Hoidot Kysillä

HalleB En oikein tiedä tuosta itse testaamisesta... Viime ivf:ssä testasin itse vasta kun olin saanut kysiltä tiedon että hcg oli 80 kun halusin nähdä miltä ne kaksi viivaa näyttää :). Tuhrua oli tullu sillon jo pp10 asti niin en kehdannut tuhlata testiä aiemmin. Ja sehän meni sitten kesken.
Mutta nyt mulla on testi päivä viikon päästä perjantai ja tuloksen saan vasta maanantaina, niin on aika pitkä aika odotella.. En tiedä yhtään mitä tekisin?? Odotanko vaan kiltisti maanantaille?: /
 
Muskotti ei ollut sen kummemmin puhetta muuten kuin että täytyy vaan isommilla annoksilla mennä vaikka hyper riski olisikin suuri, mutta minä ainakin toivoisin että ei menntäisi samoilla lääkkeillä ja siitä aion sanoa sitten kun on se suunnittelukäynti keväällä.

Vesiheinä Aivan todella uskomatonta miten teille kävi noin!! Jos on aiemmin ollut hedelmöittymisprosentti 80. Millä kaavalla ja lääkkeillä menitte viimeksi?

HalleB Niin kun on itse herkällä päällä niin varmasti tuntuu lääkäreiden "kannustavat" kommentit ikäviltä ihan pienetkin.... ainakin mulle.
 
Voimia kaikille, joille on tullut ikäviä uutisia :-(

omaa napaa pikaisesti: mä lopetin pillerit perjantaina ja menkat alko nyt. Huomenna eka ultra ja mua jännittää jo se ihan tuhottomasti, kun mullahan on koko pillelreiden ajan tullut tuhruvuotoa. Mä pelkään, lääkärin vakuutteluista huolimatta, että ne ei ole toimineet kunnolla ja koko hoitoon ei päästä edes lähtemään...no huomennahan sitä on viisaampi.
 
Heippa tännekkin:)
Muskotti,kyl me vielä jatketaan...3.IVF/ICSI siis tulossa alkuvuodesta,tää on kyl niin rankkaa touhua,et nyt jo pelottaa miten pää sen kestää,mut lopettaakaan ei haluta: /
Mites sun piinailut sujuu,joko kohta testailemaan pääset? Plussapuhureita puhaltelen:heart:

samoin jännään täällä Hallen piinailuja,vautsi,et jotain tuntemuksia jo on.Voi kumpa ne olisi just niiiiitä parhaita:heart: Millos ajattelit testata?

tuuhan Hertta sit kertoo ultra kuulumiset ja uskotaan ja toivotaan et siellä kaikki on ok=)

Ja taas kaikille yhtä paljon onnensäteitä näihin rankkoihin elämänvaiheisiin:heart:
 
Ultrassa käyty. Tällähetkellä kaikki hyvin ja pistämiset voi alkaa...mutta oli kyllä tämäkin lääkäri ihmeissään kun kerroin, että ekasta hoidosta missä ei soluja saatu ollenkaan. On kuulemma todella harvinaista.

no joo...mua pelottaa tää tuleva hoito ihan älyttömästi..
 
Ekassa hoidossa oli puregon (?), eikös se ole sen niminen lääke jonka voi pistää sillä kynällä. Nyt lääkkeenä on Femoden, menopur, orgalutran. Tällä samalla lääkityksellä meni viime hoitoyrityskin(kylläkin vähän pienemmällä annoksella), mutta sehän muuttu sitten viimehetkellä inseminaatioksi. Eli en tiedä tuleeko niitä soluja tälläkään lääkityksellä.

Mut siinä ekassa hoidossa missä oli lääkkeenä puregon kasvoi 12 rakkulaa, mutta tosi hitaasti. Ehkä sekin sillon jo enteili että kaikki ei ole ok.

Onkos teistä joku muuten lukenut viime viikon seiskaa? Siinä kun on se lääkäri palsta, niin siinä kerottiin jostain jenkkiläisestä tutkimuksesta, missä on todettu että naisilla joilla on o-veriryhmä on hankalampi tulla raskaaksi? Mä omistan juurikin tuon veriryhmän...
 
