Huhhuh, en taida aloittaa tätä lääkettä. :O

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja Mahoton mirri, 14.10.2009.

  1. Mahoton mirri

    Mahoton mirri Aktiivinen jäsen

    Rekisteröitynyt:
    06.07.2004
    Viestejä:
    6 964
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla menee ahdistuneisuushäiriöön minimiannos sertralinia 50mg päivässä joka on jo pari vuotta kutakuinkin toiminut, masentunut en ole, tulee aika ajoin vain varsinkin iltaisin ahdistuneisuutta. "Oma lääkärini" on silloin kirjoittanutkin minulle pienen paketin nukahtamislääkettä joka on auttanut ja oireet menneet ohi. Nyt tää syksy taas kun pelkään pimeää, aiheuttaa ahdistuneisuutta illalla ja tiedän et tämä menee ohi kunhan totun tähän kauteen taas. Mut kun eilen lääkärille (oli toinen nuori lääkäri) joka ei alkanut kirjoittamaan minulle sitä tuttua ja turvallista nukahtamislääkettä jota olen viimeksi juuri vuosi sitten käyttänyt vaan määräsi jonkin toisen masennuslääkkeen illaksi (mirtsapazin tai vastaava, käsitin et sama kuin remeron) enkä todellakaan aio aloittaa! Mulle riittää tuo yks masennuslääke aamuisin pienellä annoksella. Onko muilla kokemuksia tällaisesta asiasta mitä kannattaisi tehdä ja pitäisikö käydä lääkärillä uudelleen ja kysyä tarkemmin?
     
    #1
  2. Krokodiili

    Krokodiili Vieras

    Mirtatsapiini on aika hyvin unta antava lääke. Lääkärisi varmasti ajatteli, että sitä olisi parempi käyttää pitkässä juoksussa kuin nukahtamislääkkeitä (joihin tottuu kovasti ja "tulee riippuvaiseksi" ) .
     
    #2
  3. Mahoton mirri

    Mahoton mirri Aktiivinen jäsen

    Rekisteröitynyt:
    06.07.2004
    Viestejä:
    6 964
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nimenomaan en halua toista tuollaista lääkettä "pitkään juoksuun". Haluan päästä mahdollisimman vähillä lääkkeillä eikä se tuon kans varmaan onnistu kun lääkäri sanoi et voi mennä aikaa ennenkuin se alkaa auttamaan.
     
    #3
  4. niin

    niin Vieras

    mulla oli remeronia syömishäiriö aikoina että alkoi ruokamaistumaan. Se kai kasvattaa ruokahalua mukamas.
     
    #4
  5. Krokodiili

    Krokodiili Vieras

    Kyllä kasvattaa ruokahalua juu, mutta tässä keskustelussa nyt ei se tainnut olla varsinaisesti näkökulmana. Itsekin lihoin Mirtatsapiinia popsiessani 10 kg...

    Mahoton mirri, kyllä sen lääkkeen väsyttävä vaikutus alkaa heti ekasta pilleristä. Mutta mielialavaikutukset tulevat vasta pitkän ajan kuluessa.
     
    #5
  6. vieras

    vieras Vieras

    En mä näkisi mitään syytä miksei sitä voisi ottaa. Luultavasti se tukee tuota Sertralinia hyvin, ja voi olla paljon parempi vaihtoehto kuin nukahtamislääkkeet.
     
    #6
  7. Pii

    Pii Vieras

    Jollet tarvitse joka päivä nukahtamislääkettä (oliko joku pami?), niin riippuvuusriski on aika pieni. Mä sain aikoinaan toisen mielialalääkkeen lisäksi doxal-nimistä lääkettä nukahtamisvaikeuksiin. Tenoxilla ei ollut vaikutusta enkä muutenkaan halunnut käyttää mitään oikeita rauhoittavia. Mutta jos tosiaan tarviit vain satunnaisesti nukahtamisapua, niin nukahtamislääke on varmaan parempi.
     
    #7
  8. Mahoton mirri

    Mahoton mirri Aktiivinen jäsen

    Rekisteröitynyt:
    06.07.2004
    Viestejä:
    6 964
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eikun nukahtamislääke (stilnoct) ja en tartte joka ilta. Ja lääkäri onkin kerralla omasta pyynnöstäni kirjoittanut vain 20kpln paketin sitä. Unilääkkeitä en ole edes kokeillut. Esim. juuri noita tenoxeja yms. mitä niitä onkaan :D
     
    #8
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti