Huhtikuiset 2018 syys-lokakuussa

Kaiken tän väsymyksen ja pahoinvoinnin välillä tänään päästiin käymään vihdoin ultrassa, kun ei siis viikoista ollut mitään hajua heinäkuisen keskenmenon jälkeen. Pieni papunen vastasi viikkoja 8+5, joten on saanut alkunsa sitten ihan heti km jälkeen ;)

Nyt on pari päivää ollut jo vähän vähemmän pahoinvointia, joten ehkä tää tästä normalisoituu vielä!

Listausta varten:

13.4/ orpolapsi/ 29/ 4./ TYKS
 
orpolapsi ihania uutisia!:love:(y)


Se on "kotiutunut"...nimittäin se helvetillinen pahoinvointi ja oksentaminen joka ikinen aamu. :confused: Alan pelätä jo aamuja... Kai mun pitää nousta yöllä syömään?! Yöpöydällä odottava pillimehu ei ainakaan eilen auttanut yhtään mitään. Neuvolasta antoivat esitteen siitä pahoinvointirannekkeesta, liekkö mitään apuja?(n)

Mut jee, 8.raskausviikko alkoi tänään...joten kyllä tämän kaiken ykäilyn kestää.:whistle::love:
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu
Täälläkin pahoinvointi vaan yltyy :sick: alkoi mietona etovana olona joskus viikolla 5-6, ja nyt ollaan ihan tosissaan oltu parina vikana päivänä oksennus kurkussa. Jos pahenee vielä niin eiköhän tässä pian laatta lennä :confused: jos ehtii tulla nälkä niin olo on karmea. Samoin jos yöllä herää kesken unien niin huono olo on taattu :(

Muoks. Ja siis tänään 7+1
 
Täälläkin pahoinvointi vaan yltyy :sick: alkoi mietona etovana olona joskus viikolla 5-6, ja nyt ollaan ihan tosissaan oltu parina vikana päivänä oksennus kurkussa. Jos pahenee vielä niin eiköhän tässä pian laatta lennä :confused: jos ehtii tulla nälkä niin olo on karmea. Samoin jos yöllä herää kesken unien niin huono olo on taattu :(

Muoks. Ja siis tänään 7+1
...ja minua ainakin neuvolan täti "lohdutti" maanantaina että se hcg-hormoni on vielä nousussa joten tää on vielä alkusoittoa...:sick:
 
Nyt rv 7+0 ja reilun viikon ajan on laatta lentänyt vähintään kerran päivässä ja tuntuu pahenevan vaan. Tänään sisällä on pysynyt vain 1 ruisleipä. Iltasin yleensä muutaman tunnin helpotus ja oon koittanut ajoittaa syöminkiä siihen. Kyllä tän jaksaa ja mulla helpompi henkisesti kestää pahoinvointi kun jos olisin oireeton. Aikasemmat raskaudet vaikuttaa siihen. Tsemppiä meille kaikille!(y)
 
Toki jaksaa mutta mä olen aina inhonnut krapulaa joten tämä on melkoista tunteiden vuoristorataa...;):D
Olen päivätyössä ja mahdollisuus aamupalalle, lounaalle ja välipaloille (joita on nyt max.kahden tunnin välein pitkin päivää) on onneksi ihan työn lomassa. Ja töissä esimies ja lähimmät työkamut jo tietää. Riisipiirakka on nyt muuten pop! Oma äiti joskus sanoi että jos vatsa on sekaisin tai on pahoinvointia niin vaaleat leivät pysyy paremmin sisällä ja ns.sitoo sitä myllerrystä. Tiedä sitten mutta auttanut on ainakin täällä.(y)
 
Kunhan jaksan avata läppärin niin päivitän listaa, näin mobiililla se on vähän hankalaa. :)

Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa kamppaileville! Mullakin on nyt ehkä viime päivinä ollut vähän heikko olo välillä. Ruoka ei enää maistu ihan samalla tavalla, esim. salaattia on ihan turha koittaa syödä lounaalla. Samoin nälkä vaivaa tosi usein ja jos se pääsee liian kovaksi, tulee huono olo. Ei onneksi mitään kovin pahaa, mutta vähän etoo.

