Huhtikuiset 2018 marras-tammikuussa

Giu
Ja tänään se ultra oli, kaikki hyvin ja tyttöä odotellaan! Ihanaa <3

Piti heti laittaa parit ylisöpöt vaatteet tilaukseen vaikka esikoisen jäljiltä onkin paljon kaikkea :D

giu ja masutypy 20+3
 
Hei kaikki!

En ole aiemmin ehtinyt seurailla keskusteluja, mutta nyt sain tehtyä tunnukset. Mitä pidemmälle raskaus etenee, sitä enemmän kaipaa ajatusten jakamista :) Mielelläni liittyisin myös fb-ryhmään!

Täällä mennyt raskaus paremmin kuin etukäteen ehkä pelkäsin. Nyt on viikon verran ollut välillä kyllä tosi tuskaisat oltavat, kun kohtu kasvaa. Pari viikkoa sitten olin pienen pätkän sairaslomallakin supistusten vuoksi, mutta ovat onneksi helpottaneet. Välillä huolettaa ja tuntuu, että seuraavaan ultraan on vielä niiiiin pitkä aika!

LA 27.4 / viljaisa_ / 35 / 1 / HUS
 
Ihania uutisia @Giu :love: Pian tuo on meillä muillakin käsillä.

Meillä poksahti tänään 20+0. Vaikka välillä tuntuu että viikot matelevat, niin onhan tämä aika lopulta mennyt tosi nopeasti! Toinen samanmoinen ajanpätkä, ja ollaankin ihan uusien juttujen äärellä. :p

Jos en muuten puhu ihan läpiä päähäni, niin fb-ryhmässä taisi olla puhetta, että puolivälissä suljetaan ryhmä uusilta, että se pysyy suht pienenä. Eli kiireellä liittymään, jotka vielä haluatte mukaan. :)
 
Hei apua, vieläkö liikenee yhdelle paikka FB-ryhmästä? Täällä huutelee 18+6 viikoilla ensiodottaja Espoosta :) Olen seurannut keskustelua elokuusta saakka ja on ollut lohdullista huomata, että samojen asioiden kanssa täällä painitaan - niin hyvässä kuin vähän vähemmän hyvässä ;) Kuten @viljaisa_ yllä hyvin kiteyttikin, itsellenikin on näin raskauden edetessä enenevissä määrin kaipaa ajatusten vaihtoa samassa tilanteessa olevien kanssa.

Täällä raskaus edennyt - koputetaan puuta - tähän mennessä ihan luvattoman mutkattomasti. Huonoa oloa ja väsymystä esiintyi alkuraskaudessa muutaman viikon, ja sekin aika maltillisena. Matkapahoinvointi tosin lisääntyi ja oltiinkin sattumalta kyseisille viikoille miehen kanssa varattu purjehduksen alkeiskurssi. Ja voin kertoa, että ollessani läpimärkänä rähmälläni pienen purjeveneen pohjalla neljän muun ihmisen kanssa oksennusta pidätellen oli kyllä sellainen olo, että jos tästä selvitään, niin hyvä on! :LOL:

Nyt sitten odotellaan rakenneultraan pääsyä 30.11. Beben liikkeitä on tuntunut säännöllisesti ainakin reilu pari viikkoa. Vaikka kaiken pitäisi olla tuolla alakerran yksiössä niin kuin pitääkin, kyllä sitä kuitenkin on aina tosi helpottunut, kun tuntee päivän ensimmäiset liikkeet / liikkeitä pitkästä aikaa.

Täällä muuten on ollut aika vahvasti poikaolo alusta saakka ja kävikin muuten erikoinen juttu, kun käytiin 4D np-ultrassa yksityisellä viikolla 12 ja lääkäri sanoi, että jos halutaan kuulla, niin hän pystyisi antamaan kohtuullisen paikkaansapitävän arvion vauvan sukupuolesta perustuen sikiöllä näkyvään sukuelinten aihioon (?) joka tytöillä ja pojilla osoittaa ilmeisesti hieman eri suuntaan/eri kulmassa. Kuulemma lastenhuoneen seinämaalin väriä ei kannata lähteä vielä ostamaan, mutta pojan nimiä kannattaisi alustavasti lähteä miettimään :love: Saapa nähdä, miten tämä profetia pitää paikkansa parin viikon päässä rakenneultrassa!

LA 16.4. / Sarinnas / 33 / 1 / JS

En ole ihan varma, kenelle FB-pyyntö pitää nyt osoittaa, mutta ainakin @Lellu83 on tainnut lisätä uutta porukkaa mukaan ryhmään. Laitan sulle yksäriä ja jos tosiaan tilaa vielä liikenee, niin allekirjoittaneen voi lisätä mukaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Rapsu_ ja Lellu83
Täällä raskaus matelee yhtä tylsästi kuin tämä keskustelu täällä. :whistle: Rv 20+3 taitaa olla nyt meneillään. Liikkeitä ei tunnu, mahakin tuntuu jotenkin litistyneeltä, liitoskivutkin on aika pitkälti helpottaneet. Viikonloppuna oli pakko kuunnella taas kotidopplerilla, kyllä sieltä syke löytyi onneksi, muuten en uskoisi kyllä että siellä ketään voi olla. Viime torstaina ja perjantaina tunsin vähän liikkeitä, sen jälkeen ei ole ollut mitään, yhtään mitään. Plaah. Rakenneultraan tasan viikko.

Mitäs muiden viikkoon kuuluu?
 
Meilläkin on rakenneultraan tasan viikko. Eilen ilmoitin työnantajalle ja kivat fiilikset jäi siitä keskustelusta. Äitiysloman olen päättänyt aloittaa heti kun se on mahdollista. Meillä on ollut aika hektinen vuosi ja vapaapäivät voidaan laskea yhden käden sormilla (se oli se pieni lomamatka syksyllä).

Lisäksi tää mun unettomuus vaivaa edelleen viikoittain ja pelkään miten tää krooninen väsymys ja uupumus vaikuttaa sikiön kasvuun ja kehitykseen. Ettei sitten synny mitään sokerivauvaa... Olen huomannut että nukuttujen tuntien määrä on suoraan verrannollinen sikiön liikkumiseen. Hyvän yön jälkeen tyyppi painaa menemään niin että vatsa voisi olla jo mustelmilla. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Korallikala
Mä taas olen miettinyt, että aloitan äitiysloman niin myöhään kuin mahdollista. Se on kuitenkin sitten sieltä toisesta päästä pois, mieluummin olen äitiyslomalla vauvan kanssa kuin ilman. :) Toki väsymys on aika kova, mulla on ollut lomaa viimeksi tammikuussa, ja silloinkin koko aika meni uuden koiranpennun kanssa. Joulunakin välipäivät menee töissä, eikä mulla mitään talvilomaakaan ole. :ninja: Mutta silti, äitiysloman haluan aloittaa vasta kun on pakko. Jos oikeasti jaksamisen kanssa tulee ongelma tai vointi muuten huononee, niin täytyy sitten vain jäädä sairauslomalle aiemmin. Sitä esimieskin sanoi kun kerroin, että vaikka äitiysloma alkaisi maaliskuun alussa, niin hän laskee jo helmikuun puolivälistä minut poissaolevaksi, kun ei voida olla varmoja voinnista. Aika yleistä se kai on, että juuri ne viimeiset pari viikkoa on jo pakko olla sairaslomalla.

Heti kun pääsin valittamasta, niin taitaa tuntua ihan pieniä liikkeitä. :love: Voi pirun istukka, oon kyllä niin kateellinen teille, joilla ne tuntuvat jo kunnolla. Ehkä mullakin jokusen viikon päästä. :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla ja Shona
Aika menee hitaasti joo mutta samalla ihan hurjaa vauhtia! Vaikea ajatella että kohta on puoliväli käsillä :eek: Mulla muksiminen ja potkut senkun kiihtyvät vaan, viikonloppuna tunsin ekaa kertaa potkut jo kädellä vatsan päältäkin. Oon kyllä edelleen yllättynyt miten aikaisin ensisynnyttäjänä tunsin liikkeet. On tää kyllä helpottavaa että liikkeitä tuntuu, ei tarvitse ihan koko aikaa hätäillä onko kaikki ok.

Rakenneultraan kaksi viikkoa ja kaksi päivää :geek: Jännittää, haluan nähdä taas meidän vauvan! Sen jälkeen voisikin sitten aloitella jo lastenhuoneen remppaa ja alkaa hankkimaan pinnasänkyä ja vaunuja yms. muita isompia hankintoja. Nyt hankinnat on olleet tähän asti lähinnä satunnaisia vaateostoja aleista ja kirppareilta.

Lähdetään ensi viikon viikonloppuna viettämään pitkää viikonloppua ulkomaille, ihanaa päästä lomalle :) Pidän kaksi talvilomapäivää siinä alkuviikosta niin saan mukavat vapaat kun itsenäisyyspäivä sattuu keskiviikoksi. Matkustaville muuten vinkkinä, harva tavallinen matkavakuutus korvaa raskaudesta aiheutuvia sairaalareissuja ulkomailla. Mekin otettiin jo matkavakuutus vauvalle, sellainen kun löytyi OP-Pohjolan valikoimista. Ihanaa kun mulla on nyt matkavakuutuskortti nimellä Lapsi Sukunimi :love::ROFLMAO:

Tekisi mieli nähdä teidän mahakuvia missä mennään! Tässä mun:
IMG_1680.JPG

Miala 18+4
 
Mulla oli eilen neuvola (+lääkäri). Hb laskenut alun 133:sta 112:ta :eek: Rautalisä piti alottaa ja kävinkin heti sellasen hakemassa. Muuten kaikki vaikutti olevan ok, yllärinä lääkäri vilkasi nopeesti ultrallakin vauvaa. Vilkkaat liikkeet kuulemma ja oonkin ne tuntenu jo parisen viikkoa :love: Vähän mietin, että mahtaako tarkottaa rauhatonta tyyppiä sitten ulkomaailmassakin... :rolleyes: Ylihuomenna rakenneultra! Töissä aikalailla kaikki jo huomaa pallomahan ja tietää tästä raskaudesta :whistle:

Shona rv 19+5
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
Meillä on vasta ensi viikolla neuvolassa noita kelan juttuja. Et hirveesti en ole niihin perehtynyt. Mut eikö se nyt ole vähän se ja sama milloin sen loman aloittaa? Siitähän voi sitten loppupäästä jäädä hoitovapaalle? Kyllähän se sitten vastaan tulee viimeistään sen kolmen vuoden jälkeen?

Vai voiko tehdä niin että aloittaa äitiysloman mahdollisimman myöhään (se 30 arkipäivää) ja sit vaan hakee saikkua siihen asti? Vaikeeta kun nyt jo pitäisi päättää eikä yhtään tiedä sitä vointia ja tilannetta mikä on silloin.

Ei tässä muuten olisi mitään huolta, mutta kun mun työpaikka on sellainen ettei täältä pääse puolessa tunnissa lähellekään lääkäriä/sairaalaa/tms. Jos nyt tulisi jokin komplikaatio, niin joutuisin odottamaan lääkäriin pääsyä monta tuntia, iltamyöhään asti.
Ja sitten kun oon ensimmäistä kertaa tällä asialla niin en vaan välttämättä tiedä mikä on ok tuntemus ja mikä ei. Niin siksi tuntuisi turvallisemmalta olla loppuajasta enemmän kotona.
 
Meillä on rakenneultra vajaan viikon päästä ja silti tuntuu, että siihen on ikuisuus.. Pitäisi varmaan hankkia tuommoinen doppleri kotiin, niin voisi aina rauhoitella itseään etsimällä masuasukin sykkeen. Toki jos sitä ei löytäisikään niin kauhea paniikkihan siitä tulisi :eek: Oletteko tilanneet dopplerin netistä vai mistä niitä löytää?

