Huhtikuiset 2018 syys-lokakuussa

Sanoikohan se hoitaja mulle, että pitäisi mennä rakko täynnä? Viikkoja on ultran aikaan 13+5 eli oletan, että vatsan päältä saisi ultrattua jo.
Mä kysyin siinä ilmoittautumisluukulla, että saako käydä pissalla ja lupa tuli. Ultrattiin ensin alakautta ja sitten vatsan päältä.

Apua!! Mullon ikävä mm. graavilohta, maksamakkaraa, juustoja, medium pihviä ja salmiakkia!! :censored::cry:
Kyllä mä olen vetänyt ihan hyvillä mielin maksamakkaraa leivän päällä, juustoja, meetwurstia, sipsejä, dippiä, medium- -pihviä jne. Tervaleijonia söin vahingossa, samoin jonkun lakritsipatukan. Ei sitä aina hoksaa.

Selän takia ollaan saikulla... Jossain luki, että rv20 eteenpäin olisi hyvä pitää jonkinlaista tukivyötä, joka kannattelee sitä vatsaa. Varsinkin jos joutuu paljon seisomaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Korallikala
Täällä kans yks hengästyjä. Liikun työn puolesta melko paljon ja huomaa kyllä, että hengästyy helpommin. Myös maha toimii hitaammin, minkä vuoksi turvottaa enemmän.
Mä olin kans siinä olettamuksessa, kun ultraan menin, että ei saisi käyä vessassa, mutta siellä kuitenki piti kesken kaiken käydä vessassa, kun ultraaja ei nähny kunnolla. Ultrattiin siis sekä vatsan päältä että alakautta.
 
Voi ei @Hp83 :cry: Voimia täältäkin!

Mulla oli tänään tuo pelätty np-ultra, siellä vaikutti olevan kaikki hyvin (y) Ultrattiin vaan vatsan päältä, pissalla olin käynyt 1,5 h aikasemmin. Ultraaja kysyi koska olin käynyt pissalla, mutta ei tuohon sitten sanonut mitään. Turvotusta oli 0,9 mm, mutta verikokeiden tulokset ei ole vielä tulleet. Tulee OmaKantaan ja kirjeenä kotiin. Tosi aktiivisen oloinen tyyppi siellä heilutteli menemään :love:

Shona ja miniapina 12+4
 
Okei, kokeillaanpa onko siitä vyöstä sitten hyötyä, facebookkirpparilta sain just ostettua käyttämättömän (y)

Mulle sanottiin et np-ultraan mennessä sais rakossa olla vähän virtsaa. En alkanut pidättelemään tuntia pidempään eikä kuulemma ollut tarvettakaan :) rakenneultraan piti sit kai olla tyhjä rakko.
 
  • Tykkää
Reactions: Korallikala
Onko täällä muut saaneet aiemmissa raskauksissa apua tukivyöstä? Vai onko ihan huuhaata.. edellisessä raskaudessa olin selkäkipujen takia saikulla ekan kerran jo rv12 ja nyt tämän viikon perjantaina tuntui taas että selkä katkeaa ja vasta nyt alkaa kipu helpottaa.. alaselkäsärkyä siis on mulla ollut. Tuolla töissä kun joutuu tekemään paljon nostoja ja työasennot ovat hankalia :rolleyes: ennen raskautta ei mitään ongelmia ole ollut. Mietin vaan että kivut tuskin tästä helpottavat kun pötsi alkaa kasvaa ihan kunnolla.
Hei! Mulla aikaisemmissa raskauksissa auttanut tosi paljon tukivyön käyttö. Voin siis lämpimästi suositella. Itselläni vanha tallella ja käyttöön otan kun tarvetta tulee. Itsellä selkävaivoja jo ennen raskautta, mutta nyt vielä pysyneet selkäkivut aisoissa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: paperikirahvi90
Hei! Täällä kans yksi hengästynyt puuskuttaja. Hengästyy ihan pienestä rappujen kävelystä ja jopa kevyestä kodin järjestelystä. Myös vatsantoiminta hidastanut. Viikonloppuna olin ihan tuskainen kun olin niin kovalla. Ei kiva!! Syödessä tuntuu että kaikki jää tohon ylävatsalle kovaksi klöntiksi ja sitten tulee huono tai/ja närästystä. Vessassa pissalla oon saanut juosta mm. Viime yönä 3krt.

Maanantaina käytiin nt-ultrassa ja kaikki näytti olevan niinkuin pitääkin. Siellä pikkuinen köllötteli ja kun vähän heräteltiin alkoi hurjat bileet. :love::love: Ihana ja helpottava tunne nyt. Mulle sanottiin että rakko pitää olla tyhjä, samoin rakenne ultrassa myös rakko tyhjänä. Meidän sairaanhoitopiirissä aina tehdään näillä viikoilla alakautta, kun saadaan sillä lailla kuulemma parempaa kuvaa. Hyvä fiilis jäi ultrasta ja mukava kätilö oli sen tekemässä.:)

Kävin viikko sitten sokerirasituksessa ja neuvolasta tuli heti soitto kun tulokset tuli, että sokeriseuranta aloitettava. Piirun verran oli pari arvoa korkealla. :oops:

Ultran jälkeen tänään kerrottiin lopuille lähisukulaisille ja lapsille, jotka ottivat uutisen ilolla vastaan. Nuorempi tytär 8v. meni aivan onnesta sekaisin. Sanoi tyskastuneena että miksi vasta nyt kerroitte?? :LOL:Esikoistytär 12v. otti uutisen iloisesti ja huumorilla vastaan. Sanoi vaan ettei tule kestämään kyllä toista pikkusiskoa, että olis kuulemma paree olla sitten poika. :ROFLMAO: Sanoin ettei saa sitten pettyä jos ei toteudukaan. :love:

Nyt alkoi pitkästä aikaan (pariin viikkoon) yövuorot, 1/3 menossa. Saa nähdä kuinka pitkään jaksan näitä tehdä kun viime yö meni tosi katkonaisella unella ja päivälläkin vain pikku päikkärit, kun oli se ultra.

Tsemppiä ja jaksamista kaikille. :love::love:

T. Hopeful84 rv 12+6
 
Tänään ultra. :ninja: Tein sen virheen, että luin illalla sikiöseulontakeskusteluja enkä osaa enää odottaa positiivista tulosta, kun oli se s-papp-akin niin alhaalla. Ääh. :( Ultra on vasta illalla, jotenkin tässä pitäisi jaksaa olla koko päivä vielä.
 
Tänään ultra. :ninja: Tein sen virheen, että luin illalla sikiöseulontakeskusteluja enkä osaa enää odottaa positiivista tulosta, kun oli se s-papp-akin niin alhaalla. Ääh. :( Ultra on vasta illalla, jotenkin tässä pitäisi jaksaa olla koko päivä vielä.
Tsemppiä! (y) Muistutan itseänikin kokoajan että ei se yksittäinen arvo vielä mitään meinaa. Siinähän on vaikka kuinka monta asiaa mitkä siihen suhdelukuun vaikuttaa. Nyt otat rennosti ja ajattelet että pääset näkemään pienen. ❤ Sen suhdeluvun saat muutenkin tietää vasta myöhemmin, et tänään. Hyvin se menee! (y)
 
@Lellu83 Kiitos ❤ Mä kyllä luulen että saataisiin tietää suhdeluku jo tänään, koska veriseula piti olla varattuna riittävän aikaisin, että sen tulokset on ultraan mennessä valmiit ja se saadaan laskettua. No, niin tai näin! Kyllä vaan jännittää, ekaa kertaa ikinä hävisin taistelun aamupuurollekin. :sick:
 
