Huhtikuiset 2018 helmi-huhtikuussa

Huhtikuiset 2018

Meitä on jo 42 täällä! :)

2.4.
paperikirahvi90 / 27 / 3. / LKS

3.4.
Elmari / 31 / 1. / TYKS
Linnn / 26 / 1. / -
Corael / 30 / 2. / K-HKS

6.4.
Sano Pirkka / 34 / 1. / SeKS
lummph / - / 2. / KYS

7.4.
Rapsu_ / 29 / 2. / OYS
Korallikala / 29 / 1. / K-HKS
hantta88 / 29 / 1. / Tays
Miija_ / 27 / 1. / E-KKS
J3nski \ 31 \ 2. \ OYS

9.4.
Anna1977 / 40 / 4. / LS

10.4.
Nipsuh / 27 / 1. / P-HKS
orvokkitäti / 35 / 1. / OYS
Sip123 / 1. / SEKS

11.4.
Hopeful84 / 33 / 3. / HYS
naapu / 27 / 1. / SEKS
nipsam / 26 / 2. / K-HKS

12.4.
Shona / 34 / 1. /HYS

13.4.
orpolapsi/ 29/ 4./ TYKS

14.4.
ÄippäVm82 / 34 / 6. / P-KKS
kkroor / - / 2. / -
heid_90 / 27 / 1. / K-PKS

15.4.
MaiMai- / 30 / 2. / TAYS

16.4.
Sarinnas / 33 / 1. / JS
misu74 / 1. / EKKS

18.4.
Lellu / 34 / 3. / KYS

20.4.
Miala / 25 / 1. / KYS

21.4.
Kettu08 / 30 / 2. / SEKS

22.4.
Siraliina / 31 / 2. / TYKS
Myrsky10 / 22 / 1. / SEKS

24.4.
sekopo / 34 / 3. / K-HKS
Siraliina / 31 / 2. / TYKS

25.4
Jullapulla / 32 / 3. / KYS
IlonaSu / 34 / 3. / Tays
Uidi / 29 / 2. / TYKS

26.4.
jokonyt / 24 / 2. / OYS
Hantta81 / 36 / 4. / KYS

27.4.
viljaisa_ / 35 / 1. / HUS

28.4.
Papuliisa / 26 / 1. / TYKS

29.4.
Marsha / 24 / 1. / K-HKS

2.5.
pillipöllö / 30 / 4. / HYS

Ilmoitattehan tiedot mukaan listalle muodossa "Laskettu aika / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala".

Uudet tiedot ja päivitykset mieluusti punaisella (värin voi muuttaa muokkausvalikon pisarasta) omaan viestiin, niin lisään ne listaan. Lista pysyy aina ketjun ekalla sivulla ja päivitän tiedot siihen.

Lista synnytyssairaaloista:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala

Vanhat keskustelut:

heinä-elokuu: https://kaksplus.fi/threads/huhtikuiset-2018.2492497/
syys-lokakuu: https://kaksplus.fi/threads/huhtikuiset-2018-syys-lokakuussa.2494010/
marras-tammikuu: https://kaksplus.fi/threads/huhtikuiset-2018-marras-tammikuussa.2496835/
 
  • Tykkää
Reactions: Rapsu_ ja IlonaSu
Neljän viikon päästä on vihdoin ensimmäinen äitiysloman päivä, tulisi jo! :love: Mä olisin jo ihan valmis lepäämään kunnolla. Toisaalta kunto on hyvä, just tiistaina vietin illasta melkein 3 h juoksemalla treeneissä ja pitkät lenkit maistuu edelleen, mutta mun aivot kaipaisi jo sellaista rauhoittumista ja kotiin käpertymistä. Öisin kyllä närästää ja särkee lonkkia, lääkkeiden voimalla tässä pitää mennä, mutta ihan kivasti kuitenkin saan nukuttua.

Ajattelin ostaa pian Rento synnytys -verkkokurssin. Synnytys ei jännitä tai pelota, uskon että se menee jos ei hyvin, niin omalla painollaan ja niin kuin sen pitää mennä, mun kroppa kyllä tietää mitä tekee. :) Uskon että tuo kurssi tukee hyvin näitä fiiliksiä ja erilaisten rentoutustekniikoiden oppiminen on vain hyväksi. Mikään luomusynnytys ei kyllä kiinnosta, vaan otan vastaan tilanteeseen sopivat lääkkeet ja muut, mutta varmasti on asioita joihin voin itsekin omalla toiminnalla vaikuttaa. Nyt kun pian ostaisi sen kurssin, niin ehtisi kunnolla opetella ja omaksua asioita.
 
