Huhtikuiset 2019

Jokohan täällä on muita huhtikuulle 2019 plussanneita? Itse plussasin eilen ja LA ois 1.4 että ei varmaan ihan kamalasti vielä muita :D

--

JA OLIHAN MEITÄ :love:

1.4 / kikka81 / 37 / neljäs
1.4 / saaruska86 / neljäs
2.4 / Catharin / 28v / neljäs / Satks
3.4 / Janet88 / 30 / ensimmäinen / EKKS
3.4 / Jannakoo / 36 / kuudes / Tays
3.4 / Reetaleena / 38 / viides / HUS
5.4 / Naturamama / ensimmäinen
7.4 / MinimiiS / 29 / ensimmäinen / HUS
9.4 / Monski / 30 / toinen / Tays
 
Viimeksi muokattu:
Me jätettiin ehkäisy kans just vähän aikaa sitten pois ja tää olis nyt toinen kierto. Ja ajatus oli, et tulee jos tulee, etten tikuta ovista tai mitään muutakaan, ettei tulis mitään paineita. Mä kävin ostaas siteitäkin ku olin ihan varma et nega tulee, en vaan malttanu olla testaamatta :whistle: vähän jännitän silti et meneekö kaikki hyvin, kun kolmatta lasta yrittäessä oli keskenmenoja ja tuulimuna :unsure:
 
@saaruska86 Meillä on ihan sama stoori! Keskeytetyllä oviksen aikaan ja muuten varmoilla päivillä kaksi tai kolme vuotta. Tässä kierrossa mies sitten sanoi vihdoin, että annetaan tulla jos on tullakseen. Pupuiltiin päivää ennen ovista ja ihmettelin kun mitään ei tullut ulos ja kysyinkin mieheltä, että feikkasiko. :LOL: Taisi vaan koko lasti imeytyä tuonne kohtuun sitten ja yhdeksän päivää myöhemmin tiesin, että paksuna ollaan ja testi myös vahvisti asian. :love: Ikää minulla 33 vuotta ja ensimmäinen raskaus ikinä, joten olin varautunut pitkään yritykseen. Eihän tässä tietenkään vielä mikään ole varmaa. Tässä kuitenkin tämä 10 dpo testi: https://aijaa.com/Vw5fpN

Hirveästi jännittää ja epäilyttää, että voiko ne menkat muka vaan jäädä tulematta? Kyllä meinaan varustautua minäkin vuotoon sitten perjantaina... tarrasukkia kaikille!:love::love:
 
Viimeksi muokattu:
Hei huhtikuiset!

Kyllä meitä tulee varmaan koko ajan lisää... :D Onnea kaikille uusille odottajille! @saaruska86 Kiitos, kun teit aloituksen. (y)
@Naturamama Tsemppiä! Toivon, että pysyy mukana.
@Catharin Monesko lapsi tämä on sinulle?

Itse tein plussan eilen aamulla. Kävin myöhemmin eilen vielä hakemassa kaupasta digitestin, jossa ei ollut tulkinnanvaraa. :LOL:
Laskurin mukaan LA on 3.4. Olen positiivisesti yllättynyt, että tämä plussa tuli tosi nopeasti, vaikka minä olen jo 38-vuotias. Minulla on lapsia aikaisemmasta avioliitosta. Miehelleni tämä on ensimmäinen ja hän on todella onnellinen! :love: Vaikea hänen innostustaan on yrittää hillitä. Vähän jo kaduin, että heti kerroin, mutta miten sitä muka pystyisi olemaan kertomatta... Jospa kaikki menee hyvin loppuun asti. Ainakin tänään olen tuntenut olevani raskaana. Lievä pahoinvointi on vaivannut ja väsymys. Haluan mennä varhaisultraan, kun suvussani on useita kaksosia. Jospa minulla vain yksi.
 
@Reetaleena tää olis meidän neljäs ja oikeesti viiminen lapsi :D kolmannen piti olla viimeinen, mut niin vaan iski vielä kova vauvakuume :)

Mä tein nyt aamulla vielä toisen testin ja hyvin on vahvistunut. Ajattelin vielä yhen pc paketin hakea ja seurata vähän sitä viivan vahvistumista, digin teen varmaan sit reilu viikon päästä jos sais 3+ :whistle:

Vieläkään en niin kovin uskalla innostua, pelkään et käy silti huonosti taas, mut en liiaksi viitsi miettiä mitään keskenmenoa.

Onks teillä mitään oireita vielä?
 
  • Tykkää
Reactions: Janet88
Huomenta.