Barba Myös meillä tää kolmas hoito tuntui kaikista vaikeimmalta aloittaa ja tuli vielä lääkkeistä todella pahat sivuvaikutukset niin tuntu jo välillä et ei jaksa, mutta kyllä sitä aina vaan noustaan... Nyt vaan lepäilet ennen seuraavaa koitosta..=)

Halle Mites sun piinailut?? Joko olet testaillut? Plussatuulia puhaltelen..:whistle:
Hertta Onnea hoitoon ja pistelyyn toivottavasti nyt onnistaa..:)

Ommaa nappoo... Elikkäs pp13 ei mitään oireita mihinkään suuntaan.Suunnilleen pp5 ja pp10-pp12 oli menkka kivun tyylisiä kipuja mutta tänään ei ole ollu niitäkään. Vuoto ei oo alkanu (ei edes tuhru), tissit ei oo kipeet. En ymmärrä...:confused: Aina nyt jotain oireita on ollu.. Testaan varmaan sunnuntaina(pp16) jos ei vuoto ala, koska joudun maanantaina soittamaan kysiin veritestin tulosta työaikaan ja en tahdo että töissä nega tulee niin kovana järkytyksenä, kun on jo testannu.

Terveisin: Hämmentynyt Muskotti :confused:
 
Kävin tänään veritestissä, mutta tuloksen saan vasta ma. Testasin itsekin tuossa negan hetki sitten, kun tuli ihan vähän tuhrua niin ajattelin testata nyt alta pois. Että taas meni tämäkin penkin alle.. Ei oikein jaksa enää...
 
barbapörrö kiitos tsempeistä!:) Toivottavasti saat tauon aikana paljon voimia uuteen koitokseen!

hertta toivottavasti stimulaatio tällä kertaa onnistuu toivotusti! Hirmuisesti tsemppiä hoitoon:hug:

muskotti :hug: voi ei! Oon pahoillani...voimia!

on: Mun piinailut loppu lyhyeen. Eilen pp9 alko aamulla tuhru ja tänään aamulla pp10 tein negan herkällä testillä. Aamun aikana alkoi sitten myös se ihan kunnon vuoto. Ei ees tunnu pahalta, ku tää on niin tätä:headwall::stick:
En päässy läpi, kun yritin soittaa klo:13-14 polille. Pitää sit maanantaina soitella sinne, et päästäis taas siihe hiton jonoon..
 
Hei kaikille! Täällä on tapahtunut taas lyhykäisessä ajassa paljon.

Eilen olimme miehen kanssa kysissä. Eli pikakertauksena, sain siis soitettua ja lämmitti sydäntä kun hoitaja sanoi, että ei täältä kyydistä ketään heitetä jos ei ihan suunnitellun mukaan soitetakaan.

Endometrioosista puhuttiin paljon. Hieman sitä nyt minulla epäillään. Ultrassa oli kaikki ok. M.H oikein säteili kun esitteli ultrakuvasta täysin normalisoituneita munasarjoja miehelleni :D Ja kaikki painonpudotuksen ja tupakoinnin lopettamisen ansiota - lääkärin sanoin. Kiertopäivä oli 32. Tästä huolimatta ultrakuva näytti, että vasta olisin pari päivää sitten ovuloinut?!! Verikokeita hirmuinen määrä otettiin myös kysillä sekä infektioseulat meistä molemmista. Sovittiin, että ensi vuoden alussa olisi inseminaaatiohoito vielä kertaalleen clomi-avusteisena ja jos se ei tuota tulosta niin sitten nukutuksessa tähystetään ja selvitetään tarkemmin onko endoa vai ei.

Noh, kotiuduttiin sitten ja kas kummaa oli vuoto alkanut. Hätäännyin ja epäilin johtuvan papakokeesta joka käynnillä otettiin myös. Tänään vuoto oli vain runsaampaa ja sain itseni - ihme kumma kyllä - läpi kysiin soittoajalla. Sanelu ei ollut vielä kirjoituksesta tullut niin hoitaja sitten siinä puhelun aikana sanelun kuunteli. Limakalvo oli ollut yli 13mm ultrassa ja verikoe osoitti, ettei ovulaatiota ole tapahtunut eli nyt sitten eilen olikin kp 1 eikä kp 32.

