattu ihan hirveesti, tuubat kuitenkin auki. Jälkeenpäin piti jäädä makoilemaan, kun rupesi pyörryttämään ja tuli huono olo. Mahaan sattu paljon ja sain kipulääkettä.

Vielä ei ainakaan näkynyt johtofollia, 10mm oli vissiin isoimmat. Toki oli vasta viikko letrojen alotuksesta (näennäisesti kp 10) niin käyn ti uudestaan ultrattavana. Kohdun limiskin oli kuitenkin ohkanen (3mm) vaikka edellisellä kerralla lääkärin mukaan hyvin kasvanut. Kai oli joku mittausvirhe tullut.. Eri lääkäri oli siis tällä kertaa, en tykännyt niin paljoa kuin edellisestä.. Onneksi hoitajat olivat taas ihania. Tämäkin sanoi samaa, että on hyvin aktiiviset munasarjat ja hyperin riski on siis olemassa.

Että tiistaina nähdään tuleeko tästäkään mitään. En tiedä voiko annostusta vielä nostaa vai pitääkö siirtyä pistoksiin. Jotenkin tuntuu, että tulen teidän jalanjälkiä. Vähän jännittää, että tuleeko mulle sitten kamalasti niitä folleja pistoksilla...
 
Caro87 Aika hurjalle kuulostaa tuo aukkari. Mulle sitä ei koskaan edes suunniteltu jostain syystä.
Tsemppiä sinne sun munasarjoille :) Toivottavasti pääsette irroitukseen asti!
Mutta itsellä ainakin kovempiin hoitoihin siirtyminen toi helpotusta psyykkisesti, koska sai vähän sellaista kontrollin tunnetta asian suhteen.

Unohdin vastata kysymykseen oireista. Välillä on hieman etova olo jos sitä oikein ajattelee. Muuten oireet kadonneet ja pysyneet poissa. Lämmöt edelleen 36,2 pintaan, eli eipä tuo taida kertoa raskaudesta kaikkien kohdalla mitään. Paitsi edellleen se maha ja tissit turvonneet, eivät kipeät.
Tänään soitan neuvolaan, ja laskettu aika on 11.12. Helppo mustaa, kun on minun syntymän päivämäärä ja miehen kuukausi ;)
Onko sulla Vanillaa ollut oireita?

Vielä piti tulla muokkaamaan, että pikkuinen on ICSI-alkio.
Tiedätkö Vanillaa siirrettiinkö teille IVF- vai ICSI-rykelmä?
 
Viimeksi muokattu:
Caro87 Mulla oli kans tosi inhottava kokemus tuo aukiolotutkimus. Se sattu ihan tajuttomasti vaikka otin särkylääkettä etukäteen, mutta onneksi ei kestänyt kauaa. Ja voin kyllä yhtyä tuohon Ninkun kommenttiin, että helpotusta toi tosiaan se, kun selvisi että siirrytään järeämpiin keinoihin. Tiesi, että ainakin alkaa yritys ihan tosissaan. Eli ei se huono asia ole ollenkaan ja varsinkin jos päädyt niiden hoitojen seurauksena raskaaksi :)

Ninkku Mulla olis laskettu aika sit varmaan noin viikko sun jälkeen. Saa nähdä mitä ensi viikon ultrassa näkyy. Meidän hippu on IVF:n tulosta. Osahan meilläkin hedelmöitettiin ICSI:llä mutta tämä sattui olemaan IVF:llä hedelmöittynyt. Oireita on ollut edelleen kipeät rinnat ja joinain päivinä kova väsymys jo heti aamupäivästä. Myös urheileminen tuntuu rankemmalta kun normaalisti. Öisin nukkuminen on katkonaista kun välillä paleltaa ja välillä on mieletön hiki ja lisäksi pitää ravata vessassa pari kertaa. Nyt on kahtena aamuna ollu myös vähän etovaa oloa, mut eipä mitenkään erityisen häiritsevästi. Vielä ei osaa nauttia täysin tästä odotuksesta ennen kun näkee sen pienen oikeassa paikassa ja tietenkin sykkeen. Ehkä sitten vähän helpottaa, tosin huokaista osaan varmasti vasta kun eka kolmannes on takana :)
 
Hapsuliini En tajunnut tänään kysyä :( Meiltä lääkäri kyseli mitä suunnitelmia meillä kesäksi, kun ei mitään ihmeempiä hoitoja sillon voi tehdä. Oliskohan niin, että jostain juhannukselta elokuulle. Voihan sitä soittaa ja kysästä :)

Kospaan tekstini muualta, kun en jaksa koko stooria uudestaan kirjottaa:

Tänään taas kävin polilla. Ei ollut mitkään jatkaneet kasvuaan, mutta muuten oli kyllä hyvä käynti. Oli tällä kertaa taas se ihana lääkäri Mieskin oli mukana kattelemassa miltä mun munasarjat ja kohtu näyttää. Limis oli reilu 4mm eli pikkasen kasvanut ja tämä lääkäri oli sitä mieltä, että nuo letrozolit varmaan ohenti limistä, koska ihan ekassa ultrassa oli sillon 6mm. Tuubaultran lääkäri oli sitä mieltä, että ei voi limis tolleen muka ohentua. Taitaa olla suht tuore lääkäri tuo..

