Huhtikuiset 2018 marras-tammikuussa

Tänään aamulla junassa istuessa tunsin ensimmäisen kerran selkeän potkun kädellä. :love:

Onko sulla @Sano Pirkka seuraava neuvola pian? Jos ehtii vielä siellä sanoa sokerirasituksesta? Mulle kirjattiin sen ajankohta, rv 24-28, neuvolakorttiin jo sillä ihan ensimmäisellä neuvolakerralla muistiin. Kävin eilen kelaneuvolassa ja siellä terkkari sanoi tehneensä lähetteen sokerirasitukseen edellisenä päivänä. Varasin sen jo monta viikkoa sitten, heti tammikuun alkuun rv 26+3. Onpahan sitten hoidettu.

Me saatiin iso kassillinen vauvanvaatteita miehen siskolta, mutten ole jaksanut käydä kassia läpi. Tosi pinkkivoittoiselta näyttää sisältö. :rolleyes:
 
Ihania uutisia rakenneultrasta...vauvalla kaikki hyvin ja vastasi täysin viikkoja. Kovasti koitti olla siveellinen, mutta kätilö sai vilauksen ja meidän tyttö ja poika saa pikkuveljen.:love: Aivan ihanaa saada lisää miehiä taloon. :love:
 
Täällä myös rakenneultra ohitse! Hurjalta tuntuu, että kaiken mennessä hyvin ei vauvaa ultrata enää ollenkaan ennen laskettua aikaa.

Vauvalla oli vatsassa kaikki erittäin hyvin, mutta hiukan hirvitti ultraajan kommentti vauvan koosta. Vauva oli kuulemma ”geneettisesti iso”, mutta kuitenkin siis aivan sopusuhtainen. En siis itse ole mikään isokokoinen, niin vähän mietitytti, että kuinka iso keilapallo tuolta alapäästä mahtuu tulemaan :D. Erittäin asiantuntevasti osasi kyllä kertoa, että vauvan kokoa enemmän vaikuttaa vauvan asento ja lantion rakenne ym. Toivottavasti pääsisin kuitenkin synnyttämään alakautta, vaikka tärkeintä tietysti on, että vauvalla on kaikki hyvin.

Sukupuolenkin ultraaja kuulemma näki ja vaikutti arviossaan aika varmalta. Meille se selviää sitten huhtikuussa :rolleyes: ultrasta jäi kyllä erittäin hyvä fiilis, kaikki on nyt jotenkin niin hyvin. Toivottavasti loppuraskaus menee yhtä kevyissä tunnelmissa!

Ja viikkoja on tänään jo 22+0!
 
No niin, tänään tuli ensimmäiset "siis miten sulla on noin iso maha / ton on pakko olla yli käyrien / ootko ihan varma että siellä on vain yksi?" :cautious::rolleyes::mad: Hohhoijaa. Onhan mun maha kyllä isompi kuin monella näillä viikoilla, mutta minkäs sille mahtaa kun istukka on edessä ja maha nyt muutenkin tuollainen. Ei olisi ehkä ärsyttänyt niin paljoa jos kommentoija olisi joku muu, mutta tuo oli miehen serkku joka on musta muutenkin ihan urpo, ja nyt vielä enemmän. :ninja:

Meille tuli tänään taas lisää lahjoitustavaraa, vaatteita ja sitteri ja vaikka mitä. Meidän täytyy kohta oikeasti ostaa isompi talo, tai ei mahduta alkuunkaan. :D

Korallipallokala 24+1
 
  • Tykkää
Reactions: Lellu83
@Korallikala no just! Joillakin ihmisillä on kyllä maailman huonoin tilannetaju.

Taitaa kyllä mahoissakin olla koko katsojan silmässä, mulle on tullut jopa samoilla viikoilla sekä ihmettelyjä jättimahasta että tilanteita, joissa olen kertonut asiasta ja reaktio on ollut, että ei huomaa kyllä yhtään.
 