Hei kivaa, uusi ketju :) huhtikuu alkaa jo olla ihan ovella, hui! Jännitys alkaa pikkuhiljaa lisääntyä, eniten sitä kyllä odottaa että pääsee näkemään oman pikkutyypin :love:

Täällä heräillään 3-6 kertaa yössä lonkkasärkyyn(n) vauva liikkuu lähinnä vain öisin, joten hyvän asennon saaminen on hieman haasteellista kun potkua tulee vähän jokasuuntaan :D päivisin on ihan hiljaista koko päivän, mutta n. Klo 23 alkaa tapahtua...

Tuo Rento synnytys - verkkokurssi voisi olla itsellekin hyvä. Kyllä sitä sen verran jännittää, että kaikki apu olisi ihan tervetullutta :D
 
Täällä myös päivän "järkytyksistä" toivuttua iltajumppa alkaa siinä 21->. Sitten tulee monoa ja liikettä mutta kun isi tulee mahan lähelle ja sanoo jotain niin hää hiljenee ja ihmeissään kuuntelee... Selvästi naisväki tekee tässä talossa just niinku parhaaksi näkee!:LOL:;):love:

Täyttääkö muut sitä Pikkuhaikara-sivustoa? Saattoi olla jo aiemmissa keskusteluissa puhetta... Sinnehän pystyy laittamaan noita toiveita esim.juuri synnytystä koskien. Itse laitoin toiveen ammeesta, oli todella hyvä avautumisvaiheessa. Jotain muutakin toivetta voisi kyllä naputella, esim.vaihtoehtoisista synnytysasennoista...(y)
 
Meillä neuvola antoi lapun, johon piti täyttää mm. toiveita synnytyksestä ja imetyksestä. Kyllä niihin jotain laitoin, enkä tiedä mihin tuo lappu on nyt mennyt kun ei olla käyty vielä läpi. Pelkään, että se lappu käy itseään vastaan. Eli jos kirjoitin siihen, että haluan ammeen ja olla paljon liikkeellä enkä halua epiduraalia enkä sitä enkä tätä enkä tuota, niin luetaanko sitä siellä synnärillä niinkuin raamattua, että "turha kiljua sitä epiduraalia kun paperissa lukee mustaa valkoisella, ettet sellaista halua"?

Ehditäänkö noita ajatuksia ja toiveita käydä kätilön kanssa läpi silloin kun mennään synnyttämään? Entä kun ei ole koskaan synnyttänyt saati sairaalassa koskaan edes ollut, niin vaikea siihen on mitään toiveita laittaa kun ei tiedä aiheesta yhtään mitään. Kyllähän sitä nyt voi kuvitella vaikka ja mitä.
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu
Ja sitten: Auttaako nuo toiveet mitään? Jos olen toivonut, että lapsen ollessa kovin suuri kokoinen, niin sektiota toivon. Neuvolassa tätsy valaisi, että lääkäri arvioi lapsen koon ja sillä mennään. Eli käytännössä tommosta toivetta ei kuunnella. huoh.
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu
Uusi ketju, jee!

Meillä ei ole vielä ollut mitään puhetta synnytyksestä neuvolassa. Ensi viikolla on ensimmäinen perhevalmennus, siellä ilmeisesti asiaa käsitellään enemmän.

synnytyksestä: jotenkin toivoisin kyykkysynnytystä, synnytysjakkaraa tai vastaavaa, mutta epäilyttää, että jaksaisinko kuitenkaan olla pitkää aikaa sellaisessa asennossa. Käyttöön kaikki lääkkeet mitä tarttee ja rentouttavan ilmapiirin mulle takaa lyhyt matka teholle jos jotain sattuu. Siellä on kuitenkin ihmisiä, jotka saattavat lapsia maailmaan ihan ammatikseen ja vielä kovalla ammattitaidolla, niin luotan kyllä, että kaikki menee hyvin.