Sellaisia vajaa 10mm oli molemmilla puolilla, toisella taisi olla kaksi ja toisella yksi ja lääkärin mukaan tosi hyvän näkösiä sellasia. Muuten rakkuloita oli kymmeniä kummallakin puolella. Sanoi, että mulla on terveet munasarjat ja tarviis vaan löytää se keino millä follin kasvua saatas sysättyä tuon kriittisen 10mm yli. Ja hänen mielestään on vielä mahdollista, että mulla lähtis itsestään kierto pyörimään eikä siis luomuraskauskaan ole ihan mahdoton ajatus.

Tehtiin sellanen sotasuunnitelma, että käynnistän teroilla vuodon (toivotaan että tälläkin kertaa käynnistyy niillä) ja otan kp 3-9 eli viikon ajan letrozoleja 3tbl ja joskus kp13 tienoilla varailen ultraa. Sanoi, että uskoo vielä, että noilla tableteilla voitas saada tulosta aikaseks. Ehkä voidaan sitten kokeilla pienellä annoksella postoksia. Nämä tabletit kuulemma toimii paremmin isommilla ihmisillä, ite kun oon pieni joka suhteessa. Pistokset taas siitä ongelmallisia, että mulla saattas kypsyä kymmenenkin puoleensa ja jos niin kävisi ne kerätään ja IVF. Mutta kokeillaan nyt tuota ja katsellaan mennäänkö kesällä pelkkien terojen avulla vai saatasko letroille parempaa vastetta.

Tänää tosiaan oli MH lääkärinä, molemmat ollaan tykätty hänestä hirveesti :) Tuuba uässä oli JH (?) en oikein sen käynnin perusteella tykänny... varsinkin kun tota limiksen ohentumista hirveesti ihmetteli ettei se voi noin ohentua. Onkohan joku uusi lääkäri, onko kellään tietoa? Ja vuorottelevatko lääkärit tuolla vielä viikottain?
 
83
Caro87: aika nopealla tahdilla olet päässyt hoitoihin, me, tai oikeastaan minä täällä vaan odotan ja odotan ja odotan että pääsis edes ensimäiselle käynnille.

Jotenki alkaa olee kovin turhautunu koko tilanteeseen ja tuntuu ettei mieskään tajua miten paljon koko asia minua ahdistaa (hänellä lapsia entuudestaan) ja tunne on se että oon ihan yksin tän asian kanssa ja että miehelle nyt on ihan sama että tuleeko sitä lasta vai ei, eihän se toisaalta häneltä pois kun hän on saanut sen kaiken jo kokea. Kyllä hän lapsen haluaa mutta eihän hän voi ymmärtää edes puoliksi miltä tuntuu koko ajan pelätä että mitäpä jos en koskaan omaa lasta saakkaan.. :(

Huomenna olis taas ultra clomeille, jaksanut enää edes miettiä koko asiaa kun lopputulos on päivän selvä. Paino nousee nousemistaan vaikka juoksisin 100 km ja söisin puolikkaan porkkanan päivään alkuun 55 nyt 67kg). Viikonlopun jälkeen on vahvasti ollut mielessä jos aloittaisi e-pillerit uudelleen ja lopettais koko haihattelun lapsen perään.. elimistö sillon edes toimis jotenkuten normaalisti ja painokin saattaisi taas jollain tavalla normalisoitua. :ashamed: Miks tästä elämästä on pitänyt tehdä näin epäoikeudenmukainen? Toiset tekee abortteja ja hylkää ja tappaa lapsiaan ja me jotka niitä halutaan niin meille niitä ei sitten anneta :(
 
eilen nähtiin ihmistaimen syke ensimmäistä kertaa <3 vaikka mikään ei ole vielä varmaa näin pienillä viikoilla ni taidan nyt kuitenkin jättää tämän palstan ja toivottaa hurjasti voimia ja onnea kaikille hoitoihin!!!
 
Lääkäri soitteli, pas lääkkeettömään kiertoon. Jos (ja kun) ei positiivista tulosta tule niin kesäksi e-pillerit ja toivotaan että endo rauhoittuu. Ei hirveesti ole odotuksia tohon pas:n ku lääkärikin puhui miten ois pitäny alkioita viljellä pidempään ennen pakastusta ja yleensä sulatuksessa "kuolee" noin puolet alkioista...en oikein usko että siirtoon edes päästään. Sen verran on noita epäonnistumisia tullu viimesen 9kuukauden aikana, ettei enää ole minkäänmoista uskoa (tai toivoakaan) onnistumisesta.
 

Yhteistyössä