@Bluebelle Sama täällä, yksi työkaveri oli kyllä tosi hämmästynyt kun kerroin, ei ollut kuulemma yhtään huomannut. :D Olen kyllä ehkä tässä parin viime viikon aikana alkanut pukeutua enemmän niin, että maha näkyy kunnolla. Tänään on ekaa kertaa töissä kireä neulemekko ja oikein bolakorukin siinä päällä, hauska nähdä kokeeko joku työkaveri valaistumisen nyt. :LOL:

Mulle iski eilen ekaa kertaa vähän sellainen ahdistus, kun oltiin miehen siskolla ja se taas kasasi noita tavaroita meidän mukaan. Esitteli ties mitä rintapumppua ja "nämä kengät on varmaan sopivat sitten vuoden päästä jouluna" ym. ja mulle tuli vähän sellainen fiilis että ei, ei vielä! Varmasti tulee eteen se rintapumppuaika ja ensimmäinen joulu tottakai, mutta en halua ajatella vielä niin pitkälle. Raskaus on just ja just yli puolen välin, haluan vaan käpertyä jonnekin peiton alle lepäämään ja itsekseni miettimään, en halua miettiä vielä mitään joulua ja päivähoitoa ja töihin paluuta. :confused:

Enää 10,5 vko töitä jäljellä. :eek: Kylläpä aika rientää! Toki todennäköisesti joudun aloittamaan sairasloman jo vähän aiemmin, mutta 1.3. alkaa äitiysloma. Jännää!
 
Hei, ensimmäinen "oliko se suunniteltu?" -kysymys tänään töissä!
En mä jaksa vaivata päätäni sillä mitä mieltä muut on, että onko pieni vai iso vai ainakin kolmoset. Mulla on hyvä olla näin ja uskon että vauvallakin on hyvä näin. Aina löytyy joku jonka mielestä on ainakin vähän väärin. Minkäs sille mahtaa.

Mut mun mielestä on huvittavaa kun ihmiset vilkuilee tuota vatsaa, varmasti ihan huomaamattaan katse hakeutuu tohon vyötärölle. Sit ne tajuaa tuijottavansa. Vois tokaista aina tuohon tuijotteluun et "juu, hyvin se siellä kasvaa".

Mä aloitan äitiysloman 26.2 (ja toivon sormet ja varpaat ristissä et toi meni nyt oikein). Kelan sivuilta sen katsoin.

Äitiysrahakausi
27.02.2018 - 04.07.2018
Niin eikö tuon nyt voi aloittaa päivää aikaisemmin (ma)? Tuo on se viimeisin aika (30pv ennen laskettua aikaa).

Oon oikeasti aika huono näissä paperihommissa (kela, työkkäri) kun ei niitä ole tarvinnut paljoakaan tehdä. Jotain opintotukijuttuja joskus 15 vuotta sitten...
 
Niin mä ainakin ymmärrän, kun mulle laskuri antaa äitiysrahakaudeksi 1.3. --, niin viimeinen työpäivä on 28.2. Kivasti menee kuunvaihteeseen, helppo muistaa. :D Täytyy tällä viikolla muistaa töissäkin siitä ilmoittaa, esimies on ensi viikon lomalla, niin nyt on kerrottava että tulee sen vaaditun 2 kk ennen. Koko ajan on tuntunut siltä, että äitiysloma ja kaikki on sitten joskus piiiiitkän ajan päästä keväällä, mutta ei tuo 10 vko nyt niin pitkä aika ole. Viikot tuntuu menevän ihan kamalan nopeasti!
 
Ollaanpas me huhtikuiset hiljaista sakkia! Täällä ihan kuollutta, eikä fb-ryhmässäkään ihmeitä tapahdu. Vai oliko ryhmiä kaksi, onko ensimmäinen se aktiivinen pulinaryhmä? :LOL:

Täällä menossa 25+4 ja ollaan ehkä päätetty beibille etunimi. :love: Juteltiin nimestä joulun pyhien ajomatkoilla ja lopulta molemmilla oli yksi vahva ehdokas. Toinen on kuitenkin viime vuosien suosituimmissa nimissä ihan top 5:ssä, joten luovuttiin siitä, ei ehkä haluta niin yleistä nimeä. Nyt ollaan kutsuttu kahden kesken vauvaa tällä toisella nimellä (mun ehdotukseni :cool:) ja hyvältä tuntuu. Toki tässä nyt on vielä aikaa keksiä vielä mieleisempi nimi, mutta on kyllä kiva, että on nyt alustavasti jonkinlainen nimi mielessä.