Täällä on tänään menossa 10+0 ja ensi maanantaina menen seulontaverikokeisiin. Aloitan silloin myös uudessa työpaikassa, enkä vielä tiedä monelta siellä pitäisi olla paikalla. :D Labra on onneksi jo 7:40, tuskin ne ennen sitä mua kaipaavat. On tää kyllä melkoista, kun on kaikenlaista uutta elämässä tässä.

Osallistutteko te muut seulontoihin?
 
Viimeksi muokattu:
Seulonnoista.
Olen menossa np-ultraan ja tämänkö jälkeen voi sitten mennä vielä johonkin muihin testeihin? Me ehkä edetään sitten sen mukaan mitä tuossa np-ultrassa näkyy.
Samassa paperissa, kun tuli kutsu tuohon ultraan, oli että "rakenneultra rv 21". Eikö se ole aika myöhään?

Mitä nuo seulontaverikokeet on? Itse kävin alkuviikosta ja käsittääkseni se oli tuo veriryhmä, rhesus, hiv jne. 5 putkea veti.
 
Tarkoitin siis yhdistelmäseulontaa, eli ensin verinäyte jossa tutkitaan niitä kolmea kromosomipoikkeamaa ja sen jälkeen np-ultra. Sitten tottakai jatkotutkimuksia, jos seulonnasta tulee hälyttävä arvo. Sain jo ennen ensimmäistä neuvolaa postissa papereita, joissa oli tätä sivua vastaavat tiedot: http://stm.fi/seulonnat/sikioseulonnat ja niiden perusteella piti päättää, haluaako osallistua seulontaan vai ei, ja varata ajat. Tai no, ajat varasin kyllä vasta neuvolan jälkeen, kun terveydenhoitaja sanoi, mille viikoille ne olisi hyvä varata.
 
  • Tykkää
Reactions: IlonaSu
Seulontaan osallistutaan, mutta on tää odottelu vaan kamalaa ilman oireita (n) Todella epäuskonen olo voiko kaikki olla hyvin. Np-ultra lokakuun alussa ja tuntuu, että on moooonta pitkää viikkoa vielä siihen. Nyt menossa 9+0.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeful-84
Osallistutaan juuri tuohon yhdistelmäseulontaan. Ensi tiistaina on eka neuvola niin sieltä saanen siihen ja moneen muuhunkin ohjeet/neuvot.:love:

Hyvin vähäoireisena täälläkin mennään ja yritän vaan ihan kamalasti tsempata itseäni olemaan ajattelematta liikaa. Edelleen olen sitä mieltä, että raskaana tässä ollaan ennen kuin toisin todistetaan.❤

Voimia naiset! ❤:p

Lellu ja papu 8+1❤
 
Kunhan jaksan avata läppärin niin päivitän listaa, näin mobiililla se on vähän hankalaa. :)

Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa kamppaileville! Mullakin on nyt ehkä viime päivinä ollut vähän heikko olo välillä. Ruoka ei enää maistu ihan samalla tavalla, esim. salaattia on ihan turha koittaa syödä lounaalla. Samoin nälkä vaivaa tosi usein ja jos se pääsee liian kovaksi, tulee huono olo. Ei onneksi mitään kovin pahaa, mutta vähän etoo.

Täällä on tänään menossa 10+0 ja ensi maanantaina menen seulontaverikokeisiin. Aloitan silloin myös uudessa työpaikassa, enkä vielä tiedä monelta siellä pitäisi olla paikalla. :D Labra on onneksi jo 7:40, tuskin ne ennen sitä mua kaipaavat. On tää kyllä melkoista, kun on kaikenlaista uutta elämässä tässä.

Osallistutteko te muut seulontoihin?
Mulla kans verikokeet maanantaina ja aion ottaa seulanki.

Rv 9+6
 
Ekassa neuvolassa käyty ja np-ultra-aikakin saatu kahden viikon päähän. Verikokeissakim kävin ja yhdistelmäseulaan tahdon osallistua kuten aiemmissakin raskauksissa.