Tänään ultra. :ninja: Tein sen virheen, että luin illalla sikiöseulontakeskusteluja enkä osaa enää odottaa positiivista tulosta, kun oli se s-papp-akin niin alhaalla. Ääh. :( Ultra on vasta illalla, jotenkin tässä pitäisi jaksaa olla koko päivä vielä.
Voi sua...:( Mä päätin etten mee yhtään kattoon ja tutkiskeleen tuloksia ominpäin, toivottavasti pysyn päätöksessäni. :) Neuvolassakin sanottiin, ettei oo mitään hyötyä kattoo niitä arvoja erillään. Meillä käydään hakeen tulokset neuvolasta ja otetaan mukaan np-ultraan, johon valitettavasti täytyy mennä yli 80km päähän. Jospa tää pahoinvointi tasaantuis siihen mennessä...(n):)
 
  • Tykkää
Reactions: Korallikala
Eilen tuli taas yhdensortin mieliteko. Hain sitten Lidlistä kasan omenoita, päärynöitä ja luumuja.
Luumut helpottavat myös ummetusta.
Tässä odotellaan torstain neuvolaa... Neiti Hajamielisyys ei muista onko nyt neuvolantäti vai lääkäri vuorossa.
 
@Korallikala ostin vanhemmilleni isovanhempien kirjan (vauvakirja jonka isovanhemmat täyttää), paketoin ja annoin lahjaksi kun tulivat kylään. Eivät edes ihmetelleet miksi lahja, kun olivat niin uteliaita paketin sisällöstä. Aluksi olin ajatellut kertovani kuvaviestillä, ja sanoivat että sekin olisi ollut täysin ok, mutta olen iloinen että odotin ja kerroin kasvotusten, niin sain olla mukana itse tilanteessa :)

Ja hei, tsemppiä tän päivän ultraan! Jännitin omaani aivan hullun lailla ja olin varma, että joku menee vikaan. Aluksi vauva ei liikkunut yhtään ja ajattelin, että jaha, ei ole enää hengissä. Mutta sittenhän se heilutti jalkaansa ja sykekin tuli näkyviin! Ja kun muutenkin hyviä uutisia saatiin, oli fiilis kyllä ihan uskomaton kaiken pessimistisyyden jälkeen. Suhdeluku saatiin siis tietää heti.

Ja mulla ultra tehtiin siis aluksi vatsan päältä, mutta sitten passitettiin pissalle eikä enää löytynyt vauvaa den jälkeen :ROFLMAO: alakautta onneks löyty ja tallella vielä oli!

@Hantta81 hengästyn! Oon välillä pyöräillyt töihin, mutta nyt oon vältellyt pyöräilyä kun se on niin rankkaa, hengästyttää, oksettaa eikä vaan jaksa! Kaikki muukin liikunta on ollut tästä syystä ihan minimissä..

@Lellu83 mun tekee ihan älyttömästi mieli lakua ja salmiakkia melkein koko ajan, vaikka ne ei oo ollut mun mitään lempikarkkeja aikasemmin!!

@Hp83 olen niin pahoillani.

Täällä vaihtui tänään 14+0 ja toinen kolmannes alkoi! Tuntuu hurjalta! Ens viikolla sokerirasitus ja toinen neuvola.

Linnn 14+0
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
Ihana idea @Linnn! :) Saatan hyvinkin lainata.

Joku muukin mainitsi sokerirasituksen. Minäkin siihen joudun (vai pääsen), kun on painoindeksi sen verran koholla. Katsoin että mun neuvolakorttiin on merkitty, että se olisi vasta rv 24-28. Kuulostaa aika myöhäiseltä teihin muihin verrattuna!