En ole vielä tuntenut liikkeitä, tai ainakaan en ole niitä osannut yhdistää semmoisiksi. Tästä saanen kiittää kohdun etuseinämässä möllöttävää istukkaa, joka ymmärtääkseni viivyttää liikkeiden tuntemista.. :(
Minäkin kyllä ajattelin olla töissä niin pitkään kuin mahdollista, eli kaiketi lähelle maaliskuun puolta väliä. Olen mahdollisimman pitkään töissä jo senkin takia, että ehdin perehdyttämään töihin tilalleni uuden työntekijän, niin voi sitten jäädä hyvillä mielin pois töistä senkin puolesta.:)

Mistä olette hankkineet noita tukivöitä? Mulla meinaa tulla alaselkä kipeäksi, jos lähtee yhtään pidemmälle kävelylenkille, seisoo yli 15 minuuttia paikallaan tai istuu ilman kunnollista tukea alaselälle. Olen alkanut harkitsemaan tuota vyötä, kun se kuitenkin monia auttaa.

Entä onko moni hankkinut tuon vakuutuksen vauvalle jo nyt? Pitäisi niihinkin perehtyä, mutta kun ei oikein aika ja voimat meinaa riittää :(

-Nipsuh ja masuasukki 20+0
 
@Nipsuh Tukivyön ostin paikallisesta alusvaateliikkeestä. Lastentarvikeliikkeessä ei ollut vaikka toisin päin voisi tuon kuvitella. Anita-merkkinen, vahva, noin 10 cm korkea ja kiinnitetään tarralla. Sitten on noita missä tulee ihan vatsan päälle sitä tukikangasta. Ainakin apteekissa olen sellaisia nähnyt. Ai niin, joku taannoin kyseli siitä ostamastani vatsanlitistäjästä. Se oli alusvaateliikkeestä sellainen "Love Handle Reducer", eli suomeksi jenkkakahvojen piilottaja. Aika turha kapistus enää tässä vaiheessa.

Vakuutustarjous on unohtunut sähköpostiin. Siinä oli tapaturmat, tapaturmainen kuolema ja hoitokulu. Pitäisi siihenkin perehtyä. Löytäisi vaan sen listan missä lukee että mitä tuo hoitokulu oikeasti korvaa ja mitä ei.
 
  • Tykkää
Reactions: Nipsuh
Mä olen järkeillyt tuon äitiysvapaan niin, että kun se on kuitenkin rajallinen kuten on myös vanhempainvapaa, niin mitä pidempään pystyy olemaan ennen synnytystä töissä / sairaslomalla eli työnantajan rahoilla, niin sitä parempi. Sitä myöhemmin sitten kuukausien päästä putoaa sille surkealle kotihoidon tuelle. Mulla on Kela-neuvola vasta kuukauden päästä, onneksi siinä on sitten vielä pari viikkoa pelivaraa, ennen kuin viimeistään pitää ilmoittaa työnantajalle äitiysloman aloittamisesta. Mutta näillä fiiliksin aion ilmoittaa sen mahdollisimman myöhäisen päivän.

Meidän kotidoppler on tämä: https://www.lastentarvike.fi/verkkokauppa/Äitiys/Odotusajan-tarvikkeet/Angelsounds-Koti-Doppler-100S.html
Kyllä se vähän rätisee ja särisee, mutta ajaa asiansa noin edulliseksi laitteeksi. :D Toivottavasti pian saan jo laittaan sen myyntiin, jos ja kun liikkeet voimistuu.

