Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Juu, jonossa ollaan julkiselle. Aika olisi muutoin ollut tässä joulukuussa, mutta kun hoidot on päällä yksityisellä niin julkiselle mennään vasta huhtikuun lopussa. Realisti kun olen niin pelkään että emme julkisella pääse IVF-hoitoihin välttämättä ensi vuoden puolella.

Vähän pahalta nyt näyttää tämän inssin kohdalla, sillä oireet ovat täsmälleen samat kuin jos olisi lähipäivinä menkat alkamassa. Ongelmallista tässä on se että jos menkat alkavat näin yli viikkoa normaalia aiemmin kuin normaalisti niin miehelläni tulisi vaikeuksia työvuorojen vuoksi pääsemään hoitamaan osaansa insseissa seuraavina kuukausina. No, turha sitä nyt on vielä panikoida. Tämä epätietoisuus se pahinta on eikä kieltämättä jatkuvat kivut myöskään ole kivoja.
 
Olen tosi pahoillani puolestasi Pinkku-84:(

Täällä edelleen piinailen. Tällä hetkellä kp 24. Tein tänään raskaustestin, mutta nyt on vielä liian aikaista muutenkin niin en yhtään ihmettele että se näytti negaa. Oireita mulla on nyt ollut tosi paljon. Alaselkä- ja vatsakivut ovat olleet jo pari päivää poissa, mutta tilalle on tullut mm. lämpöä, vilunväreitä, käyn pissalla paljon normaalia tiheämmin, ummetusta, rinnoissa muutoksia (tai sitten vain kuvittelen) ja olen ollut hyvin herkällä mielellä, esim. eilen purskahdin itkuun ilman mitään järkevää syytä. Kuitenkaan esim. pahoinvointia ei ole ollut. Ajattelin tehdä kuitenkin sunnuntaiaamuna taas testin. Eipä se muuten haittaa kuin tietysti rahaa menee. Testin pitäisi näyttää oikeaa tulosta viimeistään ensi viikon torstaina eli 14.12. Pidän peukut ja varpaat pystyssä sekä omani että teidän muiden puolesta!
 
Pinkku iso :hug: sinne! Voi tylsyys, ettei vieläkään tärpännyt. Onneksi kuitenkin pääsette pian yrittämään taas uudelleen ja sitten onkin uusi vuosi ja uudet kujeet =) Toivottavasti teillä oli kiva Tukholman reissu!

Mitäs Vauvayrityksen testi tänään näytti??
 
Kiitos...olo on vieläkin vähän surkea ja surkeammaksi muuttui kun pääkaasoni parasystäväni ilmoitti odottavansa toista, mikä sieppas vielä enemmän se että heille vaan kävi noin :( ikävää todeta etten pysty pitämään samanlaisesti yhteyttä kuin ennen. Ja hän ei ees sitä tiedä että sain oloni surkeaksi ja itkin koko sen illan. Myös mies meni todella surkeaksi. Huomenna siis soitto polille ja uutta putkeen.
 
Masentavaa maanantaita, no kohta onneks on tiistai..josko se parempi päivä....

Pinkulle :hug: tää on just niin -PIIIIP- :'( Kyllä juuri moiset uutiset oman epäonnen kohdalla kirpasee kovaa, jaksuja! Minulle on käynyt siskoni kohdalla vähän samoin kun hän raskautui, se on vieläkin kova paikka..

Kultapuro Miten sujuu? Tuuhan kertomaan miten teidän hoito etenee, minusta se on niin mielenkiintoinen!

Vieläkö menkkajomotukset vaivaa vauvayritys?

-----
Negahan se oli ja vuotokin näyttää tulevan jo. Ei taida paljon meidän hyviksi kehutut alkiot olla kovin hyviä...vai kirjoittajako se onkin se mätä.. Paska fiilis :( Jippii ens vuonna taas uus ivf :stick:
 
Sunnuntaina näkyi mielestäni testissä pieni haamuviiva, mutta tänä aamuna oli testissä niin selvä nega kuin vain voi olla. Parin päivän päästä pitäisi alkaakin menkat ja tänä iltana alkoi taas alaselkäkipu. Harmittaa kyllä etenkin kun menee tammikuulle seuraava hoito joulun vuoksi. Ei jaksais millään kyllä odottaa. Ostin kyllä vielä pari testiä tänään, mutta huonolta näyttää. Kyllähän sitä pitäis olla jo olla sisäistänyt sen 10-15% mahdollisuuden, mutta kyllä se silti pahasti kirpaisee:( Voimia teille toisillekin!
 
