Huhtikuiset 2018 syys-lokakuussa

Täällä omien laskujen mukaan nyt rv 9+1 (neuvolan laskujen mukaan 10+3, katsotaan parin viikon päässä ultrassa mihin tarkentuu) ja alkaa olla aika vaikeaa piilotella enää tätä raskautta. Perjantaina työpaikan juhlissa kaksi naista arvasi että oon raskaana (toisen mielestä oon jotenkin pyöristynyt :p), onneksi lähimmät työkaverit on miehiä ja eivät toivottavasti vielä ole arvanneet mitään...jotenkin tuntuu että pahin pahoinvointi on jo helpottanut. Kuvotus ei enää ole kokoaikaista, vaan pikemminkin välillä tulee hetkiä että laatta meinaa lentää ja se menee sitten ohi. Mutta siis tää maha on jäätävä! :eek: Turvotusta vielä kai suurin osa, mutta farkut kiristää ihan jäätävästi ja maha on ihan eri muotoinen kuin ennen raskautta turvoksissa. Alavatsalla on sellainen jännä "terävä/kantikas" kohouma. Kohtukin kyllä tuntuu etenkin iltaisin painavalta ja sen tuntee kädellä varovasti kokeillessa. Ensi viikon ma uusintayritys sydänäänten kuunteluun ja tästä päivästä tasan kahden viikon päästä ensimmäinen ultra. Vaikka oireita on ja muutoksia tapahtuu kehossa, niin silti jännittää ja pelottaa tosi paljon, että mitä jos siellä ei olekaan mitään? Tuulimuna tai keskeytynyt keskenmeno. :unsure: Mutta viim. kahden viikon päästä selviää, jos ei sydänääniä löydy jo tulevana maanantaina.
 
Nyt täytyy vähän tilittää.

Mulla on aivan ihana mies, mutta sillä on joku ymmärtämättömyysongelma tiettyihin asioihin. Esim. jos sanon, että olipa rankka työpäivä, niin vastaus ei suinkaan ole "no istupa sitten sohvalle niin hieron vähän hartioita ja tuon sulle kupin kahvia" vaan alkaa voivottelemaan kuinka HÄNELLÄKIN oli todella rankka päivä ja ihan väsyttää nyt. Tai jos sanon, että melkein venäytin selkäni niin kohta keksii, että "mun kättä on särkenyt koko päivän". Tavallaan vähättelee jatkuvasti mun tuntemuksia ja oireita. Mikä on hirveän kivaa kun kaksi yötä on mennyt nukkumisen osalta vituiksi ja tästä syystä kaksi päivää on mennyt samalla ihan vituiksi. En vaan jaksa keskittyä mihinkään, joka paikkaa särkee ja kaikki tämä lisää huonoa oloa. Ai niin, toki hän ymmärsi sanoa viime viikolla kokemaani pahoinvointiin ja melkein-oksentamiseen, että "et voi olla koko raskausaikaa sairaslomalla" (pohdin vakavasti että olisin perjantain pois töistä).

:mad:
 
TÄällä tänään 9+0 ja kauhea flunssa. Oksennellut oon jo useampana päivänä, onkohan pahoinvointi tästä flunssasta vai raskaudesta... eka neuvola käynti oli viime viikolla ja siellä näkyi kaikki niinkuin pitääkin ja äitiyskortin sain niin alkoi tuntua paljon todemmalta :) seuraavaan Np ultraan onkin sitten kolmisen viikkoa joka tuntuu taas pitkältä ajalta. :unsure: Eniten huolestuttaa kun rinnat ei ole yhtään arat ei mistään kohdalta ja edelliissä raskauksissa on kihelmöinyt mutta nyt ei niin mitään.. (n)
 
Nyt täytyy vähän tilittää.