Tukivöitä mulla on kaksi, Carriwellin molemmat. Toinen on se saumaton missä tulee kangas koko vatsan päälle, toinen säädettävä. Nuo on musta aika reilua kokoa, on siinä ja siinä ettei jopa M ole mulle iso, vaikka kokotaulukon mukaan olisin molemmissa L. Kannattaa siis mahdollisuuksien mukaan sovittaa, tai tilata jostain missä on joustava vaihto ja palautus. Ozbabyssa tuntuisi ainakin olevan, toisen ostin sieltä ja jouduin vaihtamaan, ja tosi nopeasti hoitui. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miala
Olipas täällä ollu aktiivisia kirjoittajia, mukava lueskella muiden kuuluisia. :)
Meillä oli eilen rakenneultra ja pienellä kaikki hyvin! <3 jalat meinasi olla ristissä ja muutenki oli katse minun selkää kohti, mutta ultraaja meinasi, että tyttö olisi tulossa. :) saa nähä mitä isoveli sanoo pikkusiskosta.. minä oon ressannu nuita liikkeitä hirveästi, kun tuntunu sillon tällön vaan, mutta nyt selvisi, että istukka etuseinässä ja sehän tietenki vaimentaa iskuja.

Minä aion kans olla loppuun asti töissä, jos vaan kroppa sallii. Työssä tulee onneksi paljon liikuttua ja vaikka välillä fyysisesti raskaampaa onki niin hyvin on tähän asti jaksanu.
 
Moi kaikille! Olen lueskellut ryhmää jo pidemmän aikaa, mutta en ole kirjoitellut, kun on niin monta epäonnistumista takana, niin ei ole oikein uskaltanut. Haluaisin liittyä face-ryhmään, mutta oikeasti vasta tuossa rakenneultran jälkeen, toivottavasti ryhmää ei suljeta uusilta jäseniltä ihan vielä. Itsellä olisi rakenneultra kahden viikon päästä. flunssa vaivaa ja kunhan se hellittää jaksan varmasti paremmin kirjoitella tännekin. LA 16.4. ja esikoinen kyseessä.
 
Tervetuloa uudet. :) Katsottehan ketjun ekasta viestistä mallia millä toivotaan tiedot ilmoitettavaksi, jos haluatte ne mukaan ekan sivun listalle.

Täällä jatkuu liitoskipujen kanssa kamppailu, eilen treenien jälkeen oli kovimmat kivut ikinä. Lämmitin nukkumaan mennessä sellaisen vehnätyynyn ja kas, sehän saikin aikaan kovimmat liikkeet ikinä. :D:love: Sellaista ilmakuplamaista möyrintää tuntunut tähän asti, nyt tuli yksi suoraan lämpötyynyyn suunnattu selkeä potku. Sen olisi ehkä tuntenut jopa vatsan päältä, jos olisi kokeillut. Kaipa ne sieltä vahvistuvat, pikku hiljaa. (y)

Korallikala 20+4
 
Hei. Johonkin keskusteluun itseni alussa laitoin mukaan mutta ainakaan tässä listassa en ollut.. Eli NAnneli / 14.4 ./ 2./ NKL

Tänään on rakenneultra muutaman tunnin päästä, hieman jo jännittää.. Ei ole poikaolo eikä tyttöolo, saas nähdä kumpi tulee :)
Harjotussupistuksia on jo ollut niinkuin ensimmäisestäkin näihin aikoihin.
Mulla ollut myös päänsärkyä useamman viikon :(

Olisin mys kiinnostunut fb ryhmään liittymisestä, laitan viestiä @Lellu83
 
Rakenneultra oli ja meni, kaikki kunnossa, vilkas poika sieltä on tulossa :love: heitteli kuperkeikkoja alkuun mut sitten kun jotain olisi pitänyt sydämestä katsoa niin pysähtyi asentoon missä ei meinannut kunnolla näkyä.. :D sain kääntyillä kyljeltä toiselle ja käydä seisaallaankin että saataisiin paremmat näkymät tai vauva liikkumaan.

Äitiyslomalle haluaisin jäädä mahdollisimman myöhään, juurikin sen takia että lastenhoidon tuki (eli se surkea raha) alkaisi myöhemmin. Ei tarvis sillä rahalla kovin kauaa kituuttaa kun töihin paluuta mietin siinä n. vuoden iässä.