Luulin, että heräisin virkeänä niinkuin normaalisti, mutta se eilinen väsymys ei ole lähtenyt mihinkään. Olen lomalla, joten aamu-uinti, sauna ja hotellin aamupala kyllä tietysti rentouttavat. Minulla on äitinikin mukana ja pelkään, että hän kohta huomaa raskauteni. En haluaisi vielä kertoa. Mutta jos alan voida pahoin, niin hän arvaa heti. Ehkä jo tästä väsymyksestä.
@Catharin Minulla on jo neljä lasta! :LOL:

Huolestuttaako teitä jatkuuko raskaus? Minua jännittää vähän, varsinkin kun menen vessaan. Toista lasta odottaessani tuli alkuraskaudessa vuotoa. Ultrassa kuitenkin näkyi kaikki ok. Silloin arveltiin, että olin odottanut kaksosia. Muita keskenmenoja ei ole ollut, jos sekään oli.
 
Mulla pamahti oireet 9 dpo ennen positiivista testiä. Tiesin vaan että olen raskaana. Kokonaisvaltaisesti erilainen olo. Alavatsaa kivistää, mutta erilailla kuin koskaan ennen, rinnat on painavat ja kipeät, nekin erilailla kuin ennen ja kurkussa joku ihme tunne, kuin jatkuva nälkä, mutta ruokahalua ei oikeastaan ole. Tekee mieli syödä vaan marjoja. Ja tuntuu, että iho on kuuma. Tunnen tavallaan jatkuvasti olevani raskaana. Eilen pelästyin, kun olin siivonnut ja hetki sen jälkeen olo tuntui normaalilta. Sitten se kyllä hiljalleen palautui. Minua pelottaa edelleen, että pe alkaa menkat kuitenkin. Vielä ei ole tullut mitään vuotoja. Viivat on kyllä vahvistuneet.

Mulla oli kauhea tilanne, kun mies juuri oman surun keskellä, mutta oli pakko hänelle kertoa. Hänen reaktio oli halaus, mutta jatkoi vaan masistelua. Siinä hetkessä tuli itselle todella kamala olo. Ymmärrän kuitenkin. Eilen hän halusi jo siitä puhua ja vaikutti uskaltavan olla jo onnellinenkin meidän puolestamme.
 
Viimeksi muokattu:
Mua kyllä pelottaa et meneekö kesken. Kolmatta lasta yritettiin 1,5v ja siinä välissä oli tosiaan 2keskenmenoa ja 1 tuulimuna. Periaatteessa voisin pyytää lähetettä labraan et ottaisivat hcg, näkis heti et lähteekö normaalisti tuplaantumaan. Mut ehkä maltan mieleni vielä..

Mulla on nyt muutamana päivänä ollut enemmän väsymystä, mut olen laittanut sen huonojen öiden piikkiin. Eilen kun tein huvikseni tuon testin ni sen jälkeen alkoi oksettaa, varmaan jännityksestä. Ehkä inan sellasta äklöä oloa on havaittavissa, mut voi olla et vaan kuvittelen :D vatsassa on ollut pientä kivistystä, mut sitä on ollut kaikissa raskauksissa.
Koska meinaatte neuvolaan soitella?
 
Minua huvittaa, kun olen aiemmin luullut ties mitä pms-oireita raskausoireiksi. Olisinpa tiennyt, ettei ne ole lainkaan samanlaisia...
Mulla olis menkkojen alkamispäivä perjantaina, niin ajattelin soittaa sitten ensi maanantaina.
 
Mulla ei oo kerrassaan mitään oloja. Ainoa merkki raskaudesta on, että r-testin viiva on tummunut aina reippaasti edellisaamusta :D Tuntuu kyllä edelleen tosi ällistyneeltä ja ällistyttävältä että ois muka oikeesti raskaana.

Mulla on kuopuksen 10kk neuvola parin viikon päästä, sanon varmaan siellä sitten että vois varata myös mulle aikaa. Tai itseasiassa en näköjään oo merkannut kalenteriin koska se on, joten ehkä soitan sinne ja kysyn koska aika on ja varaisko mulle samalla oman :D
 
Hyvin varovaisesti tulisin tänne moikkailemaan. Tänään sain dpo11 haamun testiin. Odotan kuitenkin oletettujen menkkojen ohi vielä ennenkuin liikaa innostun. Menkkoihin neljä päivää.