Vauva on viihtynyt tosi paljon perätilassa. Onhan sillä vielä hyvin tilaa möyriä ja pyöriä, mutta selvästi on enemmän ollut peppu alhaalla. Joulupäivänä illalla katsottiin kolmatta kertaa saman viikon aikana Raskasta joulua -konserttia, jonka aikana hän päätti kääntyä ympäri. Vatsan yläosassa potkut tuntuu paljon selvemmin, ja nyt mieskin tunsi ne ensimmäisen kerran, kolme napakkaa potkua. :love::love: Tosin nyt kun kirjoitin näin, niin aloin välittömästi tuntea painetta ylävatsalla, ihan kuin taas pieni pää puskisi siellä. Pysyisi vain oikein päin, ylävatsan potkut on paljon mukavampia! Toisinaan tyyppi tähtäilee suoraan virtsarakkoon ja se ei ole kyllä yhtään hauskaa, kamalan paineentunteen lisäksi aiheuttaa omituisia sähköiskumaisia kipuja.

Liitoskivut muistuttelee itsestään päivittäin rasituksen myötä. Toisaalta oon kyllä jaksanut ihan hyvin, yli tunnin lenkkejä koirien kanssa päivittäin, mutta jos on vähänkin liukasta niin kropan jännittäminen aiheuttaa heti enemmän kipua. Eilen olin 8 h kisatalkoissa ja kisasin myös oman koiran kanssa, fiilikset on kyllä sen mukaiset. :X3: Heräilin koko yön, missään asennossa ei ollut hyvä ja kyljen kääntäminen sattuu ihan pirusti. Täytyy yrittää tehdä vain pienen pieni lenkki töiden jälkeen ja levätä mahd. paljon, että tää pahin menee ohi. :unsure:Onneksi näin töissä istuessa ei satu, ylös noustessa ja liikkuessa vain.

Mitenkäs muiden joulunpyhät ja fiilikset muuten? Mulla on enää yhdeksän viikkoa töitäkin jäljellä, kamalan vähän! Koko ajan on ajatellut, että se on sitten joskus keväällä vasta, mutta nää viikothan menee varmasti ihan hujauksessa. Just sovittiin äitiysloman alkuun maaliskuulle vaunukauppoja, toivottavasti olo on silloin vielä sellainen, että jaksan ajella pari tuntia suuntaansa vaunuja hakemaan.
 
Harmittavan hiljaista on kyllä. Jouluviikon olin töissä ja tietty joulu ja joulupäivä oli melkoista menoa ja se kyllä tuntui. Mulla on jo jonkun aikaa tuntunut rasituksessa (töissä, lumihommissa, siivouksessa) sellaista alavatsan kovettumista ja painontunnetta. Aikaisemmin, ekoilla kerroilla luulin, että muksu siellä vaan muljaa ja kääntää kylkeä, mutta nyt kun jouluna oli ihan säännöllisesti niin kyllä ne vaan jotain harjoitussupistuksia taitaa olla.

Ja nyt viime päivät muksu on ollu aika hissukseen ja tuo pientä huolta, että miten se nyt on niin hiljaa. Esim. pari viikkoa sitten selkeästi aamujumppa, iltapäiväjumppa ja myöhäisen illan jumpat vielä päälle. Siis niin lujaa että vatsan läpi tuntui ihan helposti. Nyt kertyy päivän aikana alle 5 liikettä. Neuvola olisi auki huomenna ja ylihuomenna. Pitääkö kuunnella vaistoa vai kuinka? Äsken tutkin tuota ja samassa tuntui yksi kova muksahdus mutta siihen jäi.
Niinhän ne laulaa että "elämänmittainen on äidin huoli" ja se on alkanu jo plussatestistä.
 
Menny viime viikot niin tohinalla, ettei oo täällä saati facessa ehtiny käymään. Meillä @Korallikala on sama la ja äkkiä menee kyl aika, kun mainitsemasi 9vk enää töitä ja siitäki oon viikon lomalla. :D

En tiiä johtuuko joulun syömisistä vai mistä, mutta mulla on maha kasvanu aivan silmissä viimesten viikkojen aikana. Mies sanoki ku vanhoja kuvia kateltiin, että saman kokonen melkein ku viimeksi synnärille lähtiessä.. Ei nyt onneksi ihan, mutta isompi tämä joka tapauksessa on ku edeltäjänsä. Viime neuvolassa otettiin ekaa kertaa sf-mitta ja se kulki nätisti keskikäyrällä, ainaki vielä.

