Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Kiitos haleistanne :)

Täällä alkaa pikku hiljaa helpottamaan ja katse kohti uutta hoitokierrosta, mihin suunnittelukäynti klinikalla jo ens viikolla. Jäin vain vähän ihmettelemään sitä, kun vuoto alkoi viime lauantaina eli puolitoista vuorokautta Lugen lopetuksen jälkeen, mutta kuukautiset loppui jo siitä vuorokauden kuluttua?! Eikös se yleensä niin mene, että jos limakalvo on ollut hyvä ja paksu niin kuukautisetkin ovat runsaat? Vai johtuuko tuo jotenkin vaan siitä IVF:stä? Mulla nimittäin lääkäri sanoi jokaisessa ultrassa, että limakalvo on hieno ja paksu ja taisi punktion aikaan olla jotain 11mm. Mitään kuukautiskipujakaan ei ole ollut, vaikka yleensä on vatsa tosi kipeä. R-testinkin tein vielä ihan varmuuden vuoksi eilen, mutta puhdas nega se oli. Outoa..:confused:

Mitä Melargialle ja Pinkulle kuuluu?
 
Pahoittelut Kultapuro :hug: :heart: Hyvä että olet päässyt asian "yli" ja katsot jo kohti seuraavaa koitosta.
Mulla Ivf tuoresiirrossa oli ihan sama juttu sen menkkojen kanssa ne kesti normaalia vähemmän ja vuotoakaan ei pahemmin ollut, mut Pas:issa oli ihan toinen juttu sitten, kivut järtkyttävät ja panadolia uppos.

Täällä ei kummempia, voisin sanoa etten ole koskaan ennen odottanut tätiä tulevan pikaisesti käymään. Koska sit saadaan taas uusi aika 2. pasiin. MIKSI SE EI VOI JO TULLA :D
Tosin laskurin mukaan sen pitäs 13.11 tulla käymään ;)
Miehen kanssa tuntuu olevan pikkasen hankalaa kun hän mureni ihan totaalisesti tästä viime Pas kierrosta, nyt on ollut jo toista viikkoa kiukkunen, eikä suostu puhumaan et mikä on vikana, niinpä soitin hänen äidille tänään ja pyysin avuksi juttelemaan. Miehen isä on meinaan samanlainen, ei voi kertoa mitä tuntee ja jos on paha olla :ashamed: Vaikka kuitenkin me käydään tämä yhdessä läpi.
Hän kuitenkin odotti enemmän tästä raskaudesta kun oli jo "pojalle" nimen päättäny. :(
 
Meille syntyi poika 4.11. eli rv40+1. Pituutta oli 50cm ja painoa 3300g. Synnytys käynnistyi yllättäen ilman ennakkotuntemuksia lapsivesien menolla ja 8 tuntia myöhemmin oli poika sylissä. Synnytys oli helppo ja kivuton, jäi todella positiivinen muisto. Kotona ollaan oltu jo tiistaista lähtien. Koneelle en ole juuri ehtinyt enkä malttanut tulla, kun onnellisena ollaan vain hämmästelty uutta elämää.

idylli ja rakas viikon vanha poika
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy ja Pinkku-84
Ihanaa :D ONNEA Idyllille ja koko perheelle :flower: :heart: :hug:
Teillä on sitten ikimuistoinen isänpäivä tänään :) Isi on varmasti onnensa kukkuloilla. Onpa hieno juttu, että sulla jäi noin postitiivinen kuva synnytyksestä ja kaikki sujui noin mallikkaasti d:)
:flower: Paljon Paljon Onnea vielä kerran! :flower:
 
Paljon Onnea Idylli :heart: :flower: Synnytys ollut nopea ;)

ON:
Täällä nyt sitten Estrogeenilaastarit käytössä, eli nyt yritetään ettei meikäläisellä kasvais munarakkuloita ollenkaan (ei ovulaatiota), mulla kontrolli 19.11 ja silloin ilmoitetaan koska toinen kyytiläinen istutetaan.
Nyt joudun lugeja käyttää 3x iltasin, eli isompi satsi mitä viimeksi ja laastareita sitten loppuun asti mikäli raskaus onnistuu... on kuulemma pikkasen rankempi hoitokeino.

Onko kukaan kattonu Studio55 ohjelmaa tänään jos ei, kannattaa kattoa. Tässä muutama teksti mitä aihe on koskettanu.



Pariskunta käytti lapsettomuushoitoihin 30 000 markkaa – Homeopatialla raskaaksi sadalla eurolla"Homeopaatti ja lääkäri Liisa Sulkakoski väittää lapsettomuudesta kärsineen raskauden onnistuneen homeopatian avulla sadalla eurolla.

Liisa Sulkakoski kertoo, ettei homeopatian käyttäminen tule kovin kalliiksi tavalliselle ihmiselle.

