Huhtikuiset 2018 marras-tammikuussa

Tervetuloa mukaan uudet, lista on nyt toivottavasti ajantasalla! :)

Suljettuun fb-keskusteluun mahtunee vielä mukaan, siitä yksityisviestit @pillipöllö.

Huhtikuiset 2018

2.4.
paperikirahvi90 / 27 / 3. / LKS

3.4.
Elmari / 31 / 1. / TYKS
Linnn / 26 / 1. / -
Corael / 30 / 2. / K-HKS

6.4.
Sano Pirkka / 34 / 1. / SeKS
lummph / - / 2. / KYS

7.4.
Rapsu_ / 29 / 2. / OYS
Korallikala / 29 / 1. / K-HKS
hantta88 / 29 / 1. / Tays
Miija_ / 27 / 1. / E-KKS
J3nski \ 31 \ 2. \ OYS

9.4.
Anna1977 / 40 / 4. / LS

10.4.
Nipsuh / 27 / 1. / P-HKS
orvokkitäti / 35 / 1. / OYS

11.4.
Hopeful84 / 33 / 3. / HYS
naapu / 27 / 1. / SEKS
nipsam / 26 / 2. / K-HKS

12.4.
Shona / 34 / 1. /HYS

13.4.
orpolapsi/ 29/ 4./ TYKS

14.4.
ÄippäVm82 / 34 / 6. / P-KKS
kkroor / - / 2. / -
heid_90 / 27 / 1. / K-PKS

15.4.
MaiMai- / 30 / 2. / TAYS

18.4.
Lellu / 34 / 3. / KYS

20.4.
Miala / 25 / 1. / KYS

21.4.
Kettu08 / 30 / 2. / SEKS

22.4.
Siraliina / 31 / 2. / TYKS
Myrsky10 / 22 / 1. / SEKS

24.4.
sekopo / 34 / 3. / K-HKS
Siraliina / 31 / 2. / TYKS

25.4
Jullapulla / 32 / 3. / KYS
IlonaSu / 34 / 3. / Tays
Uidi / 29 / 2. / TYKS

26.4.
jokonyt / 24 / 2. / OYS
Hantta81 / 36 / 4. / KYS

28.4.
Papuliisa / 26 / 1. / TYKS

2.5.
pillipöllö / 30 / 4. / HYS

Ilmoitattehan tiedot mukaan listalle muodossa "Laskettu aika / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala".

Uudet tiedot ja päivitykset mieluusti punaisella (värin voi muuttaa muokkausvalikon pisarasta) omaan viestiin, niin lisään ne listaan. Lista pysyy aina ketjun ekalla sivulla ja päivitän tiedot siihen.

Lista synnytyssairaaloista:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala

Vanhat keskustelut:

heinä-elokuu: https://kaksplus.fi/threads/huhtikuiset-2018.2492497/
syys-lokakuu: https://kaksplus.fi/threads/huhtikuiset-2018-syys-lokakuussa.2494010/
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu ja Rapsu_
Tervetuloa @Uidi, @Anna1977, @Papuliisa ja @Corael! Kiva saada monta uutta mukaan, meitähän alkaa olla jo mukava määrä. :)

Edellisen ketjun lopussa aiheena oli Pegorion ja luumut. :D Ostin minäkin tänään varmuuden vuoksi luumuja kaappiin, vaikka nyt on jo useamman viikon vatsa toiminut ihan normaalisti. Tuskin niistä haittaakaan on, on ainakin valmiina jos tulee tarve. Ja onhan ne ihan hyviäkin!

Kerroin tänään vähän ex tempore esimiehelle raskaudesta. Tai meillä oli muutenkin keskustelu, jossa sivuttiin loppuvuotta ja alkuvuotta ja mun perehdytystä ym. Hyvin meni kuten ajattelinkin. :) Esimies onnitteli ja kyselikin jotain, tuli oikein lämmin ja välittävä fiilis. Koeajallahan tässä ollaan, mutta todellakin saan olla ihan loppuun saakka. Työsopimus mulla loppuu toukokuun lopussa, mutta vähän sivuttiin jo äitiyslomalta paluuta ja jatkoa. :) Ja onhan tässä vielä 4 kk aikaa todistaa, miten supertyyppi ja hyvä työntekijä mä oon, niin on talossa vielä paikka tarjolla kun olen valmis palaamaan. En mielestäni edes ole stressannut tätä töissä kertomista, mutta kyllä siitä vain jotenkin kevyempi olo tuli.

