»»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

Voit vitsi, niin paljon vauvoja, tai isoja pikkusiskoja ja veljiä näillä meidän huhtihipuilla :D Onnea hirmuisesti kaikille, ketä en ole vielä onnitellut. Kiva käydä kurkistelemassa täälläkin välillä, että mitä kuuluu :D

Aikamoista on joo olo kotona "vauvan" (-->4,5kk jo) ja uhmaikäisen taaperon kanssa. Meillä ainakin on niiiiin omatahtoinen ja voimakasluonteinen tapaus, että oon kyllä välillä melkein pulassa. Mies kyllä sanoikin, miten se mua arvostaa kun jaksan tätä pojan kiukuttelua ja arkirumbaa kotona :heart:Aika ihana kun tollein myönsi :heart:

Ens viikolla oonkin sitten yh koko viikon, kun mies lähtee kertaamaan. Ja jo ennen kertausta tipahtu uusi kertauskutsu laatikkoon. Hemmetti. Joulukuussa mies on sitten TAAS viikon kertaamassa! Ei hyvää päivää. Luulis jo itsepäisyyspäivänä tulevan ylennys kun jatkuvasti ravaa kertaamassa....Vaikka samapa tuo, ei se mihinkään muuta oli sitten vaikka kenraalimajuri. Sama ukkohan se silti on, väliäkö niillä titteleillä :D

Jaahas, kohta tulee appikset päiväkahville ja meillä kerrankin lapset nukkuu samaan aikaan. Tää on niin harvinaista herkkua, että meinaakin pääseota :D Sen kunniaksi mä tuossa pesin äsken lattiat, en osannut nukkua, vaikka univelkaa olis kuin ja paljon.

Mutta iloista syksyä kaikille. Yritän käydä täällä välillä aina kurkkimassa...

-Hysteerinen ja poitsu 2v 5kk ja tyttö 4kk
 
:wave:

Höh oli sit sivujen layout menny uusiks et piti vähän aikaa opetella miten täällä nyt toimitaankaan ;) En mä enää pysy perässä näissä jutuissa. Saati sit ku tytöt on teinejä!! Mähän oon ihan mummo sitten! Jotkut mun iässä olevat on jo nyt isoäitejä :|

No anyway, nyt kun oon vielä lomalla, niin ehdin käymään täälläkin, joten pikainen päivitys.

baby dream kiitos, matka meni oikein hyvin. Kaikki rahat meni ja vähän ylikin et luottokorttilaskuja odotellessa :| Mut pääasia että oli hauskaa! Ja ihanaa oli päästä Six Flagsiin kaikkiin iiiihaniin vuoristoratoihin!
Nyt sit ollaan oltu viikko mummilassa tyttöjen kanssa eli oon saanu nukkua tänkin viikon, ahhhh :)
Ens viikolla sit taas töihin eikä ollenkaan kuulosta hullummalta sekään, omituista :O

Heh, just kun kirjottelen tätä ni meidän 11kk tossa irrotti kätensä sohvan reunasta ja otti pari askelta ja sitten kellahti :heart: Siitä se lähtee! Meillä alkaakin aika rumba sitten kun tytöt juoksee peräkkäin ympäri kämppää. Hih ;)

Palaan taasen, kunhan seuraavan kerran olen lomalla ;)

MB ja tytsit 2v5kk ja 11kk
 
Moikka!
Luulen, ettei kukaan muista olemassaoloani palstalaisena, mutta kirjoitanpa silti. Olen edelleen käynyt silloin tällöin lukemassa, mitä vertaisryhmälleni kuuluu. Meidän tyttö on pian 2,5-vuotias ja on ollut lapsi helpoimmasta päästä - uskoisin. Yöunet ovat olleet ainut kompastuskivemme. Edelleen herätään joskus viisikin kertaa yössä, mutta toki on myös sellaisia öitä, ettei tarvitse herätä kertaakaan. Päiväkodissa menee mukavasti ja muutenkin on mahtavaa, kun taidot ja järki karttuu :)

Nyt odotan toista lasta, jonka on määrä syntyä maaliskuussa. Tämän uuden vauvan odotus on mennyt ihan ok, mutta nyt olen saanut tutustua myös pahoinvointiin, jota ei ekassa raskaudessa ollut.

