Huhtikuiset 2018

Siirrytäänpä me huhtikuisten pieni porukka tänne syntyneiden puolelle. :)

25.3. Korallikala, tyttö, rv 38+1, 3490 g ja 49,5 cm
5.4. Bluebelle poika, rv 36+6, 3460 g, 49 cm
8.4. Lellu83, tyttö, rv 38+4, 3940 g ja 50 cm
18.4. Marsha, tyttö, rv 38+3, 3280 g, 47 cm

26.3. Sano Pirkka, poika, rv 38+4, 3340 g, 50 cm
28.4. JullaPulla, tyttö, tv 40+3, 3680 g & 50 cm
 
Viimeksi muokattu:
8.4. Lellu83, tyttö, rv 38+4, 3940g ja 50cm

Täällä elellään perinteistä vauva-arkea, imetetään, nukutaan, seurustellaan pieniä hetkiä, kipuillaan ilmaa masussa jne :)
Itsellä ollut nyt pari pv migreeni ja eilen onneksi oli mies kotona apuna mut tänään pitää pärjätä yksin.. yö meni huonosti torkkuen ja nyt aamulla koskee vieläkin päähän, on silmät arat ja haluais vaan käpertyä pimeeseen hiljaiseen nukkumaan kylmäpussi otsalla.. :sleep::confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Korallikala
28.4. JullaPulla, tyttö, tv 40+3, 3680g & 50cm :love:

Kiitokset uudesta ketjusta!(y) Täällä siis toista päivää kotona ja hormonit pistää tunteet melkoiseen vuoristorataan...:ROFLMAO: Vauva on maailman ihanin ja voisin tuijotella häntä loputtomasti!:love: Tissillä ollaan usein ja paino olikin jo melkein sairaalasta lähdettäessä syntymäpainossa, ei laskenut kuin 95g. Joten imetystä, ihmetystä, veljien hössötystä ja vaipparallia, sitähän tää tässä nyt on.:love::D
 
18.4 Marsha, tyttö, rv 38+3, 3280g, 47cm

Hei kivaa, uusi ketju :) ompas muuten ollut tyttövoittoista näin pikakatsauksella :D viimevuonna synnyttäneillä tutuilla tuntuu olevan enimmäkseen poikia, liekö nyt tasapainon vuoksi sitten tyttövuosi :D

Täällä opetellaan uutta arkea. Pikkutyyppi on ollut vähän vatsavaivainen, ratkaisua etsitään yksi kokeilu kerrallaan. Seuraavana testissä on korvikemerkin vaihto, josko siitä löytyisi apua. On totta että pienet vauvat itkeskelee mahavaivojaan, mutta minusta on turhaa huudattaa pientä jos helpotustakin on olemassa :) muuten meillä arki sujuu aika kivasti, kovasti odotan että pieni vähän kasvaa ja alkaa ottaa enemmän kontaktia :love:
 
@Lellu83 joo, tuota osteopaattia olen myös harkinnut, olen itse käynyt selkävaivojen takia ja oli kyllä tehokasta. Meillä lähin ammattitaitoinen osteopaatti on n. 100km päässä, kun aika landella asutaan, mutta ajatuksena olisi kyllä käydä kunhan vauva on hieman isompi (nyt 2vko niin en ihan vielä halua niin kauas mennä). Korvikkeen vaihtoa testaan ensimmäisenä, kun on vähän sukuvika tuo ettei maitoproteiini sovi ja tämänhetkisessä korvikkeessa sitä on. Meillä on myös refluksi oikeastaan kaikilla suvun naisilla enemmän tai vähemmän, joten sitäkin tuo voi olla. Siihen auttaisi kyllä tuo osteopaatti :)
 
5.4. Bluebelle poika, rv 36+6, 3460 g, 49 cm

@Marsha täällä myös itketään mahavaivoja, mutta johtuvat mielestäni D-vitamiinitipasta. Alkaa jo usko loppua, että saadaan jossain vaiheessa se 5 tippaa annettua kun jo 2 tai 3 aiheuttaa kamalat väänteet :cautious: nyt on käytössä lääkkeenä disflatyl ja jos tarttee niin seuraavaksi kokeillaan varmaan kuplatonia. Toivottavasti teillä löytyy toimiva korvikemerkki!