Mä en jaksa enää odottaa, että tuntuisi niitä liikkeitä! :rolleyes: Mutta kun istukka on etuseinässä täälläkin, tosin onneksi aika ylhäällä, niin varmaan joku kolmekin viikkoa menee vielä. Piiiitkät viikot! Rakenneultraankin 3,5 viikkoa. Onneksi on tuo kotidoppler edes. :)

Korallikala 17+5
 
Mulla näkyy vatsa jo selvästi, mut tää onkin jo toinen raskaus. Nyt 15+2. Muutaman viikon näkynyt, eilen illalla oli oikee pallo :D painoa on tullu 2kg, vaik oon syöny kyllä niin liikaa, ja ihan liikaa tulee käytyä Hesessä. Mut Heset laitan Turun piikkiin, koska mun on pitäny nyt monena päivänä eri syistä käydä Turussa, kotimatkaa on puolituntia ja tolle 1v 4kk tulee ruoka-aika aina reissussa. Ja tuolla Turussa niitä Hesejä on joka paikassa, niistä saa ite muutamalla eurolla ruokaa ja lapselle voi lämmittää purkkiruuan. Mun mielestä on hyvä selitellä tätä asiaa itselle näin :D

Mut mä kans voisin liittyä faceryhmään, kenelle paan viestiä? Vielä en uskalla liittyä Vauva 2018 -ryhmään, se näkyy heti kaikille. Noi isot vauvaryhmät on hyvää viihdettä, kun äidit siellä kilpaa kiillottaa omia sädekehiään ja sota on pystyssä jo pienistäkin asioista :D onneks meno on jo tasaantunu 2016-ryhmässä.
 
@pillipöllö on lisäillyt uusia sinne fb-ryhmään, mutta onkohan hänellä kaikki ok? Katsoin, että olisi täällä käynyt viimeksi melkein kuukausi sitten. Jotkut meistä on varmaan siinä ryhmässä mukana, pystyisikö joku muu lisäämään uusia sinne? Minäkin voisin nyt vihdoin liittyä, jos sinne vain vielä mahtuu.
 
  • Tykkää
Reactions: hantta88
@pillipöllö on lisäillyt uusia sinne fb-ryhmään, mutta onkohan hänellä kaikki ok? Katsoin, että olisi täällä käynyt viimeksi melkein kuukausi sitten. Jotkut meistä on varmaan siinä ryhmässä mukana, pystyisikö joku muu lisäämään uusia sinne? Minäkin voisin nyt vihdoin liittyä, jos sinne vain vielä mahtuu.
Tätä miekin oon miettinyt ku silloin asiaa kyselin ja hän ei ole täällä käynyt, toivottavasti kaikki kunnossa! Oisin myös edelleen ryhmästä kiinnostunut jos tilaa on.

Mulla alkoi ummetus samantien ku tulin raskaaksi, oon syönyt kuitupitoista ruokaa, luumuja ja juonut paljon vettä mut eipä ne riittänyt.. :sick:
Pegorionia koitin ja se oli liian voimakasta mulle, tällä hetkellä käytän Levolacia päivittäin, joka on kyl toiminut just hyvin kun löysin oikean annostuksen.

Hantta88 & 17+5
 
@Korallikala mä puutun vielä listalta, kiitos jos lisäilet :)

Shona/34/1./HYS
Mikä oli la? :)

Postissa tuli ihan väärän kokoinen tukivyö ja kävin tänään liikkeestä hakemassa toisen, vähän paremmankin ehkä. Tuntuu että kun eilen kerroin töissä esimiehelle, niin tänään sitten maha pullahtikin esiin. :D Huhhuh, luulin että mulla on vielä hyvin mukavia vaatteita, mutta nyt näemmä siisteimmät topit alkaa jo kiristää. Äh! Lastentarvikeliikkeessä ystävällinen myyjä vinkkasi, että kun istukka on edessä niin kuin mulla, niin vatsa luultavasti sitten kasvaa juuri sellaiseksi, josta kaikki odottaa vähintään jotain kolmosia pihalle. :ninja: Jippii.