Oon luullu et miehet olisivat sen verran enemmän puusilmiä kuin naiset huomaamaan raskauden, mutta nyt on tuttavapiiristä jo kaksi miestä arvannut että olen raskaana. :D jos vielä muutaman viikon saisi pidettyä tiedon itsellä että näkis onko pienellä kaikki hyvin :love:

Pahoinvointi sen kun yltyy :sick: yäk.

Paperikirahvi rv 10+4 :)
 
Mulla on yhtä huonoja kokemuksia sekä miehistä että naisista, mitä tulee raskauden salaamiseen. Toiset vaan ymmärtävät pitää turpansa kiinni (anteeksi vulgääri ilmaisu) ja olla olevinaan huomaamatta. Toiset taas vetävät suurinpiirtein herneet nenään että miksi sä juot alkoholitonta juomaa/mikset syö homejuustoa/jne. Jälleen kerran mun alkoholiton Heineken ja Virgin Mojito aiheutti eräälle naikkoselle elämää suuremman ongelman. Blaah.

Näkyykö kenelläkään minkälaista kumpua tai sellaista? Mulla on pääasiassa litteä vatsa mutta illalla saan sen kyllä sellaiseksi "en näe enää varpaitani" palloksi. Turvottaa niin paljon.
 
Mulla vasta 8. raskausviikko menossa, mutta vatsan turvotus on jotenkin erilaista kuin ennen raskautta. Olen normaalipainoinen, vatsamakkaroita löytyy, mutta nyt raskauden aikana tuntuu erityisesti tuohon jenkkisten ja alavatsan alueelle pesiytyneen extrarengas :whistle: iltaisin etenkin vatsa on turvoksissa ja nimenomaan alavatsasta, ei ylhäältä niinkuin normaalisti. Painoakin on tullut jo 3 kg lisää :eek: oon aina ollut herkkä hormonaaliselle painonnousulle, ennen menkkoja paino saattoi nousta 2 kg, mistä sitten tasaantui vuotopäivien aikana. Varmaan samaa turvotusta + tissit kasvaneet jo melkein kaikista rintsikoista ulos o_O
 
Yksi uusi jäsen täällä! Laskettu aika 25.4., viikkoja tällä hetkellä 7+3. Plussan tein kaksi viikkoa sitten, raskautuminen oli suunniteltua ja toiveissa pikkusisarus lokakuussa 2017 syntyneelle ekalle yhteiselle lapsellemme. Jäätävä väsymys ja aaltoileva ympärivuorokautinen oksettava olo ovat tuttuja edellisestä raskaudesta. Näitä en kyllä kaivannut! Toisaalta eilen oli melkein pahoinvoivaton päivä ja heti hirveä huoli että onko kaikki ok...
 
Tervetuloa mukaan riip! :) Nyt on taas listaa päivitelty, toivottavasti ei jäänyt kovasti porukkaa välistä, yritin olla tarkkana.

Mustakin tuntuu, että vatsa on vähän 24/7 turvonnut. Ei onneksi ole sellainen turvonneen epämukava olo, mutta tuntuu että vatsa pömpöttää kaikkien paitojen alta. Olen siis lievästi jo ylipainoinen jo muutenkin, eli masua löytyy kyllä. Luulen että mun ruumiinrakenne voisi olla kyllä myös sellainen, että raskausmaha ei ala ihan heti näkyä. Saa nähdä! Toivon sen pysyvän piilossa mahd. kauan. Aloitan maanantaina uudessa työssä, ja mielelläni pitäisin siellä asian salassa niin kauan kuin mahdollista. :) Vaikka eihän se nyt lain mukaan saisi vaikuttaa mihinkään, mutta eipä sitä koskaan tiedä.
 
Mulla ei maha näy vielä normaalista poikkeavana. Olen lähtökohtaisesti runsaasti (yli 25kg) ylipainoinen ja mahan läskilöllyrät kyllä pitkään peittää raskausvatsan. :LOL:
Itse tosin tunnen sisäisesti kasvavan kohdun ja sellaisen alavatsan jämäköitymisen vaikka kaikki muuten hyllyykin ympäriinsä.
Mulla painoa on nostaneet useammat seikat, mm. masennuslääkitys, masennus, hormoniepätasapaino, huono aineenvaihdunta ja laaja-alaiset kipuoireet (mm. fibromyalgia) jotka estäneet liikkumasta. Aiemmissa raskauksissa jäin töistä pois rv 20-23 tienoilla kovien selkäkipujen vuoksi, vessaan piti kontata kun lantio kolisi ja lonksui kävellessä niin paljon.
Nyt siis mielenkiinnolla odotan loppuvuotta... o_O pitäisi SI-tukivyö hommata jostain hyvissä ajoin.