Muuten täällä ollaan flunssan kourissa ja saikulla! Onneksi vauva kuitenkin tuntuu potkivan ahkerasti pitkin vuorokautta :) kaikenlaista kipua ja kolotusta on täälläkin lonkissa ja selässä. Uutena on alkanut särkeä tosissaan myös häpyluuta, erityisesti jos tulee käveltyä enemmän.

Kaikesta huolimatta ihanaa olla raskaana ja ihanaa saada kohta vauva <3 tsemppiä muillekin huhtikuisille odotukseen!
 
No minä jatkan täällä nyt yksinpuhelua, mutta haitanneeko tuo :D

Tänään oli neuvola. Radi ei oikein pysy ruokavaliolla, että viikon päästä sitten seuraavat ”järeämmät hoidot” jos ei ala uudet mittaukset siistiytyä. Voi olla, että remontin jälkeen uuteen kotiin siirtyminen lyhyempine työmatkoineen jo korjaa tilannetta. Pääasia, että homma on hoidossa ja vauvan voinnista pidetään nyt huolta. Ilmeisesti mulle ei riitä tuo pelkkä ruokavalion viilaus.

Vatsa kasvaa kuitenkin keskikäyrällä ja painoa on tullut raskauden alusta noin 6,5 kg, eli ihan maltillisesti. Sain myös varmistuksen ajatuksilleni, että vauva on tällä hetkellä tukevasti perätilassa ja kääntyy minun ollessani kyljellään poikittain. Onneksi on vielä hyvää aikaa kääntyä pää alaspäin, näillä viikoilla asennolla ei kai ole niin kovasti väliä. Vähän vaikuttaa siltä, että vauva aikoo syntyä vasemman kyljen läpi, niin kovaa tuolla potkitaan koko ajan :D

Supistuksista olen nyt vähän huolissani, kun niitä tuntuu olevan koko ajan. Jo neuvolassa hoitopöydälle kiipeäminen aiheutti supistuksen, että taitaa olla aika hidastempoinen muuttokamojen purku meillä. Nytkin tässä pidän pientä taukoa kahvikupin kanssa :rolleyes:

Tänään viikkoja 28+3 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu
Kiva että joku edes kirjoittelee! :) Mulla oli tänään taas neuvola ja olin saanut hemoglobiinin hienosti nousuun. Ekalla käynnillä 8+0 oli 133, 23+4 oli 114 jolloin aloitin lisäraudan, mutta silti 28+3 oli laskenut 107. Vaihdoin rautamerkkiä, nyt on mennyt Obsidania, ja nyt 31+2 olikin sitten hb taas 131. Huippua, että se on noussut. :) Vaikken missään vaiheessa ole tuntenut oloa oikein väsyneeksi, niin on se nyt kyllä ehkä pirteämpi.

Vauva on alkanut viihtyä pääasiassa oikein päin, pää alhaalla, mutta hirveää myllerrystä se kyllä edelleen pitää ja pyörii ja hyörii. Liikkeet ei tunnu enää samalta kuin ennen, sellaisia entisenlaisia potkuja ym. ei enää tunnu, vaan enemmän tuota möyrimistä, joka jo ihan sattuu kun vatsanahka venyy ja paukkuu päällä. Neuvolassa pakenee aina doppleranturia ihan huolella, sydänäänet katoaa koko ajan ja tänään terkkari piti toisella kädellä jo vähän vastaan, ettei vauva liukenisi koko ajan toiselle kyljelle. :D Samaa olen kotonakin huomannut, jotkut ilmeisesti saa omaan kosketukseensa vastauksena potkuja, meillä tämä tyyppi lähinnä lähtee karkuun. Toivottavasti ei ulkopuolisessa maailmassa ole mikään läheisyyttä karttava tapaus. :love: Liikkeiden vähyys tuntuu vähän oudolta, mutta onneksi sen verran kuitenkin liikkuu, etten vielä ole pahasti huolestunut.