Kovasti pikkunen liikkuu ja vaihtelee potkusuunnat. Joulun aikaan joutu jonkun verran autossa istumaan ja aika ikävän tuntosta oli, kun kylkiluihin potki. Muutenki huomannu, että jos esim esikoisen kanssa paljon lattialla leikkii kyyryssä niin pakko päästä selälleen, kun painaa mahaa.
Muutoin raskaus edenny mukavasti eikä pahempia vaivoja oo ollu. :)
 
Täälläkin joulun pyhät vietettiin töissä, tulipa nyt sekin koettua ensimmäistä kertaa ikinä. Ensi vuonna onkin sitten eka joulu pienen kanssa :love: tuntuu kyllä, että koko joulu meni aivan ohi, mikä on siinä mielessä harmi, että rakastan joulua.

Nyt alkaa tuntua, että maha on toden teolla alkanut kasvaa. Vauva liikkuu välillä enemmän, välillä vähemmän. Vointi on kyllä super hyvä, liikunta ja ruoka maistuvat ja käytännössä mitään ikäviä oireita ei ole. Kela-neuvola on edessä ensi viikolla. Rinnat ovat kohta triplaantuneet koossa, se ei kyllä olisi niin väliksi :D

Nyt siis menossa Rv 22+6. :rolleyes:
 
Mulla oli nyt ties monesko joulu putkeen töissä. Eka joulu oli vaikea kun olen niin jouluihminen. Nyt nämä joulut ovat olleet päivä muiden joukossa. Mulla ja miehellä ei ole varsinaisesti mitään omaa joulutraditiota ja tässä kun on muutama vuosi vierähtänyt, niin ne aikaisemmatkin traditiot ovat muuttuneet, kun isovanhempia (siis meidän isovanhempia) on kuollut ja omat vanhemmat ovat päättäneet viettää joulunsa ulkomailla/kylpylässä/tms.

Mutta ensi joululle onkin sitten kovat odotukset (turhankin kovat?). Halutaan olla ihan vain kolmestaan eikä lähteä yhtään mihinkään. Saavat sitten isovanhemmat ajella tapaninpäivän kahville.

Olinko huolissani kun muksu ei liiku? No nyt se on eilisen ja viime yön ja tämän aamun jumpannut taas.

Ai niin, äippäpaketti odottaa matkahuollossa! Hörppäsen vielä aamukahvit ja sitten...
 
Mulla meni tämä joulu jotenkin ihan "ohi". Olin kyllä vapailla, mutta en yhtään valmistellut joulua, kaivanut koristeita esiin ym. ja se vähän harmitti, jäi kyllä joulufiilistä puuttumaan. Jospa ensi vuonna on aikaa ja jaksamista panostaa taas erilailla. :) Juhlista puheen ollen, aloin eilen jo suunnitella ristiäisiä. :ninja::D:whistle: Tai en muuten, mutta tein Pinterestiin uusia kansioita, joihin vähän aloin pinnailla leipomuksia ja koristeluja. Häitä valmistelin samalla tavalla varmaan kolme vuotta, joten suhteessa olen ihan samassa aikataulussa, kun kuitenkin pienemmät kekkerit kyseessä. Rakastan tällaista suunnittelua, teeman miettimistä, koristeiden bongailua ebaysta ym, joten kevät menee varmaan rattoisasti tämän projektin parissa. :ROFLMAO: Meillä osuu ensi vuonna ensimmäinen hääpäivä sopivasti sunnuntaille, jolloin vauva olisi lasketun ajan mukaan seitsemän viikkoa vanha, siinä voisi olla hyvä sauma pitää yhdistetyt ristiäiset ja hääpäiväkemut. Katsotaan vaan, kun keväällä putoan pilvilinnoistani ja tajuan, etten jaksakaan järjestää yhtään mitään. :p

Naputtelin äsken Kelalle kaikki hakemukset, nyt on äitiyspakkaus, äitiysraha ja vanhempainrahakin haettuna. Neuvolasta tuli eilen postia, jossa ilmoitettiin kevään perhevalmennusten ajat, niitä on kaksi. En kyllä muista enää aiheita, olikohan ensimmäinen lapsivuodeaika ja imetys ja toinen sitten vauvan hoito. Sairaalan synnytysvalmennus pitää varata itse, täytyy koittaa muistaa hoitaa sekin viikonlopun aikana. Ensi viikolla starttaan uuteen vuoteen sokerirasitustestillä heti tiistaiaamuna.

