Huhtikuiset 2018 syys-lokakuussa

Meillä myös hyviä kokemuksia Lidlin urheiluvaatteista. Poika käyttää viikottain 4-6 harkat samoja muutamaa aluskerrastoa ja aina on vaan "pese & pidä" meiningillä. Eikä ne ehdi kulua miksikään ennen kuin jäävät pieneksi. (y)
 
Ihanaa ku monille on tullu hyviä uutisia ultrasta! :)
Itellä ultra on ens pe ja jännittää kovasti. S-PAPPA oli huomattavasti pienempi ku esikoisesta ja tietenkihän se jäi vaivaamaan. Tiiän kyllä että ultra kertoo enemmän mutta silti jäi kaivamaan mieltä. onko muilla samanlaisia ajatuksia? Oireita ei oo juurikaan ollu, turvotusta ainoastaan..vai jokohan se olisi vauvamahaa. :)

Ai niin, löysin kaupasta todella hyvää magnersin alkoholitonta siideriä, suosittelen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
Mäkin olen pitänyt hiljaiseloa, kun vointi on ollut niin huono. Mies on ollut ihana ja hoitanut kaikki kotityöt ja puuhannut esikoisen kanssa, kun mä olen välillä ihan poissa pelistä, makaan vaan peiton alla ja pidätän oksennusta. Toivottavasti pian alkais helpottaa. Kaksi viikkoa vielä nt-ultraan. Onnea kaikille, jotka ovat hyviä uutisia ultrassa saaneet <3

Siraliina 9+6​
 
Onpas täällä monella huono olo, toivottavasti pian helpottaa! Mullakin alkoi aamu taas mehevällä närästyksellä, toivottavasti ei mene koko päivä tästä poltteesta kärsiessä. :ninja:

Meillä on enää (vielä?) viikko ultraan! Kohta varmaan alkaa jo vähän jännittää. Onneksi tässä on vähän kaikenlaista puuhaa siihen asti, pieni työmatkakin taas, niin aika kuluu ripeästi.
 
Heips pitkästä aikaan.
Mulla alkoi pahoinvointi jo helpottaa noin vajaa pari viikkoa sitten, ja nyt ärsyttääkin kun parina päivänä vähän tullut takaisin. Uskalsin varata sokerirasituksenkin sen vuoksi jo nyt, koska olo helpottunut. Saa nähdä kuinka huomen aamuna käy, kun paastokin takana. Toivotaan ettei tule oksuoloja labrassa.
2.10 maanantaina on ultra ja huomenna siis rv 12+0. :love::love:
 
Hei! Täällä mennään nyt 13+2, ja nyt jo useamman päivän ollut parempi olo! Vielä ajoittain huonoa oloa, mutta selvästi helpottanut (y)

Olettekos kuinka jo kertoneet raskaudesta? Mulla tosiaan parhaat ystävät ovat tienneet alusta asti, mutta nyt viikonloppuna kerromme myös perheenjäsenille, kun tulevat kylään. Jännittää ihan älyttömästi, vaikka tiedän että yllätys on iloinen :X3:

Linnn 13+2
 
Meillä mies olisi innokas jo kertomaan, varsinkin np-ultran jälkeen, kun todettiin että kaikki on ok. Lupasin sitten että tässä parin viikon sisällä, kuinka nyt nähdäänkin tulevia isovanhempia. Tiedossa on myös parin kaverin juhlat, joten ehkä pääsen helpoimmalla kun selitän alkoholittomat juomat sillä raskaudella.

Muuten fiilikset ja olo (y)
Sano Pirkka 13+0
 
Mä oon jo kertonut aika monelle :whistle: Muutamalle lähimmälle ystävälle, lähimmille työkavereille, äidilleni ja miehen perheelle. Oli tarkoitus odottaa nt-ultraan ennen perheelle kertomista, mutta oon ollut niin nuutunut ja huonovointinen, etten oo millään jaksanut feikata et kaikki olis ok:LOL: Ja oon ajatellut, et niille voi kertoa joille kertois jokatapauksessa meni tämä sit hyvin tai huonosti. Ja kovasti ollaan vannotettu, etteivät puhu eteenpäin.
 
Täälläkin alkaa olla pahoinvointi helpottamassa, enää vaan jotkut ruuat ällöttää ja iltaisin etoo. Huima parannus siihen 24/7 huonoon oloon ja oksenteluun.

