Huhtikuiset 2019

@Galli ei me sit ehditty, aika oli kyllä varattuna, mut sit tärppäs heti viimisimmän km jälkeen uudelleen ja siitä sit kuopus syntyi. Ootko kuullut primaspanin/disperiinin syömisestä raskausaikana? Mä aloin syömään niitä heti km jälkeen ja uskon et se auttoi tuomaan pysyvän plussan. Nytkin aloitin ja tärppäs sit heti tokasta kierrosta vaikkei kunnon yritystä ollutkaan meillä. Kannattaa tutustua, josko siitä olisi teille apua :)
 
Hei, minäkin tänne vähän haistelemaan tuulia, että mitäs nää odotuskeskustelut oikein pitivätkään sisällä.

Kaksi lasta ennestään, nuorempi jo 4 vuotta, joten hetki tässä mennyt edellisestä.
Ajatuksena siis ollut kolmas jo jonkin aikaa, ja kierukan poistatin toukokuussa, mutta jonkin aikaa kiertoa tasailin. Sit totesin että nyt periaatteessa näiden menkkojen jälkeen olisi ihan ok laskettu (opiskelen töiden oheen ja haaveena saada koulu kasaan ena keväänä) ja sovittiin että ruvetaan kokeilemaan. Noh, enpä sit uskonut että tämäkin tärppää heti siitä ekasta kerrasta.

Pahoinvointi alkoi melkein viikko ennen plussaamista ja plussakin tuli 4 päivää ennen menkkojen alkua, viikko sitten. Toki tein yhden testin vielä tällä viikolla (eilen) että näki lähtikö viiva vahvistumaan. No se oli niin tulipunainen että kai se on uskottava että odotellaan 23.4. lasketulla ajalla sitten sitä perheenlisäystä
 
  • Tykkää
Reactions: EeEeVee
sydämelliset onnittelut kaikille plussanneille

Minäkin hieman sekavin fiiliksin liityn mukaan.
Plussatestin tein viikko sitten, en ollut suunnitellut asiaa, vanhan testin tein kaapista, mutta en hetkeäkään ajatellut että voisin olla raskaana. tein testin ja laitoin kaappiin, vasta illalla muistin koko homman ja en ihan tajunnut kun kaksi yhtä vahvaa viivaa tikussa oli seuraavana päivänä vasta aloin toipua ja se päivä menikin niin hirvittävässä paniikissa itkien. Lääkärissä kävin lääkityksen takia ja sielläkin vaan tärisin ja itkin, enkä osannut edes sanoa onko tarkoitus että raskautta jatketaan.

oikeesti olen tästä raskaudesta sisimmissäni hyvin onnellinen, pelkään hirvittävästi vaan muiden suhtautumista ja joitain käytännön asioita. Parisuhteessakaan ei ole just nyt oikein paras hetki, tai halusin just nostaa kissan pöydälle ja puhua asioista mitkä ois pitänyt käydä läpi jo ajat sitten. Tavallaan siis joo erittäin hyvä hetki, mutta vähän tää tilanne luo paineita ja ei tää raskaushormonipää oo oikein vakain keskustelija.

ajattelin et nyt kuitenkin hyppäään tänne mukaan, viikon olen näitä jo lueskellut. ehkä se tästä alkaa viimestään iskee tajuntaan, et huhtikuussa olisi lapsi tulossa, jos kaikki menee hyvin ❤ ja osais pikku hiljaa alkaa olla myös onnellinen tästä kaikesta.

20.4 / jjulie / 30 / toinen / Tays
 
@saaruska86 mikä on fb-ryhmän tilanne? :) Lähinnä mietin, et otatteko vielä uusia muutaman viikon päästä, jos hetken vielä hakis varmistusta omassa päässä :D haluisin kyl ehdottomasti mukaan, esikoisen fb-ryhmä ollut niin korvaamaton. Jos viitsitte niin ilmoitelkaa vaiks täällä, kun alkaa ryhmä olla kasassa, niin viimeset halukkaat ehtii vielä mukaan.
 
@saaruska86 mikä on fb-ryhmän tilanne? :) Lähinnä mietin, et otatteko vielä uusia muutaman viikon päästä, jos hetken vielä hakis varmistusta omassa päässä :D haluisin kyl ehdottomasti mukaan, esikoisen fb-ryhmä ollut niin korvaamaton. Jos viitsitte niin ilmoitelkaa vaiks täällä, kun alkaa ryhmä olla kasassa, niin viimeset halukkaat ehtii vielä mukaan.
Hei! Minuakin kiinnostaa FB-ryhmä. Miten sinne voi liittyä? :)

Täällä on viivat voimistuneet päivä päivältä, vaikka epätodelliselta tuntuu (etenkin miehestä ). Itselle fyysiset oireet kyllä todistavat tikkujakin paremmin koko ajan että nyt jotain tapahtuu. :)