Nyt alkaakin sitten nämä tiheämmät seurantakäynnit, seuraavaan neuvolaan on 2,5 vko, siitä lääkärineuvolaan 1,5 vko ja siitä neuvolakäyntiin vajaa 1 vko. Ja siinä vaiheessa ollaankin sitten jo pitkällä, olikohan 35+6. Töitä on jäljellä vielä 17 päivää, ne saisi kyllä mieluusti mennä yhdellä sormien napsautuksella, kiitos. :ROFLMAO:
 
Mä taidan kuulua niihin "harvoihin" joilla nuo rauta-arvot on kokoajan pysyneet hyvinä. Ekassa neuvolassa oli 155 ja rv 25 tuntumassa 135 muistaakseni. Mulla on tuota lonkkasärkyä lukuunottamatta ollut niin helppoa, että jännittää voiko tämä hyvä onni kestää ihan loppuun saakka :whistle: supistaakin vaan silloin tällöin.. Ehkä mä saan tästä hyvästä sitten vaikean synnytyksen tai jotain:confused:
:D

Parin päivän päästä olis taas neuvola. Sinne on kyllä mukava mennä, meillä on täällä aika kivoja nuo tädit (tosin lääkäri onkin sitten omaa luokkaansa...)

Rv 28+1. Kohta alkaakin viikot kolmosella :eek:
 
Mulla oli ekalla neuvolakäynnillä hemoglobiini 131 ja nyt viimeisin oli 121. Viikkoja on nyt 31+4. Eli aika hyvin pysynyt.
Pari iltaa sitten kun olin jo sängyssä menossa nukkumaan, tuntui että kaikki pyöri. Oli ollut ehkä vähän kiireinen päivä, mutta huimaus oli kyllä uutta.

Ostin tänään liivinsuojia, pumpulipuikkoja, harsoja ja suoja-alustoja.
Tajusin että kyllä sitä kohta pitää vauvanvaatteetkin jo pestä ja miettiä sairaalakassia, kun se vauva voi tosiaan tulla ihan koska vaan jo. Siis toivottavasti EI tule vielä useampaan viikkoon, mutta kun ei omista kristallipalloa niin kaikkeen pitää kai varautua.
 
Siivosin viikonloppuna makuuhuoneesta kirjahyllyä ja vaatekaappia ja heitin paljon tavaraa pois. Nyt pitäisi saada hävitettyä kirjahylly, työpöytä ja iso ruma lipasto pois, niin saadaan ensi viikonloppuna hakea Ikeasta pienet lipastot tilalle. Sen jälkeen voi laittaa vauvapyykit koneeseen ja ostaa samoja tarvikkeita mitä @Sano Pirkka on ostanut, kun niille on paikka. :) Eilen neuvolassa terkkari kyllä neuvoi jättämään jotain tekemistä sitten äitiyslomallekin, muuten tulee pitkiä päiviä vain olla kotona. :D Silloin aion kyllä levätä oikein kunnolla ja ottaa joutilaisuudesta kaiken irti. Eikä sitä tiedä missä kunnossa sitä itse silloin on, niin ihan hyvä touhuilla nyt, kun vielä pystyy.

Työaamukammassa on 16 piikkiä, siinä on 16 liikaa. :whistle: Niin mielelläni jäisin jo kotiin että! No, kohta on aikaa olla kotona ja ihmetellä kevään tuloa. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu
Mulla olisi sama edessä, vaatekaappien siivous. Ollaan nyt aika varmaksi päätetty, ettei (ainakaan vielä... :whistle:) hankita mitään lipastoa tms. vauvan vaatteille vaan koitan siivota sellaisen metallikorilaatikoston (?) vaatteita varten.
Tai oikeastaan vaatteita on vain kahdessa kaapissa ja niissäkin vain puolet käytössä, mutta sitten on liinavaatteet, pyyheliinat, mappi-kansio-"tärkeät paperit" -kaappi, mun lankakorit ja nyssykät, harrastusvälineitä ym. Niin johan noissa on perattavaa.
Eikä sitä helpota mun vaikeus luopua tavaroista, varsinkaan vaatteista...