Kahden viikon päästä on neuvola ja ajattelin siinä kysyä influenssarokotuksesta, ellei terkka ota sitä puheeksi. Ilmeisesti viimeisellä kolmanneksella otettu rokotus olisi suotuisin vauvalle, tai toisin hänellekin pisimmän suojan. Meillä menee kyllä viimeinen kolmannes niin pitkälle, ettei varmaan niin kauaa kannata odottaa, kun influenssakaudenhan on kai tänä vuonna ennakoitu olevan aikainen.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeful-84
Huh, kaikki oli hyvin! :love: Olin kyllä ensin ihan aidon hämmästynyt, että sieltä todella löytyi joku. Ultrattiin ensin vatsan päältä (ja vaikka olin vain 2 h käymättä wc:ssä niin virtsarakko oli ihan räjähtämäisillään ja kätilö käski mut uudelleen vessaan, kun ensin ei näkynyt mitään muuta kuin rakko :D), mutta koska istukka oli edessä, niin ultrattiin mittaamista varten myös alakautta. Pikkutyyppi vastasi viikkoja 13+4 ja laskettu aika tarkentui siihen, minkä itse olin ovulaation perusteella laskenut eli 7.4. :)

Huh, nyt on huoli pois. Riskilukukin oli hyvä, iän perusteella keskimääräinen olisi ollut jotain 1/1200, mulla oli 1/5500 karkeasti sanottuna. Nyt voikin vain hengähtää ja relata ja kasvatella masua.

Tässä pinossa on sen verran vähän sivuja, että muokkasin otsikkoon myös lokakuun. Jos jäi jotain päivityksiä puuttumaan, niin laittakaa tiedot pliis kissankokoisilla punaisilla kirjaimilla, että hajamielisyydessäni varmasti huomaan. :D
 
@Hp83 olen tosi pahoillani teidän puolesta. ❤ Toivottavasti saatte pian jatkoa mikäli se on toiveena.

Mulla alkaa kans pikkuhiljaa EHKÄ helpottaa pahoinvointi. Ainakaan ei ole enää joka päivä koko ajan, vaan pahimmat olot ehkä pari kertaa päivässä. Sormet ristissä nyt ettei enää tulisi pahempana takaisin. Viikkoja tänään tasan 11.

Np-ultrassa ollaan menossa ens viikon maanantaina. Sen jälkeen kerrotaan meidän isoille lapsille ja mun äidille ja veljelle. Viime kierroksella mun tytär valitteli että miksi kerroitte jo nyt, että hän ei jaksa odottaa syntymään saakka. Nyt voi olla että häneltä tulee vähän lievempi reaktio ihastuksen suhteen, koska on elänyt vauva-arkea yövalvomisineen meidän kanssa tämän vajaan vuoden. Meidän vauva taas täyttää viikon päästä 1 v.

Mä muistelen viime aiemmasta ultrassa että rakossa oli liikaa virtsaa vaikka kävin just ennen ultraa vessassa. En sit tiedä miten siitä kaikesta muulla tavoin pääsisi eroon.
 
Lääkärineuvola oli tänään ja oli positiivinen yllätys että siellä puhuttiin jo nyt tulevasta synnytyksestä ja siitä mikä siinä mietityttää sekä toiveista. Aiemmissa raskauksissa tuntuu ettei synnytyksestä ole juuri muuten ollut puhetta kuin loppuraskaudessa kivunlievitysten osalta ja siinäpä se.

Lapsille kerrottiin tänään vauvasta ja molemmat olivat kovin innoissaan :love: nuorempi ei ehkä täysin vielä ymmärtänyt mutta esikoinen jo suunnittelee miten hoidetaan vauvaa sitten yhdessä ja miten ihanaa on kun tulee taas vauva. ❤

Onko muilla ollut neuvoloissa sitä, että verenpaine ja pissa tarkistetaan itse ennen terkan huoneeseen menoa? o_O mulle tää oli ihan uus juttu!
 
Täällä uusi huhtikuisen odottaja ilmoittautuu. Meille siis miehen kanssa tulossa ensimmäinen :) Tänään oli np-ultra ja siellä pikkuisella vaikutti kaikki olevan ok. Kätilö meinasi, että mulla saattaisi olla kohdussa välisenä ja herttamainen kohtu, mistä syystä kolmen viikon päästä kontrolliultra lääkärillä. Kellään kokemusta tällaisesta? (n) Nyt menossa 13+0.