Eilen tajusin miksi tätä kutsutaan odotukseksi: hirveän malttamaton olisin jo, mutta neuvolan ensikäyntikin varattiin vasta reilusti ensi kuun puolelle. Kyllä pitää vaan kärsimättömänkin malttaa vain odotella... :D
 
Täällä 7+2 ja todella väsynyt, voimaton ja etova olo en ole oikeen päässyt sängystä koko päivänä. :sick:Kuinkas muilla?
Mulla ei ole kuin 4+4 menkoista laskettuna ja siitä huolimatta kuvotus on jatkuvaa. Jos syön tulee huono olo, jos en syö tulee huono olo. Ja väsymys on jotain ihan jäätävää. Onneksi oon kaks viikkoa vielä lomalla, jäisin töissä koomatessa varmaan heti kiinni että jotain on meneillään :whistle:
 
Täällä 7+2 ja todella väsynyt, voimaton ja etova olo en ole oikeen päässyt sängystä koko päivänä. :sick:Kuinkas muilla?
täällä sama :( tiistaina jouduin jäämään bussista pois ja juosta bussipysäkin taakse oksentamaan :notworthy::cry: kauhulla odotan millanen pahoinvointi on vielä tulossa. viimeks taisin aika kokopäiväisesti oksennella rv 7-13. nyt vaan lähinnä tällästä etovaa pahaa oloa. jos ois mahdollista niin viettäsin miellelläni päivät sängyn pohjalla, en yhtään muistanut miltä tää alkuraskauden väsymys tuntuu o_O
 
Musta tuntuu, et omat oireet on kaikonneet tosi vähäisiksi täs parin päivän aikana. Väkisinkin siis alkaa miettimään et onkohan raskaus keskeytynyt. Maanantaina oli ultrassa kaikki ok, mut eihän sitä kuitenkaan tiedä josko on sen jälkeen lakannu sydän lyömästä. Tänään olis 7+5. Koitan olla silti stressaamatta, vielä pitäis kk odottaa seuraavaan ultraan.
 
On alkanut huolestuttaa kun käytiin toissapäivänä ultrassa ja kätilö sanoi, että myös sydänäänet pitäisi kuulua. Alku oli hankalaa, eikä hän meinannut saada kuvaa oikein näkyviin ollenkaan, kun minulla kuulemma niin tiiviit kudokset. Lopulta kuitenkin löytyi oikea ohjelma ja vauva ja hienosti sydänkin siellä läpätti. Sitten hän yritti pari kertaa saada sydänäänet kuuluviin siinä kuitenkaan onnistumatta. Tästä olen nyt sitten hirveän huolissani. Onko teillä enemmän kokemusta näistä varhaisultrista? Kuitenkin hän sanoi, että kaikki näyttää hyvältä...(n)
 
Voisin tässä varovaisesti ilmoittautua mukaan. Plussa tuntuu vielä aivan epätodelliselta, varsinkin kun kuvittelin ylipitkien "menkkojen" vieneen jo uuteen kiertoon. Cb digi sanoi perjantaina viikoiksi 1-2. Oviksesta laskettuna on kai 4+5. Luotan enemmän siihen, kun tuli se bongattua testillä vasta kp 21. Edellisistä menkoista laskettuna olisi jo 5+3.

Pientä etovaa oloa on ollut parina päivänä ja kipuja ja juilimista toisen munasarjan paikkeilla ja kohdun suunnalla. Esikoinen tässä on haaveissa.

Jonkinlainen fb-ryhmä voisi kiinnostaa mutta ei vielä.
 
On alkanut huolestuttaa kun käytiin toissapäivänä ultrassa ja kätilö sanoi, että myös sydänäänet pitäisi kuulua. Alku oli hankalaa, eikä hän meinannut saada kuvaa oikein näkyviin ollenkaan, kun minulla kuulemma niin tiiviit kudokset. Lopulta kuitenkin löytyi oikea ohjelma ja vauva ja hienosti sydänkin siellä läpätti. Sitten hän yritti pari kertaa saada sydänäänet kuuluviin siinä kuitenkaan onnistumatta. Tästä olen nyt sitten hirveän huolissani. Onko teillä enemmän kokemusta näistä varhaisultrista? Kuitenkin hän sanoi, että kaikki näyttää hyvältä...(n)
Multa ei edes yritetty kuunnella sydänääniä, ei tainnut siitä ultralaitteessa moista mahdollisuutta edes olla! En olisi siis huolissani :)
 
  • Tykkää
Reactions: Naturamama
Fb- ryhmään tosiaan on erittäin tervetullut, minulle voi laittaa viestiä. Eli joko oma nimi (ja kuvaus profiilikuvasta, jos nimikaimoja) niin saan laitettua kaveripyynnön ja lisättyä ryhmään TAI sitten se sähköpostiosoite, millä on kirjautuneena faceen, niin saan laitettua sähköpostiin kutsulinkin.

