Hoidot Kys 2014

83 Musta tuntuu, että miehet ei muutenkaan pysty täysin samaistumaan varsinkin jos "syy" lapsettomuuteen on naisessa. Kuten meilläkin miehellä kaikki täysin kunnossa. Ei ne pysty ymmärtämään mikä myllerrys meillä pääkopassa on ja huoli siitä jos ei koskaan tärppäiskään. Pian se aika teilläkin on :) Vaikka odottelu on yhtä tuskaa, tiedän kyllä :) Miten meni clomiultra?

kuukuskuukus Ehdittekö tuon pas:n tekemään vielä ennen kesätaukoa? Peukut pystyyn, että alkio selviytyisi :)

kuukuskuukus ja Hapsuliini Tuo KH ei olekkaan vielä meille sattunut. JH:sta jäi senkin takia vähän huono kuva, kun oli niin jyrkästi sitä mieltä, että MH:lle olis tullu mittausvirhe ultratessa eikä ottanut huomioon sitä, että lääkkeet saattaa hyvinkin ohentaa limistä. MH katto viimeksi kuvasta, että ihan oikein oli mitannut. Mutta tosiaan oli vasta eka kerta kyseisen lääkärin kanssa niin voi mielipide vielä muuttua. MH on tosi ihanasti ottanut miehenkin huomioon ja sanoi viimeksikin, että mies voi toki olla joka kerta huoneessa asti mukana.
 
83
Caro87: onneks tuo ihana aviomieheni edes parhaansa mukaan koittaa tukea ja ymmärtää, hänen tapansa olla läsnä lienet se että koittaa saada mun ajatukset muualle tästä aiheesta ja hyvin usein se toimiikin kun ite meinaan vaipuu synkkyyteen. Clomi ultra oli just sitä mitä ootinkin, ei noi mun munasarjat vieläkään tajuu miks ne hengailee mun kropassa, yks höperö munarakkula oli innostunu kasvaa 7mm eli ruhtinaaliset 3mm suuremmaks ko aikasemmat. Ei kauheesti jaksanu innostua :D 15.5 päästään sinne kysille ja maanantaina miehellä olis simppa näytteen anto, pelottaa niin ettei meinaa järki enää toimii :(
 
Hurjan paljon onnea plussanneille, ihanaa kuulla että onnistumisiakin tulee. :)
Täällä taustalla seuraillut kaksvitonen, norm.painonen pco-tyyppinen. Tositoimissa 1,5 vuotta. Clomit ja letrotsoli testattu ja hylätty, tuloksena liian paljon liian pieniä munasoluja pienelläkin annostuksella. Luomuna kierto heittelee, ovulaatio tapahtuu vaihtelevasti mutta munasolujen kypsyminen hidasta ja luteaalivaihe lyhyt.
Nyt käynnissä ensimmäinen menopur-pregnyl -kierto, testipäivään vielä neljä tuskallista päivää. Eilen paperiin tuhrua ja yö itkua, että vuotoa odotellessa. Ihmetyttää etten saanut lugeja tukemaan luteaalivaihetta.. Kellään kokemuksia vastaavasta?
 
toivo88 Ei nuo lääkärit aina taida muistaa kaikkea niin pitäisi itse olla skarppina kysymässä. Kannattaa varmaan kysästä seuraavan kerran kysästä noita lugeja, kun sulla luteelivaihe on lyhyt :)

kuukuskuukus
Paljon peukutuksia, että saisitte tuon pas:n tehtyä tässä kuussa :)
 
83
Huh, nyt olisi eka käynti takana ja voin sanoo että pelkäsin kyllä aivan turhaa, oli hieman ammattitaito kysillä eriluokkaa kuin täällä meillä. Munasarjat näyttää kuulema hyvälle ja ovat aktiiviset, eli tuottavat todellapaljon hormooneja mutta hieman väärässä suhteessa toisiinsa nähden. Lääkäri sanoi heti että pienellä lääkemuutoksella saadaan kyllä haluttu lopputulos eikä välttämättä IVF:ää ehditä edes tekemään.
Miehen simpatkin erinomaiset, lääkärikin oli hieman ihmeissään että "TUON ikäisellä miehellä parikymppisen pojan siittiöt" :LOL:

No nyt mennään niin että terolutit aloitin eilen jotta saadaan vuoto. Kp 2 verikokeet ja kp 3 letrozol actavis 2tbl/pv ad. kp 5. Kokemuksia muilla tosta lääkkeestä?