Muutamille ihmisille ollaan kerrottu raskaudesta, lähinnä perheenjäsenille. Muille ehtii myöhemminkin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu
Mulla on myös olo parantunut viime päivinä, vaikkei se nyt kovin huono ole missään vaiheessa ollutkaan. Nälkä on taas sellaista normaalia eikä yököttävää. Yksi mulla kyllä on, mistä en vain selviä, se on vihersalaatti. :D Ehdin aina unohtaa sen ja otan jossain lounaspaikassa salaattia todetakseni, että se itse salaatti on aivan oksettavaa. :ninja: Kummallista!

Mä olen kertonut kahdelle kaverille ja entisessä työpaikassa työkavereille. Mies on kertonut kolmelle läheiselle kaverilleen, joilla kaikilla on itselläänkin lapsia. Jos ultrassa tiistaina on kaikki hyvin, niin kerrotaan varmaan muillekin. :) Omille vanhemmilleni ajattelin kertoa niin, että pyydän äitiä neulomaan vauvalle tossut. Hän on siis tehnyt minulle sukat, joita en ole vielä hakenut, niin vien samalla mallikuvan että teepä seuraavaksi tällaiset. :whistle: Meillä tulee kuukauden päästä 10 v yhdessäoloa takana, voi olla että silloin jonkun imelän siirappisen vuosipäiväpäivityksen lomaan Facebookiin voisi ujuttaa vähän muitakin uutisia. Aion tehdä sen kuvalla, mulla on jo Pinterestissä salainen kansio täynnä inspiskuvia. :D Mitenkäs te muut, onko joku suunnitellut paljastusta jotenkin erityisesti?

Korallikala 13+1
 
  • Tykkää
Reactions: Rapsu_ ja IlonaSu
Minä ajattelin odottaa myös np-ultran varmistuksen siitä että kaikki edelleen kunnossa ja silloin kertoa niille kelle vielä ei olla kerrottu. Miehen puolelta ei taida kukaan tietää, mun puolelta siskot ja pari ystävää.
Moni opiskelukaveri on kyllä kysellyt syytä tupakoinnin yht'äkkiseen lopetukseen, mut sekin todellinen syy selviää niille viimestään kun älyävät ulkoapäin ;)
Olo on edelleen todella turvonnu! Vatsan ympärys on kyllä kasvanu, johtuu toki myös ylimääräsestä rasvakerroksestakin, mutta kyllä raskauskin alkanu muokata. Kohta ei pysty enää peitellä kun ei voi vetää mahaa enää sisään yhtään..
Hengästyttekö te muut helposti?? Mä huohotan kun mikäkii! Ja ei tartte kyllä sen kummemmin liikkua!!! Rappusiakii ku kävelee ni menee hetki et saa hengityksen tasaantumaan.
Ja kun syön niin ylämahaan tulee niin täys olo pitkäks aikaa että pahaa tekee. Ihan ku olis kurkkuaan myöten täys! Ja se täys olo ei ihan tosta noin vaan lähekkää pois ja sitte närästää..
Mahakaa ei toimi enää samallailla ku ennen ni on välillä aika tuskanen olo!!

Mukavaa sunnuntain jatkoo mammat ja masukit :love:

Hantta81 ja sintti 10+3
 
Minä hengästyn välillä ihan istuessa tai puhuessa! :LOL:
Rappusista tms puhumattakaan...

Tulevana ke nt ultra o_O:p jännittää ihan älyttömästi!! :confused:
Piti aikaa siirtää kun mies ei olis päässytkään jo varatulle ajalle niin nyt mennäänkin jo päivää aiemmin.

Meillä tietää vain mun pari läheisintä ystävää sekä meidän lapset. Miehen perheelle kerrotaan syyslomalla ja ehkä sit omallekin perheelle vois samoihin aikoihin puhua. Pari viikkoa siis vielä ollaan hiljoksiin asiasta. Facessa en julkisesti meinaa julistaa mitenkään, tärkeimmät ihmiset saa tietää henkikökohtaisesti ja muut viim sit kun baby syntyy. Eikä meinata muutenkaan mitään kovin erikoista näytöstä järjestää, eiköhän tää maha ole silloin (rv 14) sen kokoinen et ei voi peitellä. :LOL: Nyt nimittäin jo takin kiinni saaminen tekee tiukkaa ja ei tuota tosiaan enää paljoa sisään vedetä! :whistle:

Mulla on myös suolen toiminta hidastunut, ruoka tuntuu jäävän syönnin jälkeen ylävatsalle ja hirveitä kaasuvaivoja ilmaantunut närästyksen kaveriksi. :ninja:

Apua!! Mullon ikävä mm. graavilohta, maksamakkaraa, juustoja, medium pihviä ja salmiakkia!! :censored::cry: Ehkä selviän tästä...