– Minä veloitan tunnin konsultaatiosta 150 euroa. Varsinkin lapsia hoidettaessa yksi käynti usein riittää, Sulkakoski sanoo.

Sulkakoski lisää, että lääkkeetkin ovat erittäin edullisia.

– Yhdellä noin 16 euroa maksavalla purkilla pärjää monessa vaivassa jo pitkälle. Funktionaalinen lääketiede ravintolisineen on sitten erikseen ja kalliimpaa.

– Muistan eräänkin pariskunnan, joka käytti virallisen lääketieteen lapsettomuushoitoihin viisi vuotta ja 30 000 markkaa. Minun vastaanotollani nainen tuli raskaaksi lähes välittömästi – sadalla eurolla.

Kela-korvattavia homeopaattiset lääkkeet eivät ole.

– Tässäkin mielessä suomalaiset ovat todella eriarvoisessa asemassa muihin nähden. Esimerkiksi eräs Brysselissä asuva potilaani saa kyllä Belgiassa korvaukset

Vuosikausia lapsettomuudesta kärsineet homeopatialla raskaaksi parissa kuukaudessa

Lääkäri ja homeopaatti Liisa Sulkakoski kertoo saaneensa homeopatian avulla raskaaksi monet vuosia lapsettomuudesta kärsineet.

Liisa Sulkakoski uskoo, että hän voisi kilpailla lapsettomuusklinikoiden kanssa.

– Luokseni tulee jatkuvasti potilaita lapsettomuuden takia. Näille ihmisille on tehty vuosien ajan monia inseminaatioita ja alkionsiirtoja. Heidän jo ennestään pielessä ollutta hormonituotantoaan on manipuloitu raskailla hoidoilla vielä enemmän pieleen. Eihän siitä lapsia synny, Sulkakoski sanoo.

Sulkakoski väittää, että sen sijaan homeopaattisilla lääkkeillä hormonitoimintaa tasapainottamalla hän on auttanut monet raskauden alkuun.

– Kerran vastaanotolleni tuli lähes nelikymppinen nainen, jonka kauheat vaihdevuosivaivat olivat alkaneet jo hieman kolmenkympin jälkeen. Hänelle oli kerrottu, ettei hän voisi ikinä saada lapsia. Minulta hän toivoi homeopaattisia lääkkeitä hikoilupuuskia helpottamaan.

Niitä hän sai. Ja vähän muutakin.

– Muutaman viikon päästä nainen palasi luokseni hyvin oudon näköisenä. Kysyin, eivätkö lääkkeet olleet auttaneet. "Tavallaan", hän sanoi – nainen oli tullut raskaaksi, Sulkakoski kertoo.

"Tuloksia kuukaudessa–kahdessa"

Eräällä Sulkakosken vastaanotolla käyneellä, niin ikään lapsettomuudesta kärsineellä naisella ei ollut koskaan ollut kuukautisia.

– Lääkäreiden määräämillä hormoneilla niitä oli saatu vähän näyttäytymään, mutta silti hyvin huonosti. Nainen yritti lasta miehensä kanssa kolme vuotta tuloksetta.

Lopulta hän meni Sulkakosken hoidettavaksi.

– Nyt naisella on kaksi lasta, molemmat homeopatian avulla saatuja, Sulkakoski sanoo.

– Ihmiset ovat tietysti aivan pyörryksissä näistä tuloksista. Onhan se ihmeellistä, että kun raskautta on ensin yritetty monta vuotta perinteisin lääketieteellisin menetelmin, kuukauden–kahden homeopaattisten hoitojen jälkeen lapsi saadaankin heti.


Tässä myös linkki videoon.

Studio55.fi
 
Idylli sylillinen :flower: ja lämpimät onnentoivotukset pienokaisen johdosta! Olipa tosiaan nopea synnytys ja ihanaa, että siitä jäi sinulle hyvä kokemus!

Pinkku katsoin myös samaisen ohjelman ystäväni suosituksesta, joka on käynyt tuon samaisen homeopaattilääkärin vastaanotolla. Mielenkiintoinen aihe ja mun mielestä on ihan käsittämätöntä, kuinka Suomessa ollaan vaihtoehtoisia hoitoja vastaan ja pidetään sitä humpuukina. Asuin itse aiemmin Keski-Euroopassa, jossa homeopaattinen hoito oli vähintään yhtä suosittua kuin perinteinen lääkehoito, ja monet ihmiset käyttivät koko elämän läpi erilaisissa vaivoissa pelkästään homeopaattisia lääkkeitä. Ihmettelivät kovasti kun kerroin heille, ettei sitä Suomessa juurikaan käytetä ja olivat kauhuissaan mm. meidän käyttämistämme antibioottimääristä. Omasta mielestäni ja myöskin kokemusteni perusteella homeopatiassa on paljonkin perää. Tietenkään ei homeopatialla voida kaikkia vaivoja ihmeparantaa, mutta samoinhan on perinteisten lääkkeiden kanssa: eihän niidenkään avulla välttämättä hyviä tuloksia saada.

