HOITOVAPAALLA SORSITAAN!

Oletteko muut hoitovapaalla olijat huomanneet, miten alempiarvoisina kansalaisina monet tahot kotiäitejä pitävät. Sain tästä tuoreimman esimerkin, kun hain S-ryhmän kovasti mainostamaa Visa-korttia. Minulla ei ole koskaan ollut maksuhäiriöitä ja vakituinen työsuhdekin on olemassa. Ne kuukausitulot jokainen hoitovapaalla ollut tuskin koskaan pystyy unohtamaan? Koska minulla ei ole tuloja hoitovapaan takia, minulle ei tuota korttia myönnetty. Kyselin lakimieheltäkin että onko tämä nyt sitten sitä tasa-arvoa. Sain vastaukseksi, että harmaalla alueella mennään, mutta koskaan ei voida varmuudella sanoa, että kortitta jättäminen johtui juuri hoitovapaasta. Nyt sitten kun aloitin työt, niin minut otettaisiin ilomielin k.o pankissa vastaan asiakkaana. Onneksi olin saanut K-ryhmältä hoitovapaalla ollessani luottokorttiini korotuksen, joten pääsin käyttämään heidän Masteriaan kaikkiin menoihin. Mutta kyllä suivii vielä pitkään tapauksen jälkeenkin! Onko muita firmoja tai tahoja, jotka kyykyttävät meitä köyhiä kotityöläisiä? Olenko ainoa maanrakoon mollattu?
 
Minun firmani saa yllättävän paljon "epäonnistuneita" tilauksia, kun heille ei ole myönnetty luottopäätöstä. En millään jaksa uskoa, että kaikilla näillä asiakkailla olisi maksuhäiriöitä... Kokeilin itsekin tilata laskulle ja niin vain tuli kielteinen päätös... Kävi jo jossain vaiheessa mielessä, että onkohan suurin osa näistä kotiäitejä, joilla ei ole "tarpeeksi" tuloja... Mutta koska minä en saa tietää miksi heidän tilauksensa on epäonnistunut, niin en pysty sanomaan. Laskun tarjoava yritys tekee luottotarkistuksen, joka perustuu merkintöihin ja nykyisiin tuloihin ja ja... Heillä jotenkin lasketaan nuo automaattisesti. Ihmettelen kyllä sangen suuresti tilannetta... on mielestäni väärin evätä vain pienten tulojen takia kokonaan... Eikö noihin voisi tehdä jonkun pienemmän ratkaisun? Vaikka saisi vähän pienemmällä luottorajalla, mutta saisi kuitenkin???

Tästä on nimittäin noussut haloo asiakkaiden keskuudessa, mutta minähän en pysty asialle mitään tekemään. Mielellänihän minä antaisin asiakkaalle laskulla tuotteet, mutta entäs jos se onkin sitten juuri se ei maksava asiakas? Olin jo kerran hyväsydäminen ja en ole toista kertaa.... kalliiksi se tulee viedä niitä laskuja ulosottoonkin... sekä minulle että asiakkaalle...

 

Yhteistyössä