Vauva on maailman ihanin, mutta herran isä tätä väsymystä. Toivon todella, että vauva alkaa nukkua pian pidempiä pätkiä yöllä, tuntuu että tästä ikikoomasta ei selvitä ennen kuin saa muutaman pidemmän yhtenäisen unijakson alle. En oikein osaa nukkua päivällä, eikä ne yksittäiset tunnin unet siellä ja täällä tunnu kyllä auttavan mitään, pahentavan vaan :D mutta juu, tämä kuulunee asiaan. Jossain sanottiin joskus hyvin, että sinun väsynyt arkesi on lapsesi ainutkertainen lapsuus, eli koitan parhaani mukaan nauttia vauvantuoksusta.:love:
 
D-vitamiinivinkki: Bioteekin Super D. Annetaan vain yksi tippa päivässä ja on muutenkin hyvin siedettyä. Meidän osteopaatti suositteli sitä. Hänellä käy vatsavaivaisia vauvoja hoidettavana ja kaikille aina vaihdetaan tuo. Mäkin ostin suoraan sen enkä ottanut niitä tippoja, mitä neuvolasta tarjottiin, vaikka olisihan nekin tietty voineet sopia.

Meillä alkaa kuusiviikkoisen tiheän imun kausi painaa päälle, saa nähdä montako päivää tällä kertaa kestää. On tää raskasta kun vauvakin on varmaan jo yli viisikiloinen mötkö, käsivarret on ihan väsyneet jatkuvasta sylittelystä. :D Vauva ei ole yhtään pullukan oloinen nyt, eli pituuttakin on varmaan tullut kohisten. Keskiviikkona on 6 vko neuvola, sittenpä nähdään. :)
 
@Bluebelle on kyllä tosi inhottavia vaivoja ja kun ei heti osaa paikantaa että mistä johtuu :/ meidän pitäisi ilmeisesti myös aloittaa nuo D-tipat (kiitos @Korallikala vatsaystävällisestä vinkistä!) mutta pitää kyllä kysyä tuota annostusta, äidinmaidonkorvikkeessa D:tä on jo lisättynä. Josko se tippojen tarve ei olisi ihan niin suuri, vaan selvittäisiin pienemmällä annoksella :) Jännittää vähän valmiiksi, miten tuo reagoi niihin tippoihin kun muutenkin vaikuttaa olevan herkkävatsainen tyyppi. Odotan innolla että ollaan kiinteiden iässä, monet on sanoneet että helpottaa mahavaivat kummasti kun ei ole enää pelkällä maidolla.
 
  • Tykkää
Reactions: Bluebelle
Se fiilis, kun koko päivän rinnalla raivonnut tissitakiainen nukahtaa eikä herää, vaikka hänet siirretään isän syliin nukkumaan. Pääsen suihkuun! :love:

Toisaalta mietin, että ollaan kyllä päästy tosi helpolla normiarjessa. Jollekin muulle tämä tunnin välein tissittely ja vain sylissä nukkuminen on ihan arkipäivää, meille onneksi vain ohimenevä tiheän imun kausi. Vaikuttaa kyllä omaan suhtautumiseen huomattavasti, kun tietää, ettei tätä ikuisuuksia kestä. Mutta kyllä mä silti oon vähän väsynyt, kun oon koko päivän kanniskellut tuota, paitsi sen hetken, kun kävin kaupassa ja vauva huusi kuin syötävä. :ninja: Nyt äkkiä suihkuun, vauvalle viimeinen iltatankkaus ja unille. Mulla on nukkumaanmenotkin venyneet puoleen yöhön nyt monena iltana, ihanaa kun pääsen vähän aiemmin tänään.
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
26.3 Sano Pirkka, poika, rv 38+4, 3340 g, 50 cm

Kyllä viikot kuluu niin nopeasti että piti ihan laskeskella että kuinka vanha poika jo on. Kuusi viikkoa tuli eilen täyteen ja tosiaan alkaa kohta käsivarsilla kantelut menemään ihan kuntoilusta. Pikapuoliin alkaa varmaan se viisi kiloa olla saavutettu.