Vielä ei ole lukkoon lyöty, että milloin suljetaan, mutta ryhmässä on kyllä käyty keskustelua ryhmäkoosta. Tällä viikolla alkaa varmaan plussailemaan huhtikuun loppupääkin :) Ehkä sulkeminen ajoittuu johonkin syyskuun loppuun, että loppupäälläkin on ollut mahis käydä varhaisultrassa jos semmosta haluaa odotella TAI tosiaan sitä ennen, jos jäsenmäärä kovin kohinalla kasvaa.

Mutta tervetuloa, meillä on tosi mukava jengi jo kasassa siellä!
 
Hei vaan kaikille! Varovasti liityn mukaan. Meidän vauvan olisi kuulunut syntyä tämän vuoden huhtikuussa, mutta paljastui tuulimunaksi ekan kolmanneksen lopulla viime vuonna. Nyt sitten kohtalokkaasti lauantaina plussasin ja näin ollen laskettuaika on ensi vuoden huhtikuussa. 28.4.
Sikäli mikäli kaikki nyt hyvin menee. Isompia lapsia löytyy ennestään jo kaksi. Ja siis mikäli noudattaa samaa kaavaa kun aiemmat, niin syntyy kyllä vasta toukokuussa - mutta eihän sitä tiedä. ;)

Fb ryhmästä olen kiinnostunut, mutta en vielä uskalla liittyä.

Oireista sen verran että väsyttää ihan kauheesti, alavatsaa nippailee ja hajut oksettaa ja tissit on todella kipeät. Mutta nää kaikki oli myös tuulimunassa joten yhtään en uskalla luottaa - varhaisultraan menen. :cautious:
 
A-H
Minä kans hyppään matkaan! Eli viides muksu ilmoitellut tulostaan ja arvioisin lasketun ajan olevan suunnilleen 20.4.2019. Mulla tämä kierto oli jotenkin omituinen ja ovulaatio on melko varmasti ollut todella aikaisin, kun sain plussa testiin menkkojen mukaan 2+6 ja se taas ei voi pitää paikkaansa jos miettii milloin hedelmöitys olis voinut olla mahdollinen.

Meillä siis neljä lasta ennestään, kaks edellisestä avioliitosta ja kaks nykyisestä. Viime kuun loppupuolella annettiin viidennelle lupa tulla ja ilmeisesti tärppäsi sitten heti ekasta kerrasta ilman ehkäisyä! Toivottavasti pysyy matkassa pikkuinen huhtikuulle <3

Mua kans FB-ryhmä kiinnostaa :)
 
Voi hitto tää pahoinvointi on rasittavaa. Jos et syö tulee huono olo, jos syöt niin tulee huono olo. Kaikista pahinta tää kuvotus on iltaisin kun pitäisi käydä nukkumaan. Oon jo pari vesimelonia syönnyt, kun se tuntuu olevan ainut joka ei aiheuta välitöntä pahoinvointia.
 
Täällä kanssa liitytään virallisesti pahoinvointikerhoon. Aamusin on tosi hankalaa, sitten puolen päivän jälkeen se alkaa helpottaa. Kaikki normaalit aamupalat on pitänyt vaihtaa leipään, mikään muu ei mee kyllä alas :sick:. Onneksi illat menee sitten ihan hyvin, kunhan vaan syö usein eikä tuu mitään pahoja hajuja vastaan :ROFLMAO:.
 
Mulla oli parina päivänä pientä kuvotusta mutta oireet enemmänkin turvotusta, menkkamaiset jomotukset varsinkin oikeassa munasarjassa ja vuotoa. Vuoto nyt varsinkin huolettaa. :unsure: Ei sitä kauheasti ole mutta kuitenkin osin aika veristä.

En ole saanut vielä edes soitettua neuvolaan, huomenna on tarkoitus. Aika monta raskaustestiä olen kyllä tehnyt. :LOL: Nyt on edellisistä menkoista 5+5 ja hedelmöittymisestä n. 5+0. Varhaisultraa katsoin kahden viikon päähän nimenomaan oireiden takia. Ja kun odotan esikoista, niin on kauhean epäuskoinen olo.
 
Mulla oli parina päivänä pientä kuvotusta mutta oireet enemmänkin turvotusta, menkkamaiset jomotukset varsinkin oikeassa munasarjassa ja vuotoa. Vuoto nyt varsinkin huolettaa. :unsure: Ei sitä kauheasti ole mutta kuitenkin osin aika veristä.

