Hoitovapaalla irtisanoutuminen

Kaipaisin omakohtaisia kokemuksia siitä miten siis hoitovapaalla irtisanoutuminen hoitunut ja lähinnä siitä onko kukaan käynyt tekemässä yhden työpäivän hoitovapaan jälkeen sen takia ettei työnantaja peri maksettuja lomarahoja takaisin.
Työpaikkani esimies sanoi että yksi työpäivä riittää kuittaamaan sen ettei takaisin maksua tehdä.
Mutta irtisanomisajankohtaa mietin? Esimies sanoi että mun pitää siis olla hoitovapaan loppuun asti ja sanoa itseni irti niin että irtisanomisaika 1kk kuluu viimeisen hoitovapaa kuukauden aikana ja sitten voin mennä tekemään sen työpäivän.
Tietääkö kukaan että voiko sen yhden työpäivän tehdä viimeisenä hoitovapaa päivänä vai vasta seuraavana päivänä? Eli siis onko joku näin sen jotenkin hoitanut?
Esimiehen mukaan se työpäivä minkä käyn tekemässä voi olla vasta hoitovapaan loppumisesta seuraava päivä(koska hoitovapaalla heille ei voi tehdä työtä). Mutta liitosta joku(ilmeisesti luottamusmies) mulle mun kysymykseen vastasi niin että se työpäivä voisi olla se viimeinen hoitovapaa päivä??? ja sitten vielä että jos sanon itseni irti 1.10 niin eikös se irtisanomisaika ala 2.10?
Kiitos etukäteen jos joku osaisi kertoa kokemuksia tästä.
Aion kyllä tottakai vielä soittaa liittoon ja lähimmälle esimiehelle ja sopia asian niin että varmasti menee oikein.
 

Yhteistyössä