Ensi viikolla on nimiäisjuhla ja sinnekin on kutsut lähetetty. Ja mulla alkaa vähän stressiä pukkaamaan kun Minähän teen kaikki tarjottavat itse (siis ihan takuulla teen oman pojan juhliin enkä kaupasta osta mitään, nih). Näin on. No, ensi viikolle on jälkitarkastusta, auton huoltoa, parturiaikaa, neuvolaa. Ehkä mä selviän :whistle:
Kun nyt on huomattu ettei nää päivät pojan kanssa mene aina ihan niinkuin suunnittelee. Se voi yhtäkkiä olla toista tuntia tissillä tai muuten vain kaivata huomiota ja silmät kirkkaina kattella. Kaikki kulkemiset ja menemiset pitää miettiä pojan syömisen mukaan. Ja kaupoissa ravaamiset vie heti tuplasti lisää aikaa kun roudaa kaukaloa mukana. No, tätä se on.

Täytyy kyllä sanoa että mä olen nauttinut äitiydestä ja rakkaus poikaan vaan kasvaa. Joskus tulee ihan ikävä kun se nukkuu ulkona vaunuissa, ihan odottaa, että koska se oikein herää että voitais olla taas yhdessä (ja hetken päästä toivoo että voispa se nukkua vielä hetken kun pitäis tehdä joku miljoona asiaa ensin.. esimerkiksi vaikka syödä itse).

Jokin aika sitten mua vaivasi tosi paljon se, etten osaa oikein tarjota pojalle mitään virikkeitä, kun se on hereillä. Anopin kanssa tuli vähän erimielisyyksiä, kun mä en halua ensin makuuttaa poikaa äitiyspakkauksessa, sitten sitterissä, sitten vaunuissa, milloin kehdossa, milloin vaan lattialla. Yksin. Sitten se todennäköisesti nukkuu noissa koko päivän niin arvatkaa kuka valvoo sitten yön? Me molemmat! Niin aloin pitämään poikaa sylissä ja muuten vaan mukana ja päivisin sopivasti hereillä niin anopin mielestä se oli ennen kuulumatonta eikä 35 vuotta sitten niin tehty. Hän ainakaan.

Yrittää siinä sitten selittää, että tieto lisääntyy ja suositukset muuttuu ja jokainen sukupolvi tekee asiat aina vähän eri tavalla.
Illalla anoppi sitten oli miettinyt että onko hän kasvattanu poikansa ihan väärin :rolleyes: Lohdutin sitä sanomalla että kaks vuotta sitten kaveri veti lakritsia ja salmiakkia pussikaupalla kun oli matalat verenpaineet raskausaikana ja mun aikana lakritsit ja salmiakit oli täyskiellossa.

Meillä on mennyt niin uskomattoman hyvin, että olen tässä pohtinut sitä pikkusiskoa tai -veljeä.
Samoilla silmillä vaan...:sneaky:
 
Meillä on sunnuntaina ristiäiset ja leivon kaiken itse. Enkä ole edes aloittanut. :whistle: Askarrellakin pitää, mm. kakkukoriste, enkä niitäkään ole aloittanut. Lauantaina menee varmaan sitten yötä myöden, kun totuus iskee kasvoille. Huomenna ajattelin kyllä tehdä pienen testikakun, että ehtii vielä muuttaa suunnitelmia jos se ei olekaan hyvä. :ROFLMAO: Hitto kun tulen olemaan vielä pulassa.
 
Huh kun täällä on reipasta porukkaa! Me ei olla saatu aikaiseksi edes päivän valintaa saati paikkaa nimiäisille/ristiäisille, eikä olla päätetty, että kummat edes pidetään :whistle:

Olen vihdoin luopunut muksun kanssa rintakumista, valitettavasti tästä on seurannut rintaraivoa. Ahkeran pumppailun myötä rintamaitoa tulee kyllä koko ajan enemmän ja korviketta on voitu antaa vähemmän. Tämä toki johtuu myös siitä, että rintamaitoa on riittänyt pulloon asti :) Silti on todella raskasta kun ihana ja seesteinen imetyshetki vaihtuu järkyttäväksi raivoamiseksi aina jossain pisteessä. Jospa se tästä. Ymmärrän kyllä, miksi monet luovuttavat imettämisen kanssa vaikka maitoa tuleekin, on tää ollut nimittäin sellainen via dolorosa hetkittäin.

@Sano Pirkka tunnistan kyllä hyvin tuon tunteen, että rakkaus lapseen kasvaa koko ajan, äitiys on kyllä ihanaa. Tuntuu, että äitinä olo on pehmentänyt mua ihan hirveästi.