Täytyy yrittää pian käydä vähän kirppiskierrosta, en raaski kyllä raskausajan vaatteista ihan hirveitä maksaa. Fb-kirpparit tuntuu olevan vain täynnä jotain trikoorytkyjä, en tykkää yhtään käyttää trikoopaitoja, niin ei oikein pääse noita hyödyntämään. Toivottavasti jostain osuisi vastaan joku alennusmyynti tai muu kultakaivos, niin saisi edes vähän helpotettua tätä äkillistä, ällöttävää turvonnutta oloa, kun vaatteet ei puristaisi niin kovasti. :rolleyes:
 
Mä tarvitsisin myös jonkinlaisen tukivyön tuon selän takia, mutta ajattelin maanantaina soittaa terveyskeskuksen välinevuokraamoon, josko sieltä saisi lainaksi. Mulla alaselkä + häntäluu kipeytyy aina iltaa kohden.
 
Onko kenelläkään vaivana päänsärkyä? Itellä on ja tuntuu ettei mikään oikein auta, ei vesi, kahvi, ulkoilu eikä panadoli, minkä ottoa oon kuitenki yrittäny vähän vältellä. Niska ollu jumissa jonku verran, muttei senkään käsittely oo erityisemmin auttanu.. Töissä mittailin verenpainetta ja ennemmin vähän alhaiset on kuin korkeat.. tympeä vaiva kun alkaa olla päivittäistä. :(
 
Onko kenelläkään vaivana päänsärkyä? Itellä on ja tuntuu ettei mikään oikein auta, ei vesi, kahvi, ulkoilu eikä panadoli, minkä ottoa oon kuitenki yrittäny vähän vältellä. Niska ollu jumissa jonku verran, muttei senkään käsittely oo erityisemmin auttanu.. Töissä mittailin verenpainetta ja ennemmin vähän alhaiset on kuin korkeat.. tympeä vaiva kun alkaa olla päivittäistä. :(
Mulla oli myös melkein viikon päänsärkyä, ei auttanu mikään mut sit huomasin, et mulla oli aivan jumissa takareidet (luultavasti iskiaskipujen takia), joten niitä ku aloin päivittäin venyttää nii helpotti päänsärky ja on pysyny pois. En tiiä auttaako tää sua mut toivottavasti löyät syyn ja saat helpotuksen :)
 
Kyllä meinaa olla koko ranka jumissa. Päänsärkyä ei onneksi ole, mutta niskat jumissa (alaselän ja kipeän häntäluun lisäksi), ja niskajumi aiheuttaa tietyntyyppistä huonoa oloa.
Onko kenelläkään silmät kipeät? Mun silmät ei oikein siedä lämpöä, esim. saunassa tai jos avaa uunin luukun.

Vauvavakuutuksesta otettiin tarjous eikä mikään huono ollut. Vertailin johonkin Kaksplussan vuonna 2015 tekemään yhteenvetoon, jossa kaikki oli alkaen 500e.
 
Laittakaa fb-ryhmästä kiinnostuneet viestiä @Lellu83

Mulla on ollut jotenkin raskas olo vatsalla nyt viikonloppuna, sellaista paineen tunnetta melkein koko ajan. Liekö vatsalihakset antamassa periksi, natisevat viimeisillä voimillaan liitoksistaan. :LOL: Kaipa tuollaiset kolotukset on ihan normaaleja.

Odotan vain, että tämä ikuisuuksia kestänyt flunssa olisi ohi ja pääsisin hierojalle. Nyt kun vielä pystyy makaamaan vatsallaan, niin haluan piiiiitkän ja kunnollisen koko kropan avaamisen. Pitäisi kyllä alkaa venytellä, huomaan että mullakin on takareidet ja nivusten alue muutenkin jumissa, mutta nekin pitää kyllä ensin avata hierojalla, että venytys menisi perille. Jospa ensi viikolla tää hiton yskä olisi mennyttä vihdoin.

Miettikää, kohta ollaan jo puolivälissä! Hurjaa! :D:p

Korallikala 18+1
 
  • Tykkää
Reactions: Shona ja Lellu83
Lista päivitetty. :)

Ollaankos me vielä ehditty puhua tyttö- ja poikaoloista, tai siitä, onko niitä? Ensimmäisillä ei ole enää kovin kauaa rakenneultraan. :cool: Niin, että miltäs tuntuu vai tuntuuko miltään? Onko joku saanut jo lupauksia?