@Sano Pirkka mainitsit noista liikkeistä, mulla tuntuu myös päivien välillä olevan tosi suuria eroja. Välillä tuntuu, ettei pariin päivään tunnu yhtään mitään, ja sitten on eilisen kaltaisia päiviä jolloin pieni myllää aamusta iltaan ja yölläkin niin, että siihen herää. Liikkeet on muutaman viime päivän aikana vahvistuneet paljon. :) Nyt on toisinaan jo vähän epämukavaa. Vauva tykkää jostain syystä usein puskea päällä kipeästi tuohon ylävatsaan, oikealle puolelle. Monesti se tekee sitä kun syön, on jo hivenen hankalaa yrittää kumartua lautasen ääreen, kun toinen pistää täysillä vastaan välissä. :LOL:

Korallikala 25+5
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös on päivien välillä liikkeissä eroja, vauva istua nököttää tuolla ja tunnen potkut selvimmin virtsarakossani. Nyt on viikkoja 26+6 ja muutamana päivänä on alkanut vaivata unettomuus. Illalla väsyttää paljon mutta kun nukkumaan menee niin nukahdan hetkeksi ja sitten herään ja valvon tai nukun tosi levottomasti ja vaihdan asentoa paljon.
 
@Roosis mulla kans yöt on aika huonoja. Tai nukun hyvin alkuyön n. 3-4 asti, herään vessaan ja sitten saattaakin mennä monta tuntia pyöriessä. Nukahdan uudelleen 6-7 aikoihin ja kellon soidessa olen kuolemanväsynyt. Onneksi on ollut vapaapäiviä, että on saanut nukuttua aamulla pidempään. Ja töissäkin olen jaksanut ihan hyvin, pidemmän putken jälkeen vaan alkaa painaa.

Muutenkin asutaan nyt evakossa rempan tieltä, koulut on kesken ja mitään ei ehdi opiskella kun työ vie kaiken energian. Eikä tässä mitään ehtisikään illalla tekemään kun menee niin paljon aikaa työmatkoihin.
Kaikesta huolimatta sanoisin silti, että vointi on todella hyvä. Tuntuu, että hormonit ovat jo alkaneet tehdä työtään ja vauva tuntuu joka päivä rakkaammalle :love: alkuraskaudessa saattoi olla vielä päiviä, jolloin koko homma epäilytti ja tuntui, että en ole valmis, mutta nyt päivä päivältä olo on varmempi ja vauva tuntuu niin omalta.

Pääsisipä pian jo tilaamaan äitiyspakkausta! Mua ei haittaisi saada vuoden 2017 pakkaus kun siellä oli minusta myös erittäin kivat tuotteet. Oliko @Sano Pirkka teillä vuoden 2017 vai 2018 pakkaus?
 
Äitiyspakkaus taitaa vaihtua yleensä jossain huhtikuun tienoilla, eli meille kaikille tulee vielä viime vuoden pakkaus. :)