Anopin kanssa vääntämiseen voin myös samaistua, hänellä on tosi ärsyttävä tapa sanoa, että ”onpa tosi hauskaa, kun...” aina kun on jostain eri mieltä. Esimerkiksi ”onpa tosi hauskaa kun vauvalla on hattu tuolla tavalla...” ja kummasti on kaikki viime aikoina ollut sitten ”tosi hauskaa” :rolleyes: tuli itselle yllätyksenä, että miten paljon voi ihmisellä olla mielipiteitä ja millainen pakko myös niitä esittää kun ei ole kysytty.
 
@Bluebelle @Sano Pirkka Sama täällä, oon nauttinut näistä viikoista täysillä ja pieni tytär on päivä päivältä vain rakkaampi. :love: Nyt alkaa olla jo sellainen olo että hän on ihan tuttu tyyppi, ymmärrän aika hyvin mitä hän milloinkin viestii ja vastaavasti on ihanaa huomata, miten hänkin rauhoittuu, kun vain nappaan hänet syliini, ja tunnistaa minut. Ja yhä vain isompaa ihastusta aiheuttaa nyt kun on alkanut väläytellä ihania hymyjä, tulee olo että hei, minustakin pidetään. :LOL::love:

Olen aivan ihmetellyt kun anopista ei ole kuulunut mitään moneen viikkoon. Alussahan oli koko ajan tuppaamassa kylään, mutta nyt en enää edes muista, milloin ollaan viimeksi nähty. Viime viikolla laittoi vain viestin, että on tulossa ristiäisiin. Varmaan on itsekseen loukkaantunut siitä, ettei olla kutsuttu kylään, vaikka luulisi hänen nyt tämän reilun 10 v suhteen aikana jo oppineen, että ei kuulu meidän tapoihin.:D Jos haluaa tulla käymään, niin sitten itse kysyy, että sopiiko tulla. No, sunnuntaina nähdään mikä on meininki. Toisaalta mua ei kamalasti haittaa vaikkei olekaan käynyt. Ärsytti viimeksi tosi paljon, kun anoppi tuli tosi tupakanhajuisena ja halusi pitää vauvaa sylissäkin. :mad: Vauva ei siinä tosin kauaa viihtynyt, ihmekö tuo.

Meillä oli eilen neuvolalääkäri, vauvalla 6 vko tarkastus ja mulla jälkitarkastus. Vähän kyllä ihmettelen noita neuvolaan eksyneitä lääkäreitä, jotenkin omituista sakkia. :ninja: Sellaisia jotenkin hiljaisehkoja ja kamalan kilttejä joojoo-tyyppejä, jotka vaan myöntelee ja lässyttää omituisuuksia. Jälkitarkastuskin oli mun mielestä vanhaa kunnon terveyskeskuslaatua eli tosi pintapuolinen ja turhahkon oloinen. Sisätutkimus nyt oli ok, mutta eipä siinä paljoa muuta ollutkaan. Täytin jonkun masennusoireita kartoittavan lapun, kysyi minkä ehkäisyvalmistereseptin haluan hänen kirjoittavan ja siinä se. Mulla nyt tosin on mennyt palautuminen hyvin kaikenkaikkiaan, eli ei ollut mitään mielen päällä, mutta voin kuvitella että joku vähän hiljaisempi tyyppi voi tuossa tarkastuksessa jäädä vain hiljaa ongelmineen, jos ei saa suutaan auki.

Terkkari pyysi myös, jos tultaisiin kuukauden päästä perhevalmennukseen esimerkkiperheeksi. Täällä järjestetään esikoista odottaville kaksi perhevalmennusiltaa neuvolassa, ekassa käydään läpi lähinnä imetystä, toisessa sitten esimerkkiperheen kautta synnytystä ja ensimmäisiä viikkoa muuten. Miehen vastaus oli ehdoton ei, kun hänelle tätä ehdotin, mutta onneksi on vielä aikaa käännyttää hänet. :sneaky: Musta olisi tosi kiva mennä sinne kertomaan, miten meillä on mennyt ja mitä oon kokenut hyväksi. Saisin samalla tehtyä vähän syötettyä mulle tärkeistä jutuista ajatuksia eteenpäin, mm. kantovälineistä ja imetyksen tuen palveluista.