Musta ei tunnu kummaltakaan. Alussa oli vähän aikaa poikaolo, mutta nyt... Ei. Ehkä ihan ihan ihan vähän tyttöolo, mutta ehkä ei kuitenkaan. Sykkeiden puolesta voisia olla tyttö, jos siihen legendaan on uskominen. :ROFLMAO: Tulee kumpi tulee, niin rakashan se on joka tapauksessa.

Muistan kun odoteltiin np-ultraan vuoroa ja ultrahuoneesta tuli ulos pariskunta, joka oli ollut rakenneultrassa. Tai ensin ulos paukkasi itkevä nainen, hieman perässä tuli mies. Nainen oli ihan tolaltaan, itki ja raivosi miehelle miten suuri pettymys oli, kun oli annettu vahva poikalupaus. :( Vähän tuntui kurjalta, vaikka varmasti olikin hormonien vahvasti värittämä reaktio ja lapsi lopulta rakas sukupuolestaan huolimatta. Onneksi itsellä ei ole odotuksia oikein suuntaan eikä toiseen, niin en varmaan kehitä ihan vastaavaa reaktiota. :ninja::LOL:
 
Mä luulen, että oon alkanut tuntemaan liikkeitä :love: Luulin eilen, että tunnen oman sykkeen mahassa, mutta kun kokeilin omaa pulssia nii ihan eri rytmiin menee :LOL: Liikkeet tuntuu niin kuin kupla koputtaisi sisällä. Saattaa tuntua pari kertaa tai sitten muutaman minuutin kerralla. Tosi tarkkaan ja paikallaan joutuu tunnustelemaan, hirmuisen hentoja tuntemuksia vielä. Jos ei yrittämällä yrittäisi tunnustella, niin varmaan en huomaisi edes vielä.

Viime viikolla oli neuvola, mun paino noussut alusta nyt yht. 5,2 kg :cautious: Tosin ihan alun rajun painonnousun jälkeen viimeiseen n. 9 viikkoon ei ole tullut lisää kuin n. 1,5 kg. Vauvan sykkeet yli 150, näinköhän meille tulisi tyttö :) Mulla on ihan tyttöfiilikset. Rakenneultraan vielä tasan kuukausi.

Mä oon jo pikkuhiljaa muutamia ostoksia tehnyt, pari vaatetta ostanut ja tulevaan lastenhuoneeseen tapetit ja maalit. Mun äiti on ihan innoissaan ja hullaantunut ensimmäisestä lapsenlapsesta ja ostellut jo vaikka mitä vaatteita ja hoitotarvikkeita:ROFLMAO: Mites muilla, onko hullaantuneita isovanhempia?

Miala ja vauveli 16+4
 
Rakenneultra on tasan kolmen viikon päästä ja edelleen on vahva poikaolo. Ollut ihan alusta asti.
Sunnuntaiaamuna kun rauhassa vielä makoilin lämpöisten peittojen alla, niin kyllä oli vatsassa sellaiset bileet että! Tuntui hassulta.
Äidiltä kysyin josko voisin nähdä omaa neuvolakorttia. Kiinnostaisi vähän nähdä miten 80 luvulla on neuvolassa toimittu ja mitä tietoja itsestä on sinne kirjoitettu. Pitkän aikaa olen pohtinut oman potilaskansion tilaamista. Näkisi sitä omaa kehitystä vauvasta kouluikään.
 
@Rapsu_ , päänsärkyjä ollut täälläkin. Yleensä mulla tosi harvinaista, mutta muutamaan kertaan jo ehtiny olla tässä lähiviikkoina.

En ole oikeen yhtään osannut ajatella kumpi olisi tulossa, tyttö vai poika :) Meillä rakenneultraan vielä reilut kaksi viikkoa, mutta jospa sitten siellä selviäisi :love: Isovanhemmat on innoissaan! Ei olla vielä tehty mitään hankintoja. Ajattelin sen rakenneultran jälkeen hankkia edes jotain pientä :) Liikkeitä (uskon että niitä ne on) on tuntunut joka päivä reilun viikon ajan. Vatsan toimimattomuus on kyllä vaivannut, pitäisi keksiä siihen järeämpiä keinoja!

Shona rv 17+5
 

Yhteistyössä