Huhtikuiset 2019

@kookospieni, mulla on kokemusta imettämisestä raskausaikana. Imetin esikoistani koko kuopuksen raskauden ja heitä vielä yhtä aikaa 5kk kuopuksen synnyttyä. Ja nyt imetän vielä kuopusta ja uusi raskaus viikoilla 7+0. Mulla siis lapset 1/16, 7/17 ja tuleva 4/19 ❤ Imetystä voi jatkaa normaalisti, mutta jos kipeitä supistuksia alkaa tulemaan suositellaan lopettamaan imetys.
 
Heippa! Varovaisesti mukaan tulossa :) Testejä tehty muutama tässä vajaan viikon sisään ja vahvistunut viiva on, joten josko tästä jotain tulisi. Taustalla pitkää yritystä, keskenmenoja ja vähän hoitojakin joista esikoinen nyt 1v1kk :love: Nyt sitten luomuna lähes heti pillereiden lopettamisesta kierrosta missä luulin etten edes ovuloi :love:(y)
Face kiinnostaa, mutta vasta varhaisultran jälkeen syyskuun puolella :whistle:
21.4/Sonara/39/toinen/tays :barefoot:
 
@Annika Hki ei todellakaan :D itse ainakin ostan sitä mukaan ku masu kasvaa, jos sinne asti edes päästään :D ei sitä millään voi tietää miten se kasvaa ja kuinka nopeasti ja kuinka isoksi. Ja itse kanssa en todellakaan uskalla vielä ajatella edes juhlimista ja tuulettamista. Ehkä siinä 12. viikon jälkeen voi alkaa jo vähän miettimään että uskaltaisinko jollekin jo kertoa raskaudesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Annika Hki
@kookospieni Ei oo vielä kokemusta imettämisestä raskausaikana, mut tarkotus ois jatkaa ton 11 kk imettämistä! Oon käsittäny kans, että jos ei oo ns. riskiraskaus, eikäimetys aiheuta kipeitä supistuksia, niin voi imettää ihan rauhassa.

Usein vissiin kyllä käy niin, että vauva vierottaa ittensä tissistä raskauden aikana, koska maidontulo ensin vähän hidastuu ja vissiin hormonitoiminnan muutoksen takia se voi alkaa maistua erilaiselta.

@Sininin Hei mites toi tandemimetys sujui? Olitko varannut kummallekkin oman tissin, vai imetitkö kumpaakin molemmista miten sattuu?
 
Mulla on vatsa nyt jo niin turvonnut, et omat farkutkaan ei mene todellakaan päälle. Mut siis ei mulla mitään hirveästi kuitenkaan niitä vaatteita ole. En viittis kuitenkaan venyttää omia vaatteita kamalaksi kun ei pakko ole:ROFLMAO: ennemmin sit laitan jotkut vähän löysemmät ja mukavammat vaatteet päälle.
 
Niin se vaan kävi, että tämäkin raskaus meni kesken. Ilmeisestikin ihan saman tien edellisen varhaisultran jälkeen, koska siellä näkyi syke, ja nyt uudessa ei ja koko oli sama. Kyllä sen näköjään vaan tietää heti alusta lähtien, että ei tuu mitään. Eipä siinä mitään, kyllähän tää kaikkea toki helpottaa.

Kiitos ja hei! Ja jaksamista kaikille loppuraskausajalle! :)
 
Niin se vaan kävi, että tämäkin raskaus meni kesken. Ilmeisestikin ihan saman tien edellisen varhaisultran jälkeen, koska siellä näkyi syke, ja nyt uudessa ei ja koko oli sama. Kyllä sen näköjään vaan tietää heti alusta lähtien, että ei tuu mitään. Eipä siinä mitään, kyllähän tää kaikkea toki helpottaa.

Kiitos ja hei! Ja jaksamista kaikille loppuraskausajalle! :)
Voi ei :(. Isot pahoittelut, toivottavasti toivut tästä hyvin ja tärppää pian uudelleen.
 
Onnea ja tervetuloa uusille! Ompa tullut taas paljon plussanneita!

Mulla on ollut omassa elämässä niin paljon kaikkea, että hetkeen en sit ehtinyt murehtia oireettomuutta tai keskenmenoa. Nyt sit tänä aamuna tein ehkä sadannen testin ja vieläkin viivat on tosi tummat, ja oireet on vähän lisääntynyt. Nyt on parina päivänä meinannut tulla purjo, rinnat on vaihtelevasti arat tai kipeät (hyvät rintaliivit auttaa :D) ja iltasin uni tulee jo kymmeneneltä ja aamulla riittäis vaikka kuinka pitkään. Mulla on myös koko ajan jano, onko muilla?

Nyt on sit 5+6, ens viikolla soittelen sit varmaan neuvolaan, en oo vielä pystynyt.
 