Syy, miksi ajattelin kirjoittaa tänne, on se, että olen jonkin verran lueskellut odotuspuolella tulevien maaliskuisten palstaa. Se on ihan kauheaa luettavaa tähän meidän huhtihippujen palstaan verrattuna. Siellä puhutaan kärkkääseen sävyyn ja tuijotetaan täysin omaan napaan. Suoraan sanottuna tuntuu siltä, että se palsta on joku teinien temmellyskenttä, jossa voi anonyymina olla just niin kärkäs, kuin vain ikinä kehtaa. Tämä huhtihippujen palsta on koko ajan ollut mukavan lämminhenkinen, ymmärtävä ja aikuinen keskustelufoorumi. Onneksi sain esikoisen kanssa vertaistuekseni teidät!

Hyvää syksyä kaikille äippäliineille ja isoille hippusille!

Tantuu ja tytsy
 
Heiiii... vieläkö joku on linjoilla?

Mun edellisestä kirjoituksestakin on vierähtänyt jo 10kk. Silloin tuo meitin "Lilli" oli juuri syntynyt, nyt jo iso tyttö! Aika kuluu liian nopeasti =(

P oli aluksi kovinkin mustasukkainen, nyttemmin ei enään niin paljoa, mutta on kuitekin. Iso tyttö jo, osaakin vaikka mitä. On hirmu taitava piirtämään (perinyt taidon isän puolelta), pirtelee eri eläimiä, autoja, taloja, maisemia yms. jo ihan tunnistettavasti. Myös kirjaimista on kovin kiinnostunut. Osaa ja tunnistaa jo monia kirjaimia ja tykkää niitäkin piirrellä.

Edelleenkin tuo on kovin mahdoton ja se uhmakaan vielä ainakaan ole mihinkään kadonnut, vaikka joku joskus sanonutkin että 3v synttäreiden jälkeen helpottaa. Mutta tuon neidin luonne ja tempperamentti on sen sorttinen, että taistella saa vielä vuosia. Taisteluiden kohde varmaan vaan ajan kanssa muuttuu.

Tästä onkin jännä huomata kuinka siskokset voivan olla niin erilaisia. L on ollut vauvasta asti todella rauhallinen, iloinen ja kaikin puolin helppo lapsi. Saattaa leikkiä itsekseen pitkiäkin aikoja esim. leikkikeittiövälineiden tai leegojen kanssa. P taas ei vieläkään ole kovin pitkäjänteinen ja sama leikki ei paljon 5min. kauemmin jaksa kiinnostaa. On ollut myös hauska huomata kuinka L ottaa isosiskosta mallia lähes kaikessa ja tekee perässä. Ei mulle tullut P:een kanssa edes mieleen opettaa sitä 9kk iässä piirtämään tai 8kk iässä tekemään palikkatorneja. Nyt 10 kk iässä yrittää jopa itse laittaa kenkiänsä jalkaan... isosiskosta mallia ottaen =)

Ei muuta kuin hyvää kesää kaikille =) Tulkaahan joku muukin kertomaan kuulumisia.


Joanna ja P 3v2kk ja L 10kk
 
Viimeksi muokattu:
Käynpä nyt vielä raapustamassa tänne jotain, vaikka eipä täällä taida kukaan enää käydä...

Meille syntyi kolmas tyttö kesäkuussa ja nyt on lapsiluku täynnä :) Olen siis taas kotona ja isommatkin on tauolla päiväkodista vuoden loppuun. Hulinaa on riittänyt ja nyt voi sanoa ettei luppoaikaa juurikaan ole :D

Hyviä vointeja kaikille, ketkä tänne vielä eksyy!

MB ja tytöt 3,5v, 2v ja 3kk
 

Yhteistyössä