Täällä istuskellaan sokerirasituksessa. Vesipullo mukana, heti kun saa juoda niin menee varmaan litra vettä. :LOL: Tuntuu että muutenkin on ihan koko ajan jano, ja nyt vielä enemmän tietysti kun ei ole saanut normaalisti juoda. Glukoosineste oli sinänsä ihan hyvän makuista, täällä oli sellainen sitruunaan vivahtava hedelmäinen maku, mutta kyllä suuta kuivaa vielä enemmän tuollaisen sokeripommin jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
Tänään kela-neuvolassa käyty ja hakemuksetkin jo tuossa netissä täyttelin. Lisäksi otettiin se op:n vauvavakuutus vuodeksi kun ilmaiseksi sai, niin sen terveysselvityksen täyttelin myös äsken. Neuvolassa ei juuri muuta uutta ollut, mut sain ylihuomiselle lääkäriajan näiden kipujeni vuoksi :unsure: joita onkin sitten ihan kokoajan. :cry: Osasin näitä odottaakin mut silti ne pääsi yllättämään voimakkuudellaan. Liikkumaan pystyn lähinnä sisällä jossa saan otettua tukea. Ulkona liikun linkuttaen/vaappuen kuin ankka ja hitaasti kuin etana. :LOL: Välillä löytyy huumoria mut useinmiten se unohtuu siinä lamauttavassa kipujen karnevaalissa.. :devil: olen kuitenkin jo vuosia sitten vauvakuumeilujeni ohessa päättänyt, että kestän ihan mitä kipuja vain, kunhan tiedän että saan sen ihanan nyytin joku päivä syliini ja ne kivut hellittää ❤ kestän mitä vain nyt jo rakkaan tuhisijan vuoksi.

Tein yhden isomman vaateostoksen kun ostin kirpparilta pari isoa säkillistä vauvan vaatteita parilla kympillä. Noin 1/4 jää tod näk käyttämättä kunnon/ulkonäön takia, mut laskin et noin 30snt jäi hintaa per vaate et ei haittaa vaik osa jäisikin käyttämättä. ;) Sitterin ostin myös eilen kirpparilta kympillä, pitää vaan pestä päällinen. Vielä pitäis yrittää jaksaa tehdä pinnasuojus, unipesä, vaunuverho sekä muutama muu tärkeä asia. Villasukkia on jo tullut tehtyä useammat.

Liikkeitä täällä tuntuu päivittäin ja paljon. Oikea myllertäjä on kyseessä tämä neiti. ❤ Ihanasti myös isommat lapset kiinnostuneita ja mukana tässä odotuksessa.

Lellu ja Kyllikki 24+6 ❤
 
Ei kroppa tykkää työnteosta yhtään. Muutama tunti duunia ja alavatsa kiristyy. Tai se on sellainen tunne, että jokin haluaa tulla heti navan alta/häpyluun yläpuolelta eteenpäin, sellainen paine tai paino. Miten sen nyt selittäisi :D
Ei tunnu kipeältä, ikävältä vain. Vissiin menisi normaalin piikkiin jos ei tulisi noin monta kertaa tunnissa. Viikon päästä neuvola niin pitää katsoa onko aiheuttanut mitään muutoksia... Kotona ei ole ollut mitään ongelmia, kun aina voi huilata kun siltä tuntuu.

Sano Pirkka 26+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
Myöhäistä iltaa myös täältä! Mukana ollaan vaikkakin harvakseltaan, ei vaan meinaa muistaa ja ehtiä täällä käydä...
Liikkeet tuntuu mukavasti joka päivä ja vatsa kasvanut hurjasti.:love: Isoveljet halailee, taputtelee, ja muutenkin huomioi kasvavaa masua usein. Liikuttavaa seurata ja hyvä jo asennoitua pienen siskon saapumiseen pikkuhiljaa.;):love: Saattaahan sieltä mustasukkaisuuskin puskea (hyvin suurella todennäköisyydellä) mutta kuuluu asiaan ja siihen osataan me sitten "valmistautua".:ROFLMAO:

Minä lomailin joulun yli ja välipäivät ja tuli kyllä tarpeeseen; nämä 4- ja 5-vuotiaat on melko levottomia nukkujia edelleen ja alkaa omankin tilanteen vuoksi yöt olla tosi katkonaisia... univelkaa siis kasvattelen minäkin ja mietin että mitenkähän tässä vielä käy.:whistle: Töissä olo on vielä ihan jees mutta seuraillaan hetki kerrallaan...

Ajattelin että pitäs tehdä sellainen hankintalista tässä hiljalleen ja raksi ruutuun menetelmällä lähteä sitä "täyttelemään"... Siihen listaan kyllä tulee sitten ihan vaan ne MUST-jutut. Ideoita ja ehdotuksia saapi heitellä. :)

Nyt jo tammikuu ja apua miten aika on ruennut juoksemaan... o_O:LOL:

Hyvää vointia ja uutta vuotta toivotellen
Jullispullis ja "V" 24+0 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Rapsu_ ja IlonaSu
Kiva kuulla @Jullapulla pitkästä aikaa kuulumisia. :) Tsemppiä @Lellu83 ja @Sano Pirkka kipujen / vaivojen kanssa!