Niin ja vaipanvaihto-pesupiste tulisi sitten kylpyhuoneeseen pyykinpesukoneen päälle kun siinä on lavuaarikin heti vieressä. Vaatteet voi vaihtaa ihan sängyn päällä.
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu
Täällä myös jonkinlainen pesänrakennuspöhinä menossa :D meidän tosin oli pakko ostaa uusia huonekaluja, mm. vaatekaappi, kun vauvan huoneesta se puuttui kokonaan ja on helpompi kun kaikki on samassa paikassa. Meillä siis vauva menee omaan huoneeseen ekojen viikkojen/kuukausien jälkeen, olemme mieheni kanssa molemmat niin levottomia nukkujia että pieni saa parhaat unet seinän takana :) on kuitenkin kuuloetäisyydellä ja itkuhälytin hommataan tietenkin. Mitenkäs muilla, millaisia nukkumisjärjestelyjä teille tulee? :)
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu
@Marsha kuokin nyt toukokuisista (La 2.5, joskin joka ultrasa ollu 3/4pv edellä, et Ois La:ta voitu aikaistaa, mut en nähnyt käytännön hyötyä siitä joten mentiin alkuperäisellä :D ) , mutta mukava kuulla että joku muukin pitää normaalina sitä että vauva pyrittäisiin omaan huoneeseen saamaan kohtuu nopeasti. Itse olen vähän saanut silmien pyörittelyä siitä, kun olen sanonut, ettei meillä vauva nuku sängyssä (liiskattaisiin se varmaa ku ollaan myös tosi levottomia!) ja omaan huoneeseen pyrin seinän taakse saamaan myös heti kun tulee vain joku rytmi elämään :)
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu
Me asutaan kaksiossa, joten ollaan samassa makuuhuoneessa kaikki. Perhepetiin ei kuitenkaan aiota, vaan vauva saa pinnasängyn siihen meidän vierelle. Ostin fb-kirpparilta jonkun käytetyn, ei olla vielä haettu sitä. Jos sen saa, niin aluksi ehkä otetaan se sivuvaunuksi omaan sänkyyn ja sen jälkeen saa siirtyä seinustalle. :) Meillä mies on tosi sikeä nukkuja ja mä taas herään ihan kaikkeen, joten toivon että saan edes vähän paremmin nukuttua, kun vauva ei ihan kainalossa ole. Toki voihan olla että käytäntö on sitten muuta, mutta kyllä lähden siitä, että pidetään omat sängyt. Jos olisi isompi asunto, niin luultavasti tekisin samalla tavalla kuin te ja pieni pääsisi aika pian omaan huoneeseen, jos tilanne vain olisi sopiva. Suunnitelmissa on kuitenkin vuosi, pari tuohon vielä mahtua ennen kuin aletaan rakennusprojektiin, joten tuohon on mahduttava. :D
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu
@Mieva meillä on lähipiirissä aika monia jotka on vauvansa omaan huoneeseen jo pienenä laittaneet, joten suuremmilta ihmettelyiltä ollaan vältytty :) minutkin on jo ihan pienestä nukutettu omaan sänkyyn ja huoneeseen, ja hyvin kuulemma aina nukuin :) samaan sänkyyn ottaminen olisi ihan nounou, mä en nukkuisi varmaan minuuttiakaan kun pelkäisin että liiskaan toisen :D

Toinen kummastusta aiheuttava aihe on myös toisille se, että vaikka meinaan imettää haluan yrittää myös pullosta syöttöä jo heti pienenä jotta isäkin voi paremmin osallistua. Jos siis pieni vaan pullon huolii :D muutenkin haluamme että isä saa olla mahdollisimman paljon alusta saakka mukana kaikessa missä hän vaan voi, meille on tärkeää että olemme tasavertaiset vanhemmat. Tottakai voi olla että vauvalle kelpaa vain rinta, mutta aina voi yrittää :)

@Korallikala joo, tottakai kaksiossa koko tulee vastaan, eikä lapsi sitä omaa huonetta niin välttämättä tarvitsekaan pitkään aikaan :) meillä olisi sama järjestely, jos sattumalta tätä nykyistä kolmiota ei olisi löytynyt, oli ihan tuuria että tähän päästiin muuttamaan.
 
Kuten @Marsha, mäkin toivon että imetyksen ja pulloruokinnan saisi jotenkin kätevästi yhdistettyä. Pääsisi koirien kanssa harrastamaan vapaammin, ja mies saisi viettää aikaa vauvan kanssa. :love:

Olin eilen neuvolan toisessa perhevalmennuksessa, jossa ohjelman mukaan piti olla aiheena vauvan hoito, mutta koko ilta menikin siinä, kun parikuisen vauvan vanhemmat kertoivat synnytyksestä ja sairaala-ajasta ja arjesta kotona. Mielenkiintoista sekin oli kyllä kuulla. :) Heilläkin oli vauva juuri muuttanut omaan huoneeseen, jossa nukkuu ihan rauhassa.