Ostin itselleni aikaiseksi äitienpäivälahjaksi ihanan aurinkoisen rengasliinan, Vanamon Classic Rainbow Diamond Mangon. :love::love: Livenä paljon hienompi kuin kuvissa. Olen tähän asti kantanut oikeastaan vain Tulalla, vaikka mulla on myös trikooliina ja joku edullinen kudottu liina, mutten jotenkin ole kokenut niitä hyviksi. Tula on kuitenkin sisällä tuntunut jotenkin kömpelöltä ja isolta, vaikka ulkona kantaessa onkin ihan yliveto. Tämä rengasliina sen sijaan. :love: Niin ihanan aurinkoisen kauniin näköinen ja oikein kesy ja hyvä sitoa ja kantaa! Vauvakin simahtaa aina (no, aina ja aina, sain tämän vasta eilen :LOL:) saman tien kyytiin. Nytkin tainnutin hänet tänne liinaan, niin pääsen leipomaan sitä testikakkua sunnuntaita varten. :p

Ihanaa aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
Ristiäispäivä varattu! :) Koko kesäkuu yhtä juhlimista juhannusta lukuunottamatta, on rippijuhlaa ja muidenkin ristiäisiä. Mä olen ulkoistanut kaiken - kutsut tilasin netistä ja leipomiset jätän muille sukulaisille :D Oon ihan kohtuullisen hyvä tekemään ruokaa ja leipomaan, mutta isommalle porukalle en yksinkertaisesti jaksa alkaa kokkailemaan. Meillä kun noita sukulaisia riittää, molempien puolella.

Ensimmäinen korvikkeenvaihtokokeilu oli ihan täysi floppi. Vauva itki mahaansa kaksi tuntia niin että korvat soi, jätettiin se kokeilu sitten siihen kun ei selkeästi sopinut. Jostain syystä mahavaivat on nyt pari päivää olleet tällä "alkuperäiselläkin" korvikkeella ihan kohtuulliset, pientä kitinää mutta normaalin rajoissa *koputtaa puuta*.

Saatiin aikamoiset helteet näin toukokuulle, meillä on kotona sisälämpötila varmaan 25 astetta. Vauva hikoilee sylissä niin ettei kauaa voi pitää, hermostuu kuumuudesta - ja äippä tuntee huonoa omaatuntoa, kun joutuu pientä pitämään sitterissä ja sohvalla niin paljon. Vaikka ei hirveästi vaihtoehtoja jää kun sylissä paistuu koko tyyppi (ja äiti). Meillä on tosi kuumaverinen vauva, nukkuu yötkin ilman peittoa kun on niin kovin kuuma.

Olen myös ajatellut tuota rengasliinaa, @Korallikala ilmeisesti ainakin voi sellaista suositella? :)
 
Olen myös ajatellut tuota rengasliinaa, @Korallikala ilmeisesti ainakin voi sellaista suositella? :)
Kyllä! :) Olen nyt parin päivän kokemuksen jälkeen jo ihan rakastunut. Ostin tuon käytettynä, mutta ilmeisesti tuo liina olisi ollut suht kesy ja pehmeä uutenakin. Katsoin wrapyouinloven ohjevideon kerran, tein perässä ja sidonta onnistui heti tosi hyvin. Vertailukohtana mulla on lähinnä trikooliina jonka onnistun aina sitomaan liian kireäksi ja epämukavaksi enkä saa moltoniakaan oikein hyvin sillä tehtyä, joten rengasliinan ensikokemus oli jo iso positiivinen yllätys. :LOL: Kunhan sitä tässä nyt hetken käyttää, niin sitominen tulee vielä tutummaksi ja nopeammaksi.

Voisin hyvin kuvitella pitäväni tuota hoitolaukussa mukana. Tällä viikolla oon kahteen kertaan joutunut kantamaan vauvaa kaupassa sylissä ja toisella kädellä työntänyt vaunuja sekä kerännyt ostoksia. Rengasliina olisi ollut ihan pelastus. :rolleyes: Toki vauva ei normaalisti käyttäydy niin, vaan matkustaa kiltisti vaunuissa pitkiäkin aikoja, mutta tiheä imu nyt tuo kaikkia tällaisia vinkeitä mukanaan. Tuon liinan pitäisi olla tarpeeksi paksu myös vaikka taaperon kantamiseen, eli oli toivottavasti pitkäikäinen hankinta ja pelastaa tuleviakin ostosreissuja kiukutteluilta. :D

Liinalapsi valmistaa näitä Vanamo-liinoja ja heidän verkkokaupassaan näyttäisi nyt olevan liinoja alennuksessakin. Tätä samaa Classic Rainbow Diamondiakin oli, tosin erivärisillä kuteilla. Kuvat ei ihan tee oikeutta liinoille, tuo mun Mangokin on paljon kauniimpi ja hehkuvampi luonnossa. :love: Omani ostin käytettynä fb:n kantovälinekirppikseltä. Sinne kun tekee ostoilmoituksen, niin kivasti kokeneemmat liinailijat osaa tarjota juuri kriteereihin sopivia liinoja. :) Käytetyssä on se hyvä puoli, että se on jo pehmennyt (kesyyntynyt) käytössä ja on helpompi sitoa ja mukavampi käyttää kuin ihan uusi.