IVF-jonolla ollaan ja jos noi lääkkeet ei toimi niin syyskuun lopussa sitten sinne.
 
83 Kiva, että oli mukava käynti :) Mulla tuo letrozol ollut, aikaisemmilla annoksilla follit ei ole jaksaneet kasvaa yli 10mm. Nyt siis kokeilussa ennen kesätaukoa 3tbl viikon ajan ja ens to meen taas ultraan. Ehkä jos tarve vaatii saatetaan pistoksia pienellä annostuksella kokeilla. Oireita kyseisestä lääkkeestä ei ole tälläkään annostuksella ihmeemmin ollut, jotain mahatuntemuksia ja kuumia aaltoja, mutta eipä nekään ennen ole kertonut siitä, että siellä enempää tapahtuu. Olikos sulla pco? Mullakin todella aktiiviset munasarjat ja meillä haasteena on jos pistoksiin joudutaan, että tulee paljon folleja. Hormonit mulla tosi hyvät. Jännä, että teidät laitettiin jo IVF jonoon. Meille ei mitään puhuttu, paitsi jos syksyllä pistoksiin joudutaan niin pitää olla valmius tehdä IVF. Lääkäri oli toiveikas, että mun kierto vois yksinäänkin lähteä käyntiin.
 
83
Caro87: juu pco myös täällä. Kysis olivat vähän kiikun kaakun ultrasta että olis 4tabun clomeista ovulaatio tullu limakalvon perusteella mut varmuutta ei ollu kun menkkoja ei ole kuulunu. Mullei hormooneista tuoretta tietoa ole kun menen vasta ensiviikolla labraan. Meillä tuo ivf jono varmaan osin tuli siitä että meiltä matkaa kuopioon on se parisataa kilometriä ja lääkärikin oli sitä mieltä et kannattaa kustannusten puolesta pelata varman päälle. Nyt tässä odotellessa ikäänkuin kokeillaan viel noi lääkkeet ja mahd pistokset pienin annoksin jota voi sitäkin sit seurata täältä käsin. Ehkä osin meillä vaikuttaa sekin että olen meidän gynellä asioita hoitavan lääkärin kanssa samaa työtiimiä ja sitä kautta ehkä vaadin lääkäreiltä enemmän kuin toiset, mene ja tiedä. Helpotus oli kuitenkin suuri jo näillä hyvinkin epävarmoilla tiedoilla, nyt otetaan caro projektiksi raskautua ennen syksyä kumpikin ihan ilman ivf hoitoa :)
 
83, niin joo teillä on tuo välimatkakin. Se on hyvä taito osata vaatia, lääkäreidenkin kanssa sitä välillä tarvitsee. Aika samanlaisilta teidän suunnitelmat kuulostaa :) Ja kyllä, nyt raskaudutaan molemmat! :)
 
83, joo kävin kp13 :) limis ennätykselliset 7ml, oikealla kolme follia 22mm, vähän sitä pienempi ja 14,5ml. Sain pregnylin ja pistin sen saman päivänä, tänään kävin verikokeen antamassa josta katotaan oonko ovuloinu varmasti. Yhtenä aamuna oli ihan kauheen kipee tuo oikee puoli, että uskoisin että sieltä on irronnut. Yritin tossa just soittoaikaan soittaa polille tuloksista, mutta ei siellä kukaan vastannu. Tiedätkö millon se kesätauko alkaa? Heti kesäkuussa? Usko raskauteen tältä kierrolta ei mikään kova hienoista tuloksista huolimatta. Ei saatu varmisteltua niin hyvin kuin olisin toivonu.. pregnylin pistopäivänä ja sitä edellisenä kyllä. Ootko sinä käyny letro vasteen ultrassa?
 