Piti käydä heti aamusta vilkaisemassa Omakannasta sokerirasituksen tulokset, hyvältä näytti, huh! Paastoarvo 4,8 (raja-arvo 5,3), tunnin kohdalla 7,0 (10,0) ja kahden tunnin kohdalla 5,9 (8,6). Mun ruokailutottumukset ja elintavat muutenkin on kyllä olleet nyt ihan retuperällä, että pakko joka tapauksessa vähän korjata niitä. Painoa on nyt 26+4 mennessä tullut 9 kg, mikä on ihan ok siihen nähden, mitä olisi voinut tulla. :X3: Nyt täytyy tsempata, että loppuajan painonnousu on enemmän lapsen kasvusta kuin äidin herkuttelusta johtuvaa.

Jotta ei ehtisi tulla tylsää, niin polkaistiin tässä vielä kodinvaihtoprojekti käyntiin. :LOL: Tänään lainaneuvottelu, huomenna tulee välittäjä tekemään arvion nykyisestä (myydään kyllä varmaan silti itse) ja perjantaina mennään katsomaan uutta. Se on ollut jo jonkin aikaa myynnissä, ja nyt miehen kanssa huomattiin, ettei kumpikaan oikein saada ko. taloa mielestämme. Pakko se on siis käydä katsomassa, jospa siinä on meidän uusi koti. :) Olisihan se kyllä huippua saada lisätilaa, nykyinen kaksio on jo nyt ääriä myöten täynnä. Sitteri ja turvakaukalo on keittiön lattialla, kun niille ei ole tilaa missään muualla. :ninja: Hyppäys tuplasti isompaan on kyllä toivottu. Siinä talossa olisi leikkimökkikin pihassa valmiina, mikäs meidän siellä kasvattaa pikkutyyppiä. :love: Vaikka oikeastaan kyllä halutaan rakentaa, mutta tänne pääsee rakentamaan seuraavan kerran vasta 2019-2020, niin täytyy tässä välissä keksiä muuta.
 
Äääh näitä öitä... enhän mä nuku juuri yhtään....:eek: Jos ei mukulat vaella niin nelijalkaiset karvalapset vaeltaa ja vaatii ihme kelloaikoihin mitä ihmeellisimpiä asioita.:poop::devil:
Vessaan herään itsekin sen pari kertaa yössä tuon lisäksi.. tyynyt tuntuu siltä että ois kiviä sisällä ja kaipaan vaan mahallaan nukkumista. Vali vali mutta onhan tämä nyt kaikkine ihanuuksineenkin välillä melkoista sirkusta!!!:D:ROFLMAO:
Miten sinä @Lellu83 saat nukuttua? Joko sinulla oli se lääkärikäynti ja selvisikö mitään?

Jahas, mars töihin levänneellä kropalla ja raikkailla silmillä! :whistle::X3:
 
Kela-neuvola oli eilen ja nyt sitten onkin päivä mennyt soitellessa ja selvitellessä työ- ja rahakuvioita joka suunnasta. Mitään en tietenkään saanut hoidettua loppuun asti. Äitiyslomakin lähestyy, tavallaan hyvä, että on rästihommille tulossa selkeä määräpäivä :D saa kyllä nähdä, että milloin pääsen edes harkitsemaan äitiyspakkauksen tilaamista...

Kaikki oli vauvan ja raskauden suhteen edelleen ihan normaalisti. Sf-mitta oli täysin keskikäyrällä ja painoa oli tullut raskauden alusta + 5 kg. Vauvan sykkeet sahailivat 140-150 välissä ja terkkari kyllä teki hyvin selväksi, ettei sen perusteella pysty tekemään sukupuoliarviota :D Google tiesi kuitenkin kertoa, että syke viittaisi tyttöön ja aion nauttia arvailusta koko odotuksen ajan :rolleyes: :love:
 

Yhteistyössä