Mä aloin tänään kokeilla tuota Disperin juttua, kysyin Ivf hoitotädiltä tätä ja sanoi ettei kannata kesken hoitojen aloittaa tuota, MUTTA mehän ei aloiteta hoitoja vasta kuin tammikuussa uudellee. Joten KAIKKI keinot käyttöön.
Olen siis lukenut googlettamalla tota disperin/asperin juttua että ottaa vuodon 1 päivänä 50mg disperiiniä ovulaatioon asti. Mutta myös jotkut on jatkanut sitä, se ohentaa verta ja niin edelleen...eli siis googlettakaa.
Hoitsu ei kieltänyt sen toimivuudesta, mutta ei se oikeen sitä kannattanutkaan. Sanoi että sun päätös, mutta suositteli juttelemaan lääkärin kanssa. En ole jutellut, kokeilen ominpäin.
Tammikuussa alkaa siis hoidot uudelleen kun tuo joululoma tuli päälle, muuten olisin ensi viikolla jo mennyt ultraan. Noh, silloin sitten.

Vielä pieni tunnepläjäys. Nyt sit 7 mun kaveria/sukulaista ODOTTAA SAMANAIKAAN....tänään kuulin että tämä toinen Ivf:läinen kelle tehtiin tuoresiirto samaan aikaan kun mulle pas. on raskaana ja hcg 800. Olen siis töissä itkenyt ihan hullun lailla ja lopetin Facenkin kokonaan, en jaksa koko ajan joku laittaa ilmoitusta raskaudesta, vatsakuvia tai juuri syntyneestä vauvasta...siiiiiiis voi hemmetti.
Parhaaseen kaveriinkaan en oo ollu pahemmin tekemisissä tai siis laittanut viestiä jos sieltä jotain tulee niin hyvin lyhyen ja ytimekkään, ei kiitos tai joo. ihan jees....täsä mun viestit.
 
Tänään testasin viimeisen negan aamulla ja pari tuntia sen jälkeen alkoivat menkat. Eli inssi ei siis onnistunut. On kyllä tosi paha olla tämän vuoksi. Mieheni ja siskoni ehtivät jo innostua ja mun on niin paha olla niiden(kin) puolesta. On nyt niin vaikea olla sosiaalinen, tälläkin viikolla on kaksi kavereitten tapaamista, yksi siskon ja yksi lapsuudenperheen tapaaminen ja olo on sellainen että EVVK. En haluaisi enkä jaksaisi juuri nyt ketään kohdata. Ehkä oloa olisi parantanut tieto siitä että pääsisin nopeasti uudestaan inssiin, mutta valitettavasti ovulaatio on juuri jouluviikolla (52), jolloin Väestöliitto on kiinni. Eli seuraava inseminaatio on vasta tammikuun loppupuolella. En tiedä miten jaksan odottaa sinne asti. Tokihan me miehen kanssa yritetään luomustakin tän kierron aikana, mutta kun ei ole yli kahteen vuoteen tärpännyt luomukierrosta niin aikas huonot mahkut on varmana sen suhteen.

Melargia ja Pinkku-84: olen tosi pahoillani teidän puolestanne. Toivon teille pikaista onnistumista tulevaisuudessa.
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon disperin-juttuun, että mä olen kerran kokeillut sitä, ja menin siitä tajuttomaksi (kahteen kertaan puolen tunnin sisällä) ja aloin vuotamaan verta ku seula ja sydän hakkasi ihan hulluna. Loppupäivä menikin sitten jalat taivasta kohti maatessa :|
 
Tuohon disperin-juttuun, että mä olen kerran kokeillut sitä, ja menin siitä tajuttomaksi (kahteen kertaan puolen tunnin sisällä) ja aloin vuotamaan verta ku seula ja sydän hakkasi ihan hulluna. Loppupäivä menikin sitten jalat taivasta kohti maatessa :|
paljonko sä sitä sitten otit? kun tuo 50mg ei pitäis vaikuttaa noin pahasti, ottaen huomioon et mä joudun panadoliakin syömään kk alkaessa n.800g eikä mulla oo mitään tullut. Mulla ainoastaan pahaolo tullut monivitamiinista, pari kertaa lenkilläkin ollut sellanen olo et oksetuttaa :(
 
