Homojen adoptio-oikeus

  • Viestiketjun aloittaja tytsi 16v
  • Ensimmäinen viesti
Minä olisin itse voinut kirjoittaa tuon aloitusviestin :)
Kovin kiitollinen olen sisäisestä adoptiosta.

Parhaillaan vaimon kanssa hedelmöityshoidoissa. Toivottavasti vuoden sisään olisi sylissä pikkuinen otus... :heart:
 
Mua oikein inhotti lukea joitain viestejä täällä, kun homoja verrattiin automaattisesti pedofiileihin yms. En jaksa käydä väittelemään, mutta itse en todellakaan ajattele noin, enkä voi ymmärtää niitä jotka ajattelee.

Itse en tunne yhtään homoparia, enkä homoparien lasta, mutta hyväksyn homoliitot ja homoadoptiot. Se että he ei voi saada lasta "luonnollisesti" ei ole mun mielestä mikään este sille etteikö he voisi olla hyviä vanhempia. Nykymaailmassa on niin paljon lapsia jotka on saanut alkunsa muulla kuin sillä perinteisellä tavalla, joten miksei homotkin saisi adoptoida.

Peesaan useita homoadoption "puolesta puhujia" tässä ketjussa, enkä ala kaikkea uudestaan kirjoittamaan. Kuitenkin, mun puolesta homot ja heterot, bi-seksuaalit tai vaikka aseksuaalit saavat adoptoida. Mun mielestä kaikilla pitää olla samat oikeudet, oli sitten homo, hetero taikka bi-seksuaali :p
 
Olen itse adoptiolapsi - nyt jo aikuinen. Enkä missään nimessä hyväksy homo/lesboparien adoptointi oikeutta. Jota onneksi ei olekaan! Kv-adoptiossahan esteeksi nousee jo sekin että kontaktimaat eivät todellakaan hyväksy samaa sukupuolta olevia adoptiovanhemmiksi. Joten vaikka Suomen pää sen hyväksyisikin niin kontaktimaat eivät.

Keskenään tehkööt mitä lystäävät, homot ja lesbot hyväksyn kyllä, mutta en heidän adoptiovanhemmiksi tuloa. Tämä siis vain MINUN mielipiteeni näin adoptiolapsen näkökulmasta. Mielestäni adoptiolapsella (kv) on tarpeeksi elämässään erilaisuutta jo siinä että on erinäköinen ja adoptiotausta. Siihen ei enää tarvitse LISÄKSI sitä että on kaksi isää tai kaksi äitiä.
 
Kyllä yksinadoptoivissa on ollut ja varmasti tulee jatkossakin olemaan lesboja. Miksei homojakin, mutta yksinadoptoivat miehet ovat vielä harvianaisuuksia. Eivät kaikki Suomenkaan kontaktimaat kiellä adoptio-oikeutta homoseksuaaleilta, Etelä-Afrikan adoptiolainsäädännön mukaan myös samaa sukupuolta olevat parit voivat voivat nykyään adoptoida. Suomen lain mukaan se ei ole mahdollista, mutta Etelä-Afrikassa siis kotimaiset adoptiot ovat mahdollisia niin yksinadoptoiville, heteroparille kuin samaa sukupuolta olevillekin pareille.
 
Ma en kylla antais homoille tai lesboille lapsia.. Sorry. Uskon Raamattuun. Homous on synti, mutta niin on esim. pettaminen, valehtelu, juoruaminen yms. Eli en todellakaan itse ole taydellinen. ma olen tullut todella pitkan matkan ja vapautunut monesta synnista. Jumala ei tuomitse ihmista, Jumala tuomitsee synnin. Han rakastaa ihmista, mutta ei syntia.
Itse olen lukenut pareista/ihmisista, jotka olivat ennen homoja tai lesboja, ja ovat vapautuneet uskoontulonsa jalkeen :)
 
niille nais- ja miespareille, jotka haluavat adoptoida. :hug: Lähimmäisenrakkauden periaatteella voin ajatella, että inhimillisintä on saada lapsille vanhemmat, joilla on rakkautta annettavana lapsilleen. Tämä ei siis katso, onko vanhemmat suuntautuneet omaan tai toiseen sukupuoleen.

Täällä onkin moni kuvainnollisesti lyönyt päähän Raamatulla. Raamatussahan käsketään mm. myymään tyttäret orjiksi.

Mielestäni on surullista nähdä, kuinka moni karsastaa näitä adoptioajatuksia. Kuitenkin tilanne on se, että jollakulla näin ajattelevalla voi olla ja varmaankin on lapsi, joka on homoseksuaalinen ja tahtoo perustaa perheen samaa sukupuolta olevan kanssa. Lapsiparka ahdistuu aivan suunnattomasti, kun omat vanhemmat eivät hyväksy lapsen aitoa identiteettiä.

Lapsen etu on kasvaa rakastavassa perheessä, jossa hänen henkinen ja fyysinen hyvinvointinsa ja kasvuolosuhteensa ovat turvatut. Siihen ei vanhempien sukupuolet vaikuta.

Lopuksi kysynkin, oletteko ihan vakavissanne, että lapsen paikka on parempi väkivaltaisessa ja päihteiden piinaamassa heteroydinperheessä kuin väkivallattomassa ja päihteettömässä samaa sukupuolta olevien vanhempien ylläpitämässä perheessä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja shaana:
Keskenään tehkööt mitä lystäävät, homot ja lesbot hyväksyn kyllä, mutta en heidän adoptiovanhemmiksi tuloa. Tämä siis vain MINUN mielipiteeni näin adoptiolapsen näkökulmasta. Mielestäni adoptiolapsella (kv) on tarpeeksi elämässään erilaisuutta jo siinä että on erinäköinen ja adoptiotausta. Siihen ei enää tarvitse LISÄKSI sitä että on kaksi isää tai kaksi äitiä.
tuohan ei ole peruste homoadoptiota vastaan, vaan peruste asennekasvatukselle. jos muut tenavat pilkkaa lasta ihonvärin tai vanhempien sukupuolen takia, se ei tarkoita että lapsen ihonvärissä tai vanhemmissa olisi vikaa, vaan muissa tenavissa.
 

Yhteistyössä