Sovittiin sitten, että nyt tämä kierto on Clomikierto. Kierronpäivä 14 käyn täällä ultrassa jossa tarkistetaan onko valikoitunut yksikään ja sitten soitto polilta kysiin ja varmistetaan, että voidaan tulla inseminaatioon. Hoitajan laskelmien mukaan kyllä ehditään joulutaukoa ennen sillä taitaa juuri seuraavan viikon alussa olla jo poli kiinni.

Elikkäs aikas vauhdilla nyt sitten päästiin "tosi toimiin" ja jos ei nyt sitten tärppää niin sanotusti niin päästään alkuvuodesta selvittelemään sitä endon mahdollisuutta. Huomenna aloitan clomit.
 
Arcatha tervetuloa takaisin tositoimiin! Hienoa, että painonpudotuksesta ja tupakoinnin lopetuksesta on ollut noin paljon hyötyä!! Mä lopetin sillo samalla tupakan, ku pillerit ja oon saanu kans kunnon kehuja siitä asiasta:D

on: Mua vähän vaivaa yks asia.. Mulla sillon tuoresiirron jälkeen oli luget käytössä ja silti vuoto alko pp10 niitten läpi...noh nyt ei päästy punktioon asti eli munarakkula ilmeisesti puhkes-->keltarauhanen kehittyi, ei siis tarvinnu lugeja, mut vuoto alko taas pp10.
Jos raskaus ois alkanu, ni oisko se pitäny joka tapauksessa vuodon pois vai tarviisinkohan mä isompaa annosta lugeja seuraavassa hoidossa?
 
Moikka taas,
käyn niin harvoin täällä, että aina tipun ihan kärryiltä. Onneksi täällä on kuulunut myös onnellisia uutisia, ettei aina pelkkää epäonnistumista.

Toivoisin kuitenkin, että tämä ketju tyhjenisi meistä ikuisista toivojista ja pääsisimme mekin lopulta hoivaamaan sitä omaa pienokaista.

Oikein paljon onnea matkaan kaikille tilanteisiinsa.

Oma tilanteeni hieman tässä muuttui ja siitä sitten oikeastaan sainkin ajatuksen tulla tänne kurkkimaan.
IVF-infossa käydessä käskivät ilmoittaa marraskuun menkat sinne polille ja minulla kun alkoi tuossa 5.11 uusi kierto niin piti sitä alkaa soittamaan.
Viimeviikolla en päässyt läpi, joten tänäaamuna (klo 9 jälkeen) aloin huvikseni kokeileen ja pääsin läpi. Hoitaja vastasi, että siellä on viikot menneet vähän uusiksi ja tammi-helmikuussa suunnitellut hoidot ilmeisesti aloitetaan jo joulukuussa. Tai siis meille olisi nyt tulossa joulukuulle kutsu polille sinne aloituskäynnille.

Vähän kauhistuttaa, kun olin valmistautunut, että vasta tammikuussa aloteltaisiin. Luulin, että on vielä loppuvuosi aikaa olla ihan rauhassa.
Uusi kierto pitäisi alkaa itsenäisyyspäivän jälkeen. Ilmeisesti johonkin siihen olisi se aika tulossa. Ihan jotenkin pasmat on aivan sekaisin, koska olin ajatellut, että loppuvuosi ehditään vielä yrittämään sitä luomuihmettä. Nyt sitten ei ole enää jäljellä kuin tämä kierto (nyt menossa kp 11).

Vähän pelottaa (tai aika paljonkin) ja mietityttää kaikki raha-asiatkin. Olin hyvillä mielin, kun tarkoitus oli aloittaa hoidot ensivuoden puolella ja lääkkeiden oston olisi voinut jättää sitten sinne, mutta nyt jos joulukuussa pitää aloittaa, niin täytyy varmaan lääkkeitäkin ostaa jo tänävuonna.

Kai se siellä aloituskäynnillä sitten selviää se asia, mutta mietityttää se, että pystyykö mitään lääkkeitä jättämään ensivuodelle vai missä tahdissa ne pitää sitten oikein käyttää. Kuinka kauan käytetään sitä munasarjoja hillitsevää lääkettä ja missä vaiheessa aloitetaan sitten solujen kasvattelu. Pää on täynnä kysymyksiä. Kai se täytyy lähteä goolettelemaan asiaa vähän tarkemmin, että osaa asiaan varaua.

Anteeksi kun meni ihan omaksi löpinäksi tämä viesti. Minä yritän päästä kärryille muidenkin tilanteista tässä vielä sopivalla aikaa.
Siihen asti en osaa kuin toivottaa sitä onnea matkaan ihan rekkalasteittain! Toivottavasti on tulossa paljon hyviä uutisia!

Mukavaa päivänjatkoa!
 
Arcatha Onnittelut onnistuneesta painonpudotuksesta! Mahtava juttu tuo munasarjojen normalisoituminen! Sitä minäkin toivon, että seuraavassa ultrassa tilanne näyttäisi paremmalta.

Viimeksi elokuun lopussa taidettiin käydä ultrassa ja siellä näytti, että oikeanpuolimmainen munasarja oli hieman normalisoitunut. Vasen oli edelleen kyllä PCO:mainen. Minä en ole saanut tupakkaa jätettyä, mutta painoa olen kesän jälkeen tiputtanut 20 kiloa. Toivottavasti se jo auttaa, koska nyt tämän uuden aikataulun myötä on pakko pistää laihdutus tauolle (vaikka ylimääräistä on vielä reilusti).

Itse jätin omatoimisesti tästä kierrosta clomit pois. Koko vuosi on melkein tullut niitä syötyä. Tammikuu ja heinäkuu taisivat jäädä clomittomiksi kuukausiksi.
Toivottavasti sinulla clomit toimivat ja inssi antaa toivotun tuloksen!

Oikein paljon onnea matkaan :)

HalleB voi ei :( Olen pahoillani puolestasi. Olisihan se voinut mielummin onnistua. Voimia!

Tuosta polille soittamisesta on tullut kyllä kanssa yksi stressitekijä. Ikinä en pääse läpi soittoaikoina, mutta muutaman kerran olen päässyt sitten muuna aikana läpi. Tänään vastasivat tuossa klo 9 aikoihin kun soitin.
Useimmiten siellä kyllä vastaa vaan se automaatti.
Kannattaa siis kokeilla soittaa joskus muulloinkin, kuin soittoaikana. Toivottavasti saat kiinni sieltä hoitajan ja pääsette eteenpäin. Tsemppiä <3

Hertta onnea matkaan sinulle! Toivottavasti tällä kertaa menee kaikki niinkuin pitää. :)

barbapörrö sinulle kovasti voimia matkaan kolmanteen koitokseen. Sitähän sanotaan, että kolmas kerta toden sanoo ja toivon kyllä sydämestäni, että teille se antaisi sen kauan kaivatun plussan ja lopulta sen oman pienokaisen.

Kaikkea hyvää jokaiselle tähän päivään :)
 
Viimeksi muokattu:
Iloksi,kiitos,jospa se sananlasku nyt tosiaan pitäisi meidän kohdalla paikkansa=) Ja tosiaan jossain vaiheessa kirjoittelit huimasta painonpudotuksesta ( ellen ihan väärin muista: / ) onnea siis siitä ja hyvä et nyt hommat alkaa sujumaan joutuisasti!
Ja jos/kun sinulle tehdään IVF jo tän vuoden puolella,nnin varmaankin sit joudut myös kaikki lääkkeet heti ostamaan,niitähän tarvitaan aika pikapikaa.Onks sulla pitkä vai lyhyt kaava?

Mitäs Hertalle kuuluu? Joko punktio ajankohta selvillä?

Arcatha,kiva juttu et sullakin hoidot rullaa eteenpäin!

Halle,jokos teidän jatkot on selvillä?

Mä olin aika yllättynyt,kun sanovat viime viikolla kysillä,et hoitokäytännöt muuttunu jonkun verran ja 0-ultraa ei enää tehdä,pisto-opetus annetaan jo ennen hoidon alkua ja sit vaan sovittuna päivänä aletaan tökkimään:rolleyes: siis eikös ton ultran tarkotus nimenomaan oo varmistaa,et kaikki tosiaan on kunnossa pistoksia varten vai oonko mä nyt ihan hakoteillä:headwall:

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille:)
 
HalleB mullakin keväällä inseminaation jälkeen alko menkat tosi nopeesti. Olisko kiertoon kertynyt päiviä 23. Ja vuoto oli tosi runsasta...

