Huhtikuiset 2019 palstalaisille

Ajattelin kokeilla löytyykö täältä kiinnostusta sellaiselle ryhmälle, joka pysyisi tällä foorumilla, eikä facebookissa? Olen ollut tuolla toisissa huhtikuisissa alusta asti, mutta sieltä on oikeastaan kaikki lähteneet faceen, mikä ei minua kiinnosta. Löytyykö siis sielunsiskoja?

Minä odotan ensimmäistäni, la 5.4. :love:
 
Moikka!
Mä en ole tänne, enkä faceen kirjoitellut ennen, seurannut kyllä heti testin tekemisen jälkeen :D 17.4 ois LA mun laskujen mukaan. Eka neuvola on ens viikolla ja ultra varmaan aika pian sen jälkeen. Jännittää, että onko siellä ees mitään kun oireet on niin vähäiset :eek:
 
Moikka!

Täälläkin on pitkään lueskeltu huhtikuisten palstaa (ja aiemmin tuolla vauvakuume-puolella). Vihdoin uskaltautuisin mukaan, ja koska en ole facessa niin tämä ketju tuli kuin tilauksesta.

LA 11.4. ja viides lapsi tulossa. Eka neuvola vasta tällä viikolla (10+1), joten vähän hirvittää ehtiikö enää saada aikaa ultraan (n) Sitä kun ei saa varattua ilman terveydenhoitajan lähetettä ja jostain kumman syystä eka neuvola-aika vasta näin myöhäisillä viikoilla. Johtuisiko siitä, kun näitä raskauksia on jo jonkin verran takana, niin arvelevat neuvolassa etten ole ihan akuutin ohjauksen tarpeessa :LOL:

Epäuskoinen olo, kun ei vielä konkreettisesti ole lasta ultrassa käyty katsomassa. Mutta uskottava kai se on, kun raskaustestit niin väittävät (ja etominenkin niin vahvasti antaa ymmärtää).
 
Kiva kuulla, että kaikki hyvin :) Tiedätkö yhtään, minkä ikäisestä alkaen Nipt:iä tarjotaan? Itsellä ikää 36 v, ja kovin mielelläni tutkituttaisin kromosomit perusseulaa tarkemmin. Ei vain raaski mennä yksityiselle puolelle :unsure:
 
Hei. Tulisin mukaan keskusteluun :) LA 31.3. mut syntyy varmasti huhtikuun puolella, kun aiemmatkin raskaudet olleet yliaikaisia. Neljäs lapsi siis meille tulossa. Kolme ekaa poikaa, joten tyttöä kovasti toivotaan.
Minä kävin yksityisellä nipt-testissä, koska ikää jo 37-v. Kallistahan se oli, mut ajattelin että on hintansa väärti. Tuloksia täällä vielä odotellaan.
 
Tänään olin ekassa neuvolassa, jännää :D Tosin eipä siellä mitään uutta asiaa tullut itselle, ultra varattiin ens viikolle. Sydänääniä ei saatu kuuluviin, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.. Nyt pitäis jaksaa odottaa sitä ultraa :/
 
Hei! Täällähän on paljon tullut vastauksia! Olen ollut ihan poissa täältä ja nyt muistin tämänkin foorumin.:D
Me käytiin 11+6 ultrassa ja siellä kaikki hyvin ja pikkuinen vastasi päivälleen omia laskujani. :love: La tarkentui nyt 4.4.
Edelleen välillä huonoja oloja ja migreenit lisääntymään päin...:cautious: Mutta silti paljon parempi kuin esim viikolla 8!
 
Onko muilla muuten epämukavia oloja? Joka paikasta saa lukea, että "vielä maha ei näy" tai "raskautta ei vielä tunne", mutta minä en ole voinut käyttää farkkuja moneen viikkoon ja äitiyshousut on käytössä jo toista viikkoa. Maha paisuu työpäivän aikana valtavaksi ja tuntuu todella epämukavalta ja kiristävältä. Olen normaalipainoinen ja paino ei ole vielä noussut yhtään. Tunnen kuitenkin todella olevani raskaana. Helpottaako tämä jossain vaiheessa vai paheneeko epämukavuus vain koko ajan? Lisäksi on jotenkin huono nainen -olo kun maha on niin iso, kun ensimmäinen raskaus ja vasta alussa (12vko). Että minulla on ikäänkuin vääränlainen vartalo, kun ei pitäisi vielä näkyä mitään. o_O
 
Samanlaisista oireista kärsitään täälläkin. Ja turvotus ja vatsankasvu jo näillä viikoilla (11+0) ovat yllättäneet, koska aiemmissa raskauksissa tällaista ei ole ollut. (Meiltä löytyy poikia ja tyttö, eli mitään sukupuoliarvailujakaan ei voi erilaisesta olosta tehdä.) Takkikin kiristää jo vatsan kohdalta, vaikka aiemmat raskaudet olen pärjännyt loppuun asti hankkimatta isompia takkeja, toki ihan lopussa on pitänyt kulkea takki auki, mutta aiemmat ovatkin ajoittuneet enemmän kesään. Nyt täytynee lähteä takkikaupoille, kunhan kelit tästä vielä viilenevät ja vatsa kasvaa :rolleyes:

Lisäksi yritetään pitää raskaus salassa ultraan asti, mutta miten kummassa tässä nyt vielä puolitoista viikkoa tätä kumpua kätkee... :whistle:

Jännityksellä odotan, montako lasta ultraaja löytää. Suvuissa ei yhtään kaksosia ole, mutta ihmetyttää tämä vatsankasvu.
 
Mulla on kans maha turvoksissa varsinkin iltaisin.. Mies sen ekana huomasi :D Muutamat omat joustavat farkut menee vielä mut mammahousut on jo odottamassa. Käytän vaatteita mitkä vaatteet peittää mahaa, mitään tiukkoja trikoopaitoja ei voi kuvitellakaan. Ja sama fiilis myös, että miten se jo nyt näkyy..

Mulla ei oo edelleenkään ollut huonoa oloa kuin parin ohimenevän kerran. Närästystä vaan ja tissit on välillä kipeet. Ja kävellessä hengästyy heti. Odotan niin jo ens viikkoa et saa vihdoin tietää onko se pikkuinen siellä :)
 
Hei vaan, pitkästä aikaa mammat? Onkohan täällä ketään? :geek: Mitenkä teillä muilla on mennyt? Itsellä tuli tänään 19 viikkoa täyteen ja maha pullahti viime viikolla. Pullahdusta edelsi yhden vuorokauden kamala maha-ja selkäsärky. Nyt maha tuntuu todella pinkeältä ja epämukavalta etenkin iltaisin. Mistään ei tunnu löytyvän tietoa, että onko normaalia, että jo tässä vaiheessa tuntuu, että maha kohta räjähtää. En usko että mitään supistuksia vielä on. Onko muilla tämmöistä?:confused:
 

Yhteistyössä