Mun akupunktiohoidot ja kiinalaiset yrtit voi myös niputtaa vaihtoehtohoitoihin ja vaikka en vielä raskaana olekaan, niin kyllä on selvästi saatu paljon aikaiseksi sen jälkeen kun siellä olen alkanut käymään: klinikan lääkäri ihmetteli ennen niin ohuen limakalvon yhtäkkistä paksuuntumista ja hienorakenteisuutta ja kemiallisia raskauksia ollut 4 sen jälkeen kun akupunktiossa aloin käymään (sitä ennen ei kahden vuoden aikana yhtään).

Viime IVF-kierrossahan en ottanut yrttejä enkä käynyt akupunktiossa, koska lääkäri kovasti painotti, että mitään yrttejä en suun kautta saa missään nimessä ottaa, kun niissä voi olla vaikka mitä raskasmetalleja yms. mitä ei ole tutkittu. No, päätinkin nyt että palaamme tekemään seuraavan hoitokierroksen toiselle yksityiselle klinikalle, jossa lääkäri sanoi ettei ole mustasukkainen mistään vaihtoehtohoidoista vaan että hänen puolestaan voin käydä niissä niin paljon kuin haluan. Eli ensi kertaan mukaan akupunktiot ja ehkä yrtit ja toivotaan parempia tuloksia :)

Tulipa taas tekstiä, oli niin inspiroiva ohjelma. Käykää ihmeessä muutkin katsomassa netissä! :)
 
Voisinkohan liittyä seuraanne? Meillä yritystä yhteensä yli kaksi vuotta takana. Väestöliitossa on nyt tehty tutkimukset tässä noin kuukauden sisällä ja tässä kuussa olis vielä tarkoitus tehdä ensimmäinen inseminaatio. Mitään syytä lapsettomuuteen ei sinänsä ole ainakaan vielä löytynyt: simpat on ok ja mulla kaikki toimii normaalisti. Tosin esim. munatorvien aukiolotutkimusta ei tehty (ei katsottu tarpeelliseksi). Miehellä on erektiohäiriö ja mulla on vulvodynia, jotka vaikuttavat kyllä lapsen saamiseen. Vulvodynian vuoksi myös kaikki tutkimukset, joita ei koettu ehdottoman tärkeiksi jäivät pois. Mulla ei Clomeja oteta mukaan ainakaan vielä tähän ensimmäiseen inseminaatioon, katsotaan sitten seuraavan kanssa tilannetta uudestaan jos on tarpeen. Jännittää kyllä tämä ensimmäinen hoito. Lääkäri sanoi että meillä onnistumismahdollisuudet on 10-15% tässä ensimmäisessä inseminaatiossa.
 
Tervetuloa vaan vauvayritys! Tämä ketju alkaa valitettavasti olla jo hiljentymään päin, mutta siis en sitä tarkoittanut ettei tänne saa kirjoitella :)
Teillähän riittää haasteita melkoisesti, vaikka jo itsestään tämä tärppäämättömyys on jo iso haaste... Joudutko/tarvitsetko sinä varautumaan noihin toimenpiteisiin yms kipulääkkein? Sori tämä tyhmä kysymys :ashamed: Tsemppiä ensimmäiseen hoitokertaan! ja tietysti toivotaan että se jää myös viimeiseksi ;)

Pahoittelut Kultapurolle vielä :hug: Oletteko vielä tämän vuoden puolella aloittelemassa uutta hoitoa?
Minuakin pikkuisen kiinnostaisi tuo vaihtoehtohoito, mutta toisaalta olen myös vähän skeptinenkin, ristiriitaista :D Voisin eka testata homeopatiaa meidän koiraan, jos se auttais sen vaivoja niin ehkä itsekin uskaltais..

Mitenkäs Pinkulla menee? Onko lääkkeistä tullut sivuvaikutuksia?

Entäs meidän Nyppy? Pikkuinen voi hyvin, voihan?

Onnea Idyllille!! :flower:


Omasta napasesta ei kuulu hyvää : / Pas-tsekkaus ultra näytti karua kuvaa, limis oli surkean ohut, mutta johtofolli jo ihan suht iso. Joudun sitten käymään uudestaan ultrassa ennen sulatusta (jos saan ovisplussan) voidaanko siirtoa yrittääkään, jos limakalvo on liian ohut. Voi kökkö kakka :( Tähän päälle sain sitten kuulla raskausuutiset jotka entisestään vetää mieltä maan rakoa kohti.. Mutta niinhän se menee, ne jotka lapsia saa, saa niitä silloin kun haluaa ja niin monta kun haluaa ja toiset saa vain haaveilla ja p*skaa niskaan :( *huoh*
 
Melargia: Miten ohut sulla limis oli (jos saa udella) eikö sulle oo tarjottu mitään Lugeja tai se toinen samatapainen lääke, mitä vissiin nyppy käytti? koska sulla se siirto olis?