83
Mun käsityksen mukaan siellä gynellä pitäis kyllä koko kesän olla joku joka vastaa puheluihin, mua ainakin pyydettiin soittamaan heinäkuussa menkkojen alkamiset. IVF-labra on juhannukselta elokuun alkuun poissa jos en täysin väärin muista.

En oo käyny viel ultrassa. Nyt on kp3 ja 9.6 sitten ultraillaan että onko niistä ollut mitään apua.

Ihana kuulla että sulla lääkitys puree, jotenkin niin kovin kovasti sitä ootan itsekkin että tuolla ultrassa olis kerranki hyvii uutisia. Oliks sulla mitää oireita lääkkeist?
 
83, eilen olikin tullut postissa viimekäynnin epikriisi ja siinä oli, että ilmoittelevat niistä verikokeiden tuloksista. Täytyy siis odotella jonkuna aikaa ja soitella sinne jos ei mitään kuulu.

Oireita ei letroista tälläkään kertaa hirveesti ollut. Sen takia en edes ovistestejä juuri tässä kierrossa tehny. Joitain mahatuntemuksia, ultran jälkeen kiinnitin enemmän huomiota niihin ja selviä kipuja sinä päivänä oli vaikkei kovin voimakkaita. Ikävin oire on ollut kamalat kuumat aallot öisin mitkä tulee pahimpina kuurin loputtua. Toivottavasti saat ultrasta hyviä tuloksia :) onko sulla ollu jotain tuntemuksia?
 
83
Caro87: ei mulla ole ollu mitää oireita, siks vähän pelkään ettei näistäkään ole mulle mitää apua. Mulle ne tais sanoo kans sillon käynnil et laittaavat postissa tiedon labroista..

Ärsyttävää tällanen stressaaminen, sauna oluestakin tulee huono omatunto kun ajattelee et se voi vaikuttaa munisten kehitykseen ja tulee koko aika tarkkailtua yli tarkkaan joka asiaa :(
 
Viimeksi muokattu:
83
Caro87: nyt olis ultra takana kp 15 ja limis 8,5mm ja mikä parasta yks folli 18mm WUHUU!!!! Kysin lääkäri todella tyytyväinen tulokseen ja sano että kyllä näillä lääkkeillä raskaaksi tullaan :D ensi maanantaina käyn viel labras varmistaa et oon ovuloinu.. Ihan uskomatonta!!!
 
Meillä olis ke pas-siirto,jos sinne asti nyt päästään. Lääkärikin vaikutti vähän negatiivisen oloiselta ku oli puhe sulattamisen onnistumisesta...ei taida tää pas tulla onnistuu :( on semmonen olo et oiskohan aika nakata hanskat tiskiin ja soitella adoption mahdollisuutta...
 
83 Kiva, että oli vastetta tullut :) Saitko pregnylin?

kuukuskuukus voi peukut pysytyn, että pääsisitte siirtoon! Tule kertomaan miten kävi :)

ON. Polilta tulikin eilen kirje, yritin soittoaikaan soitella niistä verikokeista mutten päässyt läpi. Hirmu inhottavaa kun nuo soittoajat tuollaset ettei saa ketään edes kiinni.. No mutta tosiaan ovi oli tapahtunut ja niin ajattelinkin, kun uutta kiertoa tässä mennään. Prog arvo oli huimat 106,7 eli varmaan parikin follia irronnut.. Harmi ettei tärppiä tullut. Nyt siis saa jatkaa samalla annostuksella kesän, tarviisin lisää letroja jos kerkee vielä kaksi kiertoa tämän jälkeen kokeilla, pitää koittaa myöhemmin polille soitella. Jos nyt ensinnäkään mitään irtoaa ilman pregnyliä ja muutenkin joka kierto saattaa olla erilainen. Ja mistäs sitä tietää, että jossain muuallakin olis ongelmia vaikka ovis tuliskin. Tiedä noista pco munasoluista onko sutta vai sekundaa..
 
83
Caro87: En saanu, oli vähän puhe että käyn ekana labrassa ja katotaan mikä on tulos sieltä, jos sitten ei oo ovista tapahtunu ni otetaan uus ultra ja päätetään mitä tehdään. On kyllä niin helpottunu olo jotenki vaikka eihän tuo yks hupsu folli viel mitää merkkaa, puolet stressistä kuitenki on nyt ohitse ja vatsa oireilee kyllä siihen malliin että kyllä siellä jotai muutaki on meneillään kun munasarjojen siesta :D Mieskin heräs ihan uudellatavalla tarkkailemaan tilannetta ja tuntuu että hän on nyt vasta innostunut kunnolla koko aiheesta :D
 
83 Ootko ovistestejä nyt tehnyt vai koitatko tuntemuksiin vaan luottaa? Kiva, että mieskin on nyt enemmän innostunut asiasta :)

Tämä kierto on tosissaan taas ihan arpapeliä, kun ei ultraa tai pregnyliä. Toisaalta rentouttavampaa, kun ei tartte kello kaulassa olla hommissa, mutta toisaalta olis kiva tietää, että varmasti kypsyy tässäkin kierrossa folleja. Ovis testejä ajattelin tehdä, mutta niissäkin on tulkitsemista, kun aikasemmin on tuon pco:n takia saattanu melkein plussaa näyttää.
 
Siirtoon ei päästy, alkiot selvis sulatuksesta muttei lähteny jakaantumaan. Nyt pähkäillään miten jatketaan jos jatketaan ollenkaan...ei uskoa onnistumiseen ole ollenkaan eikä tällähetkellä kiinnostusta marinoida kroppaa hormoneilla.
 
83
Caro87: en oo ajatellu tehä ovis testejä, maanantaina tosiaan meen labraan et katotaan onko se hupsu folli irronnu. Monessa lukemassani lähteessä lukee että nainen voi tuntee munasolun irtoomisen alavatsan vihlomisena, voin kertoo että jos mun eilinen vihlominen oli munasolun irtoominen niin ei jäänyt kyllä epäselväksi. Jouduin jopa ottamaan yhteyden päivystykseen kun tuntui että tajulähtee. No nyt onneks alavatsa rauhoittunut ja nyt jännitellään maanantaihin.

KuukusKuukus: Harmi ettette päässeet siirtoinin : / voimia ja haleja jatkoon, toivotaan että kaikki kääntyisi sinullakin vielä parhainpäin :hug:
 
83 Hieno juttu :) Sait nopeasti tulokset, soititko polille?

Mä en tiedä onko tässä kierrossa jotain jännitettävää, kun ei yhtän tiedä tapahtuuko tuolla jotain. Mitään selviä ovis tuntemuksia ei ole ollut (nyt kp 13) verrattuna viime kiertoon jossa pregnyl. Sillon oli järkyt oviskivut oikeassa kyljessä mistä follit irtos. Muutenkaan ei ole oikein fiilistä koko touhuun, tuntuu ettei kuitenkaan koskaan tärppää.
 
83
Caro: mulla kaikki seurannat tehdään nyt oman gynen toimesta ja hän konsultoi aina sit kuopioon, labroista saa vastaukset yleensä päivässä jos on kyse ns. Perus kokeista :) oma gyne soitteli mullepäin tiistaina, että onneks täällä sentään joku asia toimii niinku pitääki :D

Joo on tää kyl oikeesti aika rassaavaa kun ensin oot ihan et jee nyt tärppää ja kohta sit ihan maissa et ei mul koskaa tärppää :( mut mehän sovittiin et kesällä tärppää kummallaki ;)
 
