Hoidot Kysillä

Ollaan kolmekymppinen pariskunta ja lasta on yritetty turhaan vuosi. Neljän kuukauden hyödytön clomi kuuri on myös syöty, tuloksetta. Viime viikolla sain vihdoin lähetteen gynekologiltani lähetteen Kys:iin. Taustalla havaittu, mutta tarkemmin tutkimaton endometrioosi. Onko täällä ketään Kysillä hoidoissa olevia/olleita? Miten kauan ensimmäistä aikaa pitää suunnilleen odottaa? Kaikki muutkin hoitokokemukse otan ilolla vastaan.
 
Me ollaan Kysillä hoidoissa, yritystä takana 1.5 vuottta. Ekaa aikaa polille ooteltiin reilut 3 kuukautta, mutta sen jälkeen kaikki tutkimukset tehtiin ripeästi ja hoidoissa päästiin heti alkuun.
 
Vinkkinä: soittele polille kerran viikossa tai edes joka toinen viikko peruutusaikojen toivossa. Siten voit nopeuttaa aikatauluanne. Välillä heiltä jää aikoja käyttämättä perumisten vuoksi, kun harva älyää kysellä peruutusaikoja.
 
Kiva kun viitsitte vastailla. Itse tietysti kärsimättömänä luonteena haluaisi asioiden tapahtuvan heti, eikä jaksaisi odottaa, että asiat nytkähtävät eteenpäin. Vaikka kai sitä jo tässä vaiheessa pitäisi tietää, että tässä asiassa se pitkäpinnaisuus ja kärsivällisyys olisi aika kovia juttuja. Tiedättekö onko poli kesällä kiinni jonkun aikaa vai toimiiko normaalisti koko kesän? Ajattelin vaan, että jos vaikka ottaisi Rusina-Pähkinän neuvosta vaarin ja kysyisi jossain vaiheessä niitä peruutusaikoja. Ihan vielä en kuitenkaan taida viitsiä. ;)
 
Taitaa mennä juhannukselta kiinni, ja aukee joskus kesälomien jälkeen... elo-syyskuussa? En muista miten oli viime kesänä, mutta kiinni kuiteskin oli. Kun hoidot ja tutkimukset saapi käyntiin, niin aikas mukavasti ne kyl sujuu ja etenee. Mutta tietty se odottelu on aina niin piiiinaavaa |O
 
tao
Hei, täällä yksi joka odottelee hoitojen alkua. Kyssillä tehty jo laparoskopia jossa todettu endo. Kutsua odottelen ivf suunnitteluun. Endometrioosi yhdistyksen keskustelupalstan kautta sain ihanan ystävän Kuopiosta joka kertoi hoidoista ja aikatauluista. Juhannuksesta elokuun puoleen väliin lapsettomuus puoli on kiinni.
 
KYSssin hoidokki ilmottautuu.
Taisi mennä semmoinen ½ vuotta- kun vuonna 2004 alettiin siellä hoitaa ja onnistunein tuloksin.
Hyvä, asiantunteva ja lämminhenkinen henkilökunta. Pelkkää PLUSSAa koko sakille!
...toisen plussan toivossa täällä....
 
Aika kolahti sitten eilen postiluukusta, lokakuulle. Mukana lähetteitä jos jonkinlaisiin verikokeisiin ja miehelle (sen "järkytykseksi") lähete simppatesteihin. Soittelin polille, kun niin kirjeessä pyydettiin. Tarkoitus olisi jo huomenna mennä niihin kokeisiin, kun kierron päivät sattumalta osuvat juuri kohdalleen. Pitää se mies patistella myös hommiin, niin saadaan nämä kokeet alta pois ja voidaan alkusyksystä kysellä sitten niitä peruutusaikoja. Poli on kuulemma juhannuksesta eteenpäin viisi viikkoa kiinni. Osastosihteeri oli ainakin varsin mukavan tuntuinen nainen, ainakin näin puhelimessa. =) Odotusaika vaan tuntuu niiiin piinaavan pitkältä. Kärsimätön kun olen... Kiva, että teitä muitakin kohtalotovereita ilmoittautuu.
 
Jos sun miestä arveluttaa se simppatesti, näytettä varten voi pyytää erikoiskondomin, jolla homma sujuu normaalisti yhdynnässä. Sitten vain simpat kumista purkkiin ja purkki lämpimänä perille (tunnin sisällä. Toimi meillä ainakin hyvin eikä simpatkaan kärsineet. Minun mies ei kyllä olisi uskaltanut polilla hoitaa hommaansa.
 
Kyllä se mies lupasi kokeilla ensin kotosalla, josko onnistuisi ihan itse näytteen otossa. Kiitos Rusina-Pähkinä vinkistä, täytyy turvautua siihen jos ei muuten onnistu! Onneksi asutaan kuitenkin niin lähellä, että kotoa Kysille ajaa 20 minsaa, joten simppojen pitäisi ihan kunnossa ehtiä perille. Kunhan ne nyt ensin saadaan purkitettua. :)
 
:LOL: . Piristit päiväni, Tikru. Onneksi ei asuta siltojen toisella puolella.. Toivottavasti kellekään ei ole käynyt niin kurjasti, että sillat olisivat olleet tuntitolkulla jumissa (kuten joskus sattui) ja kallisarvoiset ainekset liian pitkään kupissa...
Joo, Kysillä on asiantuntevaa ja mukavaa porukkaa, eivätkä jonotkaan mitään megapitkiä ole olleet.
 