Voi ei :(. Isot pahoittelut, toivottavasti toivut tästä hyvin ja tärppää pian uudelleen.
Itse mietin, et toivottavasti ei tärppää enää uudelleen :D ei se keskenmeno itsessään mitään, mutta toi alun 3-4 viikon kärvistely ennen sitä on melko rankkaa. Mutta jos jotain opin, niin ainakin sen, että ei enää IKINÄ varhaisultraan. Antaa vaan turhaa toivoa! :confused:
 
Itse mietin, et toivottavasti ei tärppää enää uudelleen :D ei se keskenmeno itsessään mitään, mutta toi alun 3-4 viikon kärvistely ennen sitä on melko rankkaa. Mutta jos jotain opin, niin ainakin sen, että ei enää IKINÄ varhaisultraan. Antaa vaan turhaa toivoa! :confused:
:D Mä ymmärrrän. Mulla meni käytännössä vuosi, että tulin raskaaksi sen keskenmenon jälkeen. Vaikka ensin olinkin, että heti, että pakko onnistua nyt samantien, aika kuitenkin teki hyvää. Vaikka toki nytkin panikoin ja hätäilen, mutta on mulla silti ihan erilainen fiilis kuin silloin edellisellä kerralla. Mieli on vain tarvinnut aikaa, vaikka sinänsä suhtauduin itse keskenmenoon ihan järkevästi,
 
Hei, täällä uusi huhtikuinen varovaisesti ilmoittautuu mukaan. Eilen plussasin selkeän haamun. Ensimmäinen yrityskierto ja samantein ovulaation jälkeen oli kummallisia oireita, että ajattelin, että liekkö tärpännyt vaikka toisaalta mietin, että oma pääkö nämä oireet keksii :D
Neljäs lapsi tulollaan jos vaan kaikki menee hyvin, yhden kesken menon olen vuosia sitten saanut. En osaa vielä ollenkaan iloita asiasta kun tuntuu niin epätodelliseslta.

Haluasin myös fb ryhmään jos vielä mahtuu..

27.4/puhnalle/31/Neljäs
 
@Sininin , joo kävin uudestaan varhaisultrassa, koska en yhtään luottanut aiemmassa selvinneisiin viikkoihin. Lisäksi oon lähdössä ulkomaankomennukselle parin viikon päästä moneksi kuukaudeksi, ja senkin takia halusin varmuuden siitä missä mennään. Tosiaan edellisessä ultrassa viikko sitten oli syke havaittavissa. Tänään sitten ei sykettä, ja koko _tismalleen_ sama kuin edellisellä kerralla. Eli km pitänyt tapahtua välittömästi edellisen ultran jälkeen.

Mutta ainakin tämä helpottaa kaikkia asioita. Ei tarvi stressata siitä, miten seulonnat ym. hoituu ulkomailla, miten mies jää ulkopuoliseksi raskaudesta kun olen muualla, ei raskauden jälkeisistä kiloista tai siitä miten meidän lapsiin tottumaton koira sopeutuisi jne. :D komennuksen aikana tullee sopiva taukokin tähän väliin, ehtii kroppa palautua kahdesta 2kk sisään saadusta keskenmenosta. :)
 
Tsemppiä @Galli :cry: kyllähän tuo pistää miettimään taas omaakin tilannetta. Maanantaina oli ultrassa kaikki hyvin, mut eihän sitä tosiaan tiedä mitä tuleman pitää kun ei se sydämen syke mitään takaa :( tarvii vaan yrittää olla ajattelematta ja olla positiivinen. Tulee mitä tulee!
 
Mulle sanoi kätilö tänään, että on monta asiaa, mitä sieltä näkyy sydämen lisäksi, mistä voisi päätellä onko kaikki hyvin vai ei. Mulle sanoi, että näytti niin hyvältä kuin mahdollista ja sen perusteella km-riski olisi enää 2%, mutta sekin on olemassa. :unsure:
 
Mun ymmärtääkseni sieltä näkee vaan sykkeen, montako on, missä kohtaa ja mitan. Ne oli toki ihan kunnossa :) mut oon kans kuullut että jos sykkeellinen ja oikean kokoinen kaveri löytyy varhaisultrassa, olis riski enää 3 %.
 
Se selitti että näkee myös mm., että raskausontelo on oikeanlainen ja kohtu, sekä sikiön muoto ja jotain muuta mitä en nyt muista. Eli monta asiaa, mitkä voi antaa viitteitä, mutta tietysti on silti se mahdollisuus. Mulle sanoi 2 %. :confused: Oli prosentti mikä tahansa, sille jolle se tapahtuu se on 100% :(
 
Juu, ja sekin kai riippuu et missä vaiheessa käy et kuinka paljon siitä saa irti :) ja eihän se todennäköisyys iso muutenkaan oikeasti ole, 10-15 %, eli paaaaljon paaaljon todennäköisemmin se menee loppuun asti kuin kesken. :) sitten vaan on meitä joko hiton epäonnisia tai kykenemättömiä, jotka saa kaks heti peräjälkeen. :poop::ROFLMAO: Luin myös, että vain 1 % kahden peräkkäisen saaneista saisi kolmannen perään, mutta varmaan me istutaan siihen yhteen siinäkin. Mutta se päätettiin jo ensimmäistä lapsettomuustutkimustuputusta about 8 kk sitten, että mihinkään sellasiin me ei olla ryhtymässä. Eli tulee jos on tullakseen, jos ei tuu niin eiköhän me muutakin elämästä löydetä (y)
 
Mulla oli 3km peräkkäin, tai keskimmäinen niistä oli tuulimuna. Ajattelin sitten et ei voi olla niin huono tuuri et neljäskin menis kesken, no siitä tuli sit meidän kuopus, jota sit yritettiin 1,5v.
Mulle ei oo ikinä puhuttu mistään pronsenteista tms, eikä nytkään mitään sanottu muuta kun et on oikeassa paikassa ja kaikki ok. Luulen et sen lääkärin huomio kiinnittyi nyt enemmän siihen mun isohkoon kystaan mikä löytyi ultratessa :whistle:
Mut ei auta kun toivoa vaan. Mulla on jotenki käyny niin, et vaisto on kyllä aina osunut oikeeseen et jos on sellanen olo, et kaikki ei oo ok ni sit on käynyt huonosti, mut jos on varmempi olo ni raskaus menee loppuun asti. (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Galli

Yhteistyössä