Aivan mahottoman onnellinen olo. :giggle:
 
Hei, meilläkin oli ultra tänään!
Jännitin hirveästi, mutta kaikki näytti onneksi olevan hyvin! Istukka on edessä ja melko alhaalla, joten sen tilanne pitää vielä tarkistaa myöhemmin. Kasvoista yritettiin ottaa 4d kuvaa, mutta pikkutyyppi piti koko ajan kädet kasvojen edessä. Mulla on tässä koko ajan ollut vahvistuva tyttöolo, mutta poika näytti olevan tulossa :love:

Liikkeet tuntuu aika hyvin, vaikka istukka onkin edessä. Toki aika harvakseltaan liikkeitä huomaan. Ne viikontakaiset alaselkä- ja vatsakivutkin helpottivat, joten nyt on mennyt aika mukavasti. PAITSI menin eilen ravintolassa syömään lohisalaatin, ja jälkeenpäin tajusin googletella, että ravintolaankin kalat saattavat tulla vakuumipakattuina.. tuossa salaatissa se kalahan oli tietysti kylmää, vaikkakin kypsää.. Menee ne yöunet nyt sitten tämän takia :cry::D

Linnn 21+1
 
Vihdoin ehdin lukea kuulumisia täältä... eli täällä ollaan edelleen mukana, ei vaan arjen hulinassa ehdi eikä muista foorumilla käydä.:whistle:
Vatsa kasvaa, möyrintä tuntuu ja tieto tästä meidän kolmosesta leviää sekä töissä että lasten hoitopaikassa.:LOL: Mutta eipä tuolla niin väliä, ihana ja ainutkertainen asia.:love:
@Sarinnas meillekin np-ultraaja sanoi että voisi jo silloin katsoa siitä jalkovälin ulokkeiden asennosta kumpi olisi tulossa mutta kai se on niin epävarmaa siltikin että jätettiin tekemättä. Nyt olisi se kaksi viikkoa ja neljä päivää rakenneultraan ja taas ne tuntuvat siltä ikuisuudelta mikä tuntui ennen np-ultraakin...:ROFLMAO: mutta sieltä se tulee, luottavaisin mielin.:love:

Ihan samoilla fiiliksillä muuten kuin monet muutkin teistä... Nauratti (en muista nimimerkkiä) tuo esimerkki purjehduskurssilla veneen pohjalla oksennus kurkussa muiden joukossa makaamisesta (vaikka siis olikin varmasti ihan karseaa), kyllä näistä vaan selvitään!:LOL:

Minäkin yritän ja pyrin parhaani mukaan olemaan töissä mahd loppuun saakka mutta saapa nähdä kun kolmatta jo odotellaan että kuinka mahtava tästä masusta vielä kasvaa... omaa työntekoa kun sellainen mammuttimaha oikeasti jo vähän häiritsee.:rolleyes:;)

Hyvää vointia kaikille ja toivottavasti lopuillekin tulee iloisia uutisia ultrista!:love:

Jullapulla & "V" 18+1 <3
 
Huomenta kaikille!
Jännä miten teillä joillain tuntuu ne liikkeet jo niin selvästi. Itsellä on ollut sellaista "elohiiri"-tykytystä silloin tällöin, eilen kyllä töissä ihan hurjasti, mutta piti keskittyä työntekoon joten ei voinut kokeilla mahaa että tuntuisiko ne jo tuosta päältäkin.
Vielä 1,5 viikkoa rakenneultraan, ei malttaisi mitenkään odottaa sitä! Nyt ei enää niin huomaa tuota mahan kasvamista kun ostin viikko sitten mamma-farkut, ei enää niin kiristä ja purista :LOL: Paitsi iltaisin kun laittaa ulkoiluhousuja koiralenkille jalkaan niin huomaa että eipä ne kohta enää oikein mene päälle :whistle: Pitää ostaa varmaan jotkut telttakokoiset toppahousut näitä ulkoilureissuja varten, kyllä se talvikin oikeesti tulee.
Mukavaa viikonloppua kaikille, voidaan paksusti! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla

Yhteistyössä