Taustaa sen verran, että yrityskiertoja meillä oli 3-4 riippuen siitä, miten laskee. Miehellä kaksi lasta eksän kanssa ja tämä masuasukki olisi minun eka, jos kyydissä pysyy. Katsellaan, miten lähtee käyntiin ja alkaako viiva vahvistua :oops:
 
Mä oon käynyt kaikista kolmesta varhaisultrassa, joten olis kiva päästä nytkin. :whistle: Se on vaan pirun kallista, varsinkin nyt kun olen kh-tuella. Mut katsotaan. Tois se ainakin sit varmuuden et kaikki olis kunnossa!
 
Joo, ehdottomasti varhaisultraan. En ikinä pystyis odottamaan sinne 12+ np-ultraan asti! Varmaan parin- kolmen viikon päähän varailen aikaa, sillon 6+3 eteenpäin pitäs näkyä jo sydämensyke eli siitä eteenpäin, viimeistään 7+4 koska siitä alkavalla vklopulla on ystävien häät ja haluan saada siihenmennessä varmuuden.
 
  • Tykkää
Reactions: Naturamama
Täällä 3.4 olisi laskettu aika. Ensimmäistä odotellaan :love: Marraskuussa tulis 30mittariin. Kp 27/31 dpo 10 sain ensimmäisen haamun ikinä! <3 Yritystä takana 10kk. Joka aamu testaillut kun tuntunut plussan olleen vain unta, viivat on vahvistuneet ja tänään kp31/31 dpo14 tein cb digin raskaana 2-3. :love: Toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun saakka, meillä kaikilla! :love:

Oviksesta asti lämmöt olleet koholla, sit iski jäätävä kesäflunssa. Dpo 10 pe aamuna oli vain sellainen tunne, että pakko testata vaikka tarkoitus oli odotellakkin menkkoja rauhassa pessimistisenä. Plussan jälkeisenä päivänä menkkajuilimista satunnaisesti ja sivuilta kipeät tissit. Ehkä vähän aamuisin heikkoa oloa ollut.

Vois ehkä sit tehdä sen listankin etusivulle?
Synnytyssairaala täällä tulee olemaan Ekks.

Jännittäviä aikoja, onnea kaikille odotukseen <3
 
Milloin kannattaa varailla aikaa neuvolaan?

Oon ihan ulapalla, sekaisin onnesta! Tekee mieli kuuluttaa kaikille että oon raskaana, mut pitää hillitä tämä into kun onhan se pelko että kesken menis.

Onko täällä muita kilpirauhasen vajaatoimintaisia? Lääkitystä jo nostanut 25ug, mutta voishan sitä kontrollilähetettä varailla.

Ihana kun on tällänen ryhmä missä voi purkaa tuntojaan ja kysyä neuvoa jo kokeneemmilta :love:
 
Kirjoittelen jo tuolla maaliskuisten pinossa, mutta ajattelin liittyä tännekin, kun LA on joko 31.3. tai 1.4. Ja kaikki aiemmatkin raskaudet ovat olleet yliaikaisia niin uskon, että tämäkin eli huhtikuun puolella varmasti syntyy (jos siis sinne asti päästään). Olen 37v. ja ennestään on kolme lasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Janet88
Ensimmäinen neuvolakäynti on yleensä rv. 8-10 (mulla tais tosin viimeks olla seiskaviikon tienoolla..), mutta kannattaahan sinne soitella jo piakkoin varsinkin jos on haasteita ajan sovittamisessa esim töihin. Meillä on niin pieni neuvola, että ajan saa vaikka seuraavalle päivälle, mutta aiemmin isossa kaupungissa asuessa aika saatiin just just sullottua johonkin kolmen viikon päähän johonkin soittoaika- rakoon :D

Laittakaa hei tietoja niin voin lisäillä etusivulle! Oisko vaikka:
laskettuaika / nimimerkkiä / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala? saa jättää kyllä jotain tietoja poiskin jos ei halua vaikka synnäriä paljastaa.

ja sithei nostan nyt heti yhden asian esille: FB- RYHMÄ! mä oon kaikkein eniten tykännyt aiempien lasten kanssa fb- ryhmästä ja aattelinkin että voisin semmosen jossainvaiheessa perustaa? Niin salattu ja suljettu kun vaan saa, eli ei ole mitään riskiä että ulkopuoliset näkee tai voi löytää sinne. Ei ole tietty pakko liittyä kenenkään, mutta tiedän että moni haluaa :) Ja myös väkimäärältään jotenkin rajattu ettei ihan satojen kokoiseksi paisu (joku alle sata siis varmaankin). Mutta se voi hyvin vielä odotella :)
 

Yhteistyössä