Me käymme myös kysillä. Takana jo 2 IVF-hoitoa ja syksyllä alkaa se kolmas ja viimeinen :(
Me asumme väärällä puolella siltoja.. ja ajomatkaa muutenkin on reilu tunti. Onneksi sillat eivät ole keskeyttäneet meidän matkaa... ei ole tarvinnut uida yli =)
 
Jos noin huono tsäkä kävis, että sillat olis ylhäällä, ja sen takia menis homma "reisille"- niin kai se sitten olis tarkoitus käydä niin... Selitä sitten sukulaisille, että "kyllä me yritettiin saada laspsia, mutta kun Kallansillat jumi..." :LOL:
Minä olen parhaillaan hoidossa ja piinispäiviä viettelen. Viikon päästä viisaampi... :whistle:
 
Toinen ICSI hoito ohitettu- nyt nega. PAS tammikuussa myös läpikäytiin.
Jonoa kuulemma tällä hetkellä pidetään lokakuun lopussa... Onko muita noihin aikoihin hoitoihin tähtääviä? Se sitten olis kai viimonen kerta tätä sarjaa... :'(
 
Me ollaan myös siirtymässä nyt Kysille kun ei täällä tuppukylässä mitään tehdä :) Me saatiin aika syyskuun puoleen väliin, ja aloitetaan inseminaatiolla. Toivon, että jo lokakuussa päästäis inssiä tekemään, mutten sitten tiiä, miten nopeasti se etenee siellä... Tutkimukset siis jo tehty tällä omalla paikkakunnalla. Mitä nyt puhelimessa jutellut Kysin ihmisten kanssa, niin tosi mukavilta ja sydämellisiltä vaikuttivat :)
 
Nyt on käyty verikokeissa. Ja epäilyksistäni huolimatta mieskin onnistui purkittamaan simpat ja saatiin ne analyysiin ennen kesätaukoa. Nyt sitten vain odotellaan syksyä ja "tuomiota" kokeiden tuloksesta ja siitä miten homma alkaa edetä. Onneksi kesällä on enemmän kaikkea tekemistä ja menoja, niin jospa se odottavan aikain kuluisi edes himpun nopeammin... (niinpä varmaan...)
 
Olen myös kysillä hoidossa ja valitettavasti negannut 1. IVF-hoidosta, takana on siis kahden Top1 luokan alkion siirto (6.6.08) ja niin vaan kävi et negahan se sieltä pamahti...on tää vaan ollu tosi rankkaa...mul ois ollu tänään lab.Hcg, mut en saanut työvuoroo vaihdettua niin käynpähän sit huomenna verikokeessa, joka on kyl mielestäni aivan turha!!! Mulla alkoi tiputtelu vuoto jo pp11 ja pp 14 alkoi kunnon vuoto, ei jaksaneet lugetkaan pitää vuotoa kurissa, jota suuresti ihmettelenkin, sillä mulla on yleensä tosi niukat menkat jotka kestää max 3 pv ja nyt vuodan kuin seula ---> Ala-maha ja selkä on tosi kipeenä, hirvittää ihan et ois joku tulehdus tullu kaupantekijäisinä...

Kiva nähdä et meitä kysiläisiä on näin monta ( niin tai kiva ja kiva :/ )

Olis ollu ihana kun ois heti elokuulta päässyt kokeilee Pas:ia ( 2 alkioo pakkasessa) mut lomat sotkee pahasti...*suututtaa* Tikru-72 kans taidetaan mennä sit syksyllä samaa tahtia...mut tyttäret hyvät pidetään yhteyttä ja syksyllä posautetaan plussia oikein urakalla, eiks niin :D Tietääkö kukaan kuinka moni kysiläinen on hoitojen tuloksena saanut plussan?

Rakkain terveisin puoli-enkeli :heart:
 
Moikka!
Taidan laittaa puumerkkini vaihteeksi tännekin; mä siis myös kysillä hoidoissa ja ekasta icsistä tuli nega, pakkaseen ei jäänyt mitään :/ .Seuraava hoito tehdään tosiaan lokakuussa, muistaakseni viikolla 43, jos vaan kohdilleen osuu.
Mulla saattaa olla viimeinen icsi jo tuo seuraava, kun punktio oli kuulemma niin vaikea, ettei uskalleta välttämättä enää riskeerata, jee...
Olen tosi pahoillani puolestasi puoli-enkeli , elämä on välillä epäreilua... :hug: .
Pidetään yhteyttä!
 
tao
Hei,
Perjantaina käytiin kyssillä ivf-suunnittelussa ja aika menee marraskuuhun. Sain clohexalia 4-kiertoa ja jos niillä ei tärppää, niin sitten marraskuussa tositoimiin. Hippu kirjoitti jo kaikki lääkkeet valmiiksi. Ja lupasi punktioon antaa kunnon tropit, etten tiedä tästä maailmasta mitään, kun sanoin että se pelottaa kovasti. Kyllä odottavan aika on pitkä, mutta koetetaan kestää...
Aurinkoa kaikille B)
 
Kys aukeaa jälleen viikolla 33 eli oliskohan ollut 11.8 tai jotain. Soitin just viime viikon alussa ja kuulin hoitajalta. Pitää sitten sinne asti odotella inssiä. Nyt tää kierto meni ovis sen verran myöhään ettei aivan ehtinyt ennne kesätaukoa.
 

Yhteistyössä