ON: Kävin tänään ultrssa ja laastari on toiminut hyvin, eli en ole kasvattanu yhtään follia ja limis 9,4mm (mikä musta kuulostaa tod.ohkaselta)
Noh, päivän paras uutinen oli se että mulle tehdään siirto jo TORSTAINA siis 3 päivän päästä :heart:
ja aloitan lugejen käytön tänään, eli tehdään tupla varmistus että alkio pysyis kyydissä ja luget/laastarien vähentäminen aloitettas vasta rv9, eli aika pitkään joudun käyttämään kumpaakin. Laastareista on tullut pikkasen kuumia-aaltoja mikä on kuulemma aika outoa (sano lääkäri) mutta kyllä mä ainakin nettiä seikatessa huomasin että on tätä ollut muillakin ;)
Niin lugeja käytän nyt sit niinkus 3x200mg että, tänään menee vaan yksi, huomenna ja ke menee 400mg ja to -> 600mg
Että näin, täällä taas tosi innoissaan kun näin nopeesti homma etenee. Sit alkaakin se pirullinen piina.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Hei Ystäväiseni :wave: Ihanaa taas päästä seuraileen ja jännäileen teidän hoitoja d:)b

Mulla on samoin ku Melargialla vähän ristiriitaiset fiilikset tuosta homeopatiasta. Uskon kyllä vakaasti, että siitä on apua toisille, toisille taas ei :whistle: mutta mitäpä sitä ei olis valmis kokeileen tän asian puolesta. Olen siis itsekin homeopatiaa käyttänyt, tosin en juuri tän lapsettomuuden hoitoon ja avunkin siitä sain..... mutta siltikin olen skeptinen, koska eihän se mikään ihmeparannusjuttu ole, ennemminkin auttaa kroppaa tasapainoon ja toimimaan kuten on suunniteltu.

Koska sulla Melargia on se uus ultra? Toivon tooooodella hartaasti, et sun limis ottaa sellaisen pikakasvuspurtin tässä ajassa, saat muhkean ovisplussan ja kaverit selviää priimana pakkasesta!
Nuo raskausuutiset kyllä tuntuu edelleen : / joo ei ole multa pois ja olenhan itsekin viimein raskaana, mutta silti se kirpaisee kun joku kertoo olevansa raskaana ja vaikka vielä päälle hehkuttaa, kuinka se tapahtui heti tuosta vaan suit-sait :ashamed: Niistä ihmisistä puhumattakaan, jotka tulee raskaaksi vahingossa ja vielä kiroavat asiaa.... se on jotenkin vaan niin järkyttävää :confused: Tuoreessa muistissa kyllä on miten se koskee lapsettomaan vielä enemmän, ei edes voi verrata kyynärpäätaklaukseen suoraa kasvoihin, koska siitäkin toipuu nopeampaa :( Voimia sinulle Murunen :hug: Toivottavasti tässä alkavassa hoitokierroksessa kaikki menee nappiin ja tulos on positiivinen :heart:

Pinkku minusta tuo limis kuulostaa hyvälle :confused: kolmessa päivässähän limis ehtii vielä kasvaakin ja varmasti saavuttaa siinä ajassa ihannemitat :)

Tsemppiä hirmusti kaikille hoitoihin :kiss:

ja muuten, omasta puolestani voin sanoa, et tää joukko on niin pieni nykyään, niin kiva vaan jos joku haluaa mukaan kirjoittelemaan.... tai vaikka muuten huudella välikommentteja sivusta :D


Omasta navasta sen verran, et meillä on neuvola nyt tällä viikolla, niin onneks kuulee taas onko asukilla kaikki hyvin. Tähän asti sekä vatsa että vauva ovat kasvaneet kohisten... suppareita tosin on välillä ja pitää mut tietysti varpaillaan (jännittää tosi paljon kuulla kohdunkaulan tilanne, koska töissä pitäis jaksaa/pystyä oleen vielä yli 2kk).
Jännää muuten, et edelleenkin tuntuu oudolta tehdä hankintoja vauvalle, koska enhän minä voi olla raskaana... siis minä. Raskaana? :ashamed: kun huoli kasvaa oikein suureksi, tyyppi onneksi saa hymyn huulille pistämällä bileet pystyyn :) (26+)
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Nyppy: Nyt nautit raskaudesta :hug: kyllä se mullakin kirpasee kun taas kuulin että joku on raskaana, vielä sellainen ihminen kenestä en ole koskaan pitänyt (eikä oikeen ketään muukaan) mutta oli kuulemma jo pidemmän aikaan mieheltään kinunu tätä lapsi hommaa ja mies antanu periksi, nyt sitten ne oottaa esikoista. Ihan tuosta noin vaan :headwall:
Ja naapurin kanssa ollaan oltu koko ajan vähemmän tekemisissä, niiden tyttö täytti nyt vuoden. Edelleen muistan kuin eilispäivän kun se kerto raskaudesta ja tokas " voi kuinka teillekkin tulis pian" :stick:

Niin onhan toi mun limis hyvä kun ne sano jo aikasemminkin et 7mm on kans hyvä, mut KUI se kuulostaa niin vähäiseltä.
Nythän mulla on ne Estrolaastarit ja eilen aloitin lugejen käytön, mikä muuten triplattiin eli, kun viimeksi käytin VAIN 1x200mg nyt sit sen 3x200mg :D
 
Vauvayritys tervetuloa joukkoon! Tosiaan täällä ketjussa on meitä enää muutama jäljellä, joten ihan kivakin saada uutta verta mukaan!

Melargialle hirmu suuret tsempit, että se limis ehtisi vielä kasvaa ennen seuraavaa ultraa ja että siirtoon pääsisitte. On se tosiaan niin väärin, että kaikkea tällaista lisäpäänvaivaa joutuu kestämään - ihan kun ei näissä hoidoissa jo muutenkin olisi riittävästi surkuteltavaa!

Ja Pinkku mun mielestä toi sun limis kuulostaa tosi hyvältä... Minkä paksuinen sulla sitten aiemmin on ollut..? Mä olisin tooosi tyytyväinen tuohon 9mm paksuuteen!

Vielä haluaisin Nyppyselle kovasti sanoa, että koeta nyt vaan uskoa olevasi raskaana ja nauttia siitä! Niin pitkään ja hartaasti sinäkin raskautta havittelit ja nyt kun viimein pieni kasvaa masussa niin olisi suorastaan rikos olla olematta onnellinen. Ymmärrän tietysti, että helpommin sanottu kuin tehty! Ja onpas aika mennyt nopeasti, kun olet enää pari kk töissä. Mikä teillä olikaan LA? Tulehan sitten kertomaan neuvolakuulumiset!

Meillä tilanne nyt se, että kovasti yritetään vielä yksi IVF saada mahtumaan tämän vuoden puolelle. Käytiin viime pe suunnittelukäynnillä samaisella yksityisellä lääkärillä, josta silloin ihan alussa aloitettiin. Vaikka hänet jo entuudestaan siis tunsinkin niin silti en voinut olla ihmettelemättä sitä, kuinka eri tavalla lääkärit eri klinikoilla toimivat. Edellinen halusi tietää joka ikisen veriarvon ja nähdä kaikki HIV-testitulokset ja tietää äidin menopaussi-iän yms. ja tämä vain halusi tietää milloin edelliset kuukautiset ovat alkaneet eikä juuri muuta. Ensimmäistäkään verikoetta ei tällä klinikalla kohdallani koskaan tehty. No joka tapauksessa tämä lääkäri (joka on todella kiinnostunut kaikista uusista tutkimuksista ja lääkkeistä) oli sitä mieltä, että yritetään nyt aivan erilaista taktiikkaa kuin viime IVF-kierrossa. Ensi viikolla jo ennen kuukautisten alkamista menen klinikalle sellaiseen hoitoon, että jotain liuosta tiputetaan mun verenkiertoon ja sillä yritetään parantaa kohdun vastaanottavaisuutta alkiolle :confused: Sitten kai yritetään Femareilla + Puregonilla kasvatella folleja ja yrittää saada valikoitua vain parhaat ja lopulta punktion ja hedelmöitymisen jälkeen munasoluja pidetään pari päivää erilaisessa liuoksessa kuin normaalisti, jolla ilmeisesti pyritään siihen ettei solut kuolisi niin aikaisessa vaiheessa. Eikä tällä kertaa tehdä pitkää viljelyä, koska lääkäri uskoi, että kohdussa on paremmat mahdollisuudet selviytyä. En itsekään ymmärtänyt ihan kaikkea ja selitykset uusimmista tutkimustuloksista Englannissa jäivät vähän hämärän peittoon. Tuli melkeinpä vähän sellainen fiilis, että musta tehdään jonkun uuden lääkkeen koekaniini, mutta pakko vaan luottaa siihen että lääkäri tietää mitä tekee. Kovasti vaan on itsellä sellainen fiilis, että ei mun kropalla raskaaksi tulla. :(
 
Kiitos:) Joo, olen kokeillut kipulääkkeitä, mutta niillä ei ole mitään vaikutusta tuon vulvodynian oireisiin. Olen myös kokeillut emlaa (puuduttava voide), mutta siitä ei ollut mitään hyötyä, päinvastoin aluksi oli älytön polte ja kirvely, mutta kipu pysyi. Jännitys on nyt kova kun ajattelenkin ensi viikkoa. Ongelmana on just se että ensi viikolla mulla on töitä alkuviikosta ja olen kyllä esimiehelle ja työkavereille sanonut että saatan joutua lyhyelläkin varoitusajalla olemaan sen päivän poissa kun on se inseminaatio. Toivon kyllä että ovulaatio olisi vapaapäivänäni. Miehelle ensi viikolla sopii hyvin käydä aamusella Väestöliitossa ennen sitä hoitoa, mutta taas seuraavalla viikolla ei töiden vuoksi käy. Meillä ei ole varaa yksityisellä IVF-hoitoihin, joten jos yksityisellä ei inseminaatiot tuota tulosta niin siirrymme julkiselle puolelle.
 