Lellu ja papu 11+4 ❤
 
Onko täällä muut saaneet aiemmissa raskauksissa apua tukivyöstä? Vai onko ihan huuhaata.. edellisessä raskaudessa olin selkäkipujen takia saikulla ekan kerran jo rv12 ja nyt tämän viikon perjantaina tuntui taas että selkä katkeaa ja vasta nyt alkaa kipu helpottaa.. alaselkäsärkyä siis on mulla ollut. Tuolla töissä kun joutuu tekemään paljon nostoja ja työasennot ovat hankalia :rolleyes: ennen raskautta ei mitään ongelmia ole ollut. Mietin vaan että kivut tuskin tästä helpottavat kun pötsi alkaa kasvaa ihan kunnolla.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeful-84
Hep hep, hengästynyt puuskuttaja täälläkin. :D Ei kyllä juuri mitään tarvita tehdä, niin jo hengästyttää. Samoin toisinaan istualta ylös noustessa tulee sellainen jännä lihaskipu tuohon lantion etuosaan, olisiko ehkä lonkan koukistajia? Menee kyllä parissa sekunnissa ohi, mutta aika kovasti vihlaisee sen hetken.

Olen nyt tässä parin päivän aikana ollut huomaavinani alavatsalla ihan pienen, kovan kohouman. :love: Ehkä siellä sittenkin on joku! Onneksi enää kaksi yötä nukuttavana, niin tiedetään.

Mua harmittaa kun tarvitsisin kovasti syys-ja talvitakin, mutta ei tässä nyt arvaa mitään ostaa. Eilen löysin yhden tosi hyvän, mutta se olisi käyttökelpoinen varmaan enää muutaman viikon, nyt oli just ja just sopiva. En malta odottaa että uskallan liittyä facessa äitiysvaatekirppareille! Luulisi, että sieltä saisi hyvään hintaan tarpeettomaksi jääneitä takkeja. Muuta vaatetta nyt saa aika edullisesti kaupastakin, jos on tarve, mutta kovin kallista tallitakkia en haluaisi ostaa kun ei sitä tarvitse kuin yhden talven. Toistaiseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeful-84
Voisitteko muuten virkistää mun muistia np-ultraan liittyen? Ajanvarauksesta on jo varmaan viisi viikkoa enkä ole enää varma, muistanko oikein. Sanoikohan se hoitaja mulle, että pitäisi mennä rakko täynnä? Viikkoja on ultran aikaan 13+5 eli oletan, että vatsan päältä saisi ultrattua jo. Toki voihan sinne mennä niin ja varmistaakseen asian ilmoittautuessa, kai siinä ehtii tarvittaessa käydä vielä wc:ssäkin. :D
 
Mulla kävi vähän huonompi tuuri. Tänään ois nt ultra (rv 12+4). Pe alkoi vuoto. Eilen ottivat päivystykseen ja todettiin pienen kuolleen muutama päivä varhaisultran jälkeen n. Rv 7+6 :( tänään lääkkeet naamaan ja toivoa et kaikki tulee ulos :( T.Hp83
 
@Hp83 :cry: Voimia ❤

@paperikirahvi90 mulla ollut aiemmin käytössä Anitan tukivyö ja sen jo tuolta kaivelin esillekin (ihme ja kumma vielä on kuminauhat elossa yli 10 vuoden jälkeen!) Mut meinasin kyllä etsiä myös napakampaa si-tukivyötä. Edellisissä jäin saikulle noin rv 22-25 juurikin selkäkipujen vuoksi enkä takaisin enää päässyt loppuraskaudessa. Nyt jos yrittäisi tukea paremmin ja pääsisi vaikka edes hiukan pidemmälle vähemmillä kivuilla (y)

@Korallikala mua ainakin neuvottiin menemään 4h pissaamatta :D saas nähdä miten onnistuu...
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeful-84

Yhteistyössä