Mulla on aivan ihana mies, mutta sillä on joku ymmärtämättömyysongelma tiettyihin asioihin. Esim. jos sanon, että olipa rankka työpäivä, niin vastaus ei suinkaan ole "no istupa sitten sohvalle niin hieron vähän hartioita ja tuon sulle kupin kahvia" vaan alkaa voivottelemaan kuinka HÄNELLÄKIN oli todella rankka päivä ja ihan väsyttää nyt. Tai jos sanon, että melkein venäytin selkäni niin kohta keksii, että "mun kättä on särkenyt koko päivän". Tavallaan vähättelee jatkuvasti mun tuntemuksia ja oireita. Mikä on hirveän kivaa kun kaksi yötä on mennyt nukkumisen osalta vituiksi ja tästä syystä kaksi päivää on mennyt samalla ihan vituiksi. En vaan jaksa keskittyä mihinkään, joka paikkaa särkee ja kaikki tämä lisää huonoa oloa. Ai niin, toki hän ymmärsi sanoa viime viikolla kokemaani pahoinvointiin ja melkein-oksentamiseen, että "et voi olla koko raskausaikaa sairaslomalla" (pohdin vakavasti että olisin perjantain pois töistä).

:mad:
Eikä tuo kuulostaa ihan mun mieheltä jos miehiltä puuttuu taito hyväksyä muitten kivut ja säryt? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeful-84
@ansuli821 Voi itku mitä uutisia! :( Voimia!

Mulla on jonkin aikaa ollut vahva tunne siitä, että meillekin tulee tuulimunauutisia sitten parin viikon päästä. Ihan raskaustestistä asti on ollut olo, ettei kaikki ole ok, ja nyt jonkin aikaa se on ollut tosi vahva. Isompi yllätys on, jos sieltä jotain ultrassa löytyy. Vaikka yleensä olen optimisti, niin ultraan lähden sillä oletuksella, että tyhjäksi todetaan. Jotenkin vain intuitio on niin vahva. :ninja:
 
Np- ultrassa käyty ja kaikki oli vallan mainiosti. Riskiluku pieni, niskaturvotus 0,8mm ja muutenkin näytti olen oikein hyvin asiat.
Harmi että mies edelleen mököttää ja kiukuttelee ja mökötti myös vastaanotolla niin paljon, että kätilö (?) kysyi, ollaanko kuinka paljonkin keskusteltu raskaudesta :rolleyes:

No, automatkalla tinkasi, eikö voitaisi jo pian kertoa edes tuleville isovanhemmille.
 
Ihania uutisia @Linnn ja @Sano Pirkka :love:

Kovasti on ryhmä hiljentynyt, vai tuntuuko vain siltä? Oletteko kaikki karanneet fb:n puolelle? Jos ultrassa on kaikki hyvin, niin voisin itsekin liittyä johonkin fb-ryhmään mukaan, jos vielä mahtuu.

Meidän koira söi tietokoneen hiiren, niin kestää hetki että pääsen päivittämään listaa. Mutta tulossa on. :D

Korallikala 12+1
 
Minä ainakin olen pitäny hiljaiseloa nyt vähän aikaa kun pelotti niin kovasti tämänpäiväinen np-ultra.. ei ole haluttanut puhua raskaudesta ollenkaan.

Onneksi ultrassa näkyi kaikki olevan hyvin ja sikiö vastasi kooltaan täsmälleen menkoista laskettuja viikkoja eli 12+4. ihana pieni siellä ❤ tuntuu taas niin uskomattomalta kun tätäkin raskautta sai tovin odotella ja nyt siellä pieni köllii.
 
Loistavaa @paperikirahvi90 :love:

Mäkin kyllä ajattelin lykätä seuraavan kuukausiketjun aloitusta ultraan eli 3.10. asti, jos tulee huonoja uutisia, niin en tietysti aloita kun en halua sitä enää päivittää. Toki kuka tahansa muukin saa sen aloittaa, ei se ole mikään mun yksinoikeus. :D Mutta aloitan sitten 3.10. jos uutta ei vielä ole ja meillekin tulee hyviä uutisia.
 
  • Tykkää
Reactions: Lellu83
@ansuli821 Olen niin pahoillani.:cry: Paljon voimia sinulle!!!

Hiljaiseloa ihan siksi että voimat menee päivistä selviämiseen ja siihen että oksennusta saa pidättää 24/7. Ja samalla edelleen niiiiiin epäuskoinen olo että onko se nyt siellä ja kasvaako se edes....(n) Np-ultra 16.10.....eli n.ikuisuuden päästä. :cautious::LOL: Josko SEN jälkeen voisi rauhoittua ja alkaa nauttimaan tästä hommasta ihan täysillä.....