Liitynpäs nyt uutena tänne ketjuun. Olen tässä vuoden verran seuraillut näitä palstoja sivusta ja nyt jotenkin tuli sellainen olo että voisi olla ihan hyvä kohtalotovereiden kanssa vähän maailmaa parantaa ja ajatuksia ja kokemuksia jakaa. Olen kans Kysissä hoidoissa, yritystä takana "vasta" vuosi, josta viimeiset viisi kiertoa clomeilla. Ensimmäinen lapsi on haaveissa ja ikää 33 molemmilla. Päästiin nopeasti hoitoihin viime syksynä koska minulla kierto oli niin epäsäännöllinen, ovulaatiota ei tapahtunut lainkaan, joka johtui enimmäkseen kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja löydetystä pco-tyyppisestä toisesta munasarjasta.

Kierto saatiin viime loka-marraskuussa käyntiin ja toimimaan teroluteilla ja sitten joulukuussa myös ovis jotenkuten tulemaan clomeilla, mutta alkuvuodesta selvisi että kilpirauhasarvot olivat heikentyneet ja todennäköisesti sen takia clomivaste oli heikohko. No nyt on kilppariarvot kohdallaan, ehkä jopa hieman liian alhaalla, joka on korjauksen alla, mutta sillä ei pitäisi olla niin suurta vaikutusta raskautumiseen. MUTTA, kun se plussa ei vaan sieltä tule.

Clomeja takana nyt viisi kuukautta (osa 100mg ja osa 50mg) ja välissä yksi taukokierto jolloin ovis tuli ihan luomuna. Kaiken pitäisi olla kunnossa, clomivaste ollut hyvä, follit hyviä, limis hyvä, tuubat auki ja simpat priimaa, mutta ei tartu niin ei tartu! Nyt pitäisi kesä vielä syödä clomeja, eli kaksi kiertoa lisää, mutta taidan syödä vain yhden kierron enää, koska on vain vahva tunne siitä että nämä clomit on jo nähty. En viitsisi enempää kuin sen kuusi kiertoa noita syödä.

Lääkäri sanoi toukokuun kontrolliultrassa että elokuussa testataan sitten menopuria ja jos ei sillä lähde homma tulille niin suoraan ivf hoitoihin. Ymmärsin että jo sitten syksymmällä niihin, en tosin tiedä millaiset jonot kysillä niihin on, onko teillä tietoa ketä jonossa jo olette? Tuntuu vaan ajatuksena ihan todella hurjalta ja pelottavalta tuo ivf. Pettymys on jo tässä vaiheessa kuukausittain niin suuri ja välillä musertava että miten se ei voi vain luonto tehdä tehtäväänsä tässä asiassa. Touhu meinaa tikuttelujen ja ultrien kanssa mennä liian vakavaksi myös sitten kammarin puolella ja tuntuu että niin helposti tulee miehellekin paineita joka vaikuttaa sitten toimintaan niissä puuhissa. Ollaan niistä tilanteista nyt aina selvitty, mutta eihän se "väkisin yrittäminen" ja ajoittaminen mitään rennointa puuhaa ole.

Mutta tsemppiä kaikille ketjulaisille ja olisi mukava vaihtaa kuulumisia kun lukemani mukaan voi olla että samoihin aikoihin ensi syksynä olisi ne ivf touhut mahdollisesti edessä. Toivotaan toki että ei ole. Mun pitäs just tässä juhannuksen kunniaksi aloittaa sitä kuudetta clomikiertoa, mutta päätin että otan sen tässä kierrossa vasta kp5-9 mikä alkais nyt sunnuntaina, sen sijaan että alkaisin huomenna joka ois kp3, koska silloin pahimmat sivuvaikutukset osuisi juuri juhannuksen viettoon ja sitä en kyllä enää jaksaisi. Kunhan tässä taas pääsee tämän kuun pettymyksestä yli niin eiköhän se mieli siitä taas kirkastu seuraavaan yrityskertaan joka sattuu mukavasti kesälomareissun aikaan! Jospa olisi sitten vähän rennompi meininki etelän auringossa :)

Hyvää juhannusta kaikille!
 

Yhteistyössä