Pinkku hirmusti tsemppiä piinailuun ja peukutuksia plussan puolesta d:)b
Käythän kertoilemassa oireita ja kuulumisia? Kyllä on jännittävää :D Kuulostaa lupaavalta tuo teidän pallerokin, tarrasukkia hälle matkaan :)

Miten Melargialla? :confused: oliko teillä pas nyt tän vuoden puolella?

Kultapuro mitä ihmeen liosta? :O utelias olisin kuuleen lisää. Tsemppiä hoitoon, toivottavasti kaikki menee niin ku pitääkin! :hug:

vauvayritys onnea myös teille hoitokierrokseen :) Koska teidän inssi olikaan tällä viikolla, joko aikataulu selkiytyi?



Siis aiempaan omaan postaukseen, että siis onhan toki niitä onnen olojakin kuulunut tähän raskauteen ja äärettömän kiitollinen olen tästä pienokaisesta. Edelleenkin vain olen sitä mieltä, että pelko on pysyvä seuralainen raskauden alusta siihen hetkeen, kun elinpäiviä riittää.. niin se vaan on ja sen kans eletään :) Eipä sitä onnellista puolta vaan halua täällä kauheasti hehkuttaa, mikä lienee ihan ymmärrettävää. Taaksepäin miettien, ehkä ne viikot ensimmäisen kolmanneksen jälkeen ja ennen viikkoa 20, oli ne seesteisimmät.
Meillä oli neuvola ja paikat oli jo vähän pehmenneet aiempaan verrattuna... pakko höllätä siis työtahtiakin, ettei kohdunkaula vaan ala lyheneen kovin aikaisin. Kurjaa ajatella, et enää yks virallinen lääkärineuvola ja sekin vasta kymmenen viikon päästä. Toki on sitten noita normaaleja neuvolavisiittejä, mut lääkäri on aina lääkäri, ollenkaan väheksymättä silti hoitajien ammattikuntaa :p
Neuvolassa kaikki muuten kuitenki suht hyvin, mitä nyt rautaa saa lisäillä, mutta Murunen voi kuitenkin hyvin ja kasvanut oli aika hurjasti.


Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :heart: ja tuokoon tuulet mukanaa paaaaljon plussia tähän ketjuun ++++++:whistle:
 
Moi kaverit!!! :wave:

Ja pahoittelut hiljaiselostani :ashamed: I'm been busy..

vauvayritys Kuinka meni teidän inssi? Nämä on aina vähän säätämistä kun joutuu hoitopaikalle lähtemään ja varsinkin jos sattuu olemaan matkaa hiukkasen enemmän, niin ei se ihan pikainen poissaolo töistä onnistu. Jospa te saitte sumplittua homman! Kuinka monta inssiä teillä oli mielessä alunperin kokeilla yksityisellä? (Se yksi ja ainoa vain ;) )

Pinkku Hei onnea! Nyt vaan positiiviset kehiin, jeah! Minä tulen muutamien päivien viiveellä sinusta.. Tuliko noista estrogeenien käytöstä mitään ikäviä sivuvaikutuksia?
Kysyit joskus tuolla aiemmin niistä lugeista, niin täällä on tapana aloittaa vasta siirron jälkeen ne. Ja ysimillinen on tooooosi hyvä ;) Siis limis :LOL:

Kultapuro Minäkin haluan kuulla kaiken mahdollisen tuosta!! Kuulostaa tooooosi mielenkiintoiselta! Minkälainen se tiputettava liuos oli, saitko lisäselvyyttä? Minä voisin lähteä kokeilemaan moisia uusia juttuja ja varsinkin jos niistä on saatu hyviä tuloksia. Kyllä sinun kropalla raskaaksi varmaan voi tulla (tietenkään en pysty sitä lupaamaan), mutta lääkäri haluaa vaan maksimoida sen mahdollisuuden, eiks nii? Voisko sitä ajatella niinkin että keinot käyttöön mitä on, niin ei sitten jää jälkeenpäin harmittamaan että jos se olisikin ollut se juttu mikä puuttui siitä onnistumisesta?
Ehkä toisille soveltuu nämä kaikkien keinojen käyttö ja toisille taas vähempi parempi..Mutta nyt tsemppiä ja eikä masistella!!