Olen näemmä kunnostautunut kunnon kirpparihiirenä, en ole ostanut vielä mitään uutta vauvalle! Ei kun olenpas yhden peiton, mutta sekin oli puoleen hintaan alennuksessa. :D Vaatteiden bongailu kirpparilta on tosi nautinnollista, täällä on yksi kirppari jossa liikkuu tosi hyvin tavara ja käyn siellä melkein kerran viikossa kierroksella. Pinnasängynkin löysin tosi halvalla, mies hakee sen ehkä tänään, ja posti toi tänään myös hoitolaukun. Käytettyjen tavaroiden ostaminen on liian koukuttavaa! :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Marsha ja IlonaSu
Minulla samat ajatukset siitä, että ehdottomasti haluan pyrkiä yhdistämään imetyksen ja pulloruokinnan! Neuvolassa tähän suhtauduttiin kyllä hiukan nuijasti, perustellessani asian juurikin sillä että haluan isän voivan olla yhtälailla tasavertainen vanhempi - ja siis hän on kyllä kiinnostunut ja halukas hoitamaan vauvaa kaikin tavoin. Niin ja minullakin koira treenit ottaa oman aikansa joten ideaali tilanne olisi, että vauvalle kelpaisi pullo siinä missä rinta. :)

Mieki olen kova kaluamaan kirppareita, kyllä isoa säästöä tekee kun kaikkea ei uutena tarvi hankkia! Mut en toki tuomitse niitäkään jotka ostavat kaiken uutena. (y)

Rv28+2
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu
Meillä kans tarkoitus myös pulloa käyttää. Esikoinen otti todella huonosti pullosta ja ite ei sitten päässyt oikein missään käymään ku yhtä huutoa oli ollut. Imetän toki mielelläni aina kun paikalla olen. Meillä uusi tulokas nukkuu samassa huoneessa. Voi vaan olla että mies menee eri huoneeseen jotta saa nukuttua, kun aikaisin pitää mennä töihin. Esikoinen oli hieman huono nukkuja ja mies nukkuki puoli vuotta melkein eri huoneessa. :D Poika siirrettiin 9kk ikäisenä omaan huoneeseen kun oli niin kova pyörimään, ettei ite saanut sen vuoksi nukuttua.
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu
Täällä ollaan ja viestejä luettu...(y) Nyt kerrankin pääsin läppärille niin onpas vaan jouhevampi tätäkin sivustoa käyttää!

Meillä on koko keittiö kotona rempassa ja evakossa ollaan... On muuten melko raskasta yhdistää tämän pallon kanssa tämä yöpaikan vaihtuminen, työt, muksujen hoito, isännän työt jne... ja ehkä päällimäisenä kaikesta oma vointi joka heittelee melko lailla yhdenkin päivän aikana. :oops: Jäätävä flunssa on toista viikkoa ja valkosolut koholla eli joku tulehdus jyllää ja hb surkea 105. :eek: Aika kalvakka on naama joka peilistä katsoo enkä ole saanut haettua sitä rautalisää vielä... Huhhuh kun näyttää kivalta tuo aamukampa joka näyttää 15 työpäivää. Saatanpa aiemmin kyllä marssia neuvolalääkärin pakeille jos ei vaan pysty/jaksa/kykene. :confused: Masu kasvanut hurjaa vauhtia ja tuntuu ettei tuo oma työ joka vaatii paljon kyykistelyä yms. ole ihan jees hommaa tällä kropalla...kassellaan.

