Hormonaalinen akne

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Turhaan vitkuttelet, heti tohtorin puheille. Jos on oikeasti hormonaalinen akne niin ei auta kun pillerikuuri, tetrasykliini kuuri ja tarpeeksi pitkä. Itsekin aivan liian pitkään kokeilin kaikki mahdolliset kikka kolmoset ja ruokavaliot, ei auta. Pillerikuurin kun aloittaa niin ei kannata säikähtää, tilanne aluksi vain pahenee kunnes alkaa helpottaa, olisko ollut jopa yli 3kk ennen kuin alkoi mitään helpotusta tapahtumaan. Sitkeästi vaan kun syö kuurin loppuun(itsellä 8kk) niin helpottaa. Ja ainakin tähän asti ollut pysyvä apu( kuurin lopettamisesta puoli vuotta)
 
vierailija
Testaa jättää maito pois. Mulla auttoi, vaikkei mikään täydellinen iho ole vieläkään mutta katseet kystat hävisi. Jotkut sietää vähäistä maitoa ja hapatettuja juttuja.
 
vierailija
Testaa jättää maito pois. Mulla auttoi, vaikkei mikään täydellinen iho ole vieläkään mutta katseet kystat hävisi. Jotkut sietää vähäistä maitoa ja hapatettuja juttuja.
 
vierailija
Turhaan vitkuttelet, heti tohtorin puheille. Jos on oikeasti hormonaalinen akne niin ei auta kun pillerikuuri, tetrasykliini kuuri ja tarpeeksi pitkä. Itsekin aivan liian pitkään kokeilin kaikki mahdolliset kikka kolmoset ja ruokavaliot, ei auta. Pillerikuurin kun aloittaa niin ei kannata säikähtää, tilanne aluksi vain pahenee kunnes alkaa helpottaa, olisko ollut jopa yli 3kk ennen kuin alkoi mitään helpotusta tapahtumaan. Sitkeästi vaan kun syö kuurin loppuun(itsellä 8kk) niin helpottaa. Ja ainakin tähän asti ollut pysyvä apu( kuurin lopettamisesta puoli vuotta)
Joo aika varattu.
 
vierailija
Hei!
Toivottavasti sait apuja tohtorilta. Itse kärsin lievästä aknesta, joka paheni noin 30 vuotiaana (olen nyt 37v). Vitkuttelin lääkärille menemistä (ehkä kustannustenkin takia) mutta onneksi menin! Alkoi jo todella stressaamaan kun sain asiakaspalvelutyön, jossa olen esillä ja jotenkuten sain pidettyä ihon kunnossa, mutta siihen meni todella paljon aikaa ja hermoja.
Varasin suoraan ajan ihotautilääkärille (Anna Haahtela) ja todella suosittelen häntä. Hän oli hyvin empaattinen eikä mitenkään vähätellyt asiaani. Sain oikein hyvät reseptit (alkuun tujumpi tulehduksen lopettava antibiootti) ja sen jälkeen lievempi reseptilääke Skinoren 1 krt x pvä, soveltuu käytettäväksi vaikka vuosikymmeniksi. Clindoxyl täsmälääkkeeksi pahoihin päiviin varoiksi.
Skinoren on toiminut loistavasti, ja ei todellakaan tarvitse miettiä mitään ruokavalioita. Ei meinaa itsekään aina muistaa, että olisi mitään aknea :)
Clindoxyl on siinä mielessä huono, että putilo on iso ja avaamisen jälkeen se vanhenee 3 kuukaudessa. Toki sitä voi senkin jälkeen käyttää, mutta teho on huonompi. Sen tilalla voi kokeilla teenpuu -öljyä paikallisesti, ainakin minulla toimii oikein hyvin.
 

Yhteistyössä