Eli lyhyesti, suosittelen! Meidän mini nukahtaa aina nopeasti liinaan ja äidillä on hyvä mieli, kun saa tehdä rauhassa omia juttuja mutta silti samalla vauva saa tankata tuiki tärkeää läheisyyttä. Kunhan vauva kasvaa ja alkaa kiinnostua ympäristöstä niin hänet voi siirtää edestä enemmän lonkalle, jolloin näkee ympärilleen. Helppoa, kun ei tarvitse opetella uutta sidontaa kuten kudotun liinan kanssa pitäisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
@Korallikala me käytiin perhevalmennuksen esimerkkiperheenä, mieskin oli mukana. Ei tarvinnut edes suostutella, sanoin vaan et voi tulla mukaan ja jos ei halua niin menen sitten yksin. Toivottavasti saat miehen suostuteltua mukaan, vaikka ilmankin ilmeisesti voisit mennä. Meidän omassa valmennuksessa isää ei ollut ja tämä kyseinen äiti antoi aika perinteistä kuvaa vauvanhoidosta niin minusta oli kiva käydä antamassa sellainenkin versio, että isä voi myös vauvan hoitoon osallistua :rolleyes: muutenkin oli kiva juttu, että oli kahdet kädet siinä vauvalle.

@Marsha no teillä on sit tosiaan kuuma :ROFLMAO: hyvähän vauvan on olla myös selällään, ehtii opetella uusia taitoja :) meidän kotona ei ihan niin lämmin ole, mutta vaunulenkillä tarkastelen koko ajan nukkuvaa vauvaa etten vain ole tehnyt kärrystä työnnettävää leivinuunia :D jotenkin vaikea pukea vauvaa kun aina on liikaa tai liian vähän päällä. Tyhmänä pidin pari päivää liikaa vaunuissa myös sitä äitiyspakkauksen pöllöpussia.
 
@Korallikala kiitos vinkistä, pitääkin katsastaa tuo fb :) aina parempi jos löytyy vähän neuvoja alkuun, vaikka tuollainen rengasliina vaikuttaakin melko simppeliltä systeemiltä :)

@Bluebelle joo, tuo vaunuihin pukeminen on myös yksi taitolaji :D lämpö pakkautuu sinne yllättävän hyvin, vaikka meilläkin on niissä suurimmaksi osaksi valkoinen kangas. Ja jos tätä sisälämpötilaa ei kohta saada alas, niin me tullaan vauvan kanssa hulluiksi täällä :D
 
Heippa vaan pitkästä aikaa! :)

Vihdoin ehdin teidän kuulumisia lueskella... meinaa tämä viisihenkisen perheen elämä olla sen verran menevää ettei ehdi todellakaan ihan kaikkea sitä mitä on suunnitellut kuten esim.pestä hampaita tai käydä vessassa...:ROFLMAO::LOL::p Ne siis tämän aamun suunnitelmat jotka on toteutumatta kun neiti Reilut kaksi viikkoa nukkuu sylissä kun meinaa isoveljiltä saatu räkätauti vaivata. Mutta mikäs tässä, antaa pikku possun nukkua.:love:

Meillä on täällä mennyt tosi mukavasti, perus vauva-arkea; usein ollaan tissi-hommissa, valvotaan (hää nukkuu oikeastaan vain iltaisin ja öisin...), ihmetellään porukalla uutta elämää, ulkoillaan (kiitos kesä kun tulit!!) jne.:love: Minä hormonihuuruissani itkeä tirautan milloin mistäkin, lähinnä siitä kun vauva on niin kaunis, täydellinen ja ihana ja perhe on ihana ja kesä on täällä ja onpas kaunis kukka ja vitsi mikä biisi ja ja ja...:cry::ROFLMAO::love:

Ristiäiset ois kesäkuun puolessa välissä. Kummit pyydetty (suostuivatkin onneksemme kaikki neljä naista, girlpower tällä kertaa! (y) ), anoppi tilaa (ja mitä ilmeisimmin myös maksaa) täytekakun, äiti leipoo toisen kakun, voileipäkakut tilaan ja maksan minä ja loput kaupasta. Nimikin päätetty, annoin ehkä isännän nyt päättää vähän "enemmän", poikien nimet on tainneet mennä vähän minun päätöksen mukaan...:LOL:
Heleppoo ku heinänteko, en aio ressiä ottaa muusta kun huushollin siivoamisesta.:eek::whistle:

Kiitos d-tippa- ja kantoliinavinkeistä!!(y) Tänään ois tarkoitus mennä tuo tipat ostamaan.

Onneksi palautuminenkin on mennyt nappiin, odottelen kunnon hikilenkkejä jo kävelylenkkien sijaan...;)(y)

Ihania kesäpäiviä kanssasiskot!:love:

Jullispullis ja neiti "I" 2 viikkoa ja 3 päivää:love:
 
Nyt mulla alkoi kesäloma!
Nimiäiset pidetty, eli nyt saa hengähtää.

Oli vähän kommelluksia matkassa mukana mutta muuten meni kyllä ihan hyvin. Torstaina tein sokerikakkupohjan, kuivakakun, mokkapalapohjan ja (yritin tehdä) tuulihattuja. Mikään ei oikein onnistunut. Kakkupohjasta tuli ensin 4 senttiä korkea (samalla ohjeella illalla kämpän viilentyessä toinen versio 7 senttiä korkea). Kuivakakku jäi pinnasta vuokaan osittain kiinni (onneksi tuli kuorrute päälle) ja mokkapalapohjasta tuli puolen sentin vahvuinen.
Oltiin jo autossa ja menossa kun muistettiin että kahvinkeitin jäi. Palattiin hakemaan se mutta unohdettiin se suodatinsuppilo kuivauskaappiin (eli sitä kahvinkeitintä ei voinut sitten käyttää ollenkaan..).

Juhlatkin sujuivat oikein sopuisasti. Talon ainoa kahvinkeitin meni osittain rikki (äidin Moccamasterin suodatinsuppilon tippalukko jäi "kiinni" (eli ei tiputa) asentoon. Mä olin ostanut pannujauhatusta suodatinjauhatuksen sijaan. Poika viihtyi vieraiden sylissä oikein hyvin mutta sitten kun alkoi se "virallinen" osuus ja poika tuli mun syliin niin huutoitkuhan siitä tuli (nälkä...). Ja se huuto kesti tasan niin kauan kunnes sai tissin suuhun. Pidettiin sitten pieni tauko siinä noin 5 minuuttia kestävässä virallisessa seremoniassa. Joo...
Ei mennyt niinkuin aattelin.
Ja eräs vieras (ja minä) erehdyttiin allegiatarjottavissa ja siellä tuli sitten allerginen reaktio...Ei mikään paha mutta inhottava juttu kuitenkin.

Pitäiskö pitää useammin jotain juhlia että pysyis "tatsi" noihin juttuihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
@Sano Pirkka no teilläpä on ollut kommelluksia kerrakseen nimiäisissä! :ROFLMAO:
Meillä ainoastaan hyydykekakku ei ollutkaan hyytynyt vaikka siihen kymmenen liivatelehteä tulikin (n) muut tarjoilut oli maittavia ja kaikkea oli niin reilusti että niitä syötiin vielä useampana päivänä juhlien jälkeenkin.

Ihania lämpimiä kelejä nyt ollu ja luvattu pidemmäksi aikaa niin mukava pienen kanssa olla kun ei palella mut ei oo ihan törkeen hiostavakaan. Just sopiva! (y)

Täällä ollaan jo 6,5 vk ikäisiä ja tänään aamulla sain vangittua kuvaan ekat hymyt ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
Miten teillä muilla on mennyt nyt näin lämpimällä? Meillä ei nukuttaisi päikkäreitä enää ollenkaan. o_O Viimeisen kahden viikon aikana oon saanut kerran nukahtamaan vaunuihin jopa tunniksi, muuten aina heräilee vartin tai viimeistään puolen tunnin välein karjumaan. Sylissä tai kannettuna nukkuisi kyllä. Sisällä se toimii ihan ok, meillä on aika viileää kotona, mutta toisaalta olisi aika kiva itse olla ulkona, jos saisi vauvan nukkumaan sisällä. Ulkonakin nukkuu repussa, mutta siinä sitten taas tulee itselle kuuma. Ei ole helppoa. :ROFLMAO: Mutta lohdutan itseäni sillä, ettei tämä aina tällaista ole, varmasti kesän aikanani tulee jotain muutoksia. Toivottavasti sellaisia, että alkaa taas vaunupäikkärit maistua. Tissi maistuisi myös vaikka tunnin välein, mikä tietysti on ihan ymmärretävää.