Tuosta synnytyksestä vielä. Toki ensikertailaisenkin kannattaa sinne toiveita heitellä ja nehän voi olla ihan vaan esim. että haluan kokeilla paljon erilaisia kivunlievitysmenetelmiä. Muistaakseni itse jotain tämän suuntaista sinne esikoisen kohdalla laittelin koska sitten oltiin jumppapallolla, lämmiteltiin suihkussa, höngittiin ilokaasua, hierottiin, oli kylmä- ja lämpöpussia jne. Sitten loppujen lopuksi se autuas epiduraali. ;) Kuopuksen kanssa sitten rohkenin jo sen ammeen sinne laittaa ja nyt tosiaan ajattelin sitä synnytysasentoa vähän vaihtaa...jos ehtii tai siinä muistaa tai pystyy. :ROFLMAO: Olen itse huomannut että liian tarkkaan ei kannata näitä vauvan saapumiseen liittyviä juttuja suunnitella kun ne menee sitten just niinku ne menee, pääsääntöisesti hyvin kuitenkin. :love: Omaan kroppaan kannattaa luottaa ja niihin tuntemuksiin, kyllä se äiti vointinsa ja olonsa parhaiten tietää. Imetysasiaakaan en "uskalla" vielä ajatella... Kuopuksen kanssa imetys vähän epäonnistui kun pää ressasi muuttoa ja remonttia (silloinkin), nyt ajattelin YRITTÄÄ olla tissieni kanssa niin paljon läsnä kuin mahdollista. Tää voi olla se minun last change...:love:;)

Vähän olen jo jotain iiiiihanaa työllerön rimpsua hommannut mutta yritän vielä hillitä. Kunhan saa tuon kodin kuntoon niin annan itselleni luvan hurjastua.:LOL:

Viikot kuluu TAAS hitaasti....Miksi oi miksi.... :whistle:

Mukavaa viikonloppua kaikille! :love:

-Jullispullis ja neiti "V" 29+3-
 
  • Tykkää
Reactions: Rapsu_ ja Marsha
Mä olen myös kova kierrätyksen ja kirpparien ystävä, meilläkään ei ole vielä vauvalle ostettu muuta uutena kun yksi sievä pussilakanasetti ja pinniksen patja :D ollaan saatu tutuilta tosi ihania vaatteita niin paljon, ettei varmaan pikkuvauvan vaatteita tarviikaan itse ostaa. Meiltä oikeastaan puuttuu enää nämä "tilpehöörit" kuten pullot tutit ym, mutta onhan tässä vielä aikaa... :)

Mitä synnytykseen tulee, mulla ei ole muita vaatimuksia kun että kääntää ei saa, jos on väärinpäin vielä isommilla viikoilla (nyt perätilassa), tulee sektiolla jos tarjonta ei itsekseen vaihdu. Kävin kerran pelkopolilla ja tämä on ihan mun tietoihin kirjattu, käyn toisen kerran vielä vkolla 36 jolloin katsotaan tilanne uudestaan. Myös vauvan kokoa seurataan, mä olen niin pienikokoinen että mitään hirmu isoa vauvaa ei laiteta myöskään synnyttämään :) nyt arvio oli sellainen reilu 3,5kg eli ihan normaalikokoinen olisi tulossa. Khks:lle kyllä iso plussa tuosta pelkopolista; mulla on todella paljon rennompi olo synnytyksen suhteen kun sain siellä käydä ja tehdä alustavaa suunnitelmaa etukäteen kätilön kanssa. Muutenkin tuli hyvä fiilis kyseisestä sairaalasta, tosi inhimillisen oloinen ote asioihin ja rivien välistä ymmärsin, ettei sektionkaan saaminen olisi ollut kovin vaikeaa jos sitä olisin ehdottomasti halunnut. Mä kyllä haluaisin alatiesynnytyksen, jos olosuhteet sen vaan sallii, hyvällä kivunlievityksellä tietenkin ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
Oletko @Marsha käynyt jo synnytysvalmennuksessa? Me ei näköjään millään meinata saada sitä varattua. :D Jospa sen kuitenkin saisi hoidettua, oon kuullut paljon kehuja siitä, että se on täällä tosi hyvä.

Eilen ovesta pamahti pinnasänky ja tänään lähdettiin hakemaan Ikeasta lipastoa vauvan vaatteille. Ostettiin myös keittiöön kaappi ja kaksi kirjahyllyä, hups. :LOL: Pinnasänky mun piti maalata miehen työpaikalla, mutta mies toikin sen nyt kotiin niin menee varmaan kesään maalaus, kun voi ulkona maalata, sisällä ei meillä mahdu. En ole ihan varma miten kestän ettei se olekaan valkoinen, ehkä just ja just. :D:p:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu

Yhteistyössä