Pahoittelut kaikille neganneille :'( Kyllä on suru puserossa puolestanne, jälleen kerran kun olin niin vakuuttunut, että jonkun... (edes yhden, vaikka mieluiten kaikkien...) on vuoro plussata :( Voimia :hug:


Tuosta disperiinistä, niin sehän siinä on kai just ajatus että ohentaa hiukan verta, mutta ei vaikuta ovikseen kuten burana tai vaaranna mahdollista alkanutta raskautta. En nyt ite muista tarkasti, mutta otin kyllä sitä vielä oviksen jälkeen... muistaakseni siihen siirtoon asti ja sen jälkeen en enää uskaltanut. Enkä tosiaan osaa sanoa toimiko se mulla vai ei, mutta aiemmissa passeissa en sitä käyttänyt (dementia?). Joskus kokeilin omaan normikiertoon, eikä toiminut... mutta se tuskin oli disperiinin vika :stick:
Mulla oli siis tuo 50mg minidisperin, jossa lukeekin että verenkiertohäiriöihin. Samaa mieltä olen kuin Pinkku, että tuskin tuosta määrästä hirveästi voi olla haittaa, varsinkin jos on ns. paksut veret ollut aiemminkin eikä anemiaan tms taipuvainen. (Itsellä ei esim.nenäverenvuotoa ole ollut ikinä ja haavasta veri hyytyy todella nopeaa). Tietty jokainen itse omalla vastuullaan, ellei lääkäri ole määrännyt :ashamed: Enkä halua ketään usuttaa lääkkeitä syömään omin päin, onhan se muistettava että kaikkien kroppa on erilainen ja voi reagoida eritavalla.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään piti olla se Intralipid-tiputushoito. Eilen alkoi kuitenkin aika voimakas vuoto vatsakivun kera ja meninkin siksi tänään vähän huolissani klinikalle. No, lääkäri heti alkuun ultrasi: munasolut eivät olleet kasvaneet maanantaisesta ultrasta yhtään (suurin 1cm), vaikka Gonalia on lisätty reippaasti. Lisäksi limis oli ohentunut 5,7mm:stä 3,3mm:iin eli toisin sanoen mun kuukautiset alkoivat eilen, kp15! Lääkärikin oli tilanteesta aika ihmeissään ja hoito siis jouduttiin keskeyttämään tähän (ensi maanantaina piti olla punktio). Harmittaa kyllä niin vietävästi. :'( Mikä ihme mun kropassa mättää kun mikään ei tunnu toimivan normaalisti? Mullahan oli myös tässä kierrossa kysta, joka viikko sitten imettiin tyhjäksi ja se oli vähän täyttynyt uudelleen, en sitten tiedä onko sillä ollut jotain vaikutusta tapahtuneeseen. Mutta nyt sitten on vielä pidettävä taukokierto välissä ja seuraava hoito voidaan tehdä helmikuussa. Toivottavasti ensi vuonna on parempi onni näitten hoitojen suhteen...

Paljon jaksuja sinne myös Melargialle ja Vauvayritykselle :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Saisinko liittyä joukkoonne? Meillä on yritystä nyt takana reilu vuosi, olemme menossa ensimmäiselle käynnille lapsettomuusklinikalle, missä suunnitellaan jatkoa! Mitähän siellä ekalla käynnillä tapahtuu? En ole kertaakaan saanut plussaa testiin :( e-pillereiden jälkeen ei ole menkkoja kuulunut ja siitä lähtien olen joutunut syömään teroluteja, nyt 1 kierto tuli luomusti, mutta tämä kierto taas näyttää siltä että terot on aloitettava :| Miehen simpat on priimakunnossa!
 
Jenni_noora: mukaan vaan, tosin täällä alkaa olemaan pikkasen hiljasta kun suurinosa on onnistunut plussaamaan, mutta kyllä meitä muutama täällä vielä on :) ekalla käynillä käytte peruasiat läpi ja saatte läjän esitteitä lapsettomuushoidoista, en muista tehtiinkö täsä vielä mitään tarkastusta, mutta verikokeet otetaan ensin teiltä kummaltakin ja miehen simpat tarkistetaan, sitten aukiolotutkimus tehdään sinulle ( ei välttämättä satu ollenkaan)ja niin edelleen. Tervetuloa joukkoon.