Meidän typy on tänään 2 kk vanha jo. Mennään parin tunnin päästä neuvolaan, missä annetaan sitten eka rotarokote kaiken muun päälle. Toisaalta ihan hyvä, vauva on nyt vähän itkenyt masua ja tuntuu ettei kakka oikein tule, niin eiköhän se kohta sitten taas kulje. :poop::LOL:

Vauvan kehityksen seuraaminen on kyllä niin ihanaa. :love: Meillä on hymyt lisääntyneet ihan roppakaupalla ja nyt on alkanut tulla ääntelyäkin! Pitkään on tullut jo yksittäisiä "ooooo" -äänteitä, mutta eilen illalla typy oli vissiin tosi hyvällä tuulella, kun iltatankkauksen lomassa hymyili silmät sirrillään minkä ehti ja alkoi jutella. Minä aina vastasin hänelle, minkä ajan kuunteli hiljaa, ja kun tuli hänen vuoronsa, niin vastasi aina minulle, tätä jatkui monen puheenvuoron verran. :love: Niin ihana, en kestä! Mies tuli juuri siihen aikaan treeneistä kotiin ja sanoin hänellekin, että tämä on niin ihanaa, että alkaa melkein itkettää.
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
Heippa vaan kaikille, hetki on mennyt kun on tullut kirjoitettua. Täällä ollaan... Noh, hengissä ainakin jos ei muuta positiivista meinaa keksiä :D eletään vauvan elämän kuudetta viikkoa, mahavaivoja on enemmän tai vähemmän. Viimeaikoina on alkaneet ihan säännölliset iltaitkut. Onko kellään hyviä maitohappobakteeri/probioottivinkkejä? Relat tuntuu hommaa pahentavan :/ me käytetään nykyään myös maidonsakeuttajaa, on sentään tuo refluksipuoli helpottanut.

Ristiäiset lähenee ja stressiä pukkaa päälle. Ja on niin kuumakin :D pakko myöntää, että odotan kovasti että tämä eka 3kk on ohi :D
 
  • Tykkää
Reactions: Jullapulla
Täällä on poika viihtynyt niin tiukasti sylissä viime viikot, ettei ole ollut aikaa tai energiaa kirjoitella. Tavallaan on siis todella helppo ja kiva vauva, jopa näin 6-viikkoisitkujen keskellä, mutta rajoittaa kyllä päivisin omia hommia tämä jatkuva sylissä kukkuminen ja nukkuminen! Öisin jostain syystä kuitenkin oma sänky kelpaa enemmän kuin hyvin. Ja on täällä ehditty myös nauttia vauvan tuoksusta!

Ristiäisiin on vielä muutama viikko aikaa. Hiukan mietin itsekin, että mistä löytyisi jaksamista ja aikaa leipomiseen :D kai se sitten siitä kun pakko vaan on. Tsemppiä ristiäisjärjestelyihin @Marsha ! Täällä masuvaivat alkavat jo helpottaa (koputan puuta) mutta todella raskasta aikaa on kyllä, eli tsemppiä myös niihin.
 
@Marsha Mulle ainakin apteekista sanottiin että Gefilus olisi kaikista eniten tutkituin mhb ja siten "paras". Ostin sit Gefiluksen D tipat ja ehkä nyt kun miettii niin vähemmällä itkulla ja ähinällä neiti paukuttelee, joten kaipa tuosta on apua ollut. :)

Tsemppiä ristiäisvalmisteluihin kaikille, muistissa vielä itselläkin kaikki se sähellys. :LOL:

@Bluebelle Oletko kokeillut kantoliinaa tms tuohon sylittelyyn? Meillä toimii liina tai välillä rintareppukin. Jää itselle kädet vapaaksi vaikka pyykkien laittoon, syömiseen, vessassa käyntiin tai vaikka tähän somettamiseen :p:whistle:
 

Yhteistyössä