Nyppy Ehkä sitä itselläänkin samankaltasia fiiliksiä on jos joskus samaan tilaan pääsen.. Katoitko sen Erilaiset äidit jakson jossa oli se Melindan tarina? Vähän samanlaisia tunnelmia siinäkin.
Onko teillä mahdollisuus päästä extralääkärikäynnille, jos tulee sellainen tarvis?
Hyviä vointeja ja elä rehki siellä töissä nyt liikaa! Meinasin sanoa rapsutuksia massulle, mutta jospa ei niitä nyt sentään :D

...
Täällä päästiin siirtoon tiistaina monien vaiheiden jälkeen, huh. Se olikin sitten meidän ainut pas tästä ivf:stä, kolmesta alkiosta vain yksi selvisi :( Jos ei tästäkään mitään tule, niin taaaaas uus ivf.. No tämä yksilö oli sitten kuitenkin niistä kaikista se elinvoimaisin ja selviytyjä, jospa se selviytyisi vielä piiiiiitkään.

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:
 
Eka inssi oli eilen eli torstaina. Miehen simpat oli lääkärin sanoman mukaan upeita, mikä tuntui kyllä hyvälle:) Toimenpide kesti vaan noin kymmenen minuuttia. Sen jälkeen on vähän kipuja ollut, mutta onneksi ei kovin pahoja. Itse toimenpide sattui yllättävän vähän. Ehkä siksikin kun kyseessä oli erittäin kokenut lääkäri, Väestöliiton ylilääkäri. Nyt siten kun vielä jaksaisi odottaa sen pari viikkoa vielä...

Ei ollut puhetta siitä kuinka monta kertaa, mutta varmaan se normaalit 3-4 yhteensä inssiä Väestöliitossa. Julkiselle sitten huhtikuussa ellei ole vielä tärpännyt siihen mennessä. Jos olisi yksityisellä varaa IVF-hoitoihin niin mielellämme siellä jatkaisimme, mutta IVF-hoidot maksavat niin paljon ettei ole mitään mahdollisuutta. Meillä ei siis ole tiedossa syytä lapsettomuudelle, ellei nyt oteta huomioon tuota vulvodyniaa, erektiohäiriötä ja ylipainoa. No, siinä niitä syitä nyt onkin;)

Mukavaa viikonloppua kaikille ja kiitos kun sain tulla tänne!:)
 
Melargia ensiksi pahoittelut siitä, että vain tämä yksi kaveri selvisi sulatuksesta ja sitten..... Onnittelut, että tämä yksi kaveri selvisi sulatuksesta ja siirrettiin! :heart: :D Minä myötäelän ja jännitän täällä kovasti teidän mukana d:)b pakkopakkopakko tulla niitä plussia tähänki ketjuun taas pienen tauon jälkeen :)

Olen katsonut kyllä mainitsemaas sarjaa.. mut kukas se Melinda olikaan :xmas: varmasti ajattelen samaa jaksoa kuitenkin, kun yksi niistä oli sellainen johon kyllä samaistuin jossain määrin. Ehkä pääsisin lääkärille jos jotain todella akuuttia tulis... ainakin päivystyksen kautta, mutta muuten saan pärjäillä ihan neuvolantätin kans :) Parempi sekin kuin aivan yksin. Tosin meidän neuvolassa ei jotenkin yhtään reagoida henkiseen puoleen ja pelkoihin :stick:
Hei muuten vielä, minkä laatuinen se teidän tyyppi siirrettäessä oli? Uteliaisuudesta vain kysyn. Tsemppiä matkaan ja kärsivällisyyttä! :hug:


Pinkku tuntemuksia? oireita?


vauvayritys peukutukset tärpille d:)b Toivottavasti teillä nyt oli kaikki tähdetkin kohdillaan ja tulevana viikkona pikkuinen alkaa pesää rakentaan :)
Tuo ivf yksityisellä on tosiaan hurjan kallis, ihan ymmärrettävää ettei siihen kaikki vaan valitettavasti pysty : / ei mekään raaskittu, vaikka jossain vaiheessa kyllä asiaa selvitin. Siellä kun se aikataulu olis niin paljon nopeampi julkiseen verrattuna. Toivotaan nyt kuitenkin, ettei teidän tarvi siihen edes mennä vaan nää inssit tuottaa sen tuloksen :)
 
Kiitos:)

Valitettavasti vähän huonolta vaikuttaa tilanne. Nimittäin tänään on ollut kovaa särkyä alaselässä. Yleensä tälläinen särky on enteillyt kuukautisia ja alkaa muutamia päiviä ennen niitä. Tosin kuukautisten ei pitäisi alkaa vielä miltei kahteen viikkoon. Eli mieli on kyllä aika musta...:(

Tsemppiä teille muille!
 