ON: Täällä etsitään ovista joka pitäs nyt lähiaikoina ellei jo huomenna tulla, suurta odotusta ei kuitenkaan ole, mutta pitää sitä kokeilla. Mitään sivuvaikutuksia ei ole tullut tosta disperinin käytöstä, veri alko vissiin kiertää kun lämmin on nyt kokoajan. (normaalisti palelen ihan hirveesti) mutta parempi näin :)
 
Viimeksi muokattu:
Mitä kaikille kuuluu? :wave: Pinkku? Kultapuro, pahoittelut teille.. onko teillä nyt uusi yritys?

Kaikille onnellista ja parempaa vuotta 2013 :heart: :kiss: Toivottavasti jokaikinen saa sen ihanaisen plussan pysyvänä testiin :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille ja hyvää alkanutta vuotta! Toivottavasti tämä vuosi olisi vihdoin meidän vuosi :p

Mitä kaikille kuuluu? Pinkku, Melargia?? Jenni_noora tervetuloa mukaan. Joko pääsitte klinikalle ensimmäiselle käynnille? Nyppy kuinkas siellä jaksellaan? :heart:

Täällä elellään vain odotteluaikaa. Vihdoin sain alta pois sen epäonnisen kierron, jossa toinen IVF-kierto keskeytettiin, menkat alkoivat eilen. Nyt pitäisi pitää vielä yksi kierto taukoa, jotta saadaan tilanteen normalisoitumaan ja toivottavasti sitten seuraavasta kierrosta voisimme yrittää julkisella puolella seuraavaa IVF:ää. Kovasti tosin suunnittelukäynnillä peräänkuuluttivat kärsivällisyyden perään kun eivät pystyneet lupaamaan mitään aikataulujen suhteen. IVF-jonossa siis oltu jo elokuusta lähtien, joten omasta mielestäni aika olisi jo korkea... Onneksi kuitenkin lähdetään kauas pois etelän lämpöön parin viikon päästä keräilemään voimia kevään hoitoihin, ihana päästä hetkeksi aivan muihin maisemiin =)

Vuodenvaihteesta aloin käyttämään metformiinia ja pikku hiljaa lisäilen annostusta. Kumma vaan kun lueskelin netistä että muilla se aiheuttaa ripulointia ja laihtumista ja mulla vaikutus päinvastainen eli hirmuinen ummetus ja kiloja tullut jo pari lisää. Toivottavasti ei jatku näin... Onko muilla kokemuksia metuista?
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikille pitkästä aikaa ja hyvää uutta vuotta!

Minä siis täällä taas, oon käynyt sillon tällöin lueskelemassa teidän juttuja, aika kiireistä ollut tän itkuisen ja vaativan kakkosen kanssa. Hän täyttää pian jo vuoden. Meillä tosiaan oli aikamoinen vuosi, vuoteen on mahtunut kaikenlaista isoa ja vähän pienempääkin, mutta nyt alkaa vähitellen elämä rauhoittumaan. Kokonaisia öitä ollaan saatu nukkua nyt kuukausi ja tämähän on sitten saanut ne kolmoshaaveet nousemaan.

Haleja kaikille, mielessä olette :)

Viola
 
Viimeksi muokattu:
näin sivusta seuranneen, ja täysillä näitä yrittäjiä sympanneen silmissä harmittaa että joku tuollainen kuten edellinen tulee avautumaan. toisilla ei täällä ole ainuttakaan lasta ja hän itkee miten pitää ottaa clomit kehiin kun ei JAKSA yrittää vuotta, joka on ihan normi aika raskautua.

joo, tuo on tosi absurdia ja väärin muita kohtaan, joten mene sinä muualle itkemään. meitäkin täällä "KIRPAISEE", ja lyön vetoa etten ole ainoa joka tuntee näin. en ole aiemmin täällä kirjoittanut mutta lukenut jo toista vuotta, ja tuo on vaan niin kertakaikkisen väärin tuo kirjoituksesi näitä muita lapsettomia kohtaan.

Mitä jos olisit vaihteeksi kiitollinen?? BLAA BLAA .
 