Nyt kaikki kuitenkin ihan ok. Hyvä fiilis. :rolleyes:

Lellu ja papu 8+4
 
Hei!
Mekin osallistutaan yhdistelmäseulontaan, verikokeet olen jo käynyt antamassa ja ultra on vähän reilun viikon päästä. Noita seulontatuloksia en yhtään osaa vielä jännittää, edelleen jännitän vaan sitä löytyykö siellä ultrassa oikeasti joku vauva.. :D

Mulla vauvavatsa ei kyllä näy, paitsi että turvottaa ihan hulluna. Oon nyt viikkotolkulla odottanu että saisin napattua vatsasta jonkun "ennen" kuvan, mutta ei onnistu kun ihan koko ajan turvottaa :ROFLMAO:

Ja pahoinvointi ja oksentelu jatkuu, siihen alkaa kyllä jollain tavalla vähän tottua. Missäs kunnossa teidän ihot muuten on? Mun iho meni huonoon pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta plussan jälkee tilanne on pahentunut tästä vielä aivan älyttömästi. Joka päivä tulee useampi uusi, iso finni!! Eli olo ei ole kyllä kaikkein hehkein. Luinpa vielä jostain, että yleensä raskaus saa ihon parempaan kuntoon ja jopa oikein hehkumaan :D

T. Linn 10+5
 
Tervetuloa riip!:) Sun kanssa mennään myös (joku toinenkin oli...) "samaa matkaa", täällä myös tänään 7+5. :love:

Ihan huippua tulla tänne pitkästä aikaa kun vihdoin ehtii lukemaan just niistä jutuista mitkä askarruttaa nyt.. ootteko te jotain ajatustenlukijoita??:LOL: Mulla varmaan paino sellaisen lievän ylipainon tietämillä, juuri tätä masumakkaraa löytyy ja tuntuu että on pakko pitää vaan legginsejä tms. Farkut on ainakin heipparallaa ensi vuoteen saakka.:eek: Kyllähän tässä jo ylihuomenna 9.rv alkaa ja muistelen että +10 viikon tienoilla on jo masu aika kivasti pömpöttänyt... mutta siinäpä pömpöttää, tästä vauvamasusta ehtii sitten loppuelämänsä yrittää päästä eroon kun kyseessä on hyvin todennäköisesti se viimeinen vaavi.:cry::love:

Ultra huomenna...tuntuu että olen ollut jo ikuisuuden tässä "krapulassa" (mussutan koko ajan jotain ettei SE olo iskisi...) ja samalla niin epäuskoinen olo EDELLEEN että onko siellä OIKEASTI mitään..noh, huomenna selviää. Pitäkää peukut ja varpaat pystyssä!!(y):):love:
 
Katsoin tänään kanta.fi ja joku verikoeluettelo siellä oli ja osa tuloksistakin.
Sitten kun osaisi niitä tulkita edes hiukan. Että mikä on esim. S-PAPPA ja mitä sillä katsotaan. Ei sillä että ymmärtäisin noista yhtään mitään, mutta kun tiedonjano on niin valtava.

Mun tekisi jo hirveesti mieli kertoa tuleville isovanhemmille. Niin se mieli muuttuu, aikaisemmin ajattelin että aikaisintaan synnärillä sitten.
 
Katsoin tänään kanta.fi ja joku verikoeluettelo siellä oli ja osa tuloksistakin.
Sitten kun osaisi niitä tulkita edes hiukan. Että mikä on esim. S-PAPPA ja mitä sillä katsotaan. Ei sillä että ymmärtäisin noista yhtään mitään, mutta kun tiedonjano on niin valtava.
Mene esim. islab.fi ja sieltä ohjekirja johon hakuun syötät tuon "koodin". Saat edes jotain tarkempaa tietoa jos kiinnostaa. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeful-84

Yhteistyössä