Voi vauvayritys :hug: ymmärrän itsesuojeluvaistosi täysin, mutta älä ihan vielä täysin luovuta. Mulla oli alaselkäkipua kaikissa siirroissa, epäonnistuneissa, mutta myös tässä viimeisessä joka toi plussan... eli voi vielä tarkoittaa kumpaa vain. Tosin minäkin olin ihan varma epäonnistumisesta tässä viimeisessäkin, kun selkää särki samoin kuin menkkojen edellä :ashamed:
 
Tärppionnea vauvayritykselle! Pää pystyyn, ei kai ne menkat vielä voi alkaa, jos ne on vaan jotain muuta kremppaa.
Kiva kuulla että inssi sujui hyvin :) Nyt ei tosiaan voi muuta kuin piinailla! Tuliko sinulle tukilääkitys? Lugesteronit tai Lutinus?

Nyppy Voi kiitos :hug:
Harmi kun sinun neuvolassa ei saa sitten tukea henkiselle puolelle, sitä kun tämmöisen taipaleen jälkeen kaipaa varmasti aika paljonkin! Luulisi ettet ole ensimmäinen hoitotaipaleen käynyt asiakas, että osaisivat tukea meidän kaltaisia hermoilijoita, harmittaa tuommoinen :( Jaksuja sinulle :hug:

Se alkio oli viisisoluinen 2-luokkaa ja se oli ollut samassa oljessa toisen kanssa, mutta se toinen oli ollut vain yksisoluinen jo sulatukseen ottaessa. Ja se meidän silloinen paras (pakastukseen laitettaessa), joka oli yksin, oli kuupahtanut jo heti.
Ei se luokitus näköjään kerro sitä selviääkö sulatuksesta : /

Vielä ei ainakaan piina ole päässyt päässäni alkamaan tai siis tämä eka viikko menee helposti :p
 
Kiitos paljon Melargia, mulla onkin sormet ja varpaat ristissä täällä sekä omani että teidän puolesta!:) Lääkäri oli sitä mieltä että nyt tähän ensimmäiseen inssiin ei kannata vielä käyttää lääkkeitä eikä siksi niitä käytetty. Varmaan sen takia kun musta ei sinänsä ole löytynyt mitään muuta fyysistä vaivaa kuin vulvodynia. Ovulaatiot tulee aina normaalisti jne. Ehkä sitten ensi kerralla jos tämä inssi ei onnistu. Meillä seuraava kerta menisi varmaankin tammikuulle, koska muuten inssi ja sitä edeltävä ultraääni ajoittuisivat juuri joulunpyhien aikaan, jolloin olemme osittain matkoilla eikä Väestöliittokaan ei välttämättä ole auki.

Mutta mutta...alaselkäsärky on poissa!:)
 
Vauvayritys peukut sinulle pystyssä, että tämä ensimmäinen inssi olisi myös viimeinen eikä uutta tarvitsisi enää tehdä :p Kiva kuulla, että kokemus oli hyvä! Oletteko nyt siis jonossa julkiselle ja samalla käytte yksityisellä odottaessa vai miten? Mekin oltiin ihan alussa yksityisellä, sitten jonoteltiin 4kk julkiselle ja julkisella oltiin n. 8kk ennen kuin siirryttiin julkisella ivf-jonoon, mikä kestää taas 6kk ja tässä välissä taas hypättiin yksityiselle. Mun mielestä tuo julkisen meininki on aika turhauttavaa, kun on kerran jo jonoteltu sinne pääsyä ja sitten vielä toinen jonotus ivf:ään. Mutta tokihan sen tietää, että siellä on ruuhkaa..

Nyppy ihana kun jaksat vielä täällä meidän kanssa keskustella, vaikka olet jo päässyt ihan eri tilanteeseen kuin me muut! Ja varmaan normaalisti raskaaksi tulleiden on vaikea ymmärtää sun tunteita ja huolia. Meille saa kyllä purkaa ja kertoa kaiken, mikä mieltä painaa. :hug:

Melargialle ja Pinkulle tooosi paljon kärsivällisyyttä piinapäiviin! Teille myös peukut ja varpaat ristissä, että plussia alkaisi vihdoin kuulua! =)

Kyselitte siitä liuoksesta. Se on Intralipid nimeltään ja esim. täältä löytyy siihen liittyvä artikkeli: Enhance IVF Success Rate, Reduce Miscarriage By Intralipid Treatment | Global Pharma Sector News
Ilmeisesti olen ensimmäisiä Suomessa, jolle tätä kokeillaan, mun lääkäri vielä tällä viikolla soitteli Englannin jollekin klinikalle saadakseen neuvoa, mikä on otollisin aika antaa sitä potilaalle. Tuon tutkimuksen aikoihin annettiin vielä n. viikko ennen kierron alkua, mutta uusimpien tutkimusten valossa vasta muutama päivä ennen siirtoa eli vielä en ole sitä saanut. Tänään siis kp5 ja huomenna ultra.
 

Yhteistyössä