ON: tänään kävin ultrassa ja tällä hetkellä näytti tilanne ihan ok:lta. Toisella puolella oli rakkuloita noin. 8 ja kooltaan ne oli 8mm-12mm ja toisella puolella oli 5 ja koot oli samaa luokkaa...orgalutranin alotan jo tänään kun osa rakkuloista oli jo niin isoja...nyt sitten saa jännäillä, että ne pysyy mukana...
 
Iloksi kiitos tsempeistä! Onnea ja voimia teille tulevaan hoitoon:)

barbapörrö jatkot on selvillä ja pitkä odotus edessä... Mä kans kuulin tänään jostain uudesta tyylistä ja en oikee tajunnu..:confused:

hertta ok, et se on sit vissii ihan normaalia eikä haittaa.. Sulla on hyvä saalis tulossa ja toivotaan nyt et niissä on solut sisällä!! Tsemppiä kasvatteluun!:)

on: uusinta 2.ICSI viikolle 14 varattu eli huhtikuulle....helmikuun seutuun tulee aika jolloin ultrataan ja suuunnitellaan hoitoa..tää on sitä uutta tyyliä..postissa tulee kuulema tarkemmin tietoa...Ajatukset on jotenki ihan sekaisin...
 
Moi!
En ole aikoihin täällä käynyt, kaikille on tapahtunut jotain voimahaleja :hug:.
Ja onnea plussanneille:flower: Itselläni hieman masennus kausi päällä:headwall:.
Ei onnistu niin ei onnistu. Ja oloa ei helpota yhtään kahdella kaverilla laskettu aika näinä päivinä.
Tammikuussa seuraava aika kysille ja yritetään inseminaatiota.......
Olen vaan jotenkin niin antanu jo periks: /
 
irmeli77 voimia paljon..itselläkin tuntuu lapsettomuuden venyessä koko ajan vaikeammalta kuulla raskautumis ja vauva uutisia kavereilta....ja kun tuntuu, että lapsenteko on kaikille muille niin pirun helppoa.

ON: viimesessä ultrassa käyty. Rakkuloita oli toisella puolella 8 ja kooltaan nyt olivat 15mm- 21mm. toisella puolella ei ollut kun 3 ja kokoluokka oli samaa kun toisellakin puolella. Eli maanantaina on punktio. Sitten näkee onko rakkuloissa soluja tälläkään kerralla...
 
Irmeli,voimia:hug: Tuntuu niin tutuilta noi sun ajatukset!

Hertta,sullahan ihan hyvät ultra näkymät,tsemppiä punktioon=)

Saitko Halle selville,miksi olivat kysiltä tavotelleet? Taisin lukea sen tuolta eri ketjusta,mut kysyn täällä,kun täällä itsekkin kirjottelen=)

Mulla eka käynti tammikuun alussa,ens viikol kuulema rupeavat postittamaan niitä alkuvuoden aikoja ja sillon siis jo ultra...outoooooooo.
Lääkekoktailina primolut+menopur...Tietääks kukaan mikä toi primolut ees on?:p

Kivaa talvista viikonloppua kaikille!!!
 
hertta toivotaan, että tuossa määrässä on laatu kohillaan:) Hirmuisesti tsemppiä maanantain punktioon!

barbapörrö juu siis eilen olin iltavuorossa ja illalla huomasin, et oli kysin jostain numerosta soiteltu klo:14.49. Soittelin sit tänään siihe numeroon, et miks mua on tavoteltu. Kukaan ei "tunnustanu". Hoitaja kysy, et oonko ihan varma, et sieltä olis soitettu. Epäilivät, että se olis ollu vahinko. Tuli ihan idiootti olo, ku edes soitin sinne..
toi primolut on vissii keltarauhashormonivalmiste jolla täsmätään se hoito ja puhuivat, et mulle tulis myös se. Kiva tietää, et ensviikolla saattaa tulla postia:)
 

Yhteistyössä