En ole saanut vielä edes soitettua neuvolaan, huomenna on tarkoitus. Aika monta raskaustestiä olen kyllä tehnyt. :LOL: Nyt on edellisistä menkoista 5+5 ja hedelmöittymisestä n. 5+0. Varhaisultraa katsoin kahden viikon päähän nimenomaan oireiden takia. Ja kun odotan esikoista, niin on kauhean epäuskoinen olo.
Kannattaa soittaa sinne neuvolaan! On tärkeä saada selvyys tuohon sinun erikoiseen tilanteeseen. Saatat hyvinkin saada heti ajan ultraan kunnaliselta puolelta, että katsovat, mitä siellä tapahtuu. Toivottavasti kaikki hyvin! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: sucrine
Kuinka moni on kertonut uutisista ystäville, perheelle?

Itse uskaltauduin eilen kertomaan isälleni, sekä omalle isoäidilleni. Isäni ensimmäinen kommentti oli ”ei tainnut olla ihan suunniteltu juttu”
Jotenkin tuntuu surulliselta, että kolme lasta on ”liikaa” hänen mielestään, kun kuitenkin minulla on viisi sisarusta. Itse olen miettinyt että kolme olisi kiva luku, neljä olisi ihan maksimi (mies taas sitä mieltä että kolme olisi hyvä) Ystävät joille olen kertonut, ovat aidosti iloisia.

Entä omat fiilikset?
Itse en vieläkään oikein käsitä, että meille tulee vauva. Tuntemukset vaihtelee onnen ja ahdistuksen välillä, lähinnä miten pärjää kolmen kanssa
 
Kuinka moni on kertonut uutisista ystäville, perheelle?
Mä en suoraan kertonut oikeastaan äidille, sanoin vaan perjantaina puhelimessa että oksettaa ja hän kysyi että kipeä vai raskaana - vastasin et katellaan. Oltiin sitten lauantaina samoissa häissä niin kyl hän ihan päätteli juomattomuudestani tilani ja kysyi vaan että menenkö varhaisultraan tällä kertaa. Noi tuulimunat kun tuppaa olemaan meidän suvussa enempi sääntö kuin poikkeus.

Sitten yhdelle kaverille olen kertonut - hän on niin myötäelänyt tätä mun kipuilua tän asian suhteen. Kukaan muu ei tiedäkään, ei edes läheisimmät ystävät. Viimeksi uskalsin kertoa kaikille heti ja ai että itketti sitten ottaa puheet takasin et eipäs tuukaan. tällä kertaa nyt sit hiljalleen edetään. :love:
 
Moikka!
Ilmoittaudun mukaan, laskurilla saatu laskettu aika olisi 26.4. Ja nyt kasassa siis neljä täyttä viikkoa, ja kaksi päivää :)
Meillä takana myös yksi keskenmeno toukokuussa, todella varhainen sellainen(5+2 muistaakseni) ja tällä kertaa olo jollakin tapaa erilainen kuin silloin. Jospa nyt menisi onnellisesti loppuun saakka!
Ei olla varsinaisesti yrittämällä yritetty lasta, aika ”yllätyksenä” uutinen tullut(erityisesti tuo toukokuinen siis, tämä ei enää niinkään), mutta todella iloisin mielin heti ensimmäisen plussan jälkeen ollaan oltu molemmat. Ensimmäinen siis kyseessä.
Minuakin tuo fb -ryhmä kiinnostaa, mutta hetken tuumailen vielä josko tämä on nyt tosiaan on pysyäkseen. Kiva, että täällä on monia muitakin odottajia :)
 
Täällä yks ilmoittautuu myös mukaan. Plussan tein jo reilu viikko sitten. La olis 16.4 jos kaikki menee hyvin. Toinen lapsi olis tulossa. Esikoinen jo 8 vuotta. Ensi viikolla aika jo neuvolaan. Faceryhmä myös kiinnostaa.
 
Heinäkuun lopulla varmistui raskaus ja maanantaina käytiin varhaisultrassa kaikki oli hyvin :love:
Raskaus saanut alun keinohedelmöityksellä, 2 vuoden toivomisen jälkeen, jonka aikana 5 keskenmenoa välillä rv 5-12, kaksi ihanaa lasta on jo kotosalla 8v ja 5v.

Pahoinvointi on tullut tännekin tutuksi, aamulla juuri pahimmillaan jolloin oksettaa useampia kertoja. Lähipäivinä on väsyttänyt hurjasti, samaan aikaan nukkumaan kuin lapset ja kevyesti nukun 10h unet ja siltikin väsyttää.

Itse olen kertonut yhdelle parhaimalle ystävälleni joka on "elänyt" mukana näissä hedelmöityshoito jutuissa ja muissa, muuten ei vielä olla kerrottu.

La 5.4/Kolmas/TYKS

Kaikille onnea plussista!

Juli 7+5
 

Yhteistyössä