Hoitovapaalla vakituisesta työstä ja oman yrityksen perustaminen

Voiko palkattoman hoitovapaan aikana perustaa oman yrityksen (toiminimi)?

Tiedän, että kotihoidon tukeen (hoitoraha) eivät vaikuta perheen tulot, eli voin siis olla töissä tai palkallisella vuosilomalla kotona ja saada hoitorahaa, kunhan lapselle ei ole myönnetty kunnallista päivähoitopaikkaa.

Mutta se mikä minua askarruttaa on se, että säilyyhän minulla silti vakituinen työpaikkani, vaikka omaa yritystoimintaa kotona aloittelisinkin? Ettei löydy mitään porsaanreikää, jolla minun oikeuteni työpaikkaani loppuisi, jos olen ns. muualla töissä? Tästä seikasta en ole kuullut puhuttavan mitään.

Ennen kuin aloitan pienimuotoista yritystoimintaani, haluan olla varma tästä asiasta. Kiitos jo kaikille vastaajille, joilla on ihan oikeasti faktaa tiedossa! =)
 
Kiitos vastauksesta. Tuttavallasi on siis joku toinen työpaikka, josta on hoitovapaalla? Ns. sivutoimista yrittäjyyttä olen itsekin ajatellut, mutta ei taida vaikuttaa sivutoimisuus yrittäjän verotusta laskettaessa... mutta se onkin sitten taas jo ihan toinen aihe ;) .
 
Itselläni on toiminimi ja olen hoitovapaalla.

Hoitorahaanhan tuo ei vaikuta, mutta lisäosaan kylläkin. Varsinkin se pirun paperisota...
Niin kauan kuin tulot ovat erittäin pienet kuukaudessa, ei sinulla ole mitään hätää...
 

Yhteistyössä