Olikos teillä joku faceryhmä, jonne pääsisi liittymään? :)

11.4. naapu / 27 / 1. / SEKS
 
Moikka kaikille! Täältäkin ilmottautuu keskusteluun uusi huhtikuisen odottaja :) Meillä oli nt-ultra viime viikolla ja kieltämättä oli suuri helpotus nähdä kaiken olevan kunnossa :love: Ensimmäistä lasta siis odotetaan. Pahoinvointi oli pahimmillaan 7. ja 8. viikolla, mutta viimeiset pari viikkoa ovat myös olleet haastavia, vaikka pahoinvointi välillä helpottikin. Jospa tämä olo nyt pikkuhiljaa alkaisi tasaantua ja olla pysyvästi parempi, niin arkikin olisi helpommin pyöritettävissä.
Facebook ryhmääkin jo harkitsin, mutta ehkä siihen liittymistä pitää vielä vähän lykätä, kun vasta nyt sain aikaiseksi liittyä tännekin... Alla tiedot etusivun listausta varten, puhelin ei näköjään anna niitä punaisella laittaa (n)

10.4 / Nipsuh / 27 / 1. / P-HKS

Iloista odotusta kaikille toivottaen,
Nipsuh ja masuasukki 13+1
 
@Hp83 Olen todella pahoillani.:cry: Toivon hurjasti voimia sinulle.

@paperikirahvi90 Täällä otetaan ainakin verenpaine aina mutta pissinäyte vasta myöhemmillä viikoilla.

Tukivyötä en ole tarvinnut vaikka äijät ja sitä myöten vatsa on ollut ihan hyvän kokoinen pallero. Esikoista odottaessa kävin piiitkillä lenkeillä vielä esim noin viikko ennen synnytystä. Saapa nyt nähdä onko vuodet ja synnytykset tehneet tehtävänsä...:ROFLMAO:

Tuuletin jo välillä että ryynääminen loppui, tuuletin liian myöhään.:censored: Tänään lensi aamulla taas kaikki pihalle ja töistä kotiin puolen päivän aikaan...ei vaan tullut siitä hommasta mitään. En aio sanoa enää yhtään mitään ja parempi kun en taivastele milloin tämä loppuu kun sehän voi kestää vaikka saliin asti.............:eek::eek::eek:

Mulle on tuonut mielenrauhaa nyt sellainen pieni kapistus kuin doppleri. Sain ystävältä lainaan ja muutaman kerran olen tyyppiä kuunnellut ja siellä se sydän vispaa.:love: Ultraan enää reilu viikko... ikuisuus kuluu sittenkin.

Täällä taustalla häärin ja masua pikkuhiljaa kasvattelen... tänään 11+1 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Rapsu_ ja IlonaSu
Tänään oli ihan tavallinen neuvolakäynti. Käytiin läpi sellaista voimavarakartoitus -paperia, jonka kiireessä rastitin aamukahvia hörppiessäni.
Mentiinkin sitten melkoisen syviin vesiin sen paperin takia.

Mulla oli sinänsä hyvä lapsuus kaikin puolin, mutta äidin suhtautuminen muhun on ollut aina todella kylmää ja rakkaudetonta. Hyvä keskusteluketju löytyy täältä: http://tinyurl.com/ybldju7a
Onhan siellä noin 116 sivua keskustelua.

Niin sitä sitten käytiin läpi, ehkä vähän liikaakin. Mä olen tehnyt jo vuosia töitä tuon aiheen kanssa ja olen jo aika sinut (ja kypsä) koko asiaan. Joskus lapsena jo päätin, että jos joskus saan omia lapsia, niin en ole todellakaan sellainen, mitä oma äiti on mulle ollut.

Olen siis kyllä ihan viikottain tekemisissä vanhempieni kanssa, että "ihan normaali perhe" sinänsä meillä on.

No, se siitä.

Sydänääniäkin kuunneltiin ja pitänee kohta mennä ostamaan ne raskaushousut. Sen verran kiristää tietynmalliset farkut jo päällä.

Oli aika raskas päivä kaikin puolin.

Sano Pirkka ja tyyppi 14+0
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla

Yhteistyössä