9+2 mennään.....ja jotenkin kummasti vaatteet jo kiristää....:whistle:
 
Jos tuotteesta sanotaan, että se on "maidoton", niin saako se sisältää maitoa? Edes vähän?
Jos tuotteesta sanotaan, että se on "alkoholiton", niin saako se sisältää 0,3% alkoholia? Okei, siidereistä voidaan ilmeisesti tehdä täysin alkoholittomia, mutta oluista ei. Kaupan simoissa % voi olla jopa 0,7 joten...
Ajattelin ihan vaan nauttia ensimmäisestä vapaasta koti-illasta yksin noin kahteen kuukauteen.

Onhan tämä palsta paljon hiljaisempi kuin esim. vauvakuume -puolella 30-kymppiset ensimmäistä yrittävät. Mutta tää nyt vaan on tällaista odottelua ja harvemmin mitään ihmeellistä tässä kohtaa edes tapahtuu. Np-ultra on porukalla seuraavana vuorossa ja sitten kai ensimmäinen lääkärintarkistus.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeful-84
Täällä ainakin seurataan tätä keskustelua aktiivisesti mutta vastaaminen voi aina olla vähän "kiven alla". Faceen en itse lähde, tää ihan riittäköön niinkuin aiemminkin.;)

Tää on tosiaan semmonen suvantovaihe.... tosiaan sitä ODOTTELUA. :whistle:

Mulla ei ole oluista kokemusta, "siideripissis" tässä osoitteessa.:LOL: Alkoholitonta kuoharia (sellainen joku lehtikuohuva...?) maistoin kesällä, oli tosi hyvää!
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeful-84
Ansulille paljon halauksia!

Mä olen myös täällä taustalla. En oikein uskalla uskoa tätä vieläkään todeksi kun ei ole muita todisteita kuin se yksi raskaustesti (ja edelleen jatkuva pahoinvointi ja väsymys). Ensi viikolla eka neuvola mut ei sekään käynti todista että kaikki olisi hyvin. Odottelua, odottelua siis. Viikot menee onneksi nopeasti töissä ja illat kotona vauvan kanssa.
 
Lidlissä on myynnissä vauvanvaatteita :) Melkein menin hypistelemään. Kauhean pienen näköisiä olivat.
Musta tuntuu että meille tulee pitkä ja hoikka poika joka siirtyy suoraan johonkin 70cm vaatteisiin :D:D:D

Mun mielestä Lidlissä on joko huippulaatua tai sitten täyttä kuraa. Koskaan ei voi siitä laadusta tietää. Esim. kaikki työkalut, mitä meillä on, on ostettu Lidlistä (Parkside) ja ovat olleet lähes päivittäin käytössä (raksalla...). Sitten taas joku lakana on ekassa pesussa mennyt nyppyiseksi. Urheiluvaatteet ovat kestäneet todella hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeful-84
Helmikuisista päivää!
Kiitokset vinkistä, @Sano Pirkka :) Olin just lähdössä ensimmäisiä vauvanvaatteita ostamaan, niin hoksasin sitten käydä Lidlissäkin. Ihan hyvälaatuisia ne minusta oli. Näillä palstoilla kuulee, että joillekin ei mene ne 50-kokoiset ollenkaan, kun taas jotkut voi pitää niitä pidempäänkin. Jotain pikkuruisia vaatteita ostin, mutta myös isompia. Kaverin vauvan olen nähnyt muistaakseni viikon ikäisenä, niin olihan se pieni. Sitä mä kaupassa aloin miettimään, että niitä lämpöisempiä vaatteita tulee sitten vasta myöhemmin kauppoihin. Taisin kaksi neulepaitaa ostaa jo nyt. Saa nähdä tuleeko käytettyä, mutta pitää jostain aloittaa tavaran haaliminen. Rakenneultra oli siis eilen.

Ja kun mietit tota alkoholiton-juttua, niin ainakin Nikolai vaalea lager on ihan 0,0%. Kesällä näpertelin alkoholitonta Radleria siitä, ja ihan hyvää siitä tuli. Joku alkoholiton kuohari oli aika aidonmakuista, oliskohan ollut Freixenet (vai miten tää kirjoitetaan).
 

Yhteistyössä