Täältä taustalta täytyy todeta että olin itsekin vähän ymmälläni Violan viestistä... ymmärrän että nuo pelot on sulle totta, mutta jotenkin tuntuu ettei tämä ole ehkä oikea paikka... täällä ihmiset kärsivät ihan oikeasti lapsettomuudesta, yritystä on takana monilla useita vuosia. Sinulla on kaksi lasta, ensimmäinen eka yrittämällä ja toinen vuoden yrityksen jälkeen, joka on ihan normaali aika. Lapsettomuuden pelko ei vielä ole vielä lapsettomuutta :) Sinullakin varmasti on monet haasteet elämässä, sitä en asetu epäilemään. Haluan vain tuoda esille sen että...neliraajahalvaantuneelle ei ehkä kannata mennä voivottelemaan omaa murtunutta varvasta. Siinä voi herkästi joku (kuten edellisestä viestistä näkee) pahoittaa mielensä. Mutta kaikkea hyvää sinulle elämässäsi

kuten myös kaikille tutuille! :) Haluan teidän tietävän että seurailen teitä, iloitsen ja suren kanssanne! Voimia jokaiselle. Te olette ihania ja arvokkaita, sitä älkää unohtako ikinä!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nyppy
Voi apua, ei ollut tietenkään mitenkään tarkoitus loukata ketään!! Kunhan vaan purkauduin liikoja ajattelematta, kuulumisia kirjoitin. Sitä tulee vaan liikaa keskittyä omaan napaan ja omiin ahdistuksiiin ja tuntemuksiin. Tarkoitus oli vaan päivittää kuulumisia, koska tätä ketjua vielä seurailen ja elän mukana hengessä :) Muokkaisin tekstiä uudestaan, kenenkään mieltä ei ollut tarkoitus pahoittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille :wave: ja Hyvää ystävänpäivää! :heart: :kiss:

Olis kyllä ihana kuulla miten teillä menee? Käyn aina kurkkimassa, josko joku olisi kuulumisiaan tai tuntojaan kirjoitellut. Kuitenkin suht pitkään tätä taivalta yhdessä kuljettu, niin usein tulette ajatuksiin ja huomaan pohtivani, miten teillä menee :heart:

Täytyy myöntää, että itsekin hölmistyneenä Violan viestiä luin... vaikka olenkin raskaana. En kuitenkaan ota kantaa enemmälti, tarkoitus ei varmasti ollutkaan ketään loukata, vaikka se oletettavasti varsinkin hoidossa olevia kirpaisi syvältä. Kaikesta huolimatta oli mukava kuulla Violan kuulumisia myös.

Täällä nyt viikkoja 38+ ja lähtö voi tulla tänään tai vasta viikon päästä. Limatulppa tuli aikaa sitten, mut vauva vielä tuntuu rauhassa pötköttelevän masussa. Pelottaa ja jännittää, päällimmäisenä ajatus että kunpa vauva vain on terve... kaikelle muulle ihan sama. Sitä jotenkin edelleen tuntee sellasta alemmuudentunnetta lapsettomuudesta.

Ihana oli kuulla myös Hopeaisesta :heart: vaikkakaan et paljon omia kuulumisia viestissäsi kertonut, hienoa kuitenkin tietää, että sinä siellä taustailet ja elät hengessä mukana :)

Käykää rakkaat kertomassa kuulumisianne jos jaksatte ja haluatte. Tsemppiä jokaiselle omiin vaiheisiin... josko jollekkin olisi se kauan kaivattu plussa tullut tai ainakin jo matkalla.. mielellään tietysti kaikille!
 
Voi Nyppy :hug: Minä aattelin että siellä saattais jo olla vauva ulkomaailmassa, mutta vielä ootellaan :) Mitkä noin olot muuten? Alkaako olla kärsimätön fiilis? Hurrrjasti voimia koitokseen kun sen aika tulee!

Kyllä täälläkin aika voimakkaan reaktion koin lukiessa Violan viestiä, toki oli kiva kuulla noin yleensä mitä kuuluu, mutta tuota noh, ulosanti oli vaan tosi huonosti kerrottu.. Mutta se siitä. Tsemppit sinne suuntaan!


Täällä ollaan alottelemassa sitä kolmatta ivf:ää, ensi viikolla suunnittelukäynti ja jo nyt ihan paniikkia kehittelemässä : / Se voikin sitte olla meidän viimeinen hoito julkisella ja mitäs sitten...? Nyt vois joku ennustaja olla paikoillaan ja kertoa ees pientä vihiä miten tässä elämässä käy. Kaipa täältä pohjalta